Miksi kaikki eivät halua kouluttautua vähintään ammattikorkeassa? Kuinka jotkut oikeasti tyytyvät toisen asteen tutkintoon?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Ei yliopisto ole juuri ammattikorkeaa parempi. Itse en tyytyisi ammattikorkeakoulututkintoon mutta minusta se on hyvä juttu niille joita ei opiskelu kiinnosta
AMK hyvä vaihtoehto niille joita ei opiskelu kiinnosta?
Nyt olet vähän hukassa.
Eiköhän sellaiset hanki itselleen toisen asteen ammattitutkinnon, tai jätä kokonaan opiskelematta.

vieras
joo, ensin opiskelen 6 vuotta yliopistossa ja maksan opintovelkani tekemällä hoitoapulaisen töitä... sisko sai yliopistonkäyneenä ekan vakityöpaikan nyt 45-vuotiaana, tähän asti kitkuttanut sijaisuuksilla ja rahat niukassa kun lapset kotona jne. eipä houkuta. Itsellä toisen asteen tutkinto, vakkarityöpaikkan sain 20-v, matkustellaan ja eletään mukavasti perheen kanssa. Kunnnianhimot meillä harrastuksissa ja alati muuttuvassa työelämässä, mut en mä ole vielä yliopistopapereilta onnea elämääni kaivannut. Kukin tekee tavallaan. mä en ole löytänyt vielä ehkä alaa mitä tahtoisin syvemmin opiskella, työssäni tarvitsen sielunsivistystä mitä en koulusta saa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Provo koko ap! Lukekaas sen profiilista noi PPH:n päivä kommentit miten haukkuu Gabrielaa... Onkohan itse pph?Sehän ei korkeakoulututkinto oo... http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-bffe4716-9819-41be-b1de-0bfd6b7f8220
En ole pph vaan hyvinkin korkeasti koulutettu. En kuitenkaan hauku jonkun ammatinedustajaa tuollaisella tavalla, ihan selvä mielenterveyspotilas tuo Gabriela.

Pph:n työ on hyvää työtä, kun hoitavat lapsia, mutta kyllähän nämä pph:t ovat aika kunnianhimottomia.

vii
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja nap:
Ehk siks, et saa parempaa palkkaa :D
Omituinen oletus, että duunarit voisivat muka aina saada parempaa palkkaa. Mitä luulet kumpi tienaa enemmän siivoja vai tradenomi? Näin yhtenä esimerkkinä.
Mä olen vailla ammattia ja tulot ihan hyvät ilman ammattikouluja, puhumatta korkeakouluista. Oon yhdessä pienessä firmassa ja palkka ilman lisiä 2300/kk. Riippuu ihan miten hyvä tuuri käy =)

vieras
Juu, lapset pitäs Ilona Ilopillerin mukaan tehdä 16 vuotiaana ja harrastaa seksiäkin mahdollisimman monen kanssa ja silti pitää sama ukko koko elämän. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1328804

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minun koulutukseni on nykyään amk tutkinto ja itse pääsin aikoinaan peruskoulupohjaisena opiskelemaan ja valmistuin nykyiseen ammattiini(toisen asteen tutkinto), johon nykyään vaaditaan siis tuo amk.En ole nähnyt tarpeelliseksi hakea amk pätevyyttä vain statuksen vuoksi.
Saan samaa palkkaa kuin amk tutkinnon suorittaneet
Ei statuksen, mutta jatkumon vuoksi voi olla joskus paikallaan päivittää tutkintonsa amk:si. Jos joskus haluat vaihtaa työpaikkaa tai vaikka sairaanhoitopiiriä, voi esteeksi nousta pätevyysvaatimus. Jos hakemasi työ tai ko. työnantaja edellyttää sh (amk) tai th (amk), niin silloinhan olet epäpätevä siihen. Vaikka oikeasti oletkin pätevä =) Mutta palkkaus kenties estyy tutkintorakenteen vuoksi.

