Miksi lihava kuvittelee olevansa kaunis?

• Viestiketjun aloittaja mikkie
  • Ensimmäinen viesti
Morsian vm-06
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Morsian vm-06:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Itse sain kehuja niiiin paljon, miten kauniilta näytin ja miten hyvin pukuni sopi minulle - istui täydellisesti, olenhan kokoa 36! Edelleenkin saan kehuja hääpuvustani. :D
Kyllä minäkin sanon joka häissä morsiamelle jonkin kohteliaisuuden. Jos en naamasta keksi mitään, niin sitten puvusta. Olisin tosin sanonut sille sukulaisellesi myös.
No harmittaako itseäsi kun et saanut kehuja? :kieh:
Kyllä nämä kehut ovat tulleet kaikilta sukulaisilta ja tuttavilta, jopa sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät tavallisesti "osaa kehua" ketään eikä mitään. Ja vielä vuosien varreltakin olen mm. äitini kautta saanut terveisiä tutuilta, että kyllä se teidän tytär oli silloin niin upea ja häät yksi mieleenpainuvimmista ja hauskimmat kuin aiemmat joissa ovat olleet. :D

Varmasti sai "kehuja" myös tämä sukualiseni, muttei hänen häistään ole sukujuhlissa puhuttu sanallakaan, kun taas meidän häitä aina muistellaan. :D
Voi luoja että olet itseäsi täynnä. Kyllä se sukulaisesi saa ihan varmasti samanlaisia viestejä, eikai kukaan nyt äitiäsi pyydä dulle kertomaan että "voi että kun niiden toisten häissä oli mukavaa". Ehkä ne soittaa ihan heille itselleen ja sä et niistä mitään tiedä!

Ja kuitenkin, on se morsiamen lihavuus se syy miksi muka sinun hääsi oli jotenkin paremmat?
Morsian 06 on itseään täynnä koska on kokoa 36... mutta kukaan yli kokoa 44 ei olekaan itseään täynnä vaan saa ihan reilusti sanoa että on kaunis? Öh.
Oli laiha tai lihava, mutta jos on noin itseään täynnä niin....Bye bye!

Inhoon tollasia ihmisiä!
Eikä :D:D Moni on sanonut tässä ketjussa ja muualla että ai vitsi miten olin kaunis morsian vaikka olen sitä ja sitä kokoa... sinusta se ei kuitenkaan ole mitään verrattuna siihen että tähän ketjuun tuli yksi laiha (Ruman ankanpoikasen lisäksi) kehumaan itseään?
Mua lähinnä tökki hänen viestissään se toisen ihmisen ja hänen häidensä vähättely ja mollaaminen, mitä kukaan muu ei kyllä mielestäni tehnyt! Ja hirvittävä omien juhliensa ja itsensä kehuminen.

Huonon itsetunnon omaa luuseri käyttäytyy noin minun mielestäni.
Kehuinko muka liikaa juhliani? Minkä minä sille voin, jos vieraat niitä kehuivat ja niissä viihtyivät. Olisiko pitänyt järjestää tylsemmät ja laittaa säkki päähän?! Kummallista kiusaamista...

Edelleen pointtini on:

Kyllä lihavakin ihminen on kaunis siinä missä hoikkakin, mutta pukua sovittaessa pitää vain löytää se omalle vartalolleen sopiva - eikä mennä "muodin mukana"...
Peace! :flower:[/quote]

kmm
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
http://www.elisanet.fi/nettiliike/YCF071.jpg

Aika paljon nätinpi kuin yksikään lihava morsian.
Höpö höpö. Tuon näköisiähän riittää. Ei mitään erikoista hänessä.
Niin, niissä lihavissahan on sitten erikoista? Tarkoitin vain, että näyttää aika paljon nätimmälle, kun näyttää terveen hoikalta ja puku istuu hyvin. Kaunista, vaikka ei sinänsä erikoista.

