Mitä teidän mielestä tarkoittaa jos ollaan tiukilla? (rahasta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllähän toimeentulotukkee voi hakkee jos talous miinuksella peräti, eri vaan on saako sitä jos on kaikkeen huppaan nuo rahat kuluttanut. jokaisellahan lasketaan perusosa toimeentulotuessa, joka pitäisi jäähä elämiseen kuukautta kohden.

No kun me ollaan selkä seinää vasten.. asutaan omistus asunnossa, ja siintä ei päästä oikein eroon.. Pitäis asua se kaks vuotta ja omat olis kiva saada takas niin ei jäis pankille velkaa!!

Tiukilla ollaan mielestäni silloin, kun kaikki rahat menee ihan peruselämiseen. Mihinkään kivaan extraan ei ole varaa, esim. käydä elokuvissa tai ulkona syömässä edes joskus harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:
maksan kelalle joka kuukausi 100? opintotukia takaisin päin..[/quot
Eikös lehdessä ollut just joku aika sitten tuollaisesta ennakkotapaus. Eli että Kelan piti antaa toimeentulotukea tuollaisessa tapauksessa?

maksan kelalle joka kuukausi 100? opintotukia takaisin päin..[/quot
Eikös lehdessä ollut just joku aika sitten tuollaisesta ennakkotapaus. Eli että Kelan piti antaa toimeentulotukea tuollaisessa tapauksessa?

siis sossun..kaks eri laitosta periaatteessa..vaikka rahat tuleekin samoista kohteista

kyllähän toimeentulotukkee voi hakkee jos talous miinuksella peräti, eri vaan on saako sitä jos on kaikkeen huppaan nuo rahat kuluttanut. jokaisellahan lasketaan perusosa toimeentulotuessa, joka pitäisi jäähä elämiseen kuukautta kohden.

No kun me ollaan selkä seinää vasten.. asutaan omistus asunnossa, ja siintä ei päästä oikein eroon.. Pitäis asua se kaks vuotta ja omat olis kiva saada takas niin ei jäis pankille velkaa!!

niinku siitä menee varainsiirtoverokin jos ei oo asunu kahta vuotta :/

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

niinku siitä menee varainsiirtoverokin jos ei oo asunu kahta vuotta :/

Eli tässä kituutetaan.. ei muu auta!! Olis aikoinaan tuo ammatti pitänyt valita palkan mukaan eikä sen mikä on kivaa ja kiinnostaa.. vois olla elämä toisin nyt..
En ole kenellekkään koskaan tätä alaa suositellut palkat niin kuopassa ja olet töissä aamusta iltaan, työt seuraavat kotiin ja lauantait työpäiviä.

no miusta me joskus oltiin tosi tiukilla kun jäi rahaa 40 eskoo viikoksi ja sillä piti vielä maksaa bensatkin. silloin piti oikeasti laskea vain ne olennaiset mitä tarvitsi ja juoda vettä. onneksi ei tarvitse enää.

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
sit kitkutellaan kun kaupassa lasketaan senttejä et saadaan ruokaa pöytään eikä kuukaudessa käytetä eurookaan muuhun kun peruslaskuihin ja ruokaan.

no joskus näin, mutta kyllä minä höylään pankkikortilla, jos rahat on loppu tai ostan visalla.
Yleensä kyllä riittää just ja just

Nyt joudun sanomaan ekaan kertaan,että ollaan OIKEASTI tiukilla..
Mies yksityis yrittäjä ja eräs suurehko ketju on jättänyt laskun maksamatta...
Joka taas vaikuttaa suuresti meidän talouteen :/
Meillä on n.20e rahaa lapsilisiin ja 6 henkinen perhe..
Joten nyt ollaan oikeesti tiukilla ja miettiä kuinka pärjätään ja mitä ruokaa saa pakastimesta väsättyä.

Olen kuvitellut että ollaan oltu tiukilla,mutta se ei ole tähän verrattuna yhtään mitään.
On jäänyt sentään ruokiin ja vaippoihin 70e/kk.

Perkules,että ottaa se ketju päähän ihan tosissaan..
Hyväliikkeen vaihto+tehnyt mukavasti voittoa,
Ja jättää maksut suorittamatta,no perintäyhtiö on lähestyy heitä lähipäivinä.
Joten toivottavasti pian sitten maksaa.....

sit kitkutellaan kun kaupassa lasketaan senttejä et saadaan ruokaa pöytään eikä kuukaudessa käytetä eurookaan muuhun kun peruslaskuihin ja ruokaan.

Näinhän se menee. Tämä on minunkin käsitys tiukilla olosta. MITÄÄN ylimääräistä ei voi ostaa. Ei edes talvikenkiä itselle. Vain ihan pakolliset, välttämättömämät saa hankittua.

Näinhän se menee. Tämä on minunkin käsitys tiukilla olosta. MITÄÄN ylimääräistä ei voi ostaa. Ei edes talvikenkiä itselle. Vain ihan pakolliset, välttämättömämät saa hankittua.

Mä olen aika pitkälti samaa mieltä..

joutuu miettimään syödäänkö tänään kaurapuroo vai makaronia ketsupin kera tai vaan paistettuja pottuja.
ja laskut on AINA myöhässä eikä ole varaa ostaa mitään uutta , raha tn aina 2 viikkoa enen tilipäivä loppu

Me oltiin tiukilla kun mä opiskelin ja mun tulot on nolla euroa kuussa, lyhennettiin lainaa n 700 kuussa, ja sitt vastikkeet oli sen 250 ja miehen tulot n 1600, 1700 kuussa. Silloin kyll oli välillä oikeasti sellanen olo että ei tästä tuu hemmettiäkään. :(

Mutt nyt on ihan ok: auto&asunto laina ja vastikkeet on 1100, miehen palkka inasen isompi (mutta alle 2000 silti) ja mä saan kotihoidontukea, sekä käyn iltatöissä (palkka maks 200 e kuussa). Ihan hyvin pärjätään, välillä tiukempia hetkiä, ja sitt taas löysäillään. =)

siis sillo on niinku tosi tiukka kuukaus jos ei saa ostettuu vähintää niinku kolmee guccin käsiveskaa . Sit on niinku pakko käydä mutsilt pyytää muutam esko , et ei mee niinku iha down fiilareille.

Just tulin niinku käymään himas, antaa mun rakkauspakkaukselle, lovelle, sisäfilettä, se diggaa siitä niinku iha kympil. Se niinku tajuu hyvän päälle, tajuutteks te.

Nyt täytyy taas rientää, mo , ihkuu ku löysin tän palstan, tääl niinku saa kaikkiin kysymyksiin niinku sillee vastauksen, ja varmasti on oikee niinku salee tieto, niinku faktaa.

*pi55is*

Yhteistyössä