Miksi olet tehnyt lapsia ilman tukiverkkoa?

• Viestiketjun aloittaja peijjooni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Mikä se sellainen tukiverkko sitten on?
Ihmisiä jotka voivat joskus vaikka ottaa lasta hoitoon, tai mitä nyt jaksamiseensa tarvitseekin.

meillä kaikki sukulaiset ja kaverit 400km päässä, joten meijänkin tukiverkko on kaukana. olisko tässä nyt sitten pitäny jättää lapset tekemättä sen takia? toki se on hyvä asia niille joilla on mummit ja vaarit lähellä ja auttaa lasten hoidossa, mutta ei se vaan ole jokaiselle mahdollista! meillä harvoin käyvät kylässä, mutta nekin harvat kerrat itse ehdottavat, että lähdetään miehen kans kaksin johkin. Meillä nyt 1v3kk ikäset kaksos pojat ja hyvin on pärjätty ja selvitty, vaikka rankkaakin on välillä ollu. Mutta sellaista se lapsiperhe elämä välillä on.

Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
No mitä väliä sillä sitten on onko tukiverkkoa vai ei, jos kunnan tukiperhekin käy. :D
Onhan sillon tukiverkko, jos on tukiperhe. Äly älä jätä!! :headwall:
No mitä sä sitten änkytät siitä että oisit keskeyttäny, jos viranomaisten järjestämä tukiverkko käy tukiverkosta?

peijjooni
Alkuperäinen kirjoittaja rööttynä:
meillä kaikki sukulaiset ja kaverit 400km päässä, joten meijänkin tukiverkko on kaukana. olisko tässä nyt sitten pitäny jättää lapset tekemättä sen takia? toki se on hyvä asia niille joilla on mummit ja vaarit lähellä ja auttaa lasten hoidossa, mutta ei se vaan ole jokaiselle mahdollista! meillä harvoin käyvät kylässä, mutta nekin harvat kerrat itse ehdottavat, että lähdetään miehen kans kaksin johkin. Meillä nyt 1v3kk ikäset kaksos pojat ja hyvin on pärjätty ja selvitty, vaikka rankkaakin on välillä ollu. Mutta sellaista se lapsiperhe elämä välillä on.
Ihan turha ruikuttaa, itsepä olet petisi pedannut.
Tätä juuri tarkotan. =)

No mitä väliä sillä sitten on onko tukiverkkoa vai ei, jos kunnan tukiperhekin käy. :D

Voiko sen hommata jo kun alkaa suunnittelemaan lapsia??? Aika jännä, enpä tiennytkään.

ÄÄÄÄÄh, ei sitä sentään kysellä tarvi. Kai jokainen jo raskausaikana hahmottaa, ketkä ihmiset ovat läheisiä ja voivat auttaa jos apua tarvitsee.

Jos on maailmassa ihan yksin, kannattaisi viimeistään sillon alkaa miettiä että mistä ystäviä löytäisi.
Olisiko esim naapurin tätiin hyvä luoda lähempi suhde tms.
Ootko sä oikeesti noin ääliö, vai esitätäkö vaan? Toivon, että esität... Kun ne ihmiset ja tilanteet EI PYSY MUUTTUMATTOMINA ikuisesti. Vaikka sulla olis raskauden alussa sata ihmistä sun tukiverkossas, ei se tarkoita sitä, että ne olis siinä vielä 10 vuoden päästä.

Ei ollut, oisin keskeyttänyt itsekin, jos oisin jäänyt ihan yksin vauvan kanssa.
Jos siis ois ehtinyt vielä, ja ois ollut varmaa että mistään ei tukea tule.
Miten ihmeessä sitä voi etukäteen tietää kuinka pärjää? No, ehkä sinä tiedät itsestäsi, mutta aika moni ihminen on kyllä valmis yrittämään =) Minusta olisi ollut vallan merkillinen ajatus se, että jo valmiiksi on varma, että ei tästä mitään tulee, enkä minä pärjää. Silloin todellakin olisi ollut hyvä miettiä, että kannattaako sitä lasta yrittää saada... Eli olenko minä nyt sitten samaa mieltä kanssasi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja rööttynä:
Tätä juuri tarkotan. =)
en mää ruikuttanut vaan vastasin sun tyhmään kysymykseen |O

Heh
Tätä juuri tarkotan. =)
Heh, Röötynä sanoi että hyvin on pärjätty, ja Peijooni toteaa että "ihan turha ruikuttaa". Lukihäiriö?

Vai eikö niillä, joilla on "tukiverkko", vaikkapa se hieno ja läheinen kunnan tukiperhe, eikö heillä ole koskaan rankkaa? Koko ajan vaan ihanaa?

peijjooni
No mitä sä sitten änkytät siitä että oisit keskeyttäny, jos viranomaisten järjestämä tukiverkko käy tukiverkosta?

