Miksi kaikki eivät osaa olla lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
lisäisin vielä että kyllähän se lehtien lööpeissäkin näkyy mitä tapahtuu kun empatia katoaa maailmasta... valitettavasti :ashamed:

En minä oikein tiedä onko kyse tuosta. Onko semmoista määrää empatiaa ollutkaan koskaan ja onko semmoinen ollut tarpeenkaan... Varmaan mekin ymmärrämme asiat eritavalla, riitaa haastamatta :)

no kyllä mun mielestä maailma on tosi karsee paikka jos ei ole yhtään empatiaa. että jokainen aattelis vaan että: tuokin maatkoon ja mädätköön tuossa. mitäs meni saamaan sydänkohtauksen. vittuako yleensä kävelee täällä. ja ihan oma syynsä oli että tapettiin/raiskattiin/hakattiin, vitun tyhmä.

koska kokemukseni mukaan ne empatiakyvyttömän ihmiset ajattelevat juuri niinkuin edellä mainitsin.

en siis tarkoita sinua tällä. tuli vaan mieleeni tämä juttu jo heti ruisrockin jälkeen kun taas yksi nuori mies turussa katosi eikä kukaan välittänyt kertoa haivainnoistaan.

Joo, empatiaa on toki hyvä olla, ja sitä myöskin käyttää! Mutta että pitäisi jotenkin automaattisesti rakastaa kaikkia lapsia tai kaikkia mitä hyvänsä, se tuntuu minusta aika naivilta, ei siltikään että naivius olisi kovin paha ominaisuus =)

lisäisin vielä että kyllähän se lehtien lööpeissäkin näkyy mitä tapahtuu kun empatia katoaa maailmasta... valitettavasti :ashamed:

En minä oikein tiedä onko kyse tuosta. Onko semmoista määrää empatiaa ollutkaan koskaan ja onko semmoinen ollut tarpeenkaan... Varmaan mekin ymmärrämme asiat eritavalla, riitaa haastamatta :)

no kyllä mun mielestä maailma on tosi karsee paikka jos ei ole yhtään empatiaa. että jokainen aattelis vaan että: tuokin maatkoon ja mädätköön tuossa. mitäs meni saamaan sydänkohtauksen. vittuako yleensä kävelee täällä. ja ihan oma syynsä oli että tapettiin/raiskattiin/hakattiin, vitun tyhmä.

koska kokemukseni mukaan ne empatiakyvyttömän ihmiset ajattelevat juuri niinkuin edellä mainitsin.

en siis tarkoita sinua tällä. tuli vaan mieleeni tämä juttu jo heti ruisrockin jälkeen kun taas yksi nuori mies turussa katosi eikä kukaan välittänyt kertoa haivainnoistaan.

Joo, empatiaa on toki hyvä olla, ja sitä myöskin käyttää! Mutta että pitäisi jotenkin automaattisesti rakastaa kaikkia lapsia tai kaikkia mitä hyvänsä, se tuntuu minusta aika naivilta, ei siltikään että naivius olisi kovin paha ominaisuus =)

juuh, no en mä sitä aatellut ollenkaan että pitäis kaikkia lapsia rakastaa tai siis koko maailmaa ehdoin tahdoin. en ihan niin suurta empatiaa peräänkuuluttanut

=)

juuh, no en mä sitä aatellut ollenkaan että pitäis kaikkia lapsia rakastaa tai siis koko maailmaa ehdoin tahdoin. en ihan niin suurta empatiaa peräänkuuluttanut

=)

Huojentuu suunnattomasti :)

:D joo, en siis ole ristiretkellä että candiden pää pitää kääntää ja sen tarttee rakastaa koko maailmaa :D

=)

Huojentuu suunnattomasti :)

:D joo, en siis ole ristiretkellä että candiden pää pitää kääntää ja sen tarttee rakastaa koko maailmaa :D

Minun pääni on hyvin helposti käännettävissä, jos järkevästi asia esitetään :D

No en ite osaa olla lasten kanssa ja joskus jopa ärsyttää se lapsi siinä kokoaja ku haluais keskustella niiku aikuisten kanssa :D tai et jotkj lapset ei pysty olee ees 15 min leikkimäs/kattomas jotain ilman jotain ihmistä sen kaa. Ja tuntuu jotenki väkinäiseltä oleminen ja esim. viikko sit mun pikkuveli (1,5v) törmäs muhu ku juos ja sain sen just kii ettei kaatunu maaha/kolauttanu mitää nii alko vaa itkee nii oisin vaa jättäny sen itkee siihe ku mun mielest itki turhast vaik eka just olin sillee ’hupsiis’ iloisesti ettei se just alkais itkee! Mut silti alko pillittää ja äiti sano et ota sylii nii suorastaa vaa ärsytti pitää sitä ku miks pitää itkee nii pienestä :D. Ja viel siihe miks en osaa olla lasten kaa nii mua hävettää etten osaa olla sen kaa luonteva enkä sit kehtaa hassutella siin muiden eessä vaik voisin sitä tehä jos oisin vaaa kahestaa sen kaa ja se tuntuu niiku paremmalt. En myöskää ikin oo kunnoll ollu lasten kaa enne mun veljen syntymää (ite oon nyt 22) nii voi johtuu siitäki ku ei oo yhtää kokemusta miten pidellä, miten leikkii, mistä se tykkää jne

Jos ei edes kiinnosta.
Itselläkin lapsi, mutta useimmat lapset ovat tyhmiä ja hankalia. Toki lasten asioita oppii ymmärtämään oman lapsen myötä, mutta ei hirveesti kiinnosta joku random-lapsi, lähinnä oma ja sen kaverit.

Minulla on ongelma tämän asian kanssa. En osaa tutustua luontevasti uuden puolisoni 8 ja 12 v lapsiin. Minulla on itselläni 5v tyttö jonka kanssa kyllä leikin ja touhuan normaalisti. Muutenkin vähän pienempien kanssa on jotenkin helpompi olla.

Olisiko jollakin vinkkejä miten voisin tutustua luontevammin uuden puolison lapsiin ja tavallaan miten voittaa heidän luottamus? Olen tosi empaattinen persoona, mutta myös kärsin lievästä sosiaalisten tilanteiden ahdistuksesta.

Yhteistyössä