Miksi mies ei saa vanhentua rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhamies?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhaksi tietää tulleensa silloin:

- kun "2 krt /yö" tarkoittaakin vessassakäyntien määrää
- kun ensimmäisen kerran ei jaksa toista kertaa
- kun toisen kerran ei jaksa ensimmäistä kertaa.
- kun unet eivät ole märkiä eivätkä pierut kuivia, vaan päinvastoin

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Minua muuten kovasti huvitti, kun tämän keskustelun inspiroimana luin wikistä, että keski-ikäisiksi tosiaan määritellään nykyään 45-60 -vuotiaat.

Eli keski-ikäisenä pidetään ihmistä, joka ei ole enää nuori, muttei vielä vanhakaan. Keskimääräisen eliniän kanssa sillä ei kait sitten enää ole mitään tekemistä.

Hyvä huomiö. Eli 44-vuotias on nykyään "nuori" vielä. Kiva tietää :)

harmaat hiukset kannattaa värjåtä pois ja äkkiä. Itse olen värjännyt mieheni harmaita jo jonkin aikaa. Hän näyttää paljon nuoremmalta ja miellyttävämmän näköiseltä ilman niitä harmaitaan.

Kyllä minäkin pidän itseni nuorekkaana. En halua todellakaan vanhentua.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa on kamalaa:
harmaat hiukset kannattaa värjåtä pois ja äkkiä. Itse olen värjännyt mieheni harmaita jo jonkin aikaa. Hän näyttää paljon nuoremmalta ja miellyttävämmän näköiseltä ilman niitä harmaitaan.

Kyllä minäkin pidän itseni nuorekkaana. En halua todellakaan vanhentua.

Sinulla on sitten varmaan ladattu ase, hirttoköysi tai insuliiniruisku valmiina itsellesi sitä aamua varten, kun on pakko tunnustaa iän karttuneen?

En varmana ottais samaan huusholliin miehenkuvatusta, joka antaa naisen värjätä tukkansa. Herraisä, eikö se ookaan miehen oma piä?

Meitillä ollaan piästä jalakoihin aitoja. Arvostettaan ittiämme ja toisiamma niin palijo, että piämme kehostamma huolta. Kuntoillaan, touhutaan niin, jotta ruumis saa töitä ja kroppa säilyy vetreänä. Nuoama virnottaa enimmäkseen naurussa suin ja rypyt yläviistoon. Väitän, että oumma palojon vetreemmän ja nuoremman näkösijä, kuin nuo tukkasa värjääjät.

Äijää silimittelen kovasti mielelläni, niin on harmaan parran kanssa sarmantti ja timmi mies. Enkä häpiä ommookaan kuvvaa. Pöllimetässä ei lihakset surkastu. Näkkyy tuo ukko kans vilikuilevan, kun silimä välttää (muutosn kylän äijät kans). Siitä vuoan piän huolen, että eivät liian pitkään vahtoo.

"Itsestään huolta pitäminen" taitaa merkitä eri ihmisille eri asioita.

Jos katsotaan, mitkä asiat oikeasti vaikuttavat vanhenemisen nopeuteen, niin itsestään huolta pitävä luopuu heti alkoholista ja tupakasta, varmistaa riittävän päivittäisen unen ja liikunnan määrän sekä välttää stressiä ja auringonottoa.

Jos näitä ei tee, ei se mitään auta vaikka kävisi jalkahoidoissa, lykkäisi rasvaa naamaan ja värjäisi hiuksiaan. Se kuinka nuorelta näyttää on enemmän kiinni elämän asenteesta, hyvästä ryhdistä ja geeneistä kuin nanoliposomihytophytokondrio -rasvoista.

... jos harmaat värjää piiloon ? Näin tekee valtaosa harmaantuvista naisista ja osa miehistä. Sama se värjääkö kotona tai kampaamossa. Kaikista kun se harmaa ei ole charmanttia. Jos nainen värjää puolisonsa harmaat piiloon, niin mitä siitä. Ihan ok.