Oli laiha tahi paksu.Aina löytyy joku joka ei tykkää :xmas: liian laiha,liian lihava...sitä sopivaa ihmistä ei ole olemassa,ainakaan tällä palstalla.Jos sattuu olemaan lähellä sopivaa niin sitten mielipiteet on ainakin perseestä :x

ei kyllä
http://weddingdish.thinklikeabride.com/wp-content/uploads/2009/08/Plus-Size-Bridal.jpg

Tämä on kyllä miljoona kertaa kauniimpi!
No ei mun mielestä, puku on rumempi, ihan hieman liikaa painoa. Aika "jynkky", tai siis sellainen tankerohko. Sopivampi puku olisi voinut näyttää vähän paremmalta. Ikävä myöntää, mutta hoikempana hänkin olisi hieman viehättävämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Vilautanpa minäkin läskipossumorsianta sitten, vaikka varmasti tulee sanomista puvun rinnuksista joka jo valuu pois päältä :LOL: Tässä oltiin siis jo sulhon kanssa kaksin hotellissa :D
http://i216.photobucket.com/albums/cc250/Ankkuliini/Our wedding/178.jpg?t=1260790033
oletpas kaunis morsian :D
En yleensä kommentoi näitä vähemmän viksuja ulkonäkö-ketjuja, mutta nyt on pakko sanoa, että vvvaltavan kaunis morsian. :heart: Itse pidän muodokkaista naisista ja monesti olen koittanut selittää, mitä tarkoitan sillä ja tämä kuva kyllä kertoo sen täydellisesti. Ihan jäi suu auki.
Siis pelkät muodotkaan ei välttämättä tee kaunista, vaan siinä täytyy olla sitä jotain...sellasta hehkua...itsevarmuutta...mitä lie.
Siis juu. Wau. :)

vieras
Kehuinko muka liikaa juhliani? Minkä minä sille voin, jos vieraat niitä kehuivat ja niissä viihtyivät. Olisiko pitänyt järjestää tylsemmät ja laittaa säkki päähän?! Kummallista kiusaamista...
Olen siis näköjään tyhmä :)

Pointti oli se että HAUKUIT toisen morsiammen ja hänen häänsä!

vieras
http://www.elisanet.fi/nettiliike/YCF071.jpg

Höpö höpö. Tuon näköisiähän riittää. Ei mitään erikoista hänessä.
Niin, niissä lihavissahan on sitten erikoista? Tarkoitin vain, että näyttää aika paljon nätimmälle, kun näyttää terveen hoikalta ja puku istuu hyvin. Kaunista, vaikka ei sinänsä erikoista.
No tämähän oli olevinaan se maailman kaunein morsian. Ei tod!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei kyllä:
http://weddingdish.thinklikeabride.com/wp-content/uploads/2009/08/Plus-Size-Bridal.jpg

Tämä on kyllä miljoona kertaa kauniimpi!
No ei mun mielestä, puku on rumempi, ihan hieman liikaa painoa. Aika "jynkky", tai siis sellainen tankerohko. Sopivampi puku olisi voinut näyttää vähän paremmalta. Ikävä myöntää, mutta hoikempana hänkin olisi hieman viehättävämpi.
Kuten sanoin, miljoona kertaa kauniinpi kuin tuo toinen. :D

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alipaino johtuu yleensä sairaudesta - henkisestä tai fyysisestä. Siinä vaiheessa kun ylipaino diagnosoidaan hoidettavaksi sairaudeksi (vatsalaukun pienennys), ollaan tultu niin pitkälle, että suhteessa samassa tilanteessa ollut alipainoinen on maannut mullan alla jo pitkään. Tuohon asti ylipaino ei ole sairaus vaan kyse on siitä että ihminen syö liikaa/liian epäterveellisesti kulutukseen nähden. Millon kyseessä oleva ominaisuus muuttuu kauniiksi?
Miksi näin? Siis miksi yleistät että alipaino johtuu yleensä sairaudesta - henkisestä tai fyysisestä, mutta ylipaino ei voi johtua samaisista syistä?

Voisiko mitenkään olla mahdollista että ylipainoon johtava liikasyöminenkin johtuu henkisistä syistä, esim. traumoista?
Silloin sairautta hoidetaan henkisenä sairautena eikä diagnoosi ole ylipaino. Puhtaasti ylipainonsa vuoksi hoitoon hakeutuva joko päätyy vatsalaukun pienennysleikkaukseen tai hoitoon henkisen sairauden vuoksi. Pelkästään ylipainon takia ei ketään liene ohjattu psykiatriseen hoitoon? Alipaino voi johtaa tiputukseen/nenämahaletkuihin kyselemättä perusteita.

