Miksi naisen pitää olla kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Julma totuus, ihmiset kattoo ennemmin kaunista ku rumaa, oli kyse sitte naisesta tai miehestä tai vaikkapa taideteoksista. Ja se on sitten taas jokasen oma asia mitä pitää rumana/kauniina. Mua ei se hetkauta miltä joku näyttää, joskus vaan ihmetyttää niinku aikasemmin sanoin, ihmiset jotka ei pidä huolta ulkoisesta olemuksestaan. Ja edelleen karua, mutta totta, ihmiset arvostelee aina, oli missä tahansa niin aina löytyy joku joka arvostelee ihmistä ulkonäön perusteella. Kassajonossa, työkkärissä, baarissa... jne...

kauneus riippuu monesta asiasta ja on usein myös makuasia. kenenkään ei PIDÄ olla kaunis, mutta maailmassahan kaikenlaista kauneutta arvostetaan: ihmisiä, maisemia, tavaroita.... ei kai siinä mitään ihmeellistäkään ole

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta jokainen on omalla tavallaan kaunis, jos tahtoo. Minulla mm. ystävä jonka paino on jotain kolmenumeroista ja hän on aina pukeutunut siististi. Hän laitta kotoa lähtiessään päälleen jotain siistiä, esim. laadukkaan t-paidan ja capri-farkut ja ymmärtää hyvin jos leveyttä on enemmän kun pituutta ei voi julkisesti pukeutua niin halpahallin narutoppeihin. Hän ei käytä meikkiä juurikaan, mutta tulla on aina leikattu ja laitettu. Hän on iso mutta kaunis ja tyylikäs!!
Kaveripiirissä on myös hoikkeliineja joilla vaatteet roikkuu yhtä rumasti kuin tukka, kasvot olisi kauniit, mutta ei näy sen roikkuvan tukan alta. Minulle kauneus on enemmän siistä vaatteita ja siistiä olemusta, kun laihuus ja kasvonpiirteet.

Juu, olen samaa mieltä, isokin voi ola kaunis ja huoliteltu ja jokaiela on korostamisen arvoisia piirteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
me elämme sosiaalisessa yhteiskunnassa, jossa valitettavasti ulkönäkö kertoo jotain. tiedostamattemmekin arvioimme toisiamme. miunsta se on vain kohteliasta ja hyvää käytöstä tehdä itsestään edustava kuva. näin saa parempaa palvelua ja toiset kohtelevat paremmin. onhan sekin tutkittu, että sievästi puettuja lapsia pidetään enemmän sylissä kuin rumasti puettuja (tutkimus tehty ranskassa).

:laugh: :laugh: No ei varmana päde suomessa- mitä se sievästi puettu tarkoittaa?

no kyllä minusta on kamalaa, jos lapsella on 90-luvun kulahtaneita puuhapete-teepaitoja tai joku mikahäkkinen college...

Siis sun mielestä lapsi ei ole sievästi puettu jos hänellä on päällä puhdasta ja ehjää, mutta kuvana on joku yöks kamala puuhapete :o :o
Miksi hitossa lapsella ei saa olla päällä vaikka teletappia, jos lapsi itse tykkää kuvasta :o :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kauneus riippuu monesta asiasta ja on usein myös makuasia. kenenkään ei PIDÄ olla kaunis, mutta maailmassahan kaikenlaista kauneutta arvostetaan: ihmisiä, maisemia, tavaroita.... ei kai siinä mitään ihmeellistäkään ole

Tämä oli varteenotettava näkökulma!
Kauniiseen paikaankin matkustetaan satoja, jopa tuhansia kilometrejä, niin miksi ei peilistä haluisi nähdä jotain kaunista!

me elämme sosiaalisessa yhteiskunnassa, jossa valitettavasti ulkönäkö kertoo jotain. tiedostamattemmekin arvioimme toisiamme. miunsta se on vain kohteliasta ja hyvää käytöstä tehdä itsestään edustava kuva. näin saa parempaa palvelua ja toiset kohtelevat paremmin. onhan sekin tutkittu, että sievästi puettuja lapsia pidetään enemmän sylissä kuin rumasti puettuja (tutkimus tehty ranskassa).

:laugh: :laugh: No ei varmana päde suomessa- mitä se sievästi puettu tarkoittaa?

no kyllä minusta on kamalaa, jos lapsella on 90-luvun kulahtaneita puuhapete-teepaitoja tai joku mikahäkkinen college...

