miksi naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
Mies alkoi höpöttämään naimisiin menosta ja minä aloin miettimään että miksi ihmeessä? En ole keksinyt oikeen mitään hyvää syytä paitsi perintö. Juhlia voidaan mielestäni muutenkin ja sukunimen takia en nyt ainakaan naimisiin rupea menenmään, onnellisia ollaan näinkin. Miksi te olette halunneet mennä naimisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Mulle se on suuren rakkauden sinetöinti... tai jotain jota en osaa sanoiksi pukea.

Näin mäkin sen ajattelen.
Perinnöt on tietysti yksi syy, mutta kaiken maallisen edelle menee kuitenkin tuo ajatus rakkaudesta ja sen sinetöinnistä :heart:
Ja lapset perivät kuitenkin isänsä, oltiin naimisissa tai ei ja mulla ei ole hätää vaikken ukolta peris penniäkään.
Lisäksi mä haluan saman sukunimen kun muullakin perheellä, vaikkei se onnellisuuteen tai elämään muuten vaikuta mitenkään. Jotenkin vaan tuntuu kivemmalta että kaikilla on sitten sama nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Mulle sillä on semmoinen romanttinen merkitys. Ja se sukunimi. Lisäksi mies ja lapset saisi lesken eläkettä jos kuolisin.

Eikö lapset saa sitä rahaa vaikka vanhemmat eivät olisi olleet naimisissa?

Mulla ei ainakaan ole mikään välttämätön pakko päästä naimisiin, ehkä joskus menen naimisiin tai sitten en.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun mielestä avioliitto on turvallinen alusta perheelle ja parisuhteelle.

Mutta ei mikään tae sille, että parisuhde toimii. Perhe voi olla turvallinen ja tasapainoinen vaikka vanhemmat eivät olisikaan naimisissa.

Tuo turva meilläkin pointtina sekä tietty yhteinen sukunimi.
Mahdollisuus saada leskeneläkettä jos niin ikävästi käy, et mies kuolee. Toimeentulo ainakin varmistuu, ei putoo ihan tyhjän päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun mielestä avioliitto on turvallinen alusta perheelle ja parisuhteelle.

Mutta ei mikään tae sille, että parisuhde toimii. Perhe voi olla turvallinen ja tasapainoinen vaikka vanhemmat eivät olisikaan naimisissa.

Sekin totta.

Alkuperäinen kirjoittaja mileko34:
Tuo turva meilläkin pointtina sekä tietty yhteinen sukunimi.
Mahdollisuus saada leskeneläkettä jos niin ikävästi käy, et mies kuolee. Toimeentulo ainakin varmistuu, ei putoo ihan tyhjän päälle.
Tässä tuli hyviä pointteja.

Me tosin mentiin siksi kun haluttiin, miksipä ei. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noo, se vahvistaa sitoutumisen. mutta jos teillä on jo lapsia, olette jo sitoutuneet.

No moni kyllä menee naimisiin ennen lasten tekoa, koska ei tuohon ajatukseen nojaa. Ja kyllä siitä avioliitosta on vaikeampi lähteä kun avoliitosta vaikka niitä lapsia olis. Itse ihmettelen sitä miten moni haluaa lapsia edes miettimättä avioliittoa - häiden kalleus ei voi selittää kokonaan asiaa. Ilmeisesti lapsia on vaan niin paljon helpompi tehdä kuin sitoutua avioliittoon..

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
noo, se vahvistaa sitoutumisen. mutta jos teillä on jo lapsia, olette jo sitoutuneet.

No moni kyllä menee naimisiin ennen lasten tekoa, koska ei tuohon ajatukseen nojaa. Ja kyllä siitä avioliitosta on vaikeampi lähteä kun avoliitosta vaikka niitä lapsia olis. Itse ihmettelen sitä miten moni haluaa lapsia edes miettimättä avioliittoa - häiden kalleus ei voi selittää kokonaan asiaa. Ilmeisesti lapsia on vaan niin paljon helpompi tehdä kuin sitoutua avioliittoon..

Mulla on sellainen "mutu"tuntuma, että ihmiset pelkää tänä päivänä sitoutua.

Mulle lasten saaminen on tärkeämpää kuin avioliitto, rakastamansa ihmisen kanssa voi olla vaikka ei olisi naimisissa. Ja toiseen voi olla sitoutunut vaikka ei olisi naimisissa. Nykyään moni saa vähintään yhden lapsen vaikka eivät olisi naimisissa ja voi olla etteivät koskaa mene naimisiin.

Se avioliitto ei takaa yhtään mitään, yhtä helposti jotkut lähtevät avioliitostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Mulla on sellainen "mutu"tuntuma, että ihmiset pelkää tänä päivänä sitoutua.

Mulla se ei ainakaan ole sitä, ei vain tunnu mitenkään välttämättömältä mennä naimisiin. Kyllä mulle jo pelkkä seurustelukin on sitoutumista.

Mä ajattelen sillai, että vanhempien parisuhde on lasten koti. En näe syytä, miksei vanhempien suhde voi olla rekisteröity ja virallinen avioliitto.

Nimittäin avoliiton purkautuminen sattuu ihan yhtä paljon kuin ero avioliitosta.

Tai sitten lapset vaan ovat paljon tärkeämpiä kuin palanen paperia..?
Toisethan pitää avioliittoa vain paperisotana, eikä siinäkään ole mitään väärää. Kyllä minäkin tiedän monta pariskuntaa jotka ei naimisissa ole, eivätkä menossa, ja lapsia on ja ovat eläneet kuin aviopari kymmeniä vuosia.
Jos on tosissaan sitoutunut parisuhteeseen, ei siitä lähde helpolla vaikkei naimisissa olisikaan.

Meillä taustalla ihan "järkisyyt", vaikka parisuhteemme perustuukin tunteisiin jne.
Olisimme pärjänneet vallan hyvin ilmankin sitä pöllön näköisen maistraatin virkailijan "siunausta".

Mutta juuri tuo mainittu leskeneläke painoi kupissa. Samoin se, että tuntuu olevan monien asioiden hoito nyt kuitenkin helpompaa, kun kaikilla on sama sukunimi.
Mulle olisi riittänyt jo se syyksi, ettei tarvitse joka mukulasta käydä tekemässä sitä isyyden tunnustusta, se oli nimittäin jokseenkin traumaattinen kokemus esikon kanssa.

Mies halusi "turvata" lasten lisäksi minut, eikä mulla ollut mitään sitä vastaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Mulle sillä on semmoinen romanttinen merkitys. Ja se sukunimi. Lisäksi mies ja lapset saisi lesken eläkettä jos kuolisin.

Eikö lapset saa sitä rahaa vaikka vanhemmat eivät olisi olleet naimisissa?

Mulla ei ainakaan ole mikään välttämätön pakko päästä naimisiin, ehkä joskus menen naimisiin tai sitten en.

Juu, lapset perii, avopuoliso ei saa mitään. Mut tuskin kukaan menee ton syyn takia naimisiin.

Toivottavasti ainakaan!

haluttiin naimisiin muutamasta eri syystä:
-se vahvistaa sitoutumista, musta ainakin on ihana kutsua itseäni aviovaimoksi ja miestäni aviomieheksi. jotenkin kun "ollaan naimisissa" niin ollaan omasta ja muidenkin mielestä oikeasti tosissaan
-paperiasiat on helpompia (esim perintö)
-halusin ehdottomasti miehen sukunimen
-musta on kiva lastenkin kannalta että vanhemmat on naimisissa

Yhteistyössä