MIKSI liha pitäis syödä raakana?

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
syödäänhän kalaakin raakana, esim graavilohi. jos on hyvä liha, se on hyvää raakanakin.
Ei millään pahalla mutta graavikala ei ole raakaa. Et taida itse siis syödä graavia kalaa... tai ainakin mun tekemä graavikala on "kypsää" mutta eritavalla kuin uunissa kypsytetty tai grillattu tai savustettu kylmä tai kuuma..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mä syön naudanlihan melkeinpä raakana, siis pihviin vaan väri pannulla. Jauhelihan syön mieluiten raakana suoraan paketista. Possusta en pidä, kanaa voin syödä paistettuna vaikka se ei herkkuani olekaan.
Raaka liha nyt vaan on niin hyvää :p

Samoin. Myös raaka naudan maksa maistuu paremmalle kuin kypsennetty :attn:

 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
syödäänhän kalaakin raakana, esim graavilohi. jos on hyvä liha, se on hyvää raakanakin.
Ei millään pahalla mutta graavikala ei ole raakaa. Et taida itse siis syödä graavia kalaa... tai ainakin mun tekemä graavikala on "kypsää" mutta eritavalla kuin uunissa kypsytetty tai grillattu tai savustettu kylmä tai kuuma..
graavikala ON rakaa kalaa. sitä ei ole kypsennetty. suola toki estää pöpjen kasvua mutta se ei kypsennä kalaa. se vain suolaa. kala suolan alla on edelleen raakaa. kysy vaikka alan ammattilaisilta. ja syön sitä erittäin mielelläni.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
tuoretta lohta tulee maisteltua samalla kun sitä perkaa. ainakaan vielä en ole tullu siitä kipeeks.
hyvää se onkin. japanissa syövät raakaa kanaa ja se on minusta salmonellan takia hieman arveluttavaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
syödäänhän kalaakin raakana, esim graavilohi. jos on hyvä liha, se on hyvää raakanakin.
Ei millään pahalla mutta graavikala ei ole raakaa. Et taida itse siis syödä graavia kalaa... tai ainakin mun tekemä graavikala on "kypsää" mutta eritavalla kuin uunissa kypsytetty tai grillattu tai savustettu kylmä tai kuuma..
No niin, graavaus ikäänkuin kypsyttää sen kalan. Mutta eihän se koostumus ja ulkonäkö kuitenkaan muutu paistetun/grillatun/keitetyn kalan näköiseksi. Raaka koostumus tallella.

Ja sushissahan käytetään ihan raakaa kalaa.
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
syödäänhän kalaakin raakana, esim graavilohi. jos on hyvä liha, se on hyvää raakanakin.
Ei millään pahalla mutta graavikala ei ole raakaa. Et taida itse siis syödä graavia kalaa... tai ainakin mun tekemä graavikala on "kypsää" mutta eritavalla kuin uunissa kypsytetty tai grillattu tai savustettu kylmä tai kuuma..
No niin, graavaus ikäänkuin kypsyttää sen kalan. Mutta eihän se koostumus ja ulkonäkö kuitenkaan muutu paistetun/grillatun/keitetyn kalan näköiseksi. Raaka koostumus tallella.

Ja sushissahan käytetään ihan raakaa kalaa.
syön japanilaista ruokaakin erittäin kernaasti. ja käytännössä graavikala ON raakaa. sitä EI ole kypsennetty missään vaiheessa. eli kuumennettu. perusterminologiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
syödäänhän kalaakin raakana, esim graavilohi. jos on hyvä liha, se on hyvää raakanakin.
Ei millään pahalla mutta graavikala ei ole raakaa. Et taida itse siis syödä graavia kalaa... tai ainakin mun tekemä graavikala on "kypsää" mutta eritavalla kuin uunissa kypsytetty tai grillattu tai savustettu kylmä tai kuuma..
No niin, graavaus ikäänkuin kypsyttää sen kalan. Mutta eihän se koostumus ja ulkonäkö kuitenkaan muutu paistetun/grillatun/keitetyn kalan näköiseksi. Raaka koostumus tallella.

Ja sushissahan käytetään ihan raakaa kalaa.
syön japanilaista ruokaakin erittäin kernaasti. ja käytännössä graavikala ON raakaa. sitä EI ole kypsennetty missään vaiheessa. eli kuumennettu. perusterminologiaa.
se sana mitä haet on raakakypsennys
 
Hyiiii- miten moni syö jauhelihaa suoraan paketista? :eek: :eek: :x :$


Ootte te kanssa omituisia :$


Mä nyt jollain lailla ymmärtäisin jos jauhelihansa söis raakana kun on sen varmasti tuoreesta lihasta itse jauhanut....

Mä pelkään kaupan jauhelihoja :D
 
vierailija
Makuasioista on turha kiistellä :)

Itse syön pihvini medium miinuksena, sillä pidän sen mausta. Mielestäni kun pihvi on liian kypsä niin maku katoaa ja lihasta tulee purukumimaista. Ja nyt kaikille viisastelijoille vielä, että en tosiaan syö mitään kanaa tai possua raakana - syön raakana (tai siis melkein raakana) hyvän naudan lihan.

Sama. Paistan aina (ostan usein riistaa) rare:n ja medium raren väliin.
Itse en pysty syömään well donena mitään.
Kala, kana (broileria ei tule syötyä) jätän mediumiksi.

Usein sanotaan, että broileri tai porsas pitäisi olla läpikypsä.
Se ei pidä paikkaansa.
 

Yhteistyössä