miksi miehen lapsesta täytyy tykätä?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 20:58 äiti 40plusplus kirjoitti:
Mutta kuka vaan joka lyöttäytyy yksiin ihmisen kanssa jolla on menneisyys ja eläviä muistoja (lue:lapsia) menneisyydestä joutuu sen tosiasian hyväksymään eikä voi ajatella että kumppani aloittaisi täysin puhtaalta pöydältä menneisyyden unohtaen.
Onko joku täällä muuta väittänyt?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:03 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 20:58 äiti 40plusplus kirjoitti:
Mutta kuka vaan joka lyöttäytyy yksiin ihmisen kanssa jolla on menneisyys ja eläviä muistoja (lue:lapsia) menneisyydestä joutuu sen tosiasian hyväksymään eikä voi ajatella että kumppani aloittaisi täysin puhtaalta pöydältä menneisyyden unohtaen.
Onko joku täällä muuta väittänyt?
jotenkin vaan olin lukevinani ainakin rivien välistä taas sen asetelman minä kiltti äitipuoli - ne miehen huonosti kasvatetut lapset. Vai ymmärsinkö taas kerran väärin? Kun jotenkin tuntui että tässä ketjussa haettiin vain kannatusta ja sympatiaa kärsimään joutuneelle äitipuolelle eikä eikä sitä että mikä lapsen hyväksi oikeasti on, lapsen joka tässä oikeastaan enemmän on kärsinyt kuin se äitipuoli koska äitipuoli ei ole vielä menettänyt mitään.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 06:40 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:03 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 20:58 äiti 40plusplus kirjoitti:
Mutta kuka vaan joka lyöttäytyy yksiin ihmisen kanssa jolla on menneisyys ja eläviä muistoja (lue:lapsia) menneisyydestä joutuu sen tosiasian hyväksymään eikä voi ajatella että kumppani aloittaisi täysin puhtaalta pöydältä menneisyyden unohtaen.
Onko joku täällä muuta väittänyt?
jotenkin vaan olin lukevinani ainakin rivien välistä taas sen asetelman minä kiltti äitipuoli - ne miehen huonosti kasvatetut lapset. Vai ymmärsinkö taas kerran väärin? Kun jotenkin tuntui että tässä ketjussa haettiin vain kannatusta ja sympatiaa kärsimään joutuneelle äitipuolelle eikä eikä sitä että mikä lapsen hyväksi oikeasti on, lapsen joka tässä oikeastaan enemmän on kärsinyt kuin se äitipuoli koska äitipuoli ei ole vielä menettänyt mitään.
Lapsen hyväksi oikeasti on se, että hänen kanssaan asuvat aikuisetkin voivat hyvin.
Hyvän suhteen kehittäminen lapsipuoleen vaatii aikaa eikä ole itsestäänselvyys. Eikä todellakaan kehity ainakaan sillä, että ne, jotka eivät itse ole ko. suhteen muuodostamista kokeneet käyvät jauhamassa itsekkäistä äitipuolista ja lapsiraukoista.
 
Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.

Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.

Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.

Puhut täyttä asiaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 13:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.

Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.

Puhut täyttä asiaa!
Täysin samaa mieltä!