Morsian vm-06

Öööö...missähän kohtaa HAUKUIN hänen häänsä? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Vilautanpa minäkin läskipossumorsianta sitten, vaikka varmasti tulee sanomista puvun rinnuksista joka jo valuu pois päältä :LOL: Tässä oltiin siis jo sulhon kanssa kaksin hotellissa :D
http://i216.photobucket.com/albums/cc250/Ankkuliini/Our wedding/178.jpg?t=1260790033
oletpas kaunis morsian :D
En yleensä kommentoi näitä vähemmän viksuja ulkonäkö-ketjuja, mutta nyt on pakko sanoa, että vvvaltavan kaunis morsian. :heart: Itse pidän muodokkaista naisista ja monesti olen koittanut selittää, mitä tarkoitan sillä ja tämä kuva kyllä kertoo sen täydellisesti. Ihan jäi suu auki.
Siis pelkät muodotkaan ei välttämättä tee kaunista, vaan siinä täytyy olla sitä jotain...sellasta hehkua...itsevarmuutta...mitä lie.
Siis juu. Wau. :)

Samaa mieltä! Tässä juurikin todella kaunis morsian :)

joskus kyllä näiden hoikkuuden ihailijoiden kommenteista saa sen käsityksen että "lihava ei koskaan voi näyttää kuin pelkästään rumalta" on lähinnä periaate josta ei missään tapuksessa voida tinkiä, siis kauneushan ei ole synonyymi laihuudelle, kasvot voivat olla kauniit paksusta vartalosta huolimatta, ja myös yhtähyvin rumat vaikka vartalo olisikin upea, mutta näillä hoikkuuden intomielisillä puolustajilla on jotkut ihmeet suodattimet silmillä, he näkevät ylipainoisessa vain ne kilot, eivätkä voi myöntää että on olemassa ylipainoisia naisia joilla on jumalaisen kauniit kasvot, heidän mielestään hoikka ihminen, vaikka olisi miten ruma tahansa kasvoiltaan on aina ja jokatapauksessa monin verroin kauniimpi kuin ylipainoinen kanssasisarensa.
Olen muuten sellaisenkin ihmeen nähnyt, kuin liki satakiloisen naisen jolla ei ollut yhtään makkaraa tai löllyä, hän oli kauttaaltaan tasaisesti pyöreä, iho sileä ja se ylipainoinen vartalo ei tosiaankaan ollut ruma.
Ja mun on muuten erittäin uskoa vaikea että nämä kilo-kiihkoilijat itse olisivat erityisen kauniita ja hoikkia, olen nimittäin huomannut että erittäin hyvännäköiset, sekä kasvoilta että vartaloltaan kauniit vain HARVOIN kiinnittävät huomioita toisten ulkonäköön, heillä kun ei ole tarvetta pönkittää itsetuntoaan muita haukkumalla

En jaksa koko ketjua selata mutta vieras nikillä mä laittoi ton kuvan morsiamesta, joka yksin ei sen miehen kans niin musta se oli tosi kaunis nainen.

Lisäksi mulla yksi oikeasti reilusti ylipainoinen kaveri, jota olen aina pitänyt kauniina, koska käyttää hänelle sopivia vaatteita, asusteita jne. ja on aina huoliteltu viimeisen päälle.

joku mainitsi greyn anatomiasta callien ja hän on minunkin mielestäni tosi hot =)

