Miksi mies ei saa vanhentua rauhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhamies?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhamies?

Vieras
Minusta vanheneminen on normaalia ja luonnollista, mutta vaimon mielestä se ei tunnu olevan sellaista.

Jokin aika sitten vaimo huomasi minulla harmaan hiuksen sai melkein kohtauksen, että minun pitäisi muka alkaa värjäyttämään tukkaani! Eihän sellainen ole miehekästä.

Silloin tällöin joku kulmakarva innostuu kasvamaan muita pidemmäksi, niin pitäisi sekin uskalikko nyppiä pois, koska saa minut näyttämään vanhalta. Oikeastaan haluaisin kunnon "breshnevit".

Viiskymppisjuhlat ovat tulossa ja sukulaismies kysäisi, mitä haluaisin lahjaksi. Mainitsin, että ilmapuntari tai seinäkello olisi kiva. Samoin myös kävelykeppi. Siitäkin vaimo vetäisi herneen nenään, ettei ikinä sellaisia vanhojen miesten lahjoja.

Sain tyttäreltä joululahjaksi Reino-tohvelit ja käytinkin niitä muutaman kerran harmaiden villasukkien kanssa kotioloissa. Tohveleille määrättiin käyttökielto.

Eikö puoliso pysty hyväksymään vanhenemistani? Itse hän on viisi vuotta minua nuorempi, eikä ole mikään teini hänkään.

Minusta nuoruuden teeskentely ja ikääntymisen peittely vasta tyhmää onkin. Ja toisaalta parempiakin riidanaiheita on olemassa.

Samaa mieltä! ;D

Ja sitten menet hakea vähän sitä botoxia naamaas ja annat liftaa siun takapuolesi ennen kuin se alkanee roikkua siun jalkojenvälissä tyhjä ja ryppyinen kuin elefantilla! ;D

Vaimollasi taitaa olla vaihdevuodet pahimmillaan...Ole vaan rauhassa oma vanheneva itsesi ja myhäile partaasi. Ja voihan vaimonkin tarvittaessa laittaa vaihtoon...

AP:n vaimo on vain vuoden vanhempi kuin minä. Kuvaus vanhenemisesta ei päde edes isääni, joka lähentelee 7-kymppiä. Hirvittää ajatuskin, että oma mies vanhenisi ennen aikojaan. 50 v on vielä nuori. Pitäisi olla vielä hyvässä fyysisessä kunnossa ja tiukkaa lihaa. Kotihiirenä ehtii olla sitten 80v+ kun ei enää liikkeelle koko ajan jaksa. Ei ole ihme että naiset etsivät nuorempia miehiä, meillä kun paras ikä alkaa 40 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhamies?:
Minusta vanheneminen on normaalia ja luonnollista, mutta vaimon mielestä se ei tunnu olevan sellaista.

Jokin aika sitten vaimo huomasi minulla harmaan hiuksen sai melkein kohtauksen, että minun pitäisi muka alkaa värjäyttämään tukkaani! Eihän sellainen ole miehekästä.

Silloin tällöin joku kulmakarva innostuu kasvamaan muita pidemmäksi, niin pitäisi sekin uskalikko nyppiä pois, koska saa minut näyttämään vanhalta. Oikeastaan haluaisin kunnon "breshnevit".

Viiskymppisjuhlat ovat tulossa ja sukulaismies kysäisi, mitä haluaisin lahjaksi. Mainitsin, että ilmapuntari tai seinäkello olisi kiva. Samoin myös kävelykeppi. Siitäkin vaimo vetäisi herneen nenään, ettei ikinä sellaisia vanhojen miesten lahjoja.

Sain tyttäreltä joululahjaksi Reino-tohvelit ja käytinkin niitä muutaman kerran harmaiden villasukkien kanssa kotioloissa. Tohveleille määrättiin käyttökielto.

Eikö puoliso pysty hyväksymään vanhenemistani? Itse hän on viisi vuotta minua nuorempi, eikä ole mikään teini hänkään.

Minusta nuoruuden teeskentely ja ikääntymisen peittely vasta tyhmää onkin. Ja toisaalta parempiakin riidanaiheita on olemassa.