Siis sun mielestä lapsi ei ole sievästi puettu jos hänellä on päällä puhdasta ja ehjää, mutta kuvana on joku yöks kamala puuhapete :o :o
Miksi hitossa lapsella ei saa olla päällä vaikka teletappia, jos lapsi itse tykkää kuvasta :o :(

no nämähän ovat makuasioita. en pidä esim ollenkaan vaal.punaisista vaatteista tytöillä enkä tummansinisestä pojilla. minulla saa olla mielipiteeni. sinulla omasi.
enhän pidä esim tanja karpelaakaan kauniina, vaikka se on ex missi ja varmaan jonku mielestä tosi nätti. minusta se on kotka, munahaukka.

Suomessa valtaosa naisista värjää hiuksiaan ja käyttää vähintään ripsaria. Tässä voi viitata ihan siihen yleiseen normiin, että vähintään pitäs jaksaa tehdä ulkonäkönsä eteen sen verran kun valtaosa tekee tai sitten vaan suostua olemaan siinä vähemmistössä, jotka ei tee ulkonäkönsä eteen sitä vertaa, mitä suurin osa tekee ja olla urputtamatta. Naiselle ja miehelle on asetettu kautta aikain kauneusihanteita, joista yleisimpiä on nuoruus, terveys, sopusuhtaisuus ja symmetriset kasvonpiirteet. Syynä tietenkin suvun jatkamisen varmistaminen, mutta myöhemmin myös motivaatio itsestään huolehtimiseen.

Antaa jokaisen kukan kukkia, kukka se on voikukkakin.
Itse en kiinnitä toisten naisten ulkonäköihin huomiota. Sama miten on pukeutunut, kunhan ei löyhkää. Eikä meikatutkaan naiset aina kauniita ole.

kyllä mä ainakin haluan huolehtia itsestäni ja yritän näyttää hyvältä mieheni/itseni/muiden silmissä näin saan paremman palvelun olen kohtelias kanssaihmisiä kohtaan annan vaikutelman että mulla menee hyvin/pidänitsestäni...ihan kaikkee tota ja vielä enemmän yhteiskuntamme arvostaa kauneutta olen itse sen huomannut koska ilman itsekehua tiedän olevani kaunis nainen ja sen kyl sit huomaa saan paremmat alennukset paremman palvelun esim kaupois/virastois hommat sujuu...saan aina apua tilantees kuin tilantees kun vain pyydän olen etuoikeutettu mutta myös tiedän ettei ole helppoa olla ei niin kaunis nainen koska meiltä odotetaan kaunista ulkomuotoa ja ylipaino se vasta onkin juttu miehet eivät ikinä ajattele et nainen on kenties ollu raskaana jos joku nainen on ylipainoinen he vain katsovat onpas lihava yök... itse he kyllä ovat ylipainoisia ja ihan kaikki hommattu kaljalla tai safkalla tää on juttu minkä pitäis muuttua me alistutaan siihen et miehet vaatii meiltä täydellisyyttä ruminkin mies vaatii sitä koska itse kyl huomaan kuinka kuola valuen miehet katslee perääni vaikka olis oma emäntä vieres!hyi miehiä!en itse kuolaa toisten omien miesten perään enkä kyl sinkkujenkaan..vaik onhan se kiva jos saa vähän silmänruokaa :)toinen juttu mikä on yliarvostettu miesten keskuudes on tissit niistä nostetaan hirvee kohu vaik ne ois silikonia!naurettavaa en mäkään oleta et miehel pitäis olla mahtimela se kun ei oikeesti ole tärkeää mulle....

Miksi pitäisi aina laittautua, miksette voi olla ajattelematta miltä mä näytän?
Minä pukeudun niinkuin haluan ja näytän siltä mitä oon, en häpeä itseäni.
Ajatelkoot muut mitä haluaa, mutta olen oma itseni, enkä mieti miltä mun pitää näyttää.