Minua kiinnostaisi tietää rakastavatko nämä "pakettirakastajat" anoppiaankin eli miehensä äitiä? Samanlainen äiti-lapsi suhde on siinä kyseessä.
Samalla tavalla isä ja lapsi ovat kaksi eri henkilöä kuin tämän isän äiti ja tämä isä eli äiti ja poika. ja tässäkin tapauksessa äiti on tämän pojan maailmaan tehnyt. Eihän sitä anoppiakaan ole pakko alkaa rakastamaan, vaikka naisitkin hänen poikansa. Hyväksymään ja kestämään kyllä, muttei rakastamaan. Miksi muita miehen sukulaisia pitäisi?
Minun miehelläni on poika, enkä näe heitä pakettina. Olin rakastunut mieheeni jo pitkään ennenkuin pojan edes ekaa kertaa tapasin. En missään mielessä rakasta mieheni poikaa, hyväksyn hänen olemassa olon ja yritän kaikin tavoin kestää, mutten rakasta, tuskin koskaan tulen rakastamaankaan. En näe heissä mitään samaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 21:45 joojoo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 19:29 äiti 40plusplus kirjoitti:
miksiköhän ne lapset miehen edellisestä suhteesta ja anopit on lähes aina kamalia? ja omat kullanmurut ihania ja oma äiti aika usein (vaikka kun lukee tätä palstaa niin taitaa olla trendinä morkata omaa äitiäkin kun se on eri sukupolvea).
Pitäisikö joskus asettua sinne miehen ja miehen lasten asemaan ja miettiä miltä itsestä tuntuisi? Ja miettiä johtuuko lasten "kiukuttelu" ihan rehellisesti vaan siitä syystä että he toki protestoi uutta tilannetta ja isän uutta vastaan ja purkavat sen jonkinlajin uhmana oli ikä mikä vaan. Johtuisiko joskus oikeasti siitä äitipuolen asenteestakin?
en ole äitipuoli mutta lapsellani on isäpuoli jota ei tosin tuolla nimellä ole koskaan kutsuttu vaan puhuttelee etunimellä tai sitten täysin tuntemattomille esittelee isänä (kun ei jaksa lähteä selostamaan kaikkia kuvioita, itse sanoi noin jo vuosia sitten). Samoin mieheni monesti mainitsee tuikituntemattomalle että meillä on kolme lasta vaikkei ne kaikki yhteisiä olekaan.
kannattaa katsoa peiliin ja miettiä haluaako olla ja käyttäytyä kuin aikuinen vai haluaako alentua uhmaajan tasolle ja vastata uhmalla ja kiukuttelulla.
kasvatussäännöt ja muut säännöt voi luoda yhdessä, ja ehkä pitää juuri yhdessä ettei tule tilannetta "et minua komenna, et ole minun äiti" mutta kun sääntöjen takana on molemmat johdonmukaisesti niin asia toimii toisin. Ja se että niiden sääntöjen ja kurin lisäksi myös "rakkautta" jos toisen lasta voi rakastaa, mutta ainakin välittää ja kantaa huolta.

Kuinka monta vuotta tilanne on etälapsille se uusi ja outo ja hämmentävä tilanne?
Miten monta vuotta pitää erosta olla kulunut, miten monta vuotta tämän "uuden" kokoonpanon ja tapaamiskäytäntöjen olla ollut voimassa, että tilanne ei enää olisi uusi näille hauraille erolapsille? Montako vuotta topimuinen erosta kestää - lapsilla, lasten lähihuoltajana?

20 vuotta ?
vai riittääkö 5 vuotta?

Miten monta vuotta "äitipuolen" pitää yrittää, hakata päätään seinään? Missä vaiheessa "saa" luovuttaa ja todeta edes itselleen ja miehellekin että ei onnistu, ei suju, en ymmärrä, lapsesi todentotta ovat omituisia ja minun on vaikea pitää heistä?

Meillä on yhteinen leikki-ikäinen ja etälapsia, joista nuorempikin on jo kouluikäinen hyvinkin. Kohtuullisen iso koululainen siis jo, ei mikään ekaluollalainen..

Heitä ei voi jättä kahden varitioimatta hetkeksikään. EI voi ajatella, että isompi vähän katsoisi pienemmän perään siinä samalla kun lekkkivät... ei. Kun pieni keksii jotain hölmöä tai vaarallista, koululainen vain katsoo vieressä.
Kun minä ennätän väliin kieltämään, isompi keksii tilalle jonkun toisen, vaarallisen mutta ei niin vaarallinen jutun "tehdään näin!" ja pieni perässä :headwall:

Jos kyseessä olisi joku naapurin lapsi, en päästäisi häntä meidän pihaan enää leikkimään. Tämän lapsen tuloa en voi estää. Siinä on se ero !

Isompi etälapsi on kohta yläasteikäinen. Kaverit sanoivat, että hänehän on siten jo hyvä lapsenvahti välillä.
Ei todellakaan ole, hänen käytös pientä kohtaan on aivan samantyyppistä. Ei vastuuta ollenkaan, päinvastoin, viedään hölmö pieni perässä hölmöihin paikkoihin.

Kaikkea ei voi ennakoida, ei voi koko ajan sanoa, että sitten jos päähän pälkähtää.. ei pysty. Ja omaa järjen käyttöä tai järkeä etälapsilla ei ole lainkaan.

Ei minun kuulu olla mikään kotipsykologi ymmärtämässä ja hoitamassa etälasten mahdollista mustasukkaisutta tai mitä tahansa emotinoaalisuuden vajetta joka toinen vkl. Se ei ole minun tehtävä. Ei olisi, vaikka koulutus ja ammatti olisi siihen. Minun tehtävä on olla äiti omille lapsilleni, ei muille.

