Miksi miehet pihtaa?

  • Viestiketjun aloittaja Miksi miehet pihtaa?
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27346684]

1. välitön nautinto (naiset, jotka ilmaisevat suoraan seksuaalisuuttaan)
2. välillinen nautinto (naiset, jotka vihjaavat seksuaalisuudestaan)
[/QUOTE]

Mitä sinä nyt höpötät? Pari sivua myöhemmin sivistyssanoja käyttäen tolkutat, että ketään ei voida lokeroida pelkästään yhteiskunta-aseman perusteella ja että ihminen on hyvin monitahoinen otus, ja tässä taas yrität jakaa naiset kahteen kategoriaan, suoraan ja vihjailevasti seksuaalisuuttaan ilmaiseviin. Mutta eihän tuollaista jakoa voi edes tehdä! Naisetkin on ihmisiä ja hyvin paljon riippuu tilanteesta miten samakin nainen käyttäytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="mies";27349562]Tätä puoltavat kokemukseni ja lukemani. Naiset pelkäävät leimautuvansa huoriksi Suomessa paljon herkemmin kuin vaikkapa Ranskassa, vaikka naisemme ovat emansipoituneempia yhteiskunnallisesti.

Naisena on yleisesti ottaen ahtaampaa olla täällä kuin siellä, vaikuttaa, vaikka ura, työ, ja tasa-arvo miehen kanssa on meillä "paremmin". Meillä naisilla on valtava kuilu kiltistä tytöstä seksipetoon, kun taas Ranskassa kiltti tyttökin nauttii seksuaalisuudestaan ja seksuaalisuus on värikkäämpää kuin meillä. Siveyden sipuli ei ole sellainen mörkö kuin meillä (josta siis erottautua esim. provosoivalla pukeutumisella) vaan siveys on myös osa erotiikan aluetta, jolloin erotiikan kenttä laajenee ja muuttuu hienovaraisemmaksi yhtä aikaa.[/QUOTE]

Perustuuko omiin kokemuksiin? Onko käynyt mielessä vääristymä, että suomalaisissa naisissa olet kohdannut suht keskivertonaisia, Ranskassa taas kumppanisi ovat jo kertaalleen valikoituneet sen pohjalta, kuka lähtee suhteeseen jonkun ulkomaisen humanistin kanssa. Ehkä ne ihan konservatiiveimmat ranskattaret eivät ole koskaan sattuneet tiellesi.
 
"mies"
Mitä sinä nyt höpötät? Pari sivua myöhemmin sivistyssanoja käyttäen tolkutat, että ketään ei voida lokeroida pelkästään yhteiskunta-aseman perusteella ja että ihminen on hyvin monitahoinen otus, ja tässä taas yrität jakaa naiset kahteen kategoriaan, suoraan ja vihjailevasti seksuaalisuuttaan ilmaiseviin. Mutta eihän tuollaista jakoa voi edes tehdä! Naisetkin on ihmisiä ja hyvin paljon riippuu tilanteesta miten samakin nainen käyttäytyy.
Äläpä irrota asioita kokonaisuudesta :) En jakanut naisia ihmisinä vaan enemmänkin heidän käytöstään. Monet naiset Suomessa ovat huonoja flirttailijoita (esim. eroottinen tanssiminen miehelle lienee tuiki harvinaista; tässäkin ketjussa on jo tullut naurua sen epäkäytännöllisyydestä, joka kertoo jo paljon), eivätkä myöskään näe kiltteyttä erotiikkana vaan enemmän tylsyytenä ja nössöytenä. Eli erotiikan laajuus ja hienovaraisuus kärsivät. Meillä suomalaisilla kun on tapa ajatella funktionalistisesti ja käytännöllisesti ensi sijassa. Eikä esteettisesti.

Yhtäältä halutaan viestittää esim. pukeutumisella omaa ei-tylsyyttä ja ei-nössöyttä, ehkä myös moderniutta (en ole siveyden sipuli, minulla on vapaus pukeutua...) ja ehdotella suoraankin ja "rääväsuisesti" miehelle esim. baareissa. Keskustelijoista Vaimo-Rakkaan suhde seksiin on suoraa toimintaa ja aktia ilman impimäisyyttä tai turhia koukeroita. Kulttuurimme ei suosi monimutkaisia kosiskelurituaaleja sen enempää miehillä kuin naisilla vaan enemmän suoraviivaisempaa seksiä kun sen aika on. Mies, joka on intohimoinen ja ilmaisukykyinen, pelkää akkamaisuutta ja nainen, joka on seksuaalisesti värikäs tai joka erotisoi kiltteytensä, pelkää olevansa halpa nainen.