Voi herran jestas!!!! Kohta taas jo väsyn teihin. Muutamia hyviä vastauksia on tullut, siis sellaisia joita minä kaipasin. Suurin osa vaan jankuttaa. Siis väännän rautalangasta: Miksi naisen tulisi olla kaunis ja aina miellyttää muita ulkonäöllään. Tämän asian vastakohtanahan ei tarvitse olla mikään hirviö vaan tavallinen nainen, ihan omanlaisensa. Ja hyvänen aika: kaikki eivät joka tapauksessa täytä nykyaikaisia kauneusihanteita niin miksi te vaan jankutatte että silti naisen tulisi olla sellainen. Ja miksi teistä jotkut edelleenkin väittävät että minusta nainen voi ihan vapaasti vaikka haista kun en missään vaiheessa ole sellaista sanonut. Kysyin miksi se ei riitä että on siisti (puhdas, ehjät siistinnäköiset vatteet) ja fiksu. Minusta tuo kattaa myös sen ettei haise tai ole likainen. Miten voi olla mahdollista että vaikka puhumme samaa kieltä ihmisten käsitykset sanojen merkityksistä poikkeavat näin oleellisesti. Mitä teistä on siisteys jos ei sitä mitä tuossa nyt jo vähän luettelin.

Suomessa valtaosa naisista värjää hiuksiaan ja käyttää vähintään ripsaria. Tässä voi viitata ihan siihen yleiseen normiin, että vähintään pitäs jaksaa tehdä ulkonäkönsä eteen sen verran kun valtaosa tekee tai sitten vaan suostua olemaan siinä vähemmistössä, jotka ei tee ulkonäkönsä eteen sitä vertaa, mitä suurin osa tekee ja olla urputtamatta. Naiselle ja miehelle on asetettu kautta aikain kauneusihanteita, joista yleisimpiä on nuoruus, terveys, sopusuhtaisuus ja symmetriset kasvonpiirteet. Syynä tietenkin suvun jatkamisen varmistaminen, mutta myöhemmin myös motivaatio itsestään huolehtimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En sanonut että siisteys on tuollaista. Kysyin että miksi se ei riitä että on siisti ja fiksu? Minusta siisteys on puhtautta ja ehjiä siistinnäköisiä vaatteita, ei muuta. Jos joku on saanut luojan lahjakseen hiirulaisletin vai miten se nyt menikään, ei se ole mielestäni epäsiisteyttä, vai kuinka?
Vastasit että naisen tulee olla kaúnis koska se kohottaa itsetuntoa. Käsitit kysymykseni väärin. tarkoitin että miksi naisen tulee olla kaunis ja tarkoitin muiden, ulkopuolisten silmissä. Miksi teitä häiritsee jos joku ei ole ns. kaunis.

No koska tulee kauhea sääli, alkaa miettiä mikä ihmisellä on huonosti, kun ei arvosta iteään ja huoledi itsestään.Ulkonäölleen sinänsä nyt kukaan ei mitään voi ja painokin on vähän niin, että joku voi, joku ei, mutta hiukset voi leikata sellaiseen muotoon, ettei niiden olemattomus korostu ja värjätäkkin niitää voi.
Itsestähuolehtimisen ei tarvi olla muodin seuraamista -harvoin se sitä onkaan, pintamuoti harvoin on tyylikästä, se on nuorten ja itseään etsivien juttu- vaan omana itsenään oloa.
Ei tarvi omata perussuomalaista nöyristelyä ja tarvetta upota massaan, parhaita uoliaan saa korostaa.

Entä jos joku ei halua. Miksi se häiritsee sinua?

Voi herran jestas!!!! Kohta taas jo väsyn teihin. Muutamia hyviä vastauksia on tullut, siis sellaisia joita minä kaipasin. Suurin osa vaan jankuttaa. Siis väännän rautalangasta: Miksi naisen tulisi olla kaunis ja aina miellyttää muita ulkonäöllään. Tämän asian vastakohtanahan ei tarvitse olla mikään hirviö vaan tavallinen nainen, ihan omanlaisensa. Ja hyvänen aika: kaikki eivät joka tapauksessa täytä nykyaikaisia kauneusihanteita niin miksi te vaan jankutatte että silti naisen tulisi olla sellainen. Ja miksi teistä jotkut edelleenkin väittävät että minusta nainen voi ihan vapaasti vaikka haista kun en missään vaiheessa ole sellaista sanonut. Kysyin miksi se ei riitä että on siisti (puhdas, ehjät siistinnäköiset vatteet) ja fiksu. Minusta tuo kattaa myös sen ettei haise tai ole likainen. Miten voi olla mahdollista että vaikka puhumme samaa kieltä ihmisten käsitykset sanojen merkityksistä poikkeavat näin oleellisesti. Mitä teistä on siisteys jos ei sitä mitä tuossa nyt jo vähän luettelin.

no minä vastaan nyt viimeisen kerran, että minusta tämä asia ei koske vain naisia! kuka perkele kattos sellasta miestä, joka haisee ja pitää samoja alkkareita viikon? siis: sekä miesten että naisten tulee olla yhteiskuntakelpoisia. kauneus, se on eri juttu se. kyllä minulle riittää, etteivät toiset haise, siinä minun rajani. mutta sitten on tietty eri asia, mitä pidän kauniina ja mitä en. esim lantiohousu-muoti, jossa nuorten mahat on ku raskaanaolevilla, ei ole minusta kaunista.