En tiedä olisiko eri asia, jos etälapset olisivatkin lähilapsia, olisivat "meidän tavoilla".

Jos itse ei ole samassa tilanteessa -. omaan kotiin tulee lapsia, jotka eivät kunnioita sinua, sinun lapsia, sinun kotiasi, ja joiden äiti panettelee ja mollaa niin sinua kuin miestäsi, perhettäsi ja kotiasi, ei voi tietää millaista se on.
Ja omalla toiminnallasi ei ole mitään vaikutusta - et saa käytöstä ja suhtautumista muuttumaan vaikka mitä tekisit. Jossain vaiheessa sitä ihan oikeasti luovuttaa.
Suhteen alussa kun ei tiedä mitä on edessä..

Ihmettelen myös lähiäitejä, yksinhuoltajia, jotka tekevät kaikkensa että heidän lapsensa eivät viihdy, käyttäytyvät huonosti, että heistä ei pidetä isän kotona??!! :headwall:

Kyllä ne hauraat avioerolapset saattavat tarvita hyvinkin pitkään tukea ja ymmärrystä - jopa useita vuosia. Joillekin lapsille vanhempien ero on niin traumaattinen kokemus, että siitä selviämiseen tarvitaan ammattiauttajan apua. Mielestäni lasten kärsimystä vanhempien erotessa ei edes ymmärretä näissä teidän kirjoituksissa, vaan tuijotetaan koko ajan omaan itsekkääseen napaan. :'(
 
BUAHAHAH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 19:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 17:40 Bella kirjoitti:
Mielestäni lasten kärsimystä vanhempien erotessa ei edes ymmärretä näissä teidän kirjoituksissa, vaan tuijotetaan koko ajan omaan itsekkääseen napaan. :'(
:headwall: :headwall: :headwall: :LOL: :LOL: :LOL:

TÄYS PEESI!!!!!!Se on tää minä-minä-minä-ei mun tartte-miks mun pitää-valivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivalivali
 
joo
Olettepas tyhmiä... siis ensinnäkin, kenellä teistä on oikeesti käytännön kokemusta?
Mä olen kolmen lapsen äiti, jolla nyt uusperhe. Uusperheeseen kuuluu miehen tytär joka asuu meillä, siis myös MINUN kattoni alla, ja minä hoidan häntä todella paljon.
Lapsi on hyvin lellitty, kaikki tuntuvat säälivän häntä koska vanhemmat erosivat. Hän on mieheni perheen eka lapsenlapsi. Mun lapset eivät ole mitään siinä perheessä, päin vastoin. Ostin vaatteita miehen lapselle parilla sadalla eurolla, suurin osa vaatteista jäi äidilleen... sanoin että en ikinä enää tee niin... ostan vain omilleni. Heillä kun nyt sattuu olemaan kaikkea vähemmän. Ja tosiaan minä hoidan lasta aina kun on sairas, tai isä töissä jne.... eikä äiti kiitä koskaan.
Olen kyllä katkera siitä että aina tämä mieheni lapsi saa eniten kaikkea! No, eipä ihme että meidän välit on tosi huonot. Koska lapsikin inhoaa mua!
 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 20:01 joo kirjoitti:
Olettepas tyhmiä... siis ensinnäkin, kenellä teistä on oikeesti käytännön kokemusta?
Mä olen kolmen lapsen äiti, jolla nyt uusperhe. Uusperheeseen kuuluu miehen tytär joka asuu meillä, siis myös MINUN kattoni alla, ja minä hoidan häntä todella paljon.
Lapsi on hyvin lellitty, kaikki tuntuvat säälivän häntä koska vanhemmat erosivat. Hän on mieheni perheen eka lapsenlapsi. Mun lapset eivät ole mitään siinä perheessä, päin vastoin. Ostin vaatteita miehen lapselle parilla sadalla eurolla, suurin osa vaatteista jäi äidilleen... sanoin että en ikinä enää tee niin... ostan vain omilleni. Heillä kun nyt sattuu olemaan kaikkea vähemmän. Ja tosiaan minä hoidan lasta aina kun on sairas, tai isä töissä jne.... eikä äiti kiitä koskaan.
Olen kyllä katkera siitä että aina tämä mieheni lapsi saa eniten kaikkea! No, eipä ihme että meidän välit on tosi huonot. Koska lapsikin inhoaa mua!

