Miksi lapsen täytyy herätä jo 6.30?

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
:headwall: Mies on ollut töissä nyt maanantaista lähtien ja pojan unirytmi on mennyt uusiksi. Ajattelin että poika herää varmasti nyt aiemmin kun on joskus herännyt vasta 9 aikaankin kun mies oli kotona. Ajattelin että 7-8 välissä sitten heräilisi. Olin jo ihan tyytyväinenkin kun saadaan sitten enemmän aikaan päivällä kun herääkin aiemmin.
Mutta... Onko pakko herätä joka aamu viimeistään 6.30? Minun unirytmini ei muutu yhtä nopeasti kuin pojan. Aamut ovat olleet tuskaa koko viikon. Tuntuu että herääminen aikaistuu koko ajan. Nukkumaan mennään silti vasta 21 jälkeen. Eli 10 aikaan alkaa jo kiukuttelu kun poikaa väsyttää. Eilen nukuttiin 2 päikkärit. Viimeksi näin on ollut alle 1-vuotiaana, nyt poika on 1,5v.
Suostuisipa poika edes tänä iltana nukahtamaan 20 aikoihin, tai edes ennen klo 21 |O Tiistaina poika nukahti vasta 23.30. Ja ennen klo 7 pomppasi ylös...
 
No huh! Kylläpä poika pärjää vähällä unella -tai siis nukkuu sitten päiväunia.
Meillä toi muksu nukkuu 12 tuntia yölä ja niharvoin päiväunet. Aamulla voi hyvin nukkua jopa yli 10. Tosi rankkaa, jos ei nuku aamulla eikä illalla.
Mutta mun on pakko saada uteliaisuuteni tyydytettyä; miten isän töihin meno vaikuttaa lapsen nukkumiseen??
 
Yhdet päikkärit ja aikasemmin sänkyyn, minä en heti pomppaa poikaa hakemaan vaikka huoneesta jotain ääntä kuuluukin, yleensä nukahtaa uudestaan, kun ensin havahtuu isänsä ääniin.
Meillä herätään aamuseitsemältä, nukutaan 11-13.30(noin) ja illalla mennään nukkumaan kahdeksalta.
Toki poikkeuspäiviäkin löytyy, että nukkumaan myöhemmin tai jo seitsemältä, mutta yleensä näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No huh! Kylläpä poika pärjää vähällä unella -tai siis nukkuu sitten päiväunia.
Meillä toi muksu nukkuu 12 tuntia yölä ja niharvoin päiväunet. Aamulla voi hyvin nukkua jopa yli 10. Tosi rankkaa, jos ei nuku aamulla eikä illalla.
Mutta mun on pakko saada uteliaisuuteni tyydytettyä; miten isän töihin meno vaikuttaa lapsen nukkumiseen??

Mies lähtee töihin 6.30. Poika herää samoihin aikoihin miehen kanssa. Isä on tietenkin maailman tärkein juttu, äidistä ei nyt niin väliä... :ashamed: Joten aamut alkavat sillä että poika joko itkee ja huutaa miehen perään tai käy kaikki huoneet läpi hokien "Ii-ä, ii-ä" etsien isäänsä. Lapsi nukkuu meidän välissämme tai oikeammin ihan kiinni miehessä. Havahtuu luultavasti siihen kun mies nousee sängystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No huh! Kylläpä poika pärjää vähällä unella -tai siis nukkuu sitten päiväunia.
Meillä toi muksu nukkuu 12 tuntia yölä ja niharvoin päiväunet. Aamulla voi hyvin nukkua jopa yli 10. Tosi rankkaa, jos ei nuku aamulla eikä illalla.
Mutta mun on pakko saada uteliaisuuteni tyydytettyä; miten isän töihin meno vaikuttaa lapsen nukkumiseen??

Mies lähtee töihin 6.30. Poika herää samoihin aikoihin miehen kanssa. Isä on tietenkin maailman tärkein juttu, äidistä ei nyt niin väliä... :ashamed: Joten aamut alkavat sillä että poika joko itkee ja huutaa miehen perään tai käy kaikki huoneet läpi hokien "Ii-ä, ii-ä" etsien isäänsä. Lapsi nukkuu meidän välissämme tai oikeammin ihan kiinni miehessä. Havahtuu luultavasti siihen kun mies nousee sängystä.


