Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Jep, mutta kun se pieni kirppu sattuu olemaan poika niin kommentit on tätä luokkaa : kyllä pojan pitäisi olla pitempi, kyllä pojasta saisi tulla isompi ettei kiusata koulussa jne ...
Ei ne kommentit aina niin mukavia ole ...
Mitä sitten itse ajattelet, jos tytön äidille sanottaisiin, ettei pienuus haittaa, koska on tyttö. Minä olen saanut tuota kuulla 6 vuotta. Viimeisenä vuotena olen tukkinut kommentoijien suut sillä, että olen todennut jo sairaalan olleen huolissaan ja lapselle on aloitettu hoidot.
Siis meillä ainakin tuo vanhimmainen on kärsinyt koko ikänsä todellisesta pienestä koostaan. Meille esim. 1 v:nä ne 74 cm haalarit olivat ISOT ja reilut, 86 cm talvihaalarit ovat ne kasvuvaralliset haalarit 3 v talvena jne.
Ja toinen asia on sitten todella hoikka lapsi. Siis sellainen, joka pituudessaan mahtuu normikäyrälle, mutta painossa oltaisiin hoikan määritelmässä, jos mittaa olisi 5-10 cm vähemmän. Lapsi, jolla vauvana ei ole ollut sitä pömppämahaa, vaan jolla on jo silloin painunut vatsakuopalle heti kylkiluiden alta. Jolla lonkkaluut törröttävät, kun riisuu vaatteet jne. Ja hän on sentään lihonut laihimmista ajoistaan.