Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25139236:
Mä rupean kyllä heti haukottelemaan jos puhutaan politiikasta tai koodauksesta. Voisko olla tylsämpää? Varsinkin jos jonkun miehen kanssa puhun... Silloin odotan, että hän keksii jotain mielenkiintoista sanomista, niin että voin nauttia keskustelusta.
Tämä vaatii sosiaalista älyä, kun ihminen on kiinnostunut toisesta, tämä hakee asioita, joista toinen on kiinnostunut. Yleensä joka ihmisestä löytyy asia, josta tämä on kiinnostunut ja josta tämän saa puhumaan helposti.
Mutta ei ole koskaan vain keskustelukumppanin asia viihdyttää toista.
Minä voin keskustella oikein mielellänikin politiikasta, toisaalta tämä aihe on myös vaarallinen, sillä se saa ihmiset helposti myös kiihtymään, kun ovat eri mieltä. Koodaamisestakin puhun mielelläni.
Mutta on mullakin alueita, joista en mielelläni puhu, esim. autot tai vaikkapa se meikkaaminen, muoti ja julkkikset. Sen sijaan esim. matkailusta, historiasta, lapsistani, taidenäyttelyistä, avaruudesta, kirjallisuudesta puhun oikeinkin mielelläni.
Itse sosiaalisena ihmisenä yritän löytää sen molempieni mielenkiinnon aiheen. Ja tämä lähtee vaikka kysymyksellä mitä henkilö on tehnyt lomalla tai miten viikonloppu on sujunut.