Miksi kaverini käyttäytyy näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkare
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkare

Vieras
Mulla on yksi ihan mukava kaveri johon tutustuin pari vuotta sitten mieheni kautta. No jokatapauksessa, hänellä on taipumus arvostella minua todella töykeästi. otetaan pari esimerkkiä. minulla on liian isot rinnat hänen mielestään ja mihet pitävät kuulema vain pienistä rinnoista..minun pitäisi laihduttaa koska miehet pitävät vain laihoista naisista olen 165/65 eli omasta mielestäni ihan sopivan kokoinen. Sormukseni ei ole hieno koska ostimme sen kultaliikkeestä missä se oli jo valmiiksi tehtynä, emme siis teettäneet sormustamme niinkuin hän miehensä kanssa. Olen huono ihminen kun olen lasten kanssa kotona vaikka kuopuskin on jo 1,5vuotta, tuhlaan kuulemma valtion rahoja turhaan. Ja erittäin katkera tämä ihminen on siitä että olen kotona ja pärjääme rahallisesti erittäin hyvin. mitä mieltä olette tälläisista ihmisistä. pitäisikö ruveta välttelemään vai antaa hänen aina arvostella minua. en ole hänelle mitään sanonut koska itselläni on sen verran hyvä itsetunto etten ole loukkaantunut hänen sanomisistaan. tuntuu vain todella hassulta että tyyppi haluaaa viettää akaa kanssani ehkä liiankin usein ja silti aina arvostelee kaikkea minussa.

Noh, se ei ole sun ystävä, vaan se käyttää sua ponnahduslautana ja sylkykuppina. Se oikeesti tarttee sua, voidakseen tuntea oman olonsa paremmaksi.

Mutta tarttetko sä sitä? Empä usko. :whistle:

Mä antaisin varmaan takas sit jo tollasiin kommentteihin.
liian isot rinnat
"joo kumma et tämmösten hinkkien kans on miehiä joutunu potkimaan kauemmas, ei ne tykkää sit lainkaan - ja tissithän kaiken ratkasee"
laihduttaminen
"Niin onhan niitäki miehiä jotka tykkää et näkee millai muna liikkuu naises"
kotona olosta
"Jokainen tietty tavallaan mut me tehtiin lapsia meille, ei hoitopaikalle"
jne niin jos alkais se suu pysymään soukemmalla.

no tuota kateutta minäkin olen ajatellut. tuntuu vaan tyhmältä että joku voi olla kateellinen ihan perus perhe elämästä ja toisen ulkonäöstä, itse en ole sellainen. olen kyllä yrittänyt kyseistä henkilöä vältellä mutta hän tulee aina kaupanpäällisinä mieheni kaverin kanssa(he ovat aviopari) eli jos mies kutsuu kaverinsa kylään niin tottakai se akkakin sitten mukana tulee.. raivostuttavaa

Mietippä vielä, että onko se kuitenkaan "ihan kiva kaveri", kuten sanot? Kuulostaa, että sen täytyy painaa sua alas ja mollata saadakseen tuntea itsensä paremmaksi. Ikävä ihminen. (Jätä se paska!)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
no tuota kateutta minäkin olen ajatellut. tuntuu vaan tyhmältä että joku voi olla kateellinen ihan perus perhe elämästä ja toisen ulkonäöstä, itse en ole sellainen. olen kyllä yrittänyt kyseistä henkilöä vältellä mutta hän tulee aina kaupanpäällisinä mieheni kaverin kanssa(he ovat aviopari) eli jos mies kutsuu kaverinsa kylään niin tottakai se akkakin sitten mukana tulee.. raivostuttavaa

Mitä mieltä miehesi on naisesta? Voisitko ehdottaa, että tapaavat tuon oman kaverinsa kanssa muualla kuin teillä?

Mä varmaan antasin tulla, kuten tuo McGArmiwa ehdotti! :D Tai sit sanosin suoraan, että kuule, ei jaksa enää noita sun juttuja, vaihda levyä, jos aiot täällä vielä käydä.

