Miksi kaikki eivät halua kouluttautua vähintään ammattikorkeassa? Kuinka jotkut oikeasti tyytyvät toisen asteen tutkintoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Ei millään pahalla, mutta kylläpä oli taas harvinaisen suppeakatseinen aloitus.

Kuka tekisi tavalliset duunarinhommat, jos ihan kaikki haluaisivat kouluttaa itsensä mahdollisimman korkeasti? Kuka työskentelisi tehtaissa, jakaisi postit, pesisi pyykit pesuloissa, siivoaisi, hoitaisi lapsia ja vanhuksia? Maahanmuuttajatko pelkästään? Kyllä Suomessa tarvitaan duunareita, ja nimenomaan muitakin kuin maahanmuuttajia.

Itse olen ammattikoulupohjainen duunari, ja tyytyväinen sellainen. Tyhmä en ole, enkä kunnianhimoton, toteutan itseäni taiteellisissa harrastuksissani.
Sua peesaan kympillä, viimeistä lausetta myöten! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ppkk:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja kkpp:
Eikö näillä ihmisillä ole minkäänlaista kunnianhimoa?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Mikähän koulutus sulla on?
Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.
No anna tulla sit esimerkkiä kunnianhimosta? Tekeekö AMK tai yliopisto jotenkin ihmisestä kunnianhimosen? Tradenomin paperit? Ja ne sun paperit?
Mulla ei ole tradenomin papereita koska en ole ammattikorkeakoulua käynyt. Olen mennyt lukion jälkeen suoraan yliopistoon opiskelemaan sellaista mihin hyvin harvan rahkeet riittäisi. Olen valmistunut hyvin arvosanoin ja suorittanut paljon opintoja, suoritan edelleen opintoja vaikka olenkin työelämässä. Haluan olla mahdollisimman hyvä.

yliarvostettua
No kaikki ei ole niin urakeskeisiä. Itseäni ei kamalasti tuo työnteko kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa istua koulunpenkillä 10v ja olla sen jälkeen korviaan myöten opintolaina veloissa. Mutta jos kiinnostus riittää, niin mikäs siinä.

?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.
No anna tulla sit esimerkkiä kunnianhimosta? Tekeekö AMK tai yliopisto jotenkin ihmisestä kunnianhimosen? Tradenomin paperit? Ja ne sun paperit?
Mulla ei ole tradenomin papereita koska en ole ammattikorkeakoulua käynyt. Olen mennyt lukion jälkeen suoraan yliopistoon opiskelemaan sellaista mihin hyvin harvan rahkeet riittäisi. Olen valmistunut hyvin arvosanoin ja suorittanut paljon opintoja, suoritan edelleen opintoja vaikka olenkin työelämässä. Haluan olla mahdollisimman hyvä.
Tiijätkö, että liian viisauden ja hulluuden raja on aika pieni... naps vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Provojen provo:
Ilona Ilopilleri on omasta mielestään tehokas tapaus...
Korkeasti koulutettu pph, joka on 16 vuotiaana ekan kersan tekassut. hihiii...
En ole pph kuten jo aiemmin mainitsin tuolla. Osaan vain arvostaa heitä koska hoitavat lapsia vaikka eivät olekaan niin kunnianhimoisia, että hankkisivat paremman koulutuksen. En hauku mitään ammattia mielenterveyspotilaan tavoin kuten eräs teki siinä yhdessä ketjussa.

vieras

No ei se koulutus sulle ainakaan järkee ole kasvattanut :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Ei yliopisto ole juuri ammattikorkeaa parempi. Itse en tyytyisi ammattikorkeakoulututkintoon mutta minusta se on hyvä juttu niille joita ei opiskelu kiinnosta
AMK hyvä vaihtoehto niille joita ei opiskelu kiinnosta?
Nyt olet vähän hukassa.
Eiköhän sellaiset hanki itselleen toisen asteen ammattitutkinnon, tai jätä kokonaan opiskelematta.
Oho, ei minun ihan noin pitänyt kirjoittaa vaan että itse en tyytyisi AMMATTIKOULUTUTKINTOON. :D
No näin vähän ajattelinkin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minun koulutukseni on nykyään amk tutkinto ja itse pääsin aikoinaan peruskoulupohjaisena opiskelemaan ja valmistuin nykyiseen ammattiini(toisen asteen tutkinto), johon nykyään vaaditaan siis tuo amk.En ole nähnyt tarpeelliseksi hakea amk pätevyyttä vain statuksen vuoksi.
Saan samaa palkkaa kuin amk tutkinnon suorittaneet
Ei statuksen, mutta jatkumon vuoksi voi olla joskus paikallaan päivittää tutkintonsa amk:si. Jos joskus haluat vaihtaa työpaikkaa tai vaikka sairaanhoitopiiriä, voi esteeksi nousta pätevyysvaatimus. Jos hakemasi työ tai ko. työnantaja edellyttää sh (amk) tai th (amk), niin silloinhan olet epäpätevä siihen. Vaikka oikeasti oletkin pätevä =) Mutta palkkaus kenties estyy tutkintorakenteen vuoksi.