Luojan kiitos olen vaalea, joten ene harmaannu.

Harrastamme kumpikin, puolisoni ja minä liikuntaa. Ruoka on terveellistä. ollaan lähellä 50 molemmat, mutta runko on vielä kuin kaksikymppisellä, yhtä hoikka ja linjakas.

Ikä on vain numero paperilla. ulkoinen värikäs olemus pitää nuorekkaana terveitten elintapajen lisänä.

Harva meistä todella haluaa näyttää ikäiseltään, vaikka kuinka hehkuttaisi.

Mitä se ikäiseltään näyttäminen oikein on? Onko jossain VTT:n kätköissä jotkut "ikämallit" joihin verrataan, että näytätkö ikäiseltäsi vai et?

Olen pohtinut tätä jo pitkään, sillä viimeiset vuodet minulle on ihastellen hoettu, että "sä et yhtään näytä kolmekymppiseltä" . Miltä helskutilta näyttää kolmekymppinen? Miltä näyttää viisikymppinen, silloin kun "näyttää ikäiseltään" ? Kertokaa mulle.

Sama se, miltä näytän viisikymppisenä, ikäiseltäni vai en, mutta toivon, että korvien väliin on tullut sen verran tavaraa, ettei se "näyttäminen" ole elämän tärkein asia, vaan aivan joku muu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä pahaa siinä on:
...

Harrastamme kumpikin, puolisoni ja minä liikuntaa. Ruoka on terveellistä. ollaan lähellä 50 molemmat, mutta runko on vielä kuin kaksikymppisellä, yhtä hoikka ja linjakas.

Harva meistä todella haluaa näyttää ikäiseltään, vaikka kuinka hehkuttaisi.

Miten oli sen alkoholin, tupakan ja auringonoton kanssa? Ne vasta ihoa ja kehoa vanhentavatkin.

Mitä se ikäiseltään näyttäminen oikein on? Onko jossain VTT:n kätköissä jotkut "ikämallit" joihin verrataan, että näytätkö ikäiseltäsi vai et?

Olen pohtinut tätä jo pitkään, sillä viimeiset vuodet minulle on ihastellen hoettu, että "sä et yhtään näytä kolmekymppiseltä" . Miltä helskutilta näyttää kolmekymppinen? Miltä näyttää viisikymppinen, silloin kun "näyttää ikäiseltään" ? Kertokaa mulle.

Sama se, miltä näytän viisikymppisenä, ikäiseltäni vai en, mutta toivon, että korvien väliin on tullut sen verran tavaraa, ettei se "näyttäminen" ole elämän tärkein asia, vaan aivan joku muu.

Sensuelli palstalla pohditaan kannattaako tehdä vuoro- tai yötyötä. Siellä joku surkutteli lentoemojen rupsahtamista.

Eikö oman naaman jumalointi ole narsismia. Iän kuuluukin näkyä naamasta. Yksi Helena Lindegren riittää tähän maahan.

Kun täytin 30 vuotta 80-luvulla, sen ikäistä naista pidettiin säälittävänä ikäloppuna. Ihan hyvään suuntaan asenteet ovat muuttuneet noihin vuosikymmeniin verrattuna.

Mutta naistenlehtien kuvankäsittelyohjelmien takia naiset menevät vipuun.
Katsoin Sydänjää sarjan avausjakson. Merja Larivaara näytti erittäin itsensä näköiseltä.
Mutta iltapäivälehden tv-liitteen kannessa hän näytti erittäin paljon itseään nuoremmalta.

Tunnen erään huippuvalokuvaajan. Hän on kertonut minulle juttuja julkkisten kuvaamisesta.
En ole aiheesta pätkääkään kiinnostunut, mutta jostain syystä tämä henkilö haluaa niitä minulle kertoa. Nykyään yritän välttää keskustelua hänen kanssa. Jutut kääntyvät kuitenkin taas siihen yhteen ja samaan eli filmaamiseen.