Miksköhän lapsi inhoaa sua???KOSKA SÄ OOT KATKERA JA PIDÄT LASTA NIIN TYHMÄNÄ ETTEI SE MUKA SITÄ HUOMAA!!!!
Sä oot se aikuinen!
 
AIVAN
Oot siis kateellinen lapselle?Ootkos mitään yrittänyt aikuisena tehdä asioiden korjaamiseks.Vai ootko siellä korkealla ylväällä pallillas katkerana kiukuttelemassa kun lapsi saa sitä ja tätä ja tota

.
Olen kyllä katkera siitä että aina tämä mieheni lapsi saa eniten kaikkea! No, eipä ihme että meidän välit on tosi huonot. Koska lapsikin inhoaa mua!
[/quote] :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.

Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.

En huomannut ollenkaan kirjoituksessasi että ovathan nämä etälapset myös sisaruksia teidän yhteisille lapsillenne :headwall: :attn:
 
virkku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 14:36 ei ymmärrä kirjoitti:
En ymmärrä miksi mun pitäisi tykätä miehen lapsesta sillä perusteella että olen ottanut miehen jolla on ennestään lapsi?
En pidä lapsesta enkä lapsen käytöstavoista, kieroilusta, kiusaamisesta enkä voi mitään että lapsi yksinkertaisesti ärsyttää mua suunnattomasti.
Asiaan vaikuttaa toki se, että lapsella ei ole mitään sääntöjä eikä kieltoja, vaan hän saa tehdä mitä itse haluaa. Mun mielestä on väärin että yksi lapsi voi terrorisoida käytöksellään koko meidän perhettä. Olkoonkin isänsä esikoinen, silti sillä pitäisi olla samat säännöt kun kaikilla muillakin lapsilla. Vaan kun lapsi ei sitten tule ollenkaan jos ei saa tahtoaan läpi. Isä joutuu joka kerta lahjomaan jollain kun lapsi on huomannut että näin saa kaikkea kivaa uutta :headwall:
En tykkää, en tykkää, en tykkää :x
Olen miehellekin kertonut mikä tuossa asiassa mättää, mutta mies on totaalise sokea lapsen oikuille :headwall:
HUH MIKÄ TAPAUS :headwall:
 


HUH MIKÄ TAPAUS :headwall:
[/quote]

Ja sun ongelma on?
Kuka voi rehellisesti sanoa pitävänsä lapsista joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, sääntöjä eikä kuria, jotka hyppii aikuisten silmille ja sanelee miten perheessä toimitaan?? Jos ei muuta niin yhteiskunta viimeistään tulee koulimaan ja kitkemään tavalla tai toisella näiltä piloille hemmotelluilta lapsilta nuo tapansa.
Nämä eronneet vanhemmat potevat huonoa omaatuntoa eronsa takia eikä lapsille uskalleta sanoa ei, lapsia säästetään pettymyksiltä koska ero ottaa niin koville. Voi, voi \|O
Ei ihme että nykyään tarvitaan erityisluokkia ja erityisopetusta niin paljon nimenomaan näille käytöshäiriöisille! EI kai ne lapset tiedä miten oikeasti pitää käyttäytyä kun ei sitä kotona opeteta.
Äitipuolia on turha syyllistää kun se ongelma lähtee nimenomaan kotoa ja sen lähiäidin sekä usein myös (ikävä kyllä) etäisän esimerkistä.
Karhunpalveluksen tekevät lapsilleen, mutta eihän he näe syytä itsessään tietenkään. \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:03 aapee kirjoitti:
Ei ihme että nykyään tarvitaan erityisluokkia ja erityisopetusta niin paljon nimenomaan näille käytöshäiriöisille! EI kai ne lapset tiedä miten oikeasti pitää käyttäytyä kun ei sitä kotona opeteta.

Jos et tuon enempää tiedä erityislapsista nin jätä mainitsematta... Käytöshäiriöitä aiheutuu ihan ilman vanhempien töppäilyäkin, mm. neurologisia aiheuttajia. Jopa onnettomuuksista aiheutuneita...
:'( <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:11 morris kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:03 aapee kirjoitti:
Ei ihme että nykyään tarvitaan erityisluokkia ja erityisopetusta niin paljon nimenomaan näille käytöshäiriöisille! EI kai ne lapset tiedä miten oikeasti pitää käyttäytyä kun ei sitä kotona opeteta.

