Miksi kaikki eivät halua kouluttautua vähintään ammattikorkeassa? Kuinka jotkut oikeasti tyytyvät toisen asteen tutkintoon?

Laitan tähän mielipiteeni: Minä haluan opiskella, kunhan saan talon maksettua. Opiskellessa tulot pienenevät ja voi olla, että tulevassa ammatissa tulot pienemmät kuin nykyisessä duunariammatissa.

Lapsista. Toivon, että he saavat ammatit jonka tuloilla pärjäävät (ihan tavallinen ammatti riittää) ja he saavat työstään iloa (ei surua, semmoisiakin ammatteja on). Minä en vaadi lukiota, enkä yliopistoa, mutta ammatti on hankittava -opiskelemalla tai tekemällä työtä (oppisopimus) Ensimmäiset ammatit yritän kustantaa ja avustaa heitä kaikin keinoin elämän alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kkpp:
Eikö näillä ihmisillä ole minkäänlaista kunnianhimoa?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Mikähän koulutus sulla on?
Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.
Luuletko tosiaan, että ihmiset kuunioittaa sua enemmän, kun sulla on joku paperilappunen? Ei se tee kenestäkään ihmisestä sen ihmeellisempää...Palataan asiaan, kun keksit ratkaisun ilmaston lämpenemiseen.
Ei ole mun alaani ilmastoasiat.
Mukavaa että älysi riitti ymmärtämään pointtini.
Teen tärkeää työtä toisella alalla.

.

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Eivät kaikki ihmiset ole samanlaisia tai arvosta samoja asioita. Kunnianhimon puuttuminen ei ole mikään pahe tai vaje. Onneksi kaikki eivät halua tai heidän ei ole mahdollista saada korkeakoulututkintoa. Kuka se muuten sinunkin vaipat vaihtaisi ja syöttäisi, kun olet vanha ja toimintakyvytön? Koko yhteiskunta kaatuisi. Kai käsität sen?

sama

Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.
Luuletko tosiaan, että ihmiset kuunioittaa sua enemmän, kun sulla on joku paperilappunen? Ei se tee kenestäkään ihmisestä sen ihmeellisempää...Palataan asiaan, kun keksit ratkaisun ilmaston lämpenemiseen.
Aika harva ihminen on niin taitava, että ansaitseen suurten rivien kunnioituksen työnsä perusteella. Suomessa heitä on ehkä muutama. Tuskin lukeudut siihen joukkoon. Mulle ei tule mieleen kun nobelisti Ahtisaari just tällä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja kraak:
Ilona...kerro se, että voiko tuolla sinun alalla tienata niin hyvin, että pelkillä koroilla voit elää lopun elämäsi??ja lapsesi myös?
Onko tuo mittari menestykselle? Tienaamme miehen kanssa todella hyvin ja lasten tulevaisuus on turvattu. Mutta toivomme lastemme kuitenkin tekevän töitä rahan eteen, että eivät opi liian helppoa elämää. Meiltä on turha tulla pyytämään biletysrahaa jos ei opiskelut maistu ja hankita kunnollista koulutusta.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eivät kaikki ihmiset ole samanlaisia tai arvosta samoja asioita. Kunnianhimon puuttuminen ei ole mikään pahe tai vaje. Onneksi kaikki eivät halua tai heidän ei ole mahdollista saada korkeakoulututkintoa. Kuka se muuten sinunkin vaipat vaihtaisi ja syöttäisi, kun olet vanha ja toimintakyvytön? Koko yhteiskunta kaatuisi. Kai käsität sen?
Minusta koulutustasoa ei voi suoralta kädeltä verrata kunnianhimoonkaan. Tunne useita ihmisiä, jotka ovat menestykkäästi edenneet työelämässä, vaikkei ole takana kuin toisen asteen tutkinto. Joillain ei sitäkään.

Aika harva ihminen on niin taitava, että ansaitseen suurten rivien kunnioituksen työnsä perusteella. Suomessa heitä on ehkä muutama. Tuskin lukeudut siihen joukkoon. Mulle ei tule mieleen kun nobelisti Ahtisaari just tällä hetkellä.
Työkö ei voi olla tärkeää jos ei ole Ahtisaaren tai jonkun muun vastaavan kaltainen?

Keittiönoita
Onko tuo mittari menestykselle? Tienaamme miehen kanssa todella hyvin ja lasten tulevaisuus on turvattu. Mutta toivomme lastemme kuitenkin tekevän töitä rahan eteen, että eivät opi liian helppoa elämää. Meiltä on turha tulla pyytämään biletysrahaa jos ei opiskelut maistu ja hankita kunnollista koulutusta.
Et kai sä oikeasti kuvittele, että se duunari ei ole mitään leipänsä eteen joutunut tekemään? Tai että duunarit viskelisi rahojaan klooneilleen heti, kun kloonit keksii jostain asiasta kiekaista?

vieras
ap: jos kukaan ei tekisi tehtaassa ruokaa eikä siivoisi missään tai hakisi jäteautolla roskiasi, niin kuinka kauan luulisit hyvinvointiyhteiskuntamme pyörivän? itse olen korkeasti koulutettu mutta arvostan yli kaiken ihmisiä, joilla ei ole kunnianhimoa vaan he tekevät teitä, rakentavat taloja ja pyyhkivät ehkä pyllyni kun olen vanha.

kraak
Alkuperäinen kirjoittaja kraak:
Ilona...kerro se, että voiko tuolla sinun alalla tienata niin hyvin, että pelkillä koroilla voit elää lopun elämäsi??ja lapsesi myös?
itse puhut siitä miten paperilla tienaa ja jos ei sitä tavoittele ei ole kunnianhimoa....joten nyt sinulla ei ole kunnianhimoa kun et tavoittele eämä ilman mitään paineita.....

