Missä minä hyvä "mies" olen sanonut että meidän seksielämä on suoraa aktia eikä turhia koukeroita?! Se, että uskallan näyttää haluni ei todellakaan tarkoita tuollaista! . . . Olen harrastanut mm. striptease aeropicia, jonka koreografioita mieheni on saanut ihastella sen muutaman kerran kun olen kotona hänelle esiintynyt. Kaikenlainen vietteleminen ja esileikit ovat meille ihan arkipäivää. Meillä on hellyyttä ja pitkiä valmisteluita seksiä varten, mutta siihen kuuluu myös se, ettei mitään tarvitse hävetä. Saa nauttia ja olla avoimena.
Vaimo-Rakas, jouduin saksimaan viestiäsi koska puhuit kiihtyneenä enemmän henkilöstä kuin asiasta
Tarkoitan lähinnä sitä, että sanojesi mukaan sinäkään et näe kiltteydessä mitään seksuaalista tai jännittävää. Tämä väkisinkin tekee seksuaalisuudestasi paljon yksinkertaisempaa. Nauttiminen ja avoimena olo antaa vaikutelman, että suoraviivainen toiminta on iso osa seksuaalisuuttasi.
Sinä myös puhut siitä miten naiset suomessa pelkää olevansa halpoja jos ovat suoria seksuaalisuudessaan.
En itse asiassa ole sanonut noin, sisälukutaitosi ei vaikuta hyvältä. Naiset pelkäävät olevansa halpoja, jos seksuaalisuus on laajaa ja esteettistä, esim. keimailua tai eroottista tanssia. Välitön seksuaalisuus (härskit jutut, niukka pukeutuminen, nainti lepikossa, seksuaalinen aggressio...) on enemmän jees, mutta välillinen ja esteettisempi seksuaalisuus (vihjailut, flirtit, keimailut, tanssit, kiltteys ja peittävyys erotiikkana...) vaarantavat naisen maineen eli ovat moraalisesti arveluttavia ja jopa feikkejä. Nainen Suomessa ei yleisesti uskalla ilmaista itseään kuin paljon pienemmällä ja sisällöllisesti karkeammalla erotiikan alalla verrattuna joihinkin muihin kulttuureihin. Seksi on enemmän "vaikea asia" meillä kuten alkoholikin historiallisista syistä.
Mutta sinä itse aiemmin kommentoit että helppo nainen ja seksuaalisesti liian suora ja aktiivinen ei herätä arvostusta. Koeta nyt päättää.
En jaksaisi jankuttaa. Kyse ei ole joko-tai vaan sekä-että. Helppo nainen, joka ei hyödynnä kiltteyden erotisointia, ei herätä arvostustani. Eilen vielä ymmärsit tämän, ehkä kykenet siihen tänäänkin.
Riettauden ohella tarvitaan myös kiltteyttä, jotta mies noin yleisesti arvostaa naista vakavassa suhteessa. Samalla lailla niukasti pukeutunut ja seksuaalisuutensa tiedostava nainen on välittömämmin seksuaalinen kuin vihjailevasti pukeutunut ja tätä tiedostavuutta vailla oleva.
Ongelmaksi muodostuu, että naisen kiltteys nähdään Suomessa yleisesti anti-eroottisena, vanhanaikaisena ja tylsänä. Naisen välittömästä seksuaalisuudesta on meillä tullut osa naisen moderniutta ja vapautta ja siksi kannatettavaa. Tämä on tapahtunut välillisen seksuaalisuuden hinnalla, johon kiltteyskin kuuluu (yleinen sanonta Suomessa on, että nainen ei halua olla "siveyden sipuli"). Tämä ei ole suotuisa kehitys vaan ristiriitainen ja naisille paineita tuova ja heitä esineellistävä.
Toisaalta miehenä se on kyllä kivan näköistä
Ja ainakin itse tarvitsen
myös välitöntä seksuaalisuutta. Mutta, uskoakseni harvahko mies etsii
vain välitöntä seksuaalisuutta ilmentävää naista vakavaan seurusteluun. Tuloksena
sekä naisen itsensä
että naisen seksuaalisuuden
että naisen erotiikan substanssit ja sisältörikkaus kärsivät pahasti.