Kun mulla nyt jo on Reinot, vaikka ei ikä riitä, niin mitäs sitten kun riittää. Olen ajetellut sellaista kokoharmaata villapaitaa, jonka kaulus on napitettu sivulta, harmaat villasukat lahkeiden päälle vedettynä ja Reinot tietty. Ja istun kiikkutuolissa musta keinonahka nikita (karvahattu) päässä, toinen korvallinen puolitangossa. Kädessä vastaleivotun ruisleivän kantapala ja paksusti voita. Siinä istuskelen ja mutustelen kaikessa rauhassa ja toisella kädellä rapsuttelen kiikun vieressä istuvaa pystykorvaa, joka herkeämättä seuraa voileivän liikettä. Välillä tökkäsee kuonollaan kämmeneen..tahtoo myös.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Kun mulla nyt jo on Reinot, vaikka ei ikä riitä, niin mitäs sitten kun riittää. Olen ajetellut sellaista kokoharmaata villapaitaa, jonka kaulus on napitettu sivulta, harmaat villasukat lahkeiden päälle vedettynä ja Reinot tietty. Ja istun kiikkutuolissa musta keinonahka nikita (karvahattu) päässä, toinen korvallinen puolitangossa. Kädessä vastaleivotun ruisleivän kantapala ja paksusti voita. Siinä istuskelen ja mutustelen kaikessa rauhassa ja toisella kädellä rapsuttelen kiikun vieressä istuvaa pystykorvaa, joka herkeämättä seuraa voileivän liikettä. Välillä tökkäsee kuonollaan kämmeneen..tahtoo myös.

Tainnut lukea Huovisensa ;))

"Tainnut lukea Huovisensa ;))"

Jäi vielä mainitsematta pihkan ja rään kovettamat nahkarukkaset, pyylevä ja topakka emäntä sekä avoimesta ikkunasta kuuluva teeren kukerrus.

tuollaisia ukkoja oli meidän kylälläkin 50-luvulla, mutta poikkeuksetta niillä kaikilla oli joko pilliklubit tai piiput suussa. Juttua tuli milloin mistäkin ajankohtaisesta asiasta ja aivot olivat ihan timmissä terässä vaikka kroppa ei ehkä ollutkaan.

Tänä päivänä se on ihan päinvastoin ja näyttää vielä olevan vallalla joku tasapainotekijä näiden kanssa. Eli mitä timmimpi kroppa sitä väljempi aivokuori?

Alkuperäinen kirjoittaja Jotain vielä:
tuollaisia ukkoja oli meidän kylälläkin 50-luvulla, mutta poikkeuksetta niillä kaikilla oli joko pilliklubit tai piiput suussa. Juttua tuli milloin mistäkin ajankohtaisesta asiasta ja aivot olivat ihan timmissä terässä vaikka kroppa ei ehkä ollutkaan.

Tänä päivänä se on ihan päinvastoin ja näyttää vielä olevan vallalla joku tasapainotekijä näiden kanssa. Eli mitä timmimpi kroppa sitä väljempi aivokuori?

Tyttö Sanoo Jihaa! Hyvä kommentti!

P.S.panacea, anteeksi nimimerkkisi väärinkirjoitus tuossa toisessa ketjussa.

"Tänä päivänä se on ihan päinvastoin ja näyttää vielä olevan vallalla joku tasapainotekijä näiden kanssa. Eli mitä timmimpi kroppa sitä väljempi aivokuori?"

En mä nyt sanois ihan noinkaan. Tuttaviini kuullu myös viiskymppisiä ja ylikin. Ovat kovakuntosia kyllä, hyvä kun mukana pysyy. Harrastavat siis liikuntaa, mutta se ei ole mitään pakkopysyänuorena urheilua. Näillä ainakin tuntuu pääkoppa olevan jeesassa, ei edes värjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Jotain vielä:

Tyttö Sanoo Jihaa! Hyvä kommentti!

