Miksi kaikki ihmiset eivät osaa olla lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Siis jotkut ei vaan osaa suhtautua lapsiin. Luulisi, että ihmisiltä tulisi tietynlainen lepertely ja lasten viihdyttäminen ihan luonnostaan. Esim. monet nuoret eivät osaa ottaa lapsia huomioon. Kyllä siihen sosiaalisuuteen kuuluu, että tulee toimeen kaikenikäisten kanssa.

Eikö kukaan huomaa tässä lauseessa ja aloituksessa ristiriitaa?

Miksei sitten lasten tule osata (tai oppia) että aikuiset käyttäytyvät aikuisten tavoin, kaikki eivät ole äitejä tai isejä ja käyttäydy vanhempien tavoin!

Huomaan. Sosiaalisuuteen ei kuulu automaattisesti lapsille lepertely ja viihdytys. Ja jos nyt suoraan sanotaan, en jaksa semmosia vieraita lapsia ollenkaan, ketkä koko ajan vaatii multa ja muilta vierailta aikuisilta huomiota "kato mua, näätkö ku mää osaan, pelaa mun kans..." Plaah.

itse pidän vain omista lapsistani, jos joku muu lapsi sanoo esim. hiekkalaatikolla mulle jotain, vastaan lyhyesti ja jatkan omieni kanssa leikkiä. En edes halua pitää muiden lapsista ja miksi pitäisi? Kohtelias osaan olla, jopa rapajuopolle, mutta miksi lapsille pitäisi olla ihana ja kiltti leikki täti jos ei sitä oikeesti ole?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Siis jotkut ei vaan osaa suhtautua lapsiin. Luulisi, että ihmisiltä tulisi tietynlainen lepertely ja lasten viihdyttäminen ihan luonnostaan. Esim. monet nuoret eivät osaa ottaa lapsia huomioon. Kyllä siihen sosiaalisuuteen kuuluu, että tulee toimeen kaikenikäisten kanssa.

Miksei kaikki ihmiset ole matemaattisesti lahjakkaita? Tai taiteellisesti lahjakkaita? Tai sosiaalisia? Tai tai.

En ole koskaan ollut hyvä seurustelemaan vieraiden lasten kanssa. En tiedä miksi. Tosin nyt kun on omia lapsia, keksin jo keskustelunaihetta ja osaan hassutella samanikäisten kanssa. Mutta isommat lapset ovat vielä ihan ulkoavaruuden olioita :)

Vanhusten kanssa tulen kyllä hyvin juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
itse pidän vain omista lapsistani, jos joku muu lapsi sanoo esim. hiekkalaatikolla mulle jotain, vastaan lyhyesti ja jatkan omieni kanssa leikkiä. En edes halua pitää muiden lapsista ja miksi pitäisi? Kohtelias osaan olla, jopa rapajuopolle, mutta miksi lapsille pitäisi olla ihana ja kiltti leikki täti jos ei sitä oikeesti ole?

Mielestäni tuo on todella rumaa käytöstä. Itse katson, että lapset ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ihmiset, ja jos juttelen muille ihmisille normaalisti, on kohteliasta puhua lapsille samoin. Ihan kuin lapset olisivat jotain paarialuokkaa, jolle ei tarvitse puhua. Mutta lähes kaikki tuntemani aikuiset käyttäytyvät noin. Eli eivät arvosta lapsia ihmisinä.

Kaikki ihmiset ei vaan oo sosiaalisia eikä tartte ollakaan!!!!!!!! Maailmaan mahtuu kaikenlaisia...ja se on vaan hyväksyttävä in the end!
En mäkään nuorempana ollut erityisen lapsirakas ja mua suoraansanoen kammoksutti mennä lapsiperheisiin kylään kun tiesin miten ne kyttää sitä miten niiden lapselle lässyttää ja hymyää! :headwall:

Mä kohtelen lapsia kuitenkin ihan kuten kohtelen muitakin ihmisiä ikään katsomatta, eli ystävällisesti! Ja kyllä vastaan vieraalle lapselle jos huomaan sellaisen minulle puhuvan. Lapset ovat useimmiten ihan ihania ja mainioita, mutta nää vanhempien kummalliset vaatimukset mua ahistaa....