Tämä on ymmärtääkseni aika selvää noin yleisesti. Toki poikkeuksia voi aina olla yksilötasolla. Mutta yleisesti seksuaalisuuden ala on meidän kulttuurissa paljon kapeampi ja erilainen, ehkä karkeampi, kuin esimerkiksi Ranskassa, koska historiamme, ajattelumme, tapakulttuurimme, jopa viestintämme on sangen erilaista. Lähes kaikki ihmiset menevät näiden "vanhojen kaavojen" mukaisesti. Mutta aina voi teoriassa löytyä poikkeuksia.
 
"mies"
Perustuuko omiin kokemuksiin? Onko käynyt mielessä vääristymä, että suomalaisissa naisissa olet kohdannut suht keskivertonaisia, Ranskassa taas kumppanisi ovat jo kertaalleen valikoituneet sen pohjalta, kuka lähtee suhteeseen jonkun ulkomaisen humanistin kanssa. Ehkä ne ihan konservatiiveimmat ranskattaret eivät ole koskaan sattuneet tiellesi.
Et näy huomioivan yleistä tasoa, joka on ainoa järkevä taso keskustelun kannalta. Puhe yksilöistä on triviaalia, koska mistä tahansa on olemassa poikkeuksia ja näin ollen olisi ihan turha tutkia kulttuureja ja yhteiskuntia tai keskustella niistä.

Konservatiivinenkin nainen Ranskassa käyttelee noin yleensä naisellisuuden palettia paljon laajemmin kuin sisarensa Suomessa, koska hänkään harvoin ajattelee ensin käytännöllisyyttä ja hän myös äärimmäisen harvoin näkee itsensä miehen kaltaisena olentona. Siellä on hyvin vähän sellaista meidän "konstailematonta", kärjistetysti "saunapuhtaana naintia lepikossa" -toimintaa. Niin erilainen sikäläinen kulttuuri on.
 
Missä minä hyvä "mies" olen sanonut että meidän seksielämä on suoraa aktia eikä turhia koukeroita?! Se, että uskallan näyttää haluni ei todellakaan tarkoita tuollaista! Sinä olet kyllä niin ulapalla kuin vain kokematon, fantasiassa elävä ihminen vain voi olla! :O
Minä en edes katsonut linkittämääsi tanssivideota. Olen harrastanut mm. striptease aeropicia, jonka koreografioita mieheni on saanut ihastella sen muutaman kerran kun olen kotona hänelle esiintynyt. Kaikenlainen vietteleminen ja esileikit ovat meille ihan arkipäivää. Meillä on hellyyttä ja pitkiä valmisteluita seksiä varten, mutta siihen kuuluu myös se, ettei mitään tarvitse hävetä. Saa nauttia ja olla avoimena.

Sinä sekoilet pahemman kerran, etkä tunnu ymmärtävän yhtään mitä sulle koettaa selittää.
Sinä myös puhut siitä miten naiset suomessa pelkää olevansa halpoja jos ovat suoria seksuaalisuudessaan. Mutta sinä itse aiemmin kommentoit että helppo nainen ja seksuaalisesti liian suora ja aktiivinen ei herätä arvostusta. Koeta nyt päättää.
 
[QUOTE="mies";27353005]Et näy huomioivan yleistä tasoa, joka on ainoa järkevä taso keskustelun kannalta. Puhe yksilöistä on triviaalia, koska mistä tahansa on olemassa poikkeuksia ja näin ollen olisi ihan turha tutkia kulttuureja ja yhteiskuntia tai keskustella niistä.

