Alkuperäinen kirjoittaja kuha:että lähisuku saa rauhan sielulleen :xmas:
Tämä oli toivottavasti vitsi, koska mä en ainakaan menisi suvun takia naimisiin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:että lähisuku saa rauhan sielulleen :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:sinulla on hyvin paljon hyviä syitä olla menemättä naimisiin ja hyviä kommentteja ko. asiasta!!!!!! moni elää vielä vanhassa uskossa, ettei muuta ole kuin avioliitto! näunhän se ei enää ole. nykyään avIoparit eroaa useammin kuin avoparit!!!
eihän avioliitto saisi olla mikään pakote ja rahan turva! naimisiin mennään jos siltä tuntuu...
mä kosin miestä ja hän vastas myöntyvästi, mentiin salassa naimisiin, mut kyl ilmoitettiin viestillä toimituksen jälkeen... muutamat oli vähän kiukkusia kun ei pidetty oikeen häitä!! miks oltais, eikö avioliitto ole kahden ihmisen välinen "sopimus" eikä sitä tarvihe juhlistaa ellei pari sitä halua!!!
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Munkin mielestä kysymys kuuluu pikemminkin miksi ei. Se on kuitenkin turvallisuutta tuova instituutio, jopa ero on helpompi, jos ollaan naimisissa!
Ja mulle on kyllä tärkeää että perheellä on sama sukunimi, sillä kerrotaan ulkopuolisillekin, että me ollaan perhe ja sehän se naimisiin menonkin pää idea on, kertoa julkisesti, että me ollaan yhtä.
Lisäksi mun mielestä jos lapsia aikoo tehdä, se on paljon suurempi sitoumus kun naimisiin meno, mutta voidakseen olla valmis niin isoon sitoumukseen, pitää olla valmismenemään naimisiin, juuri perintö- ja muiden lakiasioiden takia.
Alkuperäinen kirjoittaja huom:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Munkin mielestä kysymys kuuluu pikemminkin miksi ei. Se on kuitenkin turvallisuutta tuova instituutio, jopa ero on helpompi, jos ollaan naimisissa!
Ja mulle on kyllä tärkeää että perheellä on sama sukunimi, sillä kerrotaan ulkopuolisillekin, että me ollaan perhe ja sehän se naimisiin menonkin pää idea on, kertoa julkisesti, että me ollaan yhtä.
Lisäksi mun mielestä jos lapsia aikoo tehdä, se on paljon suurempi sitoumus kun naimisiin meno, mutta voidakseen olla valmis niin isoon sitoumukseen, pitää olla valmismenemään naimisiin, juuri perintö- ja muiden lakiasioiden takia.
Kyllä eroaminen on "helpompaa" ilman avioliiton kahleita.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Lisäksi mun mielestä jos lapsia aikoo tehdä, se on paljon suurempi sitoumus kun naimisiin meno, mutta voidakseen olla valmis niin isoon sitoumukseen, pitää olla valmismenemään naimisiin, juuri perintö- ja muiden lakiasioiden takia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vertaisin naimisiinmenoa isyyden tunnustamiseen. Jos kerta sitä perheenä eletään niin en ymmärrä miksi isyyden tunnustaminen koetaan itsestään selvyytenä mutta naimisiin menoa ei? Eihän kumpikaan arkea muuta.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vertaisin naimisiinmenoa isyyden tunnustamiseen. Jos kerta sitä perheenä eletään niin en ymmärrä miksi isyyden tunnustaminen koetaan itsestään selvyytenä mutta naimisiin menoa ei? Eihän kumpikaan arkea muuta.
Onko se parempi että lapselle merkitään väärä isä automaattisesti, koska äiti sattuu olemaan naimisissa.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Lisäksi mun mielestä jos lapsia aikoo tehdä, se on paljon suurempi sitoumus kun naimisiin meno, mutta voidakseen olla valmis niin isoon sitoumukseen, pitää olla valmismenemään naimisiin, juuri perintö- ja muiden lakiasioiden takia.