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Kaikki ihmiset ei vaan oo sosiaalisia eikä tartte ollakaan!!!!!!!! Maailmaan mahtuu kaikenlaisia...ja se on vaan hyväksyttävä in the end!
En mäkään nuorempana ollut erityisen lapsirakas ja mua suoraansanoen kammoksutti mennä lapsiperheisiin kylään kun tiesin miten ne kyttää sitä miten niiden lapselle lässyttää ja hymyää! :headwall:

Mitäs jos yrittää suhtautua kuten yleensä ihmisiin? Huomaa ja tervehtii ja juttelee " vuorotellen" (jonkin verran) kaikille kyläpaikan jäsenille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Mitäs jos yrittää suhtautua kuten yleensä ihmisiin? Huomaa ja tervehtii ja juttelee " vuorotellen" (jonkin verran) kaikille kyläpaikan jäsenille?

Tuohon kommenttiini jo lisäsinkin...eli kohtelen lapsia kuten kohtelen muitakin immeisiä, eli ystävällisesti....mutta en osaa vaan erityisesti lässyttää ja hauskuuttaa.

Mielestäni tuo on todella rumaa käytöstä. Itse katson, että lapset ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ihmiset, ja jos juttelen muille ihmisille normaalisti, on kohteliasta puhua lapsille samoin. Ihan kuin lapset olisivat jotain paarialuokkaa, jolle ei tarvitse puhua. Mutta lähes kaikki tuntemani aikuiset käyttäytyvät noin. Eli eivät arvosta lapsia ihmisinä.

Eihän siinä ole mitään rumaa, jos lasta tervehtii ja hänelle jotain vastaa. Emme onneksi ole Amerikassa, missä jokaiselle ihmiselle pitäisi osoittaa ylenpalttisen imelää käytöstä.

Mun mielestä lapsia ei voi verrata koiriin! Ihmisiähän lapsetkin ovat! Mä tykkään kaikenikäisistä ihmisistä, myös lapsista. Kyllä lapset täytyy ottaa huomioon, lapsi ei ymmärrä kaikkea niin kuin aikuinen...lapselle voi tulla huono itsetunto, jos aikuinen suhtautuu häneen ilkeästi tai torjuvasti. Kyllä lapsille kuuluu olla ystävällinen, kuten muillekin ihmisille!!

Mun mielestä lapsia ei voi verrata koiriin! Ihmisiähän lapsetkin ovat! Mä tykkään kaikenikäisistä ihmisistä, myös lapsista. Kyllä lapset täytyy ottaa huomioon, lapsi ei ymmärrä kaikkea niin kuin aikuinen...lapselle voi tulla huono itsetunto, jos aikuinen suhtautuu häneen ilkeästi tai torjuvasti. Kyllä lapsille kuuluu olla ystävällinen, kuten muillekin ihmisille!!
En ole vieraillekaan lapsille epäystävällinen, mutta en myöskään lepertele heille. En vain yksinkertaisesti ole heistä kiinnostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Outo:
En ole vieraillekaan lapsille epäystävällinen, mutta en myöskään lepertele heille. En vain yksinkertaisesti ole heistä kiinnostunut.

Mä olen lapsirakas ihminen, mutta en ole lepertelevää tyyppiä, vaan osaan puhua lapsille kuten ihmisille yleensä. Ei lapset ole ihan tyhmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsirakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo:

Mä olen lapsirakas ihminen, mutta en ole lepertelevää tyyppiä, vaan osaan puhua lapsille kuten ihmisille yleensä. Ei lapset ole ihan tyhmiä.
Mä en ole lapsirakas ihminen, mutta en kohtele lapsia huonostikaan.

Yhteistyössä