Konservatiivinenkin nainen Ranskassa käyttelee noin yleensä naisellisuuden palettia paljon laajemmin kuin sisarensa Suomessa, koska hänkään harvoin ajattelee ensin käytännöllisyyttä ja hän myös äärimmäisen harvoin näkee itsensä miehen kaltaisena olentona. Siellä on hyvin vähän sellaista meidän "konstailematonta", kärjistetysti "saunapuhtaana naintia lepikossa" -toimintaa. Niin erilainen sikäläinen kulttuuri on.[/QUOTE]

Nyt puhut ihan omiasi! Mistä elokuvista sinä tämän käsityksen olet saanut? Taitaa olla suppea sinun Ranskan tuntemuksesi! Kyllä minun ranskalainen ystävättäreni on juurikin niin rääväsuinen ja puistonussija kuin vain voi olla ja minä esimerkiksi nautin hänen siekailemattomasta seurastaan. Ja hänen avioliittonsa on onnellinen, seksuaalisuudessaan räiskyvä ja kestävä vielä 15 vuoden elon jälkeenkin.
 
sana sanelee
[QUOTE="mies";27353005]Et näy huomioivan yleistä tasoa, joka on ainoa järkevä taso keskustelun kannalta. Puhe yksilöistä on triviaalia, koska mistä tahansa on olemassa poikkeuksia ja näin ollen olisi ihan turha tutkia kulttuureja ja yhteiskuntia tai keskustella niistä.

Konservatiivinenkin nainen Ranskassa käyttelee noin yleensä naisellisuuden palettia paljon laajemmin kuin sisarensa Suomessa, koska hänkään harvoin ajattelee ensin käytännöllisyyttä ja hän myös äärimmäisen harvoin näkee itsensä miehen kaltaisena olentona. Siellä on hyvin vähän sellaista meidän "konstailematonta", kärjistetysti "saunapuhtaana naintia lepikossa" -toimintaa. Niin erilainen sikäläinen kulttuuri on.[/QUOTE]

Lukematta koko ketjua ja aloitusta otan kantaa tähän.

Eri kulttuureita voi kyllä vertailla keskenään, mutta kulttuurien ja ihmisten temperamenttien ymmärtäminen/tulkitseminen vaatinee myös historiallista katsantoa. Historialla, kun on suuri merkitys roolituksessa ja käyttäytymisessä.

Minen henkilökohtaisesti voi ymmärtää, että kahden eri kulttuurin ihmisiä, olkoon sitten naisia tai miehiä edes verrataan toisiinsa. Tottahan heissä on vain enemmän eroa kuin yhtäläisyyttä. Kaikessa.
 
"mies"
Missä minä hyvä "mies" olen sanonut että meidän seksielämä on suoraa aktia eikä turhia koukeroita?! Se, että uskallan näyttää haluni ei todellakaan tarkoita tuollaista! . . . Olen harrastanut mm. striptease aeropicia, jonka koreografioita mieheni on saanut ihastella sen muutaman kerran kun olen kotona hänelle esiintynyt. Kaikenlainen vietteleminen ja esileikit ovat meille ihan arkipäivää. Meillä on hellyyttä ja pitkiä valmisteluita seksiä varten, mutta siihen kuuluu myös se, ettei mitään tarvitse hävetä. Saa nauttia ja olla avoimena.
Vaimo-Rakas, jouduin saksimaan viestiäsi koska puhuit kiihtyneenä enemmän henkilöstä kuin asiasta :)

Tarkoitan lähinnä sitä, että sanojesi mukaan sinäkään et näe kiltteydessä mitään seksuaalista tai jännittävää. Tämä väkisinkin tekee seksuaalisuudestasi paljon yksinkertaisempaa. Nauttiminen ja avoimena olo antaa vaikutelman, että suoraviivainen toiminta on iso osa seksuaalisuuttasi.

Sinä myös puhut siitä miten naiset suomessa pelkää olevansa halpoja jos ovat suoria seksuaalisuudessaan.
En itse asiassa ole sanonut noin, sisälukutaitosi ei vaikuta hyvältä. Naiset pelkäävät olevansa halpoja, jos seksuaalisuus on laajaa ja esteettistä, esim. keimailua tai eroottista tanssia. Välitön seksuaalisuus (härskit jutut, niukka pukeutuminen, nainti lepikossa, seksuaalinen aggressio...) on enemmän jees, mutta välillinen ja esteettisempi seksuaalisuus (vihjailut, flirtit, keimailut, tanssit, kiltteys ja peittävyys erotiikkana...) vaarantavat naisen maineen eli ovat moraalisesti arveluttavia ja jopa feikkejä. Nainen Suomessa ei yleisesti uskalla ilmaista itseään kuin paljon pienemmällä ja sisällöllisesti karkeammalla erotiikan alalla verrattuna joihinkin muihin kulttuureihin. Seksi on enemmän "vaikea asia" meillä kuten alkoholikin historiallisista syistä.