Voihan se näin olla, mutta harvoin haetaan pelkästään amk tutkinnon suorittaneita.Missään nimessä en väheksy heidän tutkintoaan, päinvastoin, mutta toistaiseksi minulla ei intoa mennä hakemaan amk pätevyyttä.Olen vaki toimessa ja käyn kyllä koulutuksia muuten.Aika näyttää.Eihän sitä tiedä, jos vaikka joskus innostuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Provo koko ap! Lukekaas sen profiilista noi PPH:n päivä kommentit miten haukkuu Gabrielaa... Onkohan itse pph?Sehän ei korkeakoulututkinto oo... http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-bffe4716-9819-41be-b1de-0bfd6b7f8220
En ole pph vaan hyvinkin korkeasti koulutettu. En kuitenkaan hauku jonkun ammatinedustajaa tuollaisella tavalla, ihan selvä mielenterveyspotilas tuo Gabriela.

Pph:n työ on hyvää työtä, kun hoitavat lapsia, mutta kyllähän nämä pph:t ovat aika kunnianhimottomia.
Saako täällä haukkua toista noin???? MODEET!!!!Hellanlettas haukkui naapuriaan ja sai bannin. Banaania tällekin!

PP
En ole pph kuten jo aiemmin mainitsin tuolla. Osaan vain arvostaa heitä koska hoitavat lapsia vaikka eivät olekaan niin kunnianhimoisia, että hankkisivat paremman koulutuksen. En hauku mitään ammattia mielenterveyspotilaan tavoin kuten eräs teki siinä yhdessä ketjussa.
Ai et hauku... Mitäs tää aloitus sitten oli??
Ammattikoulun käyneet on jostain syvältä... vai miten se meni??

Hyvin ala-arvoista tekstiä tulee taas teiltä. Huorittelua sain osakseni siinä ketjussa missä pidin hyvänä asiana, että seksiä harrastettaisiin mahdollisimman monen kanssa. Nyt mua pidetään hulluna.

Mitä teidän käytöksenne ja haukkuminen kertookaan teistä?

Olivia83
Mulla on toisen asteen koulutus, mutta en ole päivääkään tehnyt niitä töitä. Sensijaan oon vuosia ollut töissä ihan toisella hyväpalkkaisella alalla. Joten mun mielestä toi toisenkin asteen koulutus oli mun tapauksessa tarpeeton, saati jos olisin enemmän opiskellut..

minä
Ymmärrän ap:n pointin, sillä olen itse samanlainen. Eli mikäli olisin ollut kiinnostunut terveydenhuoltoalasta, en olisi edes harkinnut sairaanhoitajaksi opiskelua, vaan lääkäriksi valmistuminen olisi ollut mulle ainoa vaihtoehto.

Toisaalta olen kuitenkin erittäin onnellinen, että duunareitakin löytyy, sillä heidän työ on aivan yhtä arvokasta mitä minunkin. Tai joskus ajattelen, että jopa arvokkaampaa, sillä heidän työnsä jälki on usein konkreettista, esim. siivoojan.

Alkuperäinen kirjoittaja PP:
Lue tarkemmin. Ihmettelin sitä kunnianhimon puutetta enkä lytännyt ammattikoulun käyneitä maan rakoon. Toisin kuitenkin teette te, haukutte kaikki vähänkään paremmin koulutetut.

Keittiönoita
Haluan olla mahdollisimman hyvä.
Minäkin haluan olla työssäni mahdollisimman hyvä. Mutta mahdollisimman hyväksi tuleminen ei edellytä, että lähtisin yliopistoon opiskelemaan. Itse asiassa olen tullut hybväksi työntekijäksi lähestulkoon vain tekemäni työn kautta, en sen amk-tutkinnon, minkä aikanaan suoritin. Joskus olen miettinyt, pitäisikö lähteä suorittamaan tietojenkäsitelytieteen apro tai cumu, mutta en ole viitsinyt, koska siitä ei olisi työni kannalta mitään oleellista hyötyä.

vieras
Hyvin ala-arvoista tekstiä tulee taas teiltä. Huorittelua sain osakseni siinä ketjussa missä pidin hyvänä asiana, että seksiä harrastettaisiin mahdollisimman monen kanssa. Nyt mua pidetään hulluna.

Katsos peiliin.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja PP:
Lue tarkemmin. Ihmettelin sitä kunnianhimon puutetta enkä lytännyt ammattikoulun käyneitä maan rakoon. Toisin kuitenkin teette te, haukutte kaikki vähänkään paremmin koulutetut.
Oujee :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Katsos peiliin.
Miksi? Mikä oikeuttaa huorittelemaan? Mikä oikeuttaa ylipäätään haukkumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Provo koko ap! Lukekaas sen profiilista noi PPH:n päivä kommentit miten haukkuu Gabrielaa... Onkohan itse pph?Sehän ei korkeakoulututkinto oo... http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-bffe4716-9819-41be-b1de-0bfd6b7f8220
En ole pph vaan hyvinkin korkeasti koulutettu. En kuitenkaan hauku jonkun ammatinedustajaa tuollaisella tavalla, ihan selvä mielenterveyspotilas tuo Gabriela.

Pph:n työ on hyvää työtä, kun hoitavat lapsia, mutta kyllähän nämä pph:t ovat aika kunnianhimottomia.
:LOL: Voi rakas, olen pahoillani, että tuollaiset arvet sain sinulle syvälle sisääsi.. etkö päässyt TKK:hon, vaan jouduitko yliopistoon apuraha ahdistukseen ja jäit sitten hoitamaan lapsia kotiin, kun ura ei tyydyttänyt ja apurahaa ei myönnety?

Yhteistyössä