Taidat kyllä kirjoittaa pelkkää potaskaa.
Ei kukaan nykypäivän viisikymppinen ole tuollainen vanhus.

Harmaita hiuksia toki voi olla jo kolmekymppisellä, mutta tuo muu vanheneminen.....

Reino-tohvelithan ovat muodikkaat, nuoretkin niitä käyttävät, ne ovat haluttua tavaraa.

Ylipitkät nenä/kulmakarvat tulee nyppiä pois, eihän kukaan halua olla epäsiisti tahallaan.

Tuollaisia syntymäpäivälahjoja, joita kerroit toivoneesi, ei kukaan varmaankaan nykyisin toivo, ei edes appeni, ja hän on jo 80v.

En kyllä jaksa ottaa todesta kirjoitustasi ;D

"Tuollaisia syntymäpäivälahjoja, joita kerroit toivoneesi, ei kukaan varmaankaan nykyisin toivo, ei edes appeni, ja hän on jo 80v.

En kyllä jaksa ottaa todesta kirjoitustasi ;D"

No jaa. Minusta tuo kertoo enemmän siitä, että ap on sinut itsensä ja ikänsä kanssa kuin mistään muusta. Mieheni on vasta 30-kymppinen, mutta tohvelit ja villasukat ovat lempitavaroitaan olleet jo vuosia.

Välillä käy mielessä, että kyllä nykyään ihmisiltä menee valtava määrä energiaa ihan turhaan. Niin kuin vanhenemista vastaan taistelemiseen. Ostetaan järjettömällä hinnalla liposomiultradermahypokondria -voiteita ja kuvitellaan, että pukeutumalla kuin nuori voi oikeasti huijata itsensä lisäksi joitain muitakin.

Mikä vanhenemisessa on niin kamalaa? Ei ymmärrä - minulla ainakin on hiton paljon hauskempaa nykyään kuin parikymppisenä!

Ja jos ihmissuhteeni perustuisivat siihen, että me parina uskoteltaisiin toisillemme olevamme 'niin nuorekkaita että', tuntisin itseni kyllä epäonnistuneeksi yksilöksi. Mutta hupinsa kullakin, toki.

Ei ole energian hukkaan heittämistä vanhuutta vastaan taisteleminen.
Se on itsestä huolehtimista.

Jos oma miehesi haluaa olla "vanhus" jo 30-vuotiaana, niin sääliksi käy, sinua ja häntä.

Me olemme molemmat 51-vuotiaita, eikä taatusti vanhuksia, ihan keski-ikäisiä vaan.

Omasta kunnosta ja ulkonäöstä pidetään huolta, eikä haluta esittää mitään.

Sitäpaitsi mikä on vanhus, ehkä yli 80-kymppisenä alkaa tuntua jo siltä.

Eikä se ettei tunne itseänsä vanhaksi tarkoita sitä että haluaisi olla ikuinen parikymppinen.

Mieheni on minua 10 vuotta vanhempi ja minusta harmaa ohimoilla tekee hänestä mielettömän seksikkään!

Ilmapuntari on muuten tosi hyvä laite jos on kiinnostunut sääilmiöistä. Itsekin ilahtuisin sellaisesta lahjasta.

Itsestä huolehtiminen ja hysteerinen nuoruuden ihannointi ovat ihan eri asioita. Ei siitä 50+ naamasta/kropasta tehdä enää tyttömäistä millään kotikonsteilla, jos sellaista havittelee.

Olen panacean kanssa samaa mieltä siitä, että ap on sinut itsensä kanssa. Mitä vikaa tai pahaa on vanhenemisessa? Emme voi iän kertymiselle yhtään mitään, miksi siitä on tehty rikos?

Olen huomannut, että monet harmaahapset ja ikäisiltään näyttävät ovat oikeasti huomattavasti vireämpiä henkisesti, tiedostavampia ja selvillä maailman asioista, kuin trimmatut. Heillä on ollut aikaa/energiaa oman navan tuijotuksen sijaan perehtyä vähän toisenlaisiin asioihin.

Itse olen niin viluinen, että nyt jo iltaisin mielelläni vedän edesmenneen äitini kutomat villasukat jalkaan. Ne ovat kyllä punaiset tai keltaiset, mutta villasukat kuitenkin. Ja maalla kun asumme, tottakai meillä on Reinot ja Ainot. Niillä on niin kiva piipahtaa postilaatikolla, roskiksella yms.