:LOL: :LOL:

Kyllä mä mieluummin teen ittelleni tärkeetä, ihmisläheistä duunia ku pyörittelen kuivia papereita paskantärkeen tittelin takana :D

Ja kunnianhimon kans täl ei oo mitään tekemistä.. Jopa mullakin, duunarina, sitä on, suuntautuu vaan muualle ku lompakon täyttämiseen :saint:

vieras
Koska olen saanut sellaisen duunin, ettei ole kannattanut. Tällä hetkellä tienaan enemmän kuin ystäväni, jotka valmistuneet ja opiskelleet sen korkeakoulututkinnon. Ja siinä vaiheessa kun hommia tehty 10v lisää, niin edelleen saan enemmän. Etteipä ole tosiaan kannattanut.
Mutta toki, jos en tätä työtä olisi saanut, niin minäkin olisin nyt korkeakoulut käynyt.

Esimerkkinä isäni, joka koko ikänsä tehnyt töitä ja opiskellut myös. On tällä hetkellä ylikoulutettu melkein kaikkiin töihin joihin on hakenut eikä todellakaan ole koulutustaan vastaavissa töissä (toki koulutuksia niin monia, että valinnanvaraa riittää ). Tekee erilaisia projekteja ym hetkellisiä töitä, koska on niin monen alan moniosaaja että helpompi tehdä töitä noin. Eli koulutus ei aina takaa sitä helppoa tietä työelämään!

Onnea valitsemallesi tielle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, lapset pitäs Ilona Ilopillerin mukaan tehdä 16 vuotiaana ja harrastaa seksiäkin mahdollisimman monen kanssa ja silti pitää sama ukko koko elämän. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1328804
Parisuhde ei estä seksin harrastamista muiden kanssa.
No ei estä ei, mut kuka nyt petturia katselis?

Keittiönoita
Omituinen oletus, että duunarit voisivat muka aina saada parempaa palkkaa. Mitä luulet kumpi tienaa enemmän siivoja vai tradenomi? Näin yhtenä esimerkkinä.
Omituinen oletus on myös se, että akateemiset aina tienaisivat enemmän kuin duunarit. Jos näin olisi, opettajien, lastentarhanopettajien, informaatioalan ihmisten ja monien muiden olisi syytä tyytyä vaan palkkaansa.

Sähän se varsinainen ilopilleri olet! :xmas: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnea valitsemallesi tielle:
No ei estä ei, mut kuka nyt petturia katselis?
Kumppanille ei tarvitse kertoa tai sitten suhde on avoin ja kumpikin saa panna muiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Nimimerkkinsä veroinen :LOL:

ppkk
Alkuperäinen kirjoittaja kkpp:
Eikö näillä ihmisillä ole minkäänlaista kunnianhimoa?

Kyllä jokaisen pitäisi hankkia edes yksi tutkinto vähintään ammattikorkeakoulusta, mieluiten kuitenkin yliopistosta.
Mikähän koulutus sulla on?
Mitä se tähän liittyy? Mulla on ollut kyllä kunnianhimoa ja paljon, se näkyy koulutuksessanikin.
No anna tulla sit esimerkkiä kunnianhimosta? Tekeekö AMK tai yliopisto jotenkin ihmisestä kunnianhimosen? Tradenomin paperit? Ja ne sun paperit?

storm
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Ei yliopisto ole juuri ammattikorkeaa parempi. Itse en tyytyisi ammattikorkeakoulututkintoon mutta minusta se on hyvä juttu niille joita ei opiskelu kiinnosta
AMK hyvä vaihtoehto niille joita ei opiskelu kiinnosta?
Nyt olet vähän hukassa.
Eiköhän sellaiset hanki itselleen toisen asteen ammattitutkinnon, tai jätä kokonaan opiskelematta.
Oho, ei minun ihan noin pitänyt kirjoittaa vaan että itse en tyytyisi AMMATTIKOULUTUTKINTOON. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Todella ala-arvoista käytöstä teiltä tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Nimenomaan! Kerrassaan ratkiriemukasta :LOL:

Suzyanne
Ei millään pahalla, mutta kylläpä oli taas harvinaisen suppeakatseinen aloitus.

Kuka tekisi tavalliset duunarinhommat, jos ihan kaikki haluaisivat kouluttaa itsensä mahdollisimman korkeasti? Kuka työskentelisi tehtaissa, jakaisi postit, pesisi pyykit pesuloissa, siivoaisi, hoitaisi lapsia ja vanhuksia? Maahanmuuttajatko pelkästään? Kyllä