Sitä länkytän, että mä oisin varmistanut sen verkon jo raskausaikana, JOS SITÄ EI OISI OMASTA TAKAA.
Mutta jotkut eivät välitä jaksavatko vai eivät, vauva tehdään ilman minkäänlaista turvaa.

peijjooni
Tätä juuri tarkotan. =)
Heh, Röötynä sanoi että hyvin on pärjätty, ja Peijooni toteaa että "ihan turha ruikuttaa". Lukihäiriö?

Vai eikö niillä, joilla on "tukiverkko", vaikkapa se hieno ja läheinen kunnan tukiperhe, eikö heillä ole koskaan rankkaa? Koko ajan vaan ihanaa?
Miksi nämä joilla ei ole tukea, aina jaksavat valittaa että on rankkaa, mutta toteavat samantien marttyyrimaisesti että "pärjätty on".. :LOL:

Heh
Sitä länkytän, että mä oisin varmistanut sen verkon jo raskausaikana, JOS SITÄ EI OISI OMASTA TAKAA.
Mutta jotkut eivät välitä jaksavatko vai eivät, vauva tehdään ilman minkäänlaista turvaa.
Oisit raskausaikana halunnu kunnan tukiperheen? :D Just joo. Varmaan ois järjestyny hienosti.

Pitäisi sitä tulevaa lastakin ajatella jo raskausaikana, taata sen hyvinvointi.
Jos ei pysty itse hoitamaan lasta, takaamaan hyvinvointia ja muutenkin onnellista lapsuutta, miksi saada lapsia ollenkaan?
Tukiverkosto ei ole aina mahdollinen kaikille, mutta siltikään se ei tee huonoja vanhempia sen puuttuminen.

Mä tein sen, et muutin miehen perässä reilu 600km. Mulla ei ole täällä tuttuja jne, mutta eipä ole tullu valitettuakaan, et pää hajoais muksun kanssa. Olen tietoinen omasta valinnastani ja elän sen mukaan. Mä olen se aikuinen ja sopeudun.

Ei sitä lasta saada tukiverkoston varaan tai ylipäätään tukiverkostolle. Et voi aina luottaa siihen, et se tukiverkosto on siinä tarvittaessa. Koskaan ei elämässä tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
kun olen "tehnyt" itsekkäänä ihmisenä lapset vain minun ja mieheni "käyttöön".. sitä kai kutsutaan jonkinmoiseksi vastuunkantamiseksi tjmv. höppöö
Perskyrpänen sen tuolla jo aiemmin sanoikin ytimekkäästi :D

Heh
Miksi nämä joilla ei ole tukea, aina jaksavat valittaa että on rankkaa, mutta toteavat samantien marttyyrimaisesti että "pärjätty on".. :LOL:
No aika rankkaa ois jos en uskaltais ees ilman kunnan apua lasta tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Siksi koska tukiverkolle ei kuulu mun lapsieni hoito.
Ehkä ihmisten jotka tekevät lapsensa tukijoukkojen hoidettavaksi, olisi kannattanut miettiä uudestaan raskautumista.
Lapsia ei ole pakko hankkia. Joten miksi hankkia jos ei jaksa niitä hoitaa.
Simppeliä.
No tällä logiikalla esim sokeat yms eivät voisi hankkia lapsia koska tarvitsevat jonkunsortin tukiverkkoa. :eek:
Mulla ei ole mitään tukiverkkoa mutten silti mene kellekkään toitottamaan ettei sen kannata hankkia lapsia.
Oon viime aikoina palstaillessa huomannut; sää olet aika tosikko =)
Jos rautalangasta vääntäisin; vastaukseni oli sarkastisen kärjistetty vastaveto ap´n joksenkin älyttömään avaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Olen sitä mieltä, että töitä saa aina. Mutku ollaan niin helvetin nirsoja. "Minä kun vessoja pese".
Joka paikkakunnalla ei vaan ole töitä.
Lisäksi ihmisillä on allergioita ja esimerkiksi astmaa, joka estää siivoustyöt.
Ja joo, motivaation puutekin on varmaan syynä, jos on kouluttautunut diplomi-inssiksi tai aivokirurgiksi, ja kotipaikkakunnalla on vaan siivoustyötä tarjolla.
Jep. Eli jos motivaation puute on syynä eikä kelpaa "tavistyö" vaikka panoksena olis koko perheen etu niin silloin se on niin et ura menee kaiken edelle.

Tätä juuri tarkotan. =)

Miten niin marttyyrimaisesti?Tottahan se on.Rankkaa voi olla,mutta silti pärjätään.Ihme asenne sulla. :headwall:

Yhteistyössä