Mutta sinä itse aiemmin kommentoit että helppo nainen ja seksuaalisesti liian suora ja aktiivinen ei herätä arvostusta. Koeta nyt päättää.
En jaksaisi jankuttaa. Kyse ei ole joko-tai vaan sekä-että. Helppo nainen, joka ei hyödynnä kiltteyden erotisointia, ei herätä arvostustani. Eilen vielä ymmärsit tämän, ehkä kykenet siihen tänäänkin. :) Riettauden ohella tarvitaan myös kiltteyttä, jotta mies noin yleisesti arvostaa naista vakavassa suhteessa. Samalla lailla niukasti pukeutunut ja seksuaalisuutensa tiedostava nainen on välittömämmin seksuaalinen kuin vihjailevasti pukeutunut ja tätä tiedostavuutta vailla oleva.

Ongelmaksi muodostuu, että naisen kiltteys nähdään Suomessa yleisesti anti-eroottisena, vanhanaikaisena ja tylsänä. Naisen välittömästä seksuaalisuudesta on meillä tullut osa naisen moderniutta ja vapautta ja siksi kannatettavaa. Tämä on tapahtunut välillisen seksuaalisuuden hinnalla, johon kiltteyskin kuuluu (yleinen sanonta Suomessa on, että nainen ei halua olla "siveyden sipuli"). Tämä ei ole suotuisa kehitys vaan ristiriitainen ja naisille paineita tuova ja heitä esineellistävä. Toisaalta miehenä se on kyllä kivan näköistä :) Ja ainakin itse tarvitsen myös välitöntä seksuaalisuutta. Mutta, uskoakseni harvahko mies etsii vain välitöntä seksuaalisuutta ilmentävää naista vakavaan seurusteluun. Tuloksena sekä naisen itsensä että naisen seksuaalisuuden että naisen erotiikan substanssit ja sisältörikkaus kärsivät pahasti.
 
"mies"
Nyt puhut ihan omiasi! Mistä elokuvista sinä tämän käsityksen olet saanut? Taitaa olla suppea sinun Ranskan tuntemuksesi! Kyllä minun ranskalainen ystävättäreni on juurikin niin rääväsuinen ja puistonussija kuin vain voi olla ja minä esimerkiksi nautin hänen siekailemattomasta seurastaan. Ja hänen avioliittonsa on onnellinen, seksuaalisuudessaan räiskyvä ja kestävä vielä 15 vuoden elon jälkeenkin.
Kiinnitä huomiota sisälukutaitoon.
 
[QUOTE="mies";27352200]Tuohan on vain eräs tulkinta yhteiskuntatieteistä. Käsitteiden epäeksaktius voi olla ongelma vain positivistille ;) Käsitteet ovat konstruktioita ja kontekstin alaisia, lienemme yhtä mieltä. Kysymys on vain siitä, miten paljon. [/QUOTE]

Totta he*vetissä käsitteet ovat konstruktioita, mutta niiden holtiton käyttö on kyllä totta vie ongelma muillekin kuin positivisteille!

[QUOTE="mies";27352200]Ihmettelisin kovasti, jos voit harjoittaa yhteiskuntatieteitä siltä pohjalta, että väität ihmisen olevan yksi yhteen yhteiskunta-asemansa kanssa. Tuohan on yksinkertaisesti erittäin karkea lähtökohta ja ihmettelen puolestani, jos olet väitellyt tuon tasoisella analyysillä. Eihän esimerkiksi se, että A on opettaja, determinoi A:n elämää, ajatuksia, tapoja, jne. käytännössä millään tavalla tai selitä eri vivahteita A:n elämisessä. En tiedä yhtäkään asiantuntijaa, joka olisi tätä mieltä. Tiedätkö sinä? [/QUOTE]

No voi herranjumala! Etkö sinäkin sentään tutustunut vaikkapa siihen roolin käsitteeseen jo siellä sosiologian peruskurssilla?