Hauska aloitus :-) Minun miehellänikin on harmaata ohimoilla, vaikkei hän ole viittäkymmentä vielä ja vaikka minä olen enemmän häntä nuorempi kuin aloittajan vaimo aloittajaa, ei tulisi mieleenikään vaatia häntä värjäämään hiuksia! Harmaa ohimoillahan on charmikasta vain. Sen sijaan juuri eilen sanoin ostavani hänelle synttärilahjaksi sellaisen nenäkarvatrimmerin, sillä nyt hän nyppii niitä samoilla pinseteillä, joilla minä nypin kulmakarvojani... Hän oli mielissään ideasta :-)

Voi jumalan tähe ja rouvan nähe!

Mikä on sen hirveämpi näky ku vanhempi ukko jonka tukka on värjätty.Sitä ei voi olla huomaamata.
Ite olin joku vuos sitte Härmän kuntsarissa, siellä minua rupes tanssittammaan semmone värijätty mies.
Minua nauratti ku aattelin että meillä taitaa olla käytössä samat sävyt polykoloorista.

Ei, kyllä miehen pittää vanheta niinku ihimine vanhenoo, tietysti kunnostaan huolta pittäen.
Lisäsarmi ei oo pahitteeks! Se tulloo monesti siitä tukan "viimisestä väristä"

ap:lle kun selvästi haluat elää jo tulevaisuutta, niin varaappa itsellesi hautapaikka. Voit myös pyytää haudankaivajaa tekemään kuopan valmiiksi. Siellä voi koemaata ja miettiä, kantsiiko elämä elää loppuun saakka.

No ennenvanhaan oli ihan normaalia ostaa tai varata hautapaikka etukäteen..mieluummin koko perheelle ja vielä suunnitella huolella, miten siinä sitten köllötellään.

Nykyään kun kuolema kielletään viimeiseen asti, niin sellaista pidettäisiin todella omituisena.

Alkuperäinen kirjoittaja mene eteenpäin:
ap:lle kun selvästi haluat elää jo tulevaisuutta, niin varaappa itsellesi hautapaikka. Voit myös pyytää haudankaivajaa tekemään kuopan valmiiksi. Siellä voi koemaata ja miettiä, kantsiiko elämä elää loppuun saakka.

Ei kannata ivata! Meidän kunnassa on kansalaisopiston ruumisarkun rakennuskurssi suuressa suosiossa. Siellä terveet ihmiset rakentavat itselleen juuri sellaisen ruumisarkun kuin haluavat. Mittojen mukaan oikein, ettei sitten ole liian ahdas köllötellä tuomiopäivää odotellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ilimi:
Ei siinä täällä maaseuvulla oo mittää omituista.

Mutta ei täälläkään nykyään hankita kersolle rippilahajaks tekohampaita...

Hyvä kuulla. Taas usko ihmiseen palaa.. ja se kunnallisen hammashoidon tason nousu on pelkästään positiivinen asia!

Sano.

Alkuperäinen kirjoittaja mene eteenpäin:

Ja nämä itseään nuorekkaina pitävätkö menevät eteenpäin? Heh heh, kuntopyörä ei liiku ja ne kauniit ja rohkeat, mitä siellä kuntopyörän selässä killistellään, eivät liikuta edes aivosoluja.

Minusta hiuksiaan värjäävät vanhemmat miehet ovat jotenkin säälittäviä. Säälin ja tulen surulliseksi sitä, että ihminen ei hyväksy elämää sellaisenaan kuin se eteen tulee. Ovat vähän kuin räystäässä viimeisillä voimillaan roikkuvat, vaikka olisivat voineet hypätä turvallisesti maan pinnalle pehmeän lumen aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja panacea:
Huvittavaa, että villasukat ja tohvelit tekevät 30-vuotiaasta 'vanhuksen' (sanoo "itsestään huolehtiva, nuorekas 50-kymppinen :)

Suosittelen sinulle Panacea; panosta luetun tekstin ymmärtämiseen.

Yhteistyössä