Jos et tuon enempää tiedä erityislapsista nin jätä mainitsematta... Käytöshäiriöitä aiheutuu ihan ilman vanhempien töppäilyäkin, mm. neurologisia aiheuttajia. Jopa onnettomuuksista aiheutuneita...
:'(
Missäs kohtaa tuossa luki että KAIKKI käytöshäiriöt johtuu kasvatuksesta tms.?!?!?!?!?
Ja mistäs sinä tiedät minkä verran mulla on kokemusta erityislapsista? En kirjoita mustana nyt, mutta ei se tarkoita että sinä voit vain nikin takia tyrmätä mielipiteeni ja selittää mitä saan mainita ja mitä en!
 
Tällä palstalla tuntuu menevän vellit ja puurot sekaisin... Itse käsitin sinun "aapee" olevan sitä mieltä, että sitä varten on käytöshäiriötä. Ehkä ilmaisusi ovat vain niin voimakkaita, äitipuolten syyllistäminen yms. ja ne tulevat esille toisin kuin olit tarkoittanut.
Tarkoitukseni oli selittää, että muitakin syitä on. Jos kirjoittaisit samalla merkillä aina, olisi helpompi ymmärtää tuo raivo, kun en nyt tiedä mikä on saanut karvasi pystyyn.

En ole äitipuolia vastaan, enkä heidän puolellaan. En myöskään ole lapsia vastaan, enkä heidän puolellaan. En ole nyxän exän puolella enkä heitä vastaan. enkä edes anoppien...

Tasapuolisuus ja hyvät käytöstavat, kaikkien hyvinvointi ovat ne mitä ajan takaa.

Enkä tiedä sinun tietomäärääsi erityislapsista. Luin vain kirjoituksesi.
 
Apee tarkoittaa alkuperäistä, eli minua joka aloitin tämän ketjun.
Olen siis kirjoittanut tällä samalla nimellä koko ketjun ajan.
Se mikä tässä "keskustelussa" nyppii, on se että minun tulisi äitipuolena antaa miehen lapsen määrätä meidän koko perheen elämästä, koska lapsi on joutunut vanhempiensa eron "uhriksi" \|O
Tuosta syystä se lapsi alkaa tökkiä tosissaan, enkä tykkää lapsesta, enkä hänen käytöksestään yhtään, vaikkei syy olekaan lapsen, vaan vanhempien, jotka ei uskalla laittaa minkäänlaisia rajoja tai sääntöjä.

Mites mun lapset? Eron ovat käyneet läpi nuokin, mutta osaavat silti käyttäytyä ja sitä myös heiltä vaaditaan.
Tasapuolista kohtelua siis peräänkuulutan ja kun ei se meillä näytä toteutuvan, niin en voi mitään sille että miehen lapsi tympii ja ärsyttää huonon käytöksensä takia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 12:48 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
Miksi miehen lapsesta täytyy tykätä? Kun miestä rakastaa ei se tarkoita sitä että on rakastettava miehen lasta. Hehän ovat 2 eri henkilöä. Joku sanoaa ,että he ovat paketti. No jaa, jokainen voi sanoa millä nimellä haluaa tuollaista. Joku äiti kirjoitti että jos ottaa miehen jolla on lapsi, on tykättävä koko paketista. Miksi? he ovat 2 eri ihmistä. Mitä speciaalia miehen lapsessa = vieraassa lapsessa on, jotta sitä täytyy rakastaa jos lapsen isää rakastaa?
Mielestäni tässä voisi käyttää termiä, hyväksyä. Minä hyväksyn mieheni etälapset. Ei rakasta heitä, en ikävöi heitä kun he eivät ole meillä, mutta hyväksyn heidän olemassa olonsa. Näillä lapsilla on kunnollinen äiti, jolta he saavat äidinrakkauttaan. Lapset ovat mielestäni ihan hyvinkasvatettuja, ei heissä ole ns. mitään onglemia eikä mieheni exässä tätä nykyään. Minä vain en satu pitämään yleensäkään muiden lapsista. Ne ovat minulle neutraali asia.