Mä taas olen sitä mieltä, että lapsia voi kyllä "tehdä" ilman avioliittoakin. Olen täällä ennenkin kirjoittanut, että jos mun pitäisi valita avioliitto ilman vai avoliitto lapsilla, niin kyllä valitsisin jälkimmäisen. Mulle ei avioliitto ole mikään välttämättömyys vaan lapset on se mitä eniten haluan
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vertaisin naimisiinmenoa isyyden tunnustamiseen. Jos kerta sitä perheenä eletään niin en ymmärrä miksi isyyden tunnustaminen koetaan itsestään selvyytenä mutta naimisiin menoa ei? Eihän kumpikaan arkea muuta.
Onko se parempi että lapselle merkitään väärä isä automaattisesti, koska äiti sattuu olemaan naimisissa.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Mä taas olen sitä mieltä, että lapsia voi kyllä "tehdä" ilman avioliittoakin. Olen täällä ennenkin kirjoittanut, että jos mun pitäisi valita avioliitto ilman vai avoliitto lapsilla, niin kyllä valitsisin jälkimmäisen. Mulle ei avioliitto ole mikään välttämättömyys vaan lapset on se mitä eniten haluan
Niimpä. Tässä kai se vastaus tulee: "mitä minä haluan". Ilmeisesti et halua sitoa lastesi isää kanssasi avioliittoon ja sillä hyvä. Mutta tuota vaihtoehtoa "avioliitto ilman vai avoliitto lapsilla" ei kyllä tosielämässä taideta esittää missään. Jos lapsia haluaa, voi niitä yrittää tehdä niin avioliitossa kuin avoliitossa. Jos lapsia ei saa niin siihen ei liiton laatu vaikuta. Tosin adoptiossa taitavat edelleen suosia avioliittoja, niin että yhteiskunta ainakin pyrkii tarkkailemaan jollain keinolla tuota sitoutumisen tasoa..
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tarkoittanutkaan, että joku mies antaisi vaihtoehdoiksi nuo mun mainitsemat. Ne nyt olivat sellaista "ajatusleikkiä". Mulle kun aivan oikeasti on lapset tärkeämpiä kuin avioliitto, miksi sitä on niin vaikea käsittää? En tiedä saanko lisää lapsia, mutta eipä mulla mikään hinku ole naimisiin.
Jos teillä on lapsia niin ettehän te toisianne peri. Jos esim. miehesi kuolee niin sinä saat oman osasi 50 % ja lapsenne perii miehesi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me mentäisiin juuri nimenomaan noiden verotusasioiden takia (esim. perintöverot), kun on tuota yhteistä omaisuutta 50:50. Muuten ei todellakaan mentäisi, molemmat on sitä mieltä että ei se asioita millään lailla muuta eikä ole tarpeellista. Mutta maistraatissa vain käydään laittamassa nimet paperiin, ja kaikki sormukset ja nimenvaihdot ovat tarpeettomia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vertaisin naimisiinmenoa isyyden tunnustamiseen. Jos kerta sitä perheenä eletään niin en ymmärrä miksi isyyden tunnustaminen koetaan itsestään selvyytenä mutta naimisiin menoa ei? Eihän kumpikaan arkea muuta.
No ei, mistäs sellasta revit!!? Mutta voihan sitä avoliitossakin väärän miehen merkata isäksi...
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta onhan ne lapset myös paljon suurempi sitoumus. Yhteistä vanhemmuutta ei voi purkaa, kuten avioliiton. Sen takia mun mielestä jos katsoo voivansa sitoutua toiseen niin vahvasti, että tekee sen kanssa lapsia, on sen kanssa ensin oltava valmis menemään naimisiin ja jos kokee, ettei niin vahvaa julkista sitoumusta ole valmis antamaan, on syytä jättää ne lapsetkin tekemättä.