Media antaa kuvan että kaikkien pitää olla kauniita, hoikkia, pukeutua muodikkaasti ...
Vaateketjut myy niitä vaatteita mitkä harvan päällä näyttää hyvältä ...

No ei se varsinaisesti kai häiritse, mutta mielesää käy tietysti juuri se sääli, mikähän tuollakin on niin huonosti, ettei jaksa ja pysty yhtään panostamaan itseensä.
Ensin on huolehdittava itsestään, voidakseen huolehtia muista ja osoitaa rakata muille ja ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on kuitenkin sidoksissa henkiseen hyvinvointiin.
Ihmiset haluaa ympärileen kauniita tavaroita, haluaa matkusta kauniiseen paikkaan jne, niin miksi he eivät haluaisi itse sen ympärilleen haluaman kauneuden keskellä ola kauniita :o ?

no minä vastaan nyt viimeisen kerran, että minusta tämä asia ei koske vain naisia! kuka perkele kattos sellasta miestä, joka haisee ja pitää samoja alkkareita viikon? siis: sekä miesten että naisten tulee olla yhteiskuntakelpoisia. kauneus, se on eri juttu se. kyllä minulle riittää, etteivät toiset haise, siinä minun rajani. mutta sitten on tietty eri asia, mitä pidän kauniina ja mitä en. esim lantiohousu-muoti, jossa nuorten mahat on ku raskaanaolevilla, ei ole minusta kaunista.

Myönnät siis ettet osaa lukea?

No valitettavasti tuolla keskieuroopassa on hieman eri kulttuuri kun 70-luvun hirveän retron vallanneessa, korostetusti demokraattisessa ja tasa-arvoisessa hyvinvointipohjolassa. Vanhemmissa eurooppalaisissa kulttuureissa on vapaasti sallittu kauneuden ja estetiikan ihaileminen. Se näkyy esim. rakennusarkkitehtuurissa (verrattuna Suomessa vallitsevaan Aallon laatikkomalliin). Ja myös naisten ulkonäössä eli naiset käyttävät vaatteisiin, kosmetiikkaan ja itsensä laittamiseen huomattavasti enemmän aikaa ja rahaa kun meillä. Ja myös ns. söpösti puetut lapset (eli standardi nukkekotilook) saavat huomiota avoimesti enemmän kun puuhapetet. Ja ne söpöt, puetut lemmikit myös. Nielkää nyt vaan se tosiasia samalla kun nousette barrikaadeille hämähäkkimiestyttölasten puolesta.

Vastakysymys; Miksi naisen pitää olla kaunis? (siis miksi nainen on kaunis?)

Hiton ärsyttävää, kun mies viehättyy ulkonäöstä ja kun se miellyttää katsoo läpi sormiensa muita puutteita ja sitten myöhemmin kun ulkonäön- ja uuruudenviehätys alkaa kadota, ollaan pulassa.

En sanonut että siisteys on tuollaista. Kysyin että miksi se ei riitä että on siisti ja fiksu? Minusta siisteys on puhtautta ja ehjiä siistinnäköisiä vaatteita, ei muuta. Jos joku on saanut luojan lahjakseen hiirulaisletin vai miten se nyt menikään, ei se ole mielestäni epäsiisteyttä, vai kuinka?
Vastasit että naisen tulee olla kaúnis koska se kohottaa itsetuntoa. Käsitit kysymykseni väärin. tarkoitin että miksi naisen tulee olla kaunis ja tarkoitin muiden, ulkopuolisten silmissä. Miksi teitä häiritsee jos joku ei ole ns. kaunis.

Minua ei häiritse p*skan vertaa, päinvastoin oma itsetunto kohenee ja mielessä kiittää itseään aamun meikkaussessiosta. Mutta turha on vängätä naama v*turallaan ettei saa julkisesti yhtä hyvää vastaanottoa kun itseensä panostavat naiset. Se nyt vaan on maailman hinta.

