\
Ei vaan se tökki että puhut heistä etälapsina vaikka ovat myös verisukua myös sinun lapsillesi :headwall: Eikä miehen lapsista tarvitse tietenkään tykätä/rakastaa siten kun omia bio lapsia. Aikuisena ihmisenä varmaankin ja ns äitipuolena heistä voi kuitenkin pitää/tykätä. Tuntuu vaan että kun sanotte ettette tykkää että he ovat ylimääräisiä pahoja teidän perheessänne! Tosin lapset eivät ole syyllisiä siihen että ydinperhe hajoaa ja sit perustetaan uusioperheitä ja sinne tulee toisia lapsia nyksän puolelta jotka asuvat siellä kokoajan ja sit näitä yhteisiä. Ja kuitenkin nämä etälapset jää paitsiolle väistämättäkin. MUTTA ONKO se sit lasten vika?!Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 16:33 vieras kirjoitti:\*******Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 12:48 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.
Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.
En huomannut ollenkaan kirjoituksessasi että ovathan nämä etälapset myös sisaruksia teidän yhteisille lapsillenne :headwall: :attn:
aivan, sekön pitäisi sanella ehto että kun he ovat sisarpuolia omille lapsillemme (etät käyvät meillä joka 2. viikonloppu), minun pitäisi rakastaa/tykätä mieheni lapsista. Tiedän mitä on äidinrakkaus omia lapsia kohtaan. Ei ketään voi pakottaa tykkäämään toisesta ihmisestä sen takia että näillä lapsilla on sama isä kuin minun lapsillani. Rakastan miestäni, mutten rakasta appiukkoani. Hän on minulle yhtä neutraali kuin etälapsetkin. Onneksi ei käy niin usein =)