Pidemmän päälle on aika kuluttavaa tavata tuollaista kaveria. Itse voisin kyllä kaverina pitää, mutta jaksaisin tavat max pari kertaa kuussa. Kaverisi menee mun mielestä siihen samaan kastiin, kuin ne ainaiset valittajat, joihin itse olen törmäillyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Sanoit tuota ihmistä mukavaksi.
Millainen on sitten inhoittava,jos arvosteleva on mukava?
Joko jätät puheet omaan arvoonsa tai kysyt suoraan mikä mättää.

no eihän se kuitenkaan minua koko ajan hauku ja osaa olla ihna mukavaa seuraa jos sille päälle sattuu. ja kuten sanoin ei minun itseuntoni ole romuttunut hänen sanomisistaan. mietin vain että mikä mahtaa olla syynä tuollaiseen toisen arvosteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Entä jos tää tyyppi on ihastunu sun ukkoos?

niin, tuota en olekkaan tullut ajatelleeksi..hmm, no eipä siitä kovin iso uhka taida olla kun mieheni rakastui NS.vääränlaiseen naiseen tämän kaverini arvojen perusteella, ja iste hän on ihan päinvastainen tapaus kuin minä. täytyy varmaan ruveta pitämään silmällä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no eihän se kuitenkaan minua koko ajan hauku ja osaa olla ihna mukavaa seuraa jos sille päälle sattuu. ja kuten sanoin ei minun itseuntoni ole romuttunut hänen sanomisistaan. mietin vain että mikä mahtaa olla syynä tuollaiseen toisen arvosteluun.

Niin mutta millainen on sitten inhoittava,jos mukava on arvosteleva?
Kun asiat voi esittää ilman tuollaista arvostelua mitä kirjoitit.
Mutta joko jätät omaan arvoonsa asiat tai kysyt mikä tosiaan mättää?
Ei sitä sen enempää kannata pohtia.

Ei tuo välttämättä kateudesta johdu. Mieheen ihastuminen kuulostaa taas kaukaa haetulta. Itse veikkaan, että hän on yksinkertaisesti luonteeltaan valittaja. Ehkä kotoa saatu malli? Voi myös olla, että hän kokee sinut luotettavaksi ja purkaa pahaa oloaan sinuun. Vertaa lapset, jotka kiukuttelevat vanhemmilleen kun pitävät niitä turvallisina.

Tiedän ainakin tapauksia, joissa puoliso kiukuttelee omalle puolisolleen, jotta saa purettua töissä tapahtuneet asiat mielestä. Pomolle kun on paha kiukutella ja polkea jalkaa. Tällöin ihminen etsii jonkin tekosyyn, josta voi kiukutella. On vielä vaihtoehto, että ystäväsi on erittäin hallitseva ja vain hänen mielipiteensä ovat oikeita. Tämän pitäisi kyllä näkyä päällepäsmäröintinä ja pomotteluna muutenkin.

Jos itse pidät ystävästäsi niin ei sitä tuollaisen takia kannatta jättää. Varsinkin kun asia ei sinua itseäsi haittaa. Itse tiedät parhaiten, kuka sopii ystäväksesi.

Huomautan vielä että nämä ovat omia mielipiteitäni vailla mitään koulutuspohjaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

.... vielä.

Ihmetyyppi.

Ehkä se ei uskalla ottaa riskiä, ettei siitä pidettäisikään edes mukavastikäyttäytyvänä. :xmas:

Ääh, enmä kyllä tiedä, toiset vaan eivät koskaan osaa sanoa mitään positiivista. :|

(ja siinäkin tietty on puolensa, saa aina sitä mitä odottaakin :whistle: )

Se on ihan selkeesti kateellinen...

Siis tunnetusti miehethän pitää isoista tisseistä ja ne sulla on ja olet sopusuhtainen muutenkin ja rahaasiat hyvin ja saat olla kotona pienten lasten kanssa. Oo onnellinen, äläkä välitä "kaverisi" sanomisista vaan lauo takasin!

t. pienirintanen pienituloinen typerään työhön palannut äiti, jonka lapset 1 ja 3 ovat päiväkodissa eli toisinsanoen mäkin oon hieman kade sulle... :)

Minä heittäsin huumorilla takaisin, ehkä pientä piilovittuiluakin.. Tyyliin "no ei näiden muille tarttekaan kelvata ku tuolle yhelle ukolle ja sehän TODELLAKIN tykkää." :D

Yhteistyössä