Miksi kaikkien pitäisi olla korkeakoulutettuja? Eihän herraties edes opiskelupaikkoja riittäisi jos kaikki pyrkisivät korkeakouluihin ja yliopistoihin ja oikeasti kaikki eivät edes haluaisikaan. Hienoa on jos haluaa kouluttautua korkeakoulutetuksi, mutta minusta moni alempikin koulutus on aivan yhtä tärkeää. Ja jokainenhan tekee siinä asiassa oman valinnan ei siihen muiden apuja ja ohjeita tarvitse, varsinkaan plussan puolelta.

Hei Ihan oikeasti, tämä tyyppi ei voi olla kouluttautunut ihminen..Ilmeisesti tän tarkoituksena on selkeästi heikentää koulutettujen ihmisten mainetta.. Sillä jokainen joka on vähänkin kouluja käynnyt saati sitten yliopiston, omaa sen verran ymmärrystä, että yhteiskunta ei pyöri ilman että joku tajuaa olla lukematta viisauttansa kirjoista.

Ne lukee jotka jaksaa ja osaa sen, muut tekee hommia josta tykkäävät ja ovat hyviä siinä ja yhteiskunta pysyy tasapainossa ja pyörii. Kunnianhimolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tekee sitä missä on hyvä ja mistä pitää.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minusta koulutustasoa ei voi suoralta kädeltä verrata kunnianhimoonkaan. Tunne useita ihmisiä, jotka ovat menestykkäästi edenneet työelämässä, vaikkei ole takana kuin toisen asteen tutkinto. Joillain ei sitäkään.
Aivan ja voihan sitä toki suunnata kunnianhimonsa moneen muuhunkin asiaan, kun ammattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Hei Ihan oikeasti, tämä tyyppi ei voi olla kouluttautunut ihminen..Ilmeisesti tän tarkoituksena on selkeästi heikentää koulutettujen ihmisten mainetta.. Sillä jokainen joka on vähänkin kouluja käynnyt saati sitten yliopiston, omaa sen verran ymmärrystä, että yhteiskunta ei pyöri ilman että joku tajuaa olla lukematta viisauttansa kirjoista.

Ne lukee jotka jaksaa ja osaa sen, muut tekee hommia josta tykkäävät ja ovat hyviä siinä ja yhteiskunta pysyy tasapainossa ja pyörii. Kunnianhimolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tekee sitä missä on hyvä ja mistä pitää.
Ikävää, että koet asiat tuolla tavoin.

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te kaikki jaksatte jauhaa paskaa tuon ap:n kanssa kun sen ainoa tarkoitus on ärsyttää ja suututtaa? Täysin keksittyä höpönlöpöähän se haastelee.
no niinhän se tekee mutta huvinsa kullakin. jos se vaikka puhuis ittesä pussiin :D
On edelleen hyvin ikävää, että pidetään provona erilaisten mielipiteiden vuoksi.
No ihminen, jonka tarkoitus ei olisi nimenomaan provosoida muita, ei välttämättä näkisi tarpeelliseksi kertoa erilaisia, voimakkaita mielipiteitään aloittamalla ketjua, jonka aiheesta tietää suurimman osan olevan täysin eri mieltä.

Suppean katsantokannan omaavat ihmiset saavat mielipiteillään useinmiten muut, suvaitsevammat sekä laajakatseisemmat älähtämään.

Ikävää, että koet asiat tuolla tavoin.
ei oikeesti... :LOL: :LOL:

Mun kohdalla osuit oikeaan. Mulla ei ole kunnianhimoa. Mielummin olen duunari ja teen työtä... ainut mikä minut voisi saada jatko-opiskelemaan on raha eli jos en löydä parempipalkkaista duunarinhommaa (niitäkin onneksi on) en mä jaksaisi vuodesta toiseen tehdä täyttä työpäivää, jos kuukauden bruttopalkka on n. 1300e. Muuten mä viihdyn tällaisena tavantomppelina ja voisin vaikka siivota elääkseni tai istua kaupankassalla.

kraak

sukkahan tää hänen juttunsa on...

Kunnianhimoa on, vaan ei kiinnostusta opiskella. :whistle: En jaksa koulunpenkkiä kuluttaa ja kituuttaa opintotuella kun voin toteuttaa kunnianhimoani niin monella muullakin tapaa ja tienata kunnolla rahaa senkin ajan mitä muut opiskelee. ;)

Yhteistyössä