MIKSI liha pitäis syödä raakana?

Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ravintola pihvi on aina medium. erikseen tillaamalla saapii sen kengänpohjallisen. medium tai medium + poro ehottomasti medium. porsaan liha aina täysin kypsänä.
Mä olen juntti? :xmas:
Keittiömestari päättää päivänsä minun kaltaisteni vuoksi?
Surullista. :|
No et sentään. :D Makuasiat on makuasioita, saathan sä syödä pihvisi kypsänä kun niin haluat. :)
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ravintola pihvi on aina medium. erikseen tillaamalla saapii sen kengänpohjallisen. medium tai medium + poro ehottomasti medium. porsaan liha aina täysin kypsänä.
Mä olen juntti? :xmas:
Keittiömestari päättää päivänsä minun kaltaisteni vuoksi?
Surullista. :|
ei se minusta kenestäkhään junttiä tee jus pihvin halvaa kypsänä :) se että ei tiä sitä mitä tilaa niin on hieman hömöä :D ja valitetaan ku saatiin raakapihvi lautaselle. en tiä kethäänkeittiö mestäria jokka asiakkaan vuoksi henkensä heittäis ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ravintola pihvi on aina medium. erikseen tillaamalla saapii sen kengänpohjallisen. medium tai medium + poro ehottomasti medium. porsaan liha aina täysin kypsänä.
Mä olen juntti? :xmas:
Keittiömestari päättää päivänsä minun kaltaisteni vuoksi?
Surullista. :|
No et sentään. :D Makuasiat on makuasioita, saathan sä syödä pihvisi kypsänä kun niin haluat. :)
:D
En mä tahalteni halvenna ruokaa.....

Mutta kuis tosiaan kun possut ja siivekkäät pitää syödä kypsinä, niin inhoatteko niitä samalla tavalla kuin minä sitä raakaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ravintola pihvi on aina medium. erikseen tillaamalla saapii sen kengänpohjallisen. medium tai medium + poro ehottomasti medium. porsaan liha aina täysin kypsänä.
Mä olen juntti? :xmas:
Keittiömestari päättää päivänsä minun kaltaisteni vuoksi?
Surullista. :|
No et sentään. :D Makuasiat on makuasioita, saathan sä syödä pihvisi kypsänä kun niin haluat. :)
:D
En mä tahalteni halvenna ruokaa.....

Mutta kuis tosiaan kun possut ja siivekkäät pitää syödä kypsinä, niin inhoatteko niitä samalla tavalla kuin minä sitä raakaa?
No en. Siis tietyt lihat kypsinä, ei tee edes mieli mediumia kanaa. :x :D

Mutta parasta lihaa on kyllä nauta, tosi harvoin ostetaan possua tai kanaa.
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ravintola pihvi on aina medium. erikseen tillaamalla saapii sen kengänpohjallisen. medium tai medium + poro ehottomasti medium. porsaan liha aina täysin kypsänä.
Mä olen juntti? :xmas:
Keittiömestari päättää päivänsä minun kaltaisteni vuoksi?
Surullista. :|
No et sentään. :D Makuasiat on makuasioita, saathan sä syödä pihvisi kypsänä kun niin haluat. :)
:D
En mä tahalteni halvenna ruokaa.....

Mutta kuis tosiaan kun possut ja siivekkäät pitää syödä kypsinä, niin inhoatteko niitä samalla tavalla kuin minä sitä raakaa?
ei se minusta halventamista ole, kuhan tietää mitä tilaa ja esittää toiveensa ku ruasta tulhaan kyshyyn. siipikarja ja sianliha aina kypsänä, samoin karhu! paljon pöpöjä, tai siis vaara.
 
Siksi itse en pitänyt raskaana olemisesta kun silloin piti syödä nauta kypsänä. Mä kun olen sellainen punaviini ja medium pihvi. Nam.
Mutta siis jokainen syököön pihvinsä kuten haluaa, en mä ainakaan pitkään katso jos seurueesta joku tilaa pihvin well donina. Jos tykkää niin sitten on sellaisena sen se saatava. Kuten jos haluaa mediumina niin sitten mediumina.
Mä olen joutunut elämässäni 3 kertaa lähettää pihvin takaisin keittiöön kun se oli kypsä vaikka halusin mediumin...

 
Meillä äijä tekee sellasii pihvei että se pannulla äkkiä vaan pyöräyttää niitä, väriä molemmille puolelle vähän ja muutenhan se on ihan raakaa :x :x Mä en voi kuvitellakaan et söisin sellasta..

Eikä se mun mielestä se raaka liha mitää mureeta ole.. Vaikka laatulihaa syödään ku tuo äijä tykkää.. Kai sit mul on vaan jotenki huonot hampaat.. :LOL:
 
Kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Siksi itse en pitänyt raskaana olemisesta kun silloin piti syödä nauta kypsänä. Mä kun olen sellainen punaviini ja medium pihvi. Nam.
Mutta siis jokainen syököön pihvinsä kuten haluaa, en mä ainakaan pitkään katso jos seurueesta joku tilaa pihvin well donina. Jos tykkää niin sitten on sellaisena sen se saatava. Kuten jos haluaa mediumina niin sitten mediumina.
Mä olen joutunut elämässäni 3 kertaa lähettää pihvin takaisin keittiöön kun se oli kypsä vaikka halusin mediumin...
Mä olen nyt raskaana syönyt kotimaisen lihani medium miinuksena edelleen. Kieltäydyn lihasta jos joutuisin syömään sen - anteeksi sanamuoto- raiskattuna. Mutta makuja on monia ja kaikki ei tykkää kaikesta :)
 
Mä syön naudanlihan melkeinpä raakana, siis pihviin vaan väri pannulla. Jauhelihan syön mieluiten raakana suoraan paketista. Possusta en pidä, kanaa voin syödä paistettuna vaikka se ei herkkuani olekaan.
Raaka liha nyt vaan on niin hyvää :p
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ai karhu kanssa?

Mä olen aina luullut että vaan possut ja linnut.
Tärkeää on muistaa että, karhun liha on tarkastettava siten kuin lihantarkastuslaissa (160/60) ja sen nojalla annetuissa säädöksissä määrätään. Lisäksi trikiinivaaran vuoksi karhunliha on aina joko pakastettava kolme vuorokautta -20 asteessa tai huolehdittava riittävästä kuumennuksesta (vähintään +65 astetta kauttaaltaan).

 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mikä on medium miinus?
raa'an ja mediumin välimuoto
kuumalle pannulle, kääntö ja ja heti lautaselle. lehtipihvien paisto "ohje"

ku paistatta niitä pihvejä niin ottakaa se liha ennen paitoa pöyvälä, ei tule sokkilihhaa. ja kuumapannu, 155 yli että tulee heti väri, eikä mene harmaaksi, thyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mä syön naudanlihan melkeinpä raakana, siis pihviin vaan väri pannulla. Jauhelihan syön mieluiten raakana suoraan paketista. Possusta en pidä, kanaa voin syödä paistettuna vaikka se ei herkkuani olekaan.
Raaka liha nyt vaan on niin hyvää :p
:eek:
Älä ole niin järkyttynyt :)
Isi opetti, että hyvää lihaa ei tarvitse paistaa :p
 

Yhteistyössä