:(
Kurjaa, kun kuulostaa ihan siltä, et oikeesti pieni tarttis viellä unta. Ainakin meillä toi aamuitkuisuus on just sitä, jos herää ennenaikojaan.
 
Tuli muuten mieleen, että mä olen huijannu noita lapia nukutamalla niitä tyynyn alla. Siis luulevat, etä joku on edelleen vieressä, kun on tyyny -tai nyt tällä nuorimmala jättinalle- kiilattu päälle/viereen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
:(
Kurjaa, kun kuulostaa ihan siltä, et oikeesti pieni tarttis viellä unta. Ainakin meillä toi aamuitkuisuus on just sitä, jos herää ennenaikojaan.

Juu, todellakin tarvitsisi lisää unta. Tajuaisipa nukahtaa aiemmin illalla.
|O Kaksiin päikkäreihin meillä ei ainakaan palata. Saas nähdä miten poika reagoi kun mies onkin viikonloppuaamuna kotona ja luultavasti nukkkuu ainakin 11 asti. Toivottavasti tilanne tasaantuisi parissa viikossa :/ .
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tuli muuten mieleen, että mä olen huijannu noita lapia nukutamalla niitä tyynyn alla. Siis luulevat, etä joku on edelleen vieressä, kun on tyyny -tai nyt tällä nuorimmala jättinalle- kiilattu päälle/viereen.

Minä käytän välillä vieläkin tota kikkaa:) Tyyny tai peittokasa selän taakse "äidiksi":D

 
Poika on jo nyt ihan poikki :( . Pienikin vastoinkäyminen saa aikaan raivokohtauksen. Kirjan sivut eivät käänny -> maassa sätkiminen + huutoa& itkua. Äiti ei anna hakata lusikalla televisiota -> Maassa istualtaan tinttaaminen + huuto yhdistettynä raivokkaaseen oman naaman repimiseen. Yleensä tämä meininki alkaa vasta iltapäivällä eli odotettavissa on ihana päivä. :headwall:
Taidetaan lähteä ulos jo nyt. Kotiin 10 jälkeen ja sitten ruokailu ja päikkäreille. Poika saa hätävara-Pilttiä kaapista koska uunikalassa menee ainakin puoli tuntia ja se on liian pitkä aika odotteluun :ashamed:
 
Täälläkin kuopus heräsi 6.45 :/ Huolimatta siitä, että oli yöllä valvottanut äitiä 1.30-2.15 ja 3.30-5.30 |O |O Miten hän voikin olla pirteä kun peippo, kun äipällä eivät pysy edes simmut auki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No huh! Kylläpä poika pärjää vähällä unella -tai siis nukkuu sitten päiväunia.
Meillä toi muksu nukkuu 12 tuntia yölä ja niharvoin päiväunet. Aamulla voi hyvin nukkua jopa yli 10. Tosi rankkaa, jos ei nuku aamulla eikä illalla.
Mutta mun on pakko saada uteliaisuuteni tyydytettyä; miten isän töihin meno vaikuttaa lapsen nukkumiseen??

- - - Lapsi nukkuu meidän välissämme tai oikeammin ihan kiinni miehessä. Havahtuu luultavasti siihen kun mies nousee sängystä.

Siis tähän viitaten se oman sängyn ehdotus
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
- - - Lapsi nukkuu meidän välissämme tai oikeammin ihan kiinni miehessä. Havahtuu luultavasti siihen kun mies nousee sängystä.

Siis tähän viitaten se oman sängyn ehdotus

Sänky on hankinnassa. Pinnasängyssä ei ole oikeastaan koskaan suostunut nukkumaan. Poika heräilee vielä öisin.

Nukuttiin molemmat 10.30- 13 :D . Äitiä ei enää väsytä. Ja poikakin on kuin ihmisen mieli. Nyt välipalaa ja ulos. Toivottavasti nukahtaisi tänään 20 aikaan...
 

Yhteistyössä