P.S.panacea, anteeksi nimimerkkisi väärinkirjoitus tuossa toisessa ketjussa.

Anteeksi mitä? Onpa älytön lohkaisu! Olen vaan lukenut huvittuneena tätä ketjua, mutta NYT on kyllä pakko kirjoittaa jotain. Oikein vihaiseksi tulin lukemastani.

Kuka jukoliste voi keksiä mitään noin typerää? Edes kirjoittaa! Aivan samalla lailla voisi kirjoittaa typerästi, että "mitä lässähtäneempi kroppa, sitä tyhmempi pää", sillä kai se lässähtämisen salliminen on tyhmyyttä, jos mikä! En kuitenkaan kirjoita, vaikka mieli tekisi!

Minä kunnioitan itseäni niin paljon, että pidän itseni kyllä timmissä kunnossa. Niin kropat kuin aivotkin.

Terveisin
Juuri uudet yliopisto-opinnot vielä kerran aloittanut 43-vuotias blondattu ja timmi naikkonen

No tuskinpa kannattaa mistään keskustelupalstan kommentista vihaiseksi tulla :-)

Eiköhän se timmiys ja viisauskin liene aika pitkälle mielipidekysymyksiä, eli kannattanee vetää henkeä välillä, ennenkuin kehuu oman timmiytensä ja viisautensa, siihen kun voi olla vaikea itse kommentoida muuta kuin perin subjektiivisesti :-)

Kärjistys on aina välillä kovasti poikaa. Jo ihan senkin takia, että sitten tulee näitä NIIN vihaisia kommentteja ihmisiltä, joilla liipaisi liian läheltä..

"...ennenkuin kehuu oman timmiytensä ja viisautensa, siihen kun voi olla vaikea itse kommentoida muuta kuin perin subjektiivisesti :-)"

Oletan, että kommentoit kirjoittamaani.
Viisaus ja älykkyys on kaksi ihan eri asiaa.
Tässä iässä jo osaa peilata itsensä objektiivisen kannan mukaisesti ja TIETÄÄ, mitä on. Nuorempana se muistaakseni olisin vaikeampaa.

Sinulle tosiaan kommentoin ja kirjoittamaasi. Kyllä. Viisaus ja äly ovat kaksi eri asiaa.
Kyky erottaa ne on tosiaan kultaakin kalliimpaa. Oletin sinun sotkeneen käsitteet, ihan oman kirjoituksesi perusteella.

Lainaamassasi kirjoituksessa käsiteltiin viisautta, ymmärtääkseni. Sinä taas viittasit kirjoituksessasi älykkyyteen. Sen vuoksi kirjoitinkin, kuten kirjoitin.

Hyvä jos vihdoin tiedät mitä olet. Näin etsikkoasi vuosia seuranneena.

Voithan sinäkin, pit., hankkia vaikka uuden ammatin vielä? Mennä opiskelemaan lisää? Tai hankkia (uuden) akateemisen tutkinnon? Tai tehdä lisensiaattityön (minä teen nyt sitä)? Ei vaikuta siltä, että olisit unelma-ammatissasi tai (okei nyt tulee paha) edes unelmamiehesi kanssa.

Kannattaa etsiä niin kauan kuin löytää. On onnellisempi.

No tuota notta joo :-)

En mä taida enää kolmatta ammattia.. Noista jatko-opinnoist sen verran, että toki minua on tietysti kyselty ulkomaita myöten tekemään väikkäriä jatkoksi gradulleni "Peräsuolen epiteelikarvojen liikkeestä sisäisten kaasunpurkausten aikana", mutta en mä täältä Suomesta mihinkään lähde mun kivasta suojatyöpaikasta, missä mä voin päivät pitkät roikkua elleissä.

No mut kato, en mä ketään toistakaan miestä ole kyennyt pitämään, ni pitää täs yhdessä sit roikkuu ihan väkisin. Se on kato ne unelmamiehet viety kauan aikaa sitten. Tää oli ainoa minkä mä sain!

Yhteistyössä