Meidän yhteiset lapset ovat minulle luonnollisesti kaikki kaikessa. Tiedän mitä on äidinrakkaus. Ei sitä voi sanoinkuvata tarpeeksi. Minulle riittää että rakastan omia lapsiani, muiden lapsia ei minun tarvitse rakastaa, ei edes tykätä. Ei minun tietenään tarvitse toitottaa mieheni etälapsille tätä, että minä en muuten teistä tykkää te olette neutraaleja. mitä vähemmän olette meillä sen parempi. Tämä on tosi asia ja se ei siitä miksikään muutu. En näe tässä mitään väärää. Eihän kaikki ihmiset tykkää minunkaan lapsistani, joten ymmärtänette etteivät mieheni lapset ole mitenkään erikoisia jotta heistä pitäisi tykätä.
Myönnän, että en ole erityisen reimastunut siitä että he käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Mutta olen aikuinen ,ja käyttäydyin aikuisten tavoin. Se on yksi ja sama pidänkö mieheni lapsista vai en, pääasia että näitä kaikkia mieheni lapsia kohdellaan samalla tavalla. Samat säännöt ja etuudet. Toki itsestäni huokuu omille lapsilleni erillä tavalla huomiota, mutta sitä asiaa ei voi muutta muiden lapsille.

En huomannut ollenkaan kirjoituksessasi että ovathan nämä etälapset myös sisaruksia teidän yhteisille lapsillenne :headwall: :attn:
*******
aivan, sekön pitäisi sanella ehto että kun he ovat sisarpuolia omille lapsillemme (etät käyvät meillä joka 2. viikonloppu), minun pitäisi rakastaa/tykätä mieheni lapsista. Tiedän mitä on äidinrakkaus omia lapsia kohtaan. Ei ketään voi pakottaa tykkäämään toisesta ihmisestä sen takia että näillä lapsilla on sama isä kuin minun lapsillani. Rakastan miestäni, mutten rakasta appiukkoani. Hän on minulle yhtä neutraali kuin etälapsetkin. Onneksi ei käy niin usein =)
 


*******
aivan, sekön pitäisi sanella ehto että kun he ovat sisarpuolia omille lapsillemme (etät käyvät meillä joka 2. viikonloppu), minun pitäisi rakastaa/tykätä mieheni lapsista. Tiedän mitä on äidinrakkaus omia lapsia kohtaan. Ei ketään voi pakottaa tykkäämään toisesta ihmisestä sen takia että näillä lapsilla on sama isä kuin minun lapsillani. Rakastan miestäni, mutten rakasta appiukkoani. Hän on minulle yhtä neutraali kuin etälapsetkin. Onneksi ei käy niin usein =)
[/quote]

Näinpä =) :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:03 aapee kirjoitti:
HUH MIKÄ TAPAUS :headwall:
Ja sun ongelma on?
Kuka voi rehellisesti sanoa pitävänsä lapsista joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, sääntöjä eikä kuria, jotka hyppii aikuisten silmille ja sanelee miten perheessä toimitaan?? Jos ei muuta niin yhteiskunta viimeistään tulee koulimaan ja kitkemään tavalla tai toisella näiltä piloille hemmotelluilta lapsilta nuo tapansa.
Nämä eronneet vanhemmat potevat huonoa omaatuntoa eronsa takia eikä lapsille uskalleta sanoa ei, lapsia säästetään pettymyksiltä koska ero ottaa niin koville. Voi, voi \|O
Ei ihme että nykyään tarvitaan erityisluokkia ja erityisopetusta niin paljon nimenomaan näille käytöshäiriöisille! EI kai ne lapset tiedä miten oikeasti pitää käyttäytyä kun ei sitä kotona opeteta.
Äitipuolia on turha syyllistää kun se ongelma lähtee nimenomaan kotoa ja sen lähiäidin sekä usein myös (ikävä kyllä) etäisän esimerkistä.
Karhunpalveluksen tekevät lapsilleen, mutta eihän he näe syytä itsessään tietenkään. \|O
[/quote

Mulla ei oo ongelmaa,toisin kun sulla tuntuu olevan.Oot karvat pystyssä ja hyökkäys-asennossa,eikäpä sun asenteeskaan kummonen oo.

Työskentelen erkkalasten parissa ja tapauksia on laidasta laitaan.Just niitäki keillä ei niitä rajoja oo.Mutta yhtään tapausta ei oo tullut vastaan,ettenkö olis kovan työn jälkeen saanut "otteen" lapsiin. Että tämä tiedoksi sun kommenttiin näistä erityisjutuista.

Aikuinen on aikuinen.Älä odota lapselta sitä,mihin et itsekkään pysty!

Mua kiinostaa nää miehen lasten haukkujat sellanen,että tietääkö miehenne rehellisesti mitä heidän seläntakana puhutte?

Ja toi hyökkäävä asenne muutenki...kertoo mistä?
 

Yhteistyössä