No koska tulee kauhea sääli, alkaa miettiä mikä ihmisellä on huonosti, kun ei arvosta iteään ja huoledi itsestään.Ulkonäölleen sinänsä nyt kukaan ei mitään voi ja painokin on vähän niin, että joku voi, joku ei, mutta hiukset voi leikata sellaiseen muotoon, ettei niiden olemattomus korostu ja värjätäkkin niitää voi.
Itsestähuolehtimisen ei tarvi olla muodin seuraamista -harvoin se sitä onkaan, pintamuoti harvoin on tyylikästä, se on nuorten ja itseään etsivien juttu- vaan omana itsenään oloa.
Ei tarvi omata perussuomalaista nöyristelyä ja tarvetta upota massaan, parhaita uoliaan saa korostaa.

Mä aina katselen niitä lesbodokkareita ihmeissäni. Ne on jotenkin niin vapauttavia. Että minkälaista olisi elo, jos ei koko ajan keskityttäisi siihen miltä ihminen näyttää, mitä se painaa, onko kulmakarvat ojennuksessa. Ainakin mä luulen, ettei ne kyttää. Eikä se aihe ole niissä dokkareissa yleensä pääasia. Miettikää sellaista maailmaa, suorastaan pelottavaa. Mitä ihmiset tekisi kaikella sillä energialla mikä vapautuisi, kun ei enää kytättäisi omaa ja toisten ulkonäköä?!

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Minua ei häiritse p*skan vertaa, päinvastoin oma itsetunto kohenee ja mielessä kiittää itseään aamun meikkaussessiosta. Mutta turha on vängätä naama v*turallaan ettei saa julkisesti yhtä hyvää vastaanottoa kun itseensä panostavat naiset. Se nyt vaan on maailman hinta.

Suomessa 99% ihmisistä osaa lukea. En olisi lainkaan varma tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kannanottaja:

No valitettavasti tuolla keskieuroopassa on hieman eri kulttuuri kun 70-luvun hirveän retron vallanneessa, korostetusti demokraattisessa ja tasa-arvoisessa hyvinvointipohjolassa. Vanhemmissa eurooppalaisissa kulttuureissa on vapaasti sallittu kauneuden ja estetiikan ihaileminen. Se näkyy esim. rakennusarkkitehtuurissa (verrattuna Suomessa vallitsevaan Aallon laatikkomalliin). Ja myös naisten ulkonäössä eli naiset käyttävät vaatteisiin, kosmetiikkaan ja itsensä laittamiseen huomattavasti enemmän aikaa ja rahaa kun meillä. Ja myös ns. söpösti puetut lapset (eli standardi nukkekotilook) saavat huomiota avoimesti enemmän kun puuhapetet. Ja ne söpöt, puetut lemmikit myös. Nielkää nyt vaan se tosiasia samalla kun nousette barrikaadeille hämähäkkimiestyttölasten puolesta.

Ja tästä tuli mieleeni, että mule ei meinatu mydä niitä rillejä jotka mä olisin haluunu :laugh:
Mä löysin aivan ihanat DG:n liilat/pinkit (sama väri kun joka lehdessä olevasa Cliniquen huulipuna mainoksesa) rillit, laitoin pähän ja totesin, että ne on makeet. Myyjä sitten selittämään, että ne kyllä näyttäis sula tosi hyvätä, sule kyll'ä sopis ja päläpälä ja samantien työntämään kaikenlaisia näkymättömiä rillejä sovitettavaksi. Mä sitten snaoin haluavani ne, niin se anto ymmärtää, että viellä voin muuttaa mieltäni ja lopuksi viellä attä ei olis uskonu että joku suomalainen ne ostaa :laugh:
Suomesa siis normi on, että pitää ola näkymätön ja kadota masaan, eikä sa "tehä numeroa" itsestään, ei edes käyttää sitä mikä itselle sopii, jos se on liian näkyvää :/

Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
ap:lle kysymys :) Eikö kauneus ole katsojan silmissä? Millainen on kaunis ihminen? Mitä oikein haet? Menee ne hermot muillakin ;)

On se minusta. Lue avaukseni ajatuksella ja lukemisen ymmärtämisellä. Haluan tietää miksi naisen pitäisi miellyttää muita.

Yhteistyössä