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
joskus kyllä näiden hoikkuuden ihailijoiden kommenteista saa sen käsityksen että "lihava ei koskaan voi näyttää kuin pelkästään rumalta" on lähinnä periaate josta ei missään tapuksessa voida tinkiä, siis kauneushan ei ole synonyymi laihuudelle, kasvot voivat olla kauniit paksusta vartalosta huolimatta, ja myös yhtähyvin rumat vaikka vartalo olisikin upea, mutta näillä hoikkuuden intomielisillä puolustajilla on jotkut ihmeet suodattimet silmillä, he näkevät ylipainoisessa vain ne kilot, eivätkä voi myöntää että on olemassa ylipainoisia naisia joilla on jumalaisen kauniit kasvot, heidän mielestään hoikka ihminen, vaikka olisi miten ruma tahansa kasvoiltaan on aina ja jokatapauksessa monin verroin kauniimpi kuin ylipainoinen kanssasisarensa.
Olen muuten sellaisenkin ihmeen nähnyt, kuin liki satakiloisen naisen jolla ei ollut yhtään makkaraa tai löllyä, hän oli kauttaaltaan tasaisesti pyöreä, iho sileä ja se ylipainoinen vartalo ei tosiaankaan ollut ruma.
Ja mun on muuten erittäin vaikea että nämä kilo-koohkoilijat itse olisivat erityisen kauniita ja hoikkia, olen nimittäin huomannut että erittäin hyvännäköiset, sekä kasvoilta että vartaloltaan kauniit vain HARVOIN kiinnittävät huomioita toisten ulkonäköön, heillä kun ei ole tarvetta pönkittää itsetuntoaan muita haukkumalla
Täydellinen peesi. Kiitos, että kirjoitit sen puolestani. :flower:
Hoikkuus ei todellakaan ole yhtä kuin kauneus, eikä lihavuus yhtä kuin rumuus. Kauneus tulee pääasiassa sisältä ja kun se menee yksiin ulkonäön kanssa, oli se sitten laiha tai lihava tai siltä väliltä, siitä muodostuu todellinen kauneus. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mä en kuvittele, vaan mä oon. Ainakin omasta ja mieheni mielestä ja sehän mulle riittääkin.
Silloinhan ihminen on kaunis, kun itsestä siltä tuntuu.
Niin. Itsetunto on kohdillaan. Ja nätit alusvaatteet :D

Kyllä isompikin ihminen voi oll akaunis siinä missä laihakin. JA kaikki tavallisemmat siitä väliltä.

vieras
Ja mun on muuten erittäin uskoa vaikea että nämä kilo-kiihkoilijat itse olisivat erityisen kauniita ja hoikkia, olen nimittäin huomannut että erittäin hyvännäköiset, sekä kasvoilta että vartaloltaan kauniit vain HARVOIN kiinnittävät huomioita toisten ulkonäköön, heillä kun ei ole tarvetta pönkittää itsetuntoaan muita haukkumalla
AAMEN! Suuret aplodit!!!

kannanottaja
Se vaan on ikävä totuus, että ylipaino meidän yhteiskunnassa rinnastetaan laiskuuteen ja saamattomuuteen. Ja puuttumatta kasvojen kauneuteen tai kehon sopusuhtaisuuteen (lukuiset tutkimukset todistaa, että kauniita ihmisiä suositaan niin markkinoilla kuin työelämässä) niin laiskuus ja saamattomuus yhdistetään automaattisesti siihen, että kyseinen ihminen rasittaa yhteisöä pikemmin kuin tuottaisi hyötyä yhteisölle. Raaka peli, mutta totta. Silti aiheesta kannattaa tietenkin keskustella koska se on ainoa keino asennemuutokseen.

vieras

No hänet haukuit jokatapauksessa ja kyllä rivien välistä oli luettavissa että SINUN hääsi olivat HIENOT ja hänen surkeat.

Toivottavasti jonain päivänä sinunkin "kauneutesi" katoaa ja silloin en voi kun sääliä sinua. Sisältö kun näyttää olevan pelkkää silkkoa.

Morsian vm-06

No hänet haukuit jokatapauksessa ja kyllä rivien välistä oli luettavissa että SINUN hääsi olivat HIENOT ja hänen surkeat.

Toivottavasti jonain päivänä sinunkin "kauneutesi" katoaa ja silloin en voi kun sääliä sinua. Sisältö kun näyttää olevan pelkkää silkkoa.
Hieno juttu, että olet niin paljon "ylempänä" minua että voit sanoa noin minulle - tuntemattomalle ihmiselle! :flower:
Suonette anteeksi, mutta painun nyt meikkaamaan tätä "täydellistä" naamaani ja lähden baanalle! Se on moro! :wave:

Yhteistyössä