Miksi ei voisi jäädä hoitovapaalle? Miksi ei saisi tykätä olla lapsen kanssa kotona? Miksi pitäisi laittaa lapsi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miksi sellaisen valinnan tehnyttä äitiä aina mollataan? Joidenkin lasten kanssa pääsee kieltämättä vähällä, kun on kotona, mutta on myös lapsia jotka vaativat enemmän eli kyllä se äiti siellä kotonakin jotain tekee.

Ja mitä sitten jos olisi se työpaikka jonne palata jos vaan haluaa jäädä kotiin? Lapsen on hyvä olla kotona ja joskus jopa paljon parempi kuin hoidossa jossa koko ajan hoitajia liian vähän tai pph:lla, joka ei koskaan kuitenkaan sitä lasta hoida niinkuin hoitaisi omaansa. Paljon on kokemuksia hoitajista koska itsekin olen ollut päiväkodissa töissä ja olen sitä mieltä, että lapsen paras paikka on kotona 3-vuotiaaksi.

Ei 1v kerro jos häntä kiusataan tai jos hoitaja jättää yksin leikkimään tms. 3-vuotias jo yleensä osaa paljon kertoa ja pärjää "maailmalla" paremmin.

Toki saa jäädä. Toki voi tykätä olla kotona siihen asti, että lapsi on 3v. Mutta ei saa myöskään syyllistää niitä, jotka tekevät toisin. Elämäntilanteet ja ihmiset ovat niin erilaisia, että jokaiselle sallitakoon se hoitomuoto, minkä hän katsoo parhaaksi.

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Voi jäädä! Minä jäin eikä kiinnosta tippaakaan mitä muut sanoo! Minä ajattelen lapseni parasta! Kuten sanoit niin 3v osaa jo kertoa jos kiusataam yms. Kaverini vei lapsensa 1v pph ja siellä sai hirveitä palovammoja kun hoitsun koira oli repinyt paidasta. Ei poika osannut kertoa ja hoitsu ei tietenkään myöntänyt... Jäipähän tuokin kaveri sitten kotiin ja hyvin tekikin!!

Pöh, mä olisin loppuikäni kotirouvana jos se olis taloudellisesti mahdollista! Pojan kanssa oltiin 3 ekaa vuotta kotona. Vaikka oli työlästä ja tylsää välillä, tekisin samoin uudelleen.

Meillä hoidetaan lapsi kotona ainakin 2-vuotiaaksi asti. Pidempäänkin ehkä, mutta katsotaan. Itse ajattelen että kotihoito lapselle on yleensä paras vaihtoehto, ainakin tuonne kolmevuotiaaksi asti.

Ei mua ole mollattu, ainakaan päin naamaa. Onhan ne pieniä rahoja millä tässä elellään, mutta niin on tämä aikakin hyvin lyhyt aika koko elämästä. Kun hoitovapaalle jääminen oli ajankohtaista mietin asiaa monelta kantilta. Tulin siihen tulokseen etten varmasti koskaan katuisi kotiin jäämistä. Sitä taas voisin hyvinkin katua etten jäänyt kotiin.

Tietenkin saa jäädä.
Ja saa olla jäämättä.

Kumpaakin ryhmää mollataan. Se mollaus pääsääntöisesti merkki siitä, ettei mollaaja ole oikein sinut omien valintojensa kanssa ja etsii niille oikeutusta sillä että yrittää pakottaa kaikki omaan muottiinsa.
:)

Peesi. Kotiin jäävää eei tarvitse laiskaksi haukkua. Ei sen enempää kuin sitäkään äitiä joka joutuu työhön sellaiseksi "joka ei ajattele lapsen parasta".

Kun pyritään lapsen parhaaseen on vain yksi ainoa resepti: Kaikkien tulee perheessä olla onnellisia ja tehdä niin kuin omalle perheelle sopii parhaiten. Toinen haluaa kituuttaa toinen ei. Toinen ei työstään ole niin kiinnostunut - toinen haluaa tehdä työtä kodin ohella. Kun äiti ja isä ovat tehneet perheen kannalta parhaan ratkaisun on ilmapiiri kotona sen mukainen. Tyytyväinen ja tasapainoinen. Ja se on parasta mitä omalle lapselle voi antaa. Jos rahapula aiheuttaa jatkuvaa riitaa vanhempien kesken, onko se hyvä vai pitäisikö asialle tehdä jotain? Tai jos työ stressaa niin että arkena puhe on pelkkää tiuskimista ja väsy vie voiton, pitäisikö aialle tehdä jotain.

Jaa mä en ees tiennyt et niitä mollataan jotka on lapsen kanssa 3vuotiaaksi kotona. Vai tarkoititko koulun alkuun asti?sit ei kyllä oo enää työpaikkaa mihin palata..

Minusta se on ihan jokaisen oma juttu miten toimii, eikä kumpaakaan puolta saa mollata. Tässä aloituksessakin jollain tapaa mollataan niitä, jotka vievät lapsensa hoitoon alle 3-vuotiaana.

Jos on varaa jäädä, niin mikäs siinä. Kunhan ei jää sen vuoksi, että ei halua esim. työllistyä ja siksi tehtailee lapsia sopivin väliajoin... Täytyy olla halua myös muuhun elämään, ainakin se olis ihan tervettä ;)

Ja tuolla "varaa jäädä" tarkoitin nimienomaan omaa taloudellista tilannetta. Ei sitä, että lasketaan pärjääminen yhteiskunnan tukien varaan.

Yhteistyössä