Miksi mulle kaupataan liikkeissä aina halvinta? Miksi asiakkaiden oletetaan olevan persaukisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Banaani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten huono itsetunto on ihmisellä, joka kävelee kauppaan tarkkailemaan huomaako kaikki miten rikas se on?

ja tää lau123 jaksaa täälläkin vähän väliä kehuskella miten rikas on. hohhoijakkaa.

Sitä varten ihmisellä on suu että sillä kerrotaan mitä halutaan.
Ihan hyvin voi sanoa että haluan laadukasta, eikä haittaa vaikka se maksaisi vähän enemmän. Tai vastaavasti voi sanoa että tästä tavarasta mä en ole valmis kauheasti maksamaan. Vaikka olen ostanut useinkin 70% alennuksella tavaroita en ole tajunnut että mua pidettäisiin sen takia kovin köyhänä. Toisaalta, mä kyllä ostan häpeämättä myöskin keltaista vessapaperia...

[QUOTE="hohhoijakkaa";27828575]Miten huono itsetunto on ihmisellä, joka kävelee kauppaan tarkkailemaan huomaako kaikki miten rikas se on?

ja tää lau123 jaksaa täälläkin vähän väliä kehuskella miten rikas on. hohhoijakkaa.[/QUOTE]

Mun mielestä lau123 ei kehuskellut yhtään. Taidat olla kateellinen!

Tuli tästä ketjusta mieleen yli 20 vuotta sitten sukulaiselle tapahtunut juttu.

Hän vei autonsa merkkihuoltoon ja valmistumista odotellessaan lähti kiertelemään sinne liikkeen puolelle. Löysi sitten mielenkiintoisen auton, kierteli ja katseli sitä, potkiskeli renkaita ja odotteli myyjää saapuvaksi. Eipä näkynyt ketään missään. No, kävi kahvilla välillä ja sillä välin autoon oli ilmestynyt hintalappu siihen peilin varteen roikkumaan. Kiersi edelleen autoa mutta myyjiä ei edelleenkään näkynyt mailla eikä halmeilla. Antoi sitten auton olla ja muuta katsellen odotti omansa valmiiksi ja ajeli kotiin.

Seuraavana päivänä sukulainen soitti autoliikkeen johtajalle, kertoi käyneensä liikkeessä edellisenä päivänä ja löytäneensä mielenkiintoisen auton. Johtaja innostuikin kovasti koska auto oli sillä hetkellä yksi kalleimmista liikkeessä myynnissä olevista. Sukulainen sitten totesi että miten se auto nyt onkin myytävänä kun eilen ei ketään kiinnostanut sitä myydä. Johtaja sitä sitten kovasti pahoitteli ja ehdotti uutta käyntiä johon sukulainen totesi: "Valitettavasti en halua enää ostaa sitä autoa, eilen kyllä olisin ostanut sen pois jos joku vain olisi sen minulle tullut myymään. Se, että olin asioimassa liikkeessänne puvun sijasta tuulipuku päällä, ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö minulla olisi ollut varaa ostaa sitä autoa" :)

Yhteistyössä