Minä
Hei missä on sun tukiverkkos kun jäät palstalla alakynteen.Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Nyt täytyy lähteä pois. Tulen illemmalla uudestaan. :wave:
Hei missä on sun tukiverkkos kun jäät palstalla alakynteen.Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Nyt täytyy lähteä pois. Tulen illemmalla uudestaan. :wave:
Kuinka sitte laittaa lapsia päivähoitoonkaan, kun vieraitahan ne siellä on, ainakin aluksiAlkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Miksi olet tehnyt lapsia ilman tukiverkkoa?
Itse en ainakaan oisi alkanut lasta edes tekemään, jos olisin maailmassa niin yksin, ettei olisi ketään tukena ollut.
Aika ikävästi käy jos te vaikka sairastutte.
Lapset laitetaan vieraisiin hoteisiin ykskaks. Nice.
Kyllä tuossa on selvä ristiriita ap:n sanomisissa.....
Elikkä tuo viimeisestä lauseesta voi päätellä,että ei ole oikein laittaa lasta vieraan hoiteisiin...
marttyyrimaisesti? ajoin sitä takaa, että pärjätty on vaikka se tukiverkko onkin kaukana :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Miksi nämä joilla ei ole tukea, aina jaksavat valittaa että on rankkaa, mutta toteavat samantien marttyyrimaisesti että "pärjätty on"..Alkuperäinen kirjoittaja Heh:Heh, Röötynä sanoi että hyvin on pärjätty, ja Peijooni toteaa että "ihan turha ruikuttaa". Lukihäiriö?Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Ihan turha ruikuttaa, itsepä olet petisi pedannut.
Tätä juuri tarkotan. =)
Vai eikö niillä, joilla on "tukiverkko", vaikkapa se hieno ja läheinen kunnan tukiperhe, eikö heillä ole koskaan rankkaa? Koko ajan vaan ihanaa?
Siksi koska pärjään aivan mainiosti lasteni kanssa ilmankin ja voitko kuvitella, jopa nautin elämästäni. Minulla ei nähkääs ole mitään valittamista =) Joskus on hetkiä jolloin jaksaminen on koetuksella, kenelläpä se elämä aina olisi yhtä ruusuilla tanssimista, mutta aina niistä on yli menty!Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Itse en ainakaan oisi alkanut lasta edes tekemään, jos olisin maailmassa niin yksin, ettei olisi ketään tukena ollut.
Älä tule takaisin jos et osaa jutella asiallisesti. :wave:Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Nyt täytyy lähteä pois. Tulen illemmalla uudestaan. :wave:
Jep, kauheen vaikea löytää huumoria tuostakaan jutusta. Sarkasmi on taiteenlaji, ja hyvää sellaista toki ymmärränAlkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Oon viime aikoina palstaillessa huomannut; sää olet aika tosikko =)Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:No tällä logiikalla esim sokeat yms eivät voisi hankkia lapsia koska tarvitsevat jonkunsortin tukiverkkoa.Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Siksi koska tukiverkolle ei kuulu mun lapsieni hoito.
Ehkä ihmisten jotka tekevät lapsensa tukijoukkojen hoidettavaksi, olisi kannattanut miettiä uudestaan raskautumista.
Lapsia ei ole pakko hankkia. Joten miksi hankkia jos ei jaksa niitä hoitaa.
Simppeliä.
Mulla ei ole mitään tukiverkkoa mutten silti mene kellekkään toitottamaan ettei sen kannata hankkia lapsia.
Jos rautalangasta vääntäisin; vastaukseni oli sarkastisen kärjistetty vastaveto ap´n joksenkin älyttömään avaukseen.
Haluatko selittää vähän lisää, mitä tarkoitat? En ymmärtänyt. Oletko ap:n kanssa samoilla linjoilla vai et? =)Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Tässä ketjussa taas nähdään, että palstalla vallitsee ajatus "ei ole mitään pätevää syytä jättää raskautumatta jos tekee mieli lasta". Mulla ei hirveesti oo tiiviitä ystävyyssuhteita täällä pk-seudulla. En tiedä vaikuttasko juuri se lapsentekopäätökseen. Mutta yksinäisyys ei voi olla peruste lapsen teolle.
