Miksi kotihoidon tuki ei voisi olla samansuuruinen kuin äitiyspäiväraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa on valita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä te rupeette kinaamaan, miksei voisi olla saman suuruinen, ei ollut kyse siitä miten te pärjäätte. olisihan se hyvä jos summa olisi suurempi.

Mutta kyse onkin siitä, että miksi valtion pitäisi rahoitaa kotona olo? Eikö se ole jokaisen vanhemman oma tehtävä huolehtia talous siihen kuntoon että voi itse elää sellaista elämää kun tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eiköhän se ole ihan hyvä että suomessa sentään jotain ´saa ja on edes mahdollista olla kotona. Pitää vaan työssäoloaikana sen verran pistää sukanvarteen että voi jäädä jos haluaa kotiin hoitamaan lapsiaan.

Ei ole 4:llä satkulla mahdollista olla kotona.

Haista paska, minä olen ollut 4v! Ja olen vielä yh että ei ole edes miestä maksamassa!

Yhtään en ihmettele että olet yh...

joo, ei tarttekaan pärjätä kotihoidontuella ku lähtee oman vaavin kans toista vaavia hoitelemaan. Ku kaikki äidit ei halua kuitenkaa olla kotona nii siinä on toiselle äidille tilaisuus olla oman lapsen kanssa ja samalla ansaita toimeentulo. Ja meillä tuo vaihtoehto on ainoa tapa pitää oma lapsi vähän pidempään kotona. Palkka ei päätä huimaa, mut tarkotus on kai pärjätä siihen saakka kunnes menee töihin...

Mun mies on töissä ja pärjättäs kyllä kht:lla ja sen palkalla mutta kun se p....le ei suostu maksamaan ku puolet vuokrasta. Joo, tollasiaki on, lapsilisä on kuulemma lasten menoja varten (eikä lapsi kuulemma edes käytä sitä kokonaan) eli se ei osta mitää, ja mun päivärahan pitää sitte riittää kaikkeen muuhunki. Ja riittääki nippa nappa ku en mitään ylimäärästä osta, mutta ei siitä säästöön oo jääny. Kht onki sitte eri asia, mut miehen mielestä lapsi pitäs laittaa hoitoon ja mun mennä takas töihin. Eli ku oon nii laiska etten palaa varsinaiseen työhöni takas enkä halua 10 kk:n ikästä vauvaa päiväkotiin, nii joudun keksiin jotai muuta jotta voin maksaa osuuteni kaikesta. Eikä mies huomioi sitä et säästää yli 100 ? (puolet päivähoitomaksusta) kk:ssa ku minä jatkan meidän YHTEISEN vauvan hoitamista kotona. Miehen mielestä TIENAAN lapsella (lapsilisä), ei se tietenkään huomioi sitä että oon luopunu palkkatuloistani...

ja mies ehdottomasti halusi vauvan... mut elää edelleen ku sinkku...

joo, ja jätän sen paskan kyllä heti ku meen takas töihin...

Alkuperäinen kirjoittaja juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja minnöö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eiköhän se ole ihan hyvä että suomessa sentään jotain ´saa ja on edes mahdollista olla kotona. Pitää vaan työssäoloaikana sen verran pistää sukanvarteen että voi jäädä jos haluaa kotiin hoitamaan lapsiaan.

Ei ole 4:llä satkulla mahdollista olla kotona.

Mieshän on yleensä niin kovalla palkalla, että kyllä siinä elellä pystyy;)

Ja jos ei ole miestä, niin varmaankin tulee elarit ja asumistuet, joten mikäs siinä kotona ollessa.

Mitä te sitten rutisette?

Ei kaikki saa asumistukea ;) + mitään tukia...ja jos on vakityöodottamassa, niin ei voi edes työttömäksi ilmottautua. Ne, joilla on vakityö, eivät vaan pärjää kotona sillä 199?, mikä tulee käteen kht:stä. Olisi pitänyt valita toisin...

Yhteistyössä