Ei sinun kanssasi pysty keskustelemaan. Kun sinua pyytää täsmentämään jotain ajatustasi, niin pistät ikään kuin "lisää kierroksia koneeseen" ja koetat hämmentää tekstisi vielä sekavammaksi ja vaikeammin seurattavaksi. Soopaahan se on ja tiedät sen itsekin. Vedin aikoinani yliassarina oman alani peruskursseja useita vuosia ja joka ikinen vuosi siellä oli vähintäänkin yksi kaltaisesi hämmentäjä, joka oli toki lukenut mahdollisesti runsaastikin sattumanvaraisesti poimittua populaaritieteellistä kirjallisuutta ja koko haltsaavansa asiat kurssin luennoitsijaa paremmin. Sinä olet juuri tämä tyyppi. Sinulla on kuutisenkymmentä opintopistettä avoimesta, vai mitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
Minä olen kiltti miehelleni, mieheni on kiltti minulle. Jos se on ystävällisyyttä ja huomaavaisuutta.

Jos kiltteys seksissä tarkoittaa sitä että huomioi toisen nautinnon se on oikein hyvä asia kamarin puolella. Jos kiltteys tarkoittaa ujostelua, kainostelua, vaikeasti tavoiteltavuutta niin ei sitä minulle kiitos. Se ei sitä kuitenkaan tarkoita ettei seksi olisi eroottista, hidasta ja sensuellia myös.
 
"mies"
Lukematta koko ketjua ja aloitusta otan kantaa tähän.

Eri kulttuureita voi kyllä vertailla keskenään, mutta kulttuurien ja ihmisten temperamenttien ymmärtäminen/tulkitseminen vaatinee myös historiallista katsantoa. Historialla, kun on suuri merkitys roolituksessa ja käyttäytymisessä.

Minen henkilökohtaisesti voi ymmärtää, että kahden eri kulttuurin ihmisiä, olkoon sitten naisia tai miehiä edes verrataan toisiinsa. Tottahan heissä on vain enemmän eroa kuin yhtäläisyyttä. Kaikessa.
Olen samaa mieltä kanssasi. Itse ajattelen vain, että ehkä olisi tervetullutta perehtyä muihinkin kulttuureihin ja saada vaikutteita niistä. Koen nimittäin, että Suomessa naisidentiteetistä ei käydä käytännössä ollenkaan kriittistä keskustelua vaan se on hieman samassa tilassa kuin maahanmuuttokeskustelu ennen persuja ja Halla-ahoa. Keskustelemattomuus häiritsee itseäni, koska se on niin näköalaton ja yksinkertainen kantana, jopa kahlitseva ja haitallinen. Vaikka pinnalla eletään eräänlaisessa feminismin riemuvoitossa. Tämä ristiriita on räikeä itselleni.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27353289:
Totta he*vetissä käsitteet ovat konstruktioita, mutta niiden holtiton käyttö on kyllä totta vie ongelma muillekin kuin positivisteille!
Tällaisessa keskustelussa käsitteiden määrittely lienee vähemmän tärkeää kuin akateemisessa. Sitä paitsi käsitteitä käytetään jossain määrin holtittomasti joka päivä (ks. konstruktionismi).

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27353289:
No voi herranjumala! Etkö sinäkin sentään tutustunut vaikkapa siihen roolin käsitteeseen jo siellä sosiologian peruskurssilla?
Rooli? Miten ihmeessä joku yhteiskunnallinen rooli määräisi sen, mikä ihminen on ihmisenä tai mitä hänen ihmisyyteensä kuuluu? Ei väitellyt ihminen vain voi olla tuota mieltä, ei millään pahalla. :)

Lopputekstisi vaikuttaa alemmuuskompleksiselta, joten saksin sen pois. Lue nyt edes sitä Nagelia alkuun. Epäilen edelleen, että keksit omasta päästäsi akateemisen urasi.
 
"mies"
Mies, myönnä nyt että sinua vain jurppii suomalaiset naiset. He ovat sinun mielestäsi vääränlaisia. Muusta ei taida olla kyse. Synnyit väärälle vuosisadalle.
Minua jurppii tietyt trendit suomalaisilla naisilla, tässä olet kyllä oikeassa :) Alan vertailla heitä ulkomaailmaan ja historiaan, kyllä. Ehkä siksi koska en tunne itseäni täysin suomalaiseksi vaan minua kiinnostaa myös moni muu Suomen ulkopuolinen asia.