Näin!Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:ei ajateltu kyllä lapsia muille väsätä kuin itsellemme. Ei tullut todellakaan mieleen mitkään tukiverkot siinä vaiheessa.
Eikös tämä sodi sitä vastaan, et kunnan tukiperhekin on outo, jos joutuu muksunsa sinne antamaan hetkeksi? Vieraita ihmisiä, jotka eivät vasta sitä lähisukua?Alkuperäinen kirjoittaja Heh:No mitä väliä sillä sitten on onko tukiverkkoa vai ei, jos kunnan tukiperhekin käy.Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Oisin kysynyt kunnalta tukiperhettä.
Johan on niin mustavalkoista ajattelua, et |OAlkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Ei ollut, oisin keskeyttänyt itsekin, jos oisin jäänyt ihan yksin vauvan kanssa.
Jos siis ois ehtinyt vielä, ja ois ollut varmaa että mistään ei tukea tule.
Mitäs ne vanhemmat sitten on? Ei tarpeeksi turvaa vanhemmista? Eikö vanhemmat pelkästään kykene lapsellensa tarjoamaan sen parhaan mahdollisen elämän?Alkuperäinen kirjoittaja peijjooni:Mutta jotkut eivät välitä jaksavatko vai eivät, vauva tehdään ilman minkäänlaista turvaa.
Mulla ei oo lapsia enkä niitä vieläkään (31-v:na) kaipaa. Jos tilanne tulee esiin niin uskoisin miettiväni monenlaistakin. Vieläkin on elämässä muutakin saavutettavaa ja työttömyydestä/varattomuudesta/päihteistä kärsineessä perheessä kasvaneena olen nyt omillani hyvin tarkka etten joutuisi elämässäni tieten tahtoen liian tiukille (niin taloudellisesti kuin henkisestikin). Joten varmaan miettisin tuota tukiverkkotilannettakin. Varsinkin kun tiedän olevani masennukseen taipuva pessimisti niin lapsen kanssa yksin jääminen ei todellakaan olisi kohdalleni hyvä asia.Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Haluatko selittää vähän lisää, mitä tarkoitat? En ymmärtänyt. Oletko ap:n kanssa samoilla linjoilla vai et? =)Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Tässä ketjussa taas nähdään, että palstalla vallitsee ajatus "ei ole mitään pätevää syytä jättää raskautumatta jos tekee mieli lasta". Mulla ei hirveesti oo tiiviitä ystävyyssuhteita täällä pk-seudulla. En tiedä vaikuttasko juuri se lapsentekopäätökseen. Mutta yksinäisyys ei voi olla peruste lapsen teolle.
Vai ni.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Jep, kauheen vaikea löytää huumoria tuostakaan jutusta. Sarkasmi on taiteenlaji, ja hyvää sellaista toki ymmärränAlkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Oon viime aikoina palstaillessa huomannut; sää olet aika tosikko =)Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:No tällä logiikalla esim sokeat yms eivät voisi hankkia lapsia koska tarvitsevat jonkunsortin tukiverkkoa.Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Siksi koska tukiverkolle ei kuulu mun lapsieni hoito.
Ehkä ihmisten jotka tekevät lapsensa tukijoukkojen hoidettavaksi, olisi kannattanut miettiä uudestaan raskautumista.
Lapsia ei ole pakko hankkia. Joten miksi hankkia jos ei jaksa niitä hoitaa.
Simppeliä.
Mulla ei ole mitään tukiverkkoa mutten silti mene kellekkään toitottamaan ettei sen kannata hankkia lapsia.
Jos rautalangasta vääntäisin; vastaukseni oli sarkastisen kärjistetty vastaveto ap´n joksenkin älyttömään avaukseen.
Eiköhän monelle se peruste ole se, että he haluavat lapsen. Yhdessä oleva pariskunta ei ole yksinäinen vaan heillä on edes toisensa. Miksi he eivät saisi saada lasta jos kerran haluavat?Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Mutta yksinäisyys ei voi olla peruste lapsen teolle.