En kuitenkaan vihaakaan Suomea tai suomalaisia. Ja kyllä minä edelleen uskon, että Suomessa löytyy kiinnostavia poikkeuksia ja olen tavannutkin muutamia sellaisia. Siitä on kuitenkin jo vuosia kun seurustelin suomalaisen naisen kanssa.
 
"ruusa"
En jaksa koko ketjua kahlata, mutta.

Kai mies "pihtaa" samasta syystä kuin nainekin. Siis ei edes pihataa, vaan ei haluat, jos väsyttää, stressaa. Ja sit lisäksi vielä se, ettei ole yhteistä aikaa ihan kahdestaan... Peiton alla hiljaa se on pidemmän päälle tylsähköä.
 
"mies"
Niin? Ei linkissä lue mitään sellaista, jota kiistän. Ei linkki väitä, että roolit määrittäisivät ihmisen koko ihmisyyden vaan ne ovat "vain" osa identiteettiä. Eikä tässäkään ole mitään yksiselitteisyyttä vaan pienellä paikkakunnalla ehkä tiiviimmin kuin isolla. Identiteetti taas on "vain" osa ihmisen tutkimusta psykologisesti eli myös "vain" palanen kokonaisuudesta. Ihmisen ymmärryksessä tiede ja psykologia eivät pelkästään riitä. Tarvitaan myös mm. taidetta, lingvistiikkaa, filosofiaa ja historiaa, mielellään myös teologiaa.

Väitteeni on lyhyesti, että julkisroolit ja yhteiskunta-asema ovat aina jotain vähemmän kuin ihmisyksilö itse. Tässä väitteessä ei ole mitään outoa. Esimerkkini oli, että yhteiskunnallisesti epätasa-arvoisesta liitosta suomalaisen teorian abstraktilla tasolla katseltuna ei voi johtaa mitään siitä, miten ihminen itse kokee liittonsa. Kysymys on ontologinen ja kognitiotieteellinen: ääriesimerkkinä yhtä huonosti voimme tietää, millaista on "olla" lepakko (se eläin :)), vaikka näemme lepakon ja voimme tutkia sitä. Ajaudumme väkisinkin metafysiikkaan, jos yritämme ulkoa tietää, millaista lepakkona on. Toinen esimerkki: duunari A voi kokea onnellisuutta enemmän kuin presidentti B.

Yhteiskunta-asema on toissijaista kaikkeen muuhun tässä keskustelussa esille tuotuun nähden. Siksi suomalaisen popularisoidun feminismin (erotuksena akateemiseen) ylenpalttinen kiinnostus yhteiskunta-asemaan on keskusteluna ihan jees, mutta turhan yksipuolista, koska ihminen on valtavan paljon muutakin. On aikamoista mutkien oikomista esimerkiksi alkaa käyttäytyä miesmäisesti, koska feminismi opettaa, että miesmäisyys on naisen yhteiskunnallinen oikeus. Nainen siis haluaa tuhota tai ainakin laimentaa omaa "uniikkia" itseään geneerisen tai "yleisen" "yhteiskunnallisen" alttarille. Ja tämä ei ole pelkästään hyvä juttu, paitsi toki yhteiskunnan toimivuuden kannalta. Ongelmaksi jää, "riittääkö" toimivuus ja onko se ainoa merkittävä kysymys esimerkiksi naisena olemisessa. Minusta ei mitenkään, koska se ei ole ainoa merkittävä kysymys ihmisenä olemisessa.

Tässä videossa oli muuten loppupuolella samantapaisia huomioita: 03: Feminism - Origins of Feminism - YouTube
 
Sinä "mies" kyllä osaat laittaa peräjälkeen hirveän monta, hirveän hienoa sivistyssanaa. Ilmeisesti oletat vaikuttavasi erityisen fiksulta, mutta tosiasia on että suollat ihan tuulta paskaa vailla päätä taikka häntää.

Tai sitten mulla ei ole vain tarpeeksi laaja-alaista käsitys - ja ymmärryskykyä siihen mitä sinä ajat takaa. Tässä keskustelussa sinä olet maalannut värikkäästi mielikuvaa sellaisesta sinulle soveltuvasta naisesta, naisihanteestasi. Sellaista ei vain todistetusti ole koskaan vielä tavattu ;)

Olet useaan otteeseen tuonut esille että olet normaalia miestä kykenevämpi tunneilmaisussa. Rohkenen epäillä. Mun mies osaa puhua rakkaudesta, sen tasoista, teoista ja tunteista ja kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä. Uskoisin etten naisena ymmärtäisi sinun rakkaudentunnustuksiakaan jos ne ovat samanlaista solkkumuussia kuin nämä sinun muka-viisaat-pohdintosi.
Onnea naisen etsintään!

p.s. Apua! Oletko sinä se sama "mies" joka puolusti sitä yhtä miehensä pettäjää jonka salaromanssi oli loppunut lyhyeen ja joka naukui sitä huonosti kohdelluksi tulemistaan palstalla pari viikkoa sitten? Voi luoja jos olet!
 
[QUOTE="mies";27353409]
Rooli? Miten ihmeessä joku yhteiskunnallinen rooli määräisi sen, mikä ihminen on ihmisenä tai mitä hänen ihmisyyteensä kuuluu? [/QUOTE]

Täh?! :x

[QUOTE="mies";27353409]Lopputekstisi vaikuttaa alemmuuskompleksiselta, joten saksin sen pois. Lue nyt edes sitä Nagelia alkuun. Epäilen edelleen, että keksit omasta päästäsi akateemisen urasi.[/QUOTE]

:LOL: Ihan noin pateettinen en ole sentään minäkään. Jos olisin, niin olisin toki kehitellyt itselleni hiukan vaikuttavamman akateemisen uran. Oman akateemisen "urani" huipentumaksi kun jäivät muutamat yliassarin viransijaisuudet. :)

Et sitten laittanut minulle niitä viitteitä niihin artsuihisi...
 
"mies"
Sinä "mies" kyllä osaat laittaa peräjälkeen hirveän monta, hirveän hienoa sivistyssanaa. Ilmeisesti oletat vaikuttavasi erityisen fiksulta, mutta tosiasia on että suollat ihan tuulta paskaa vailla päätä taikka häntää.

Tai sitten mulla ei ole vain tarpeeksi laaja-alaista käsitys - ja ymmärryskykyä siihen mitä sinä ajat takaa. Tässä keskustelussa sinä olet maalannut värikkäästi mielikuvaa sellaisesta sinulle soveltuvasta naisesta, naisihanteestasi. Sellaista ei vain todistetusti ole koskaan vielä tavattu ;)

Olet useaan otteeseen tuonut esille että olet normaalia miestä kykenevämpi tunneilmaisussa. Rohkenen epäillä. Mun mies osaa puhua rakkaudesta, sen tasoista, teoista ja tunteista ja kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä. Uskoisin etten naisena ymmärtäisi sinun rakkaudentunnustuksiakaan jos ne ovat samanlaista solkkumuussia kuin nämä sinun muka-viisaat-pohdintosi.
Onnea naisen etsintään!

p.s. Apua! Oletko sinä se sama "mies" joka puolusti sitä yhtä miehensä pettäjää jonka salaromanssi oli loppunut lyhyeen ja joka naukui sitä huonosti kohdelluksi tulemistaan palstalla pari viikkoa sitten? Voi luoja jos olet!
En nyt oikein näe, miten tämä purkaus edistää keskustelua :)
 
[QUOTE="mies";27354269]En nyt oikein näe, miten tämä purkaus edistää keskustelua :)[/QUOTE]

Se on sellainen hienovarainen kehoitus sinulle nyt lopettamaan kun et pysty vakuuttamaan tällaista maallikkoakaan, saati esim. Isämiestä jolla on pohjaa tiedoilleen....
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27354258:
:LOL: Ihan noin pateettinen en ole sentään minäkään. Jos olisin, niin olisin toki kehitellyt itselleni hiukan vaikuttavamman akateemisen uran. Oman akateemisen "urani" huipentumaksi kun jäivät muutamat yliassarin viransijaisuudet. :)

Et sitten laittanut minulle niitä viitteitä niihin artsuihisi...
Niin. Teesisi, että rooleista tai yhteiskunta-asemasta voisi ekstrapoloida koko ihmisen, ei yksinkertaisesti voi olla yhteiskunta-alan tohtorin näkemys, enemmän kyseessä on jonkinlainen kategoriavirhe. Tästä syystä epäilen näkemyksiäsi. En tunne yhtäkään asiantuntijaa, nykyisistä tai menneistä, joka olisi tällaista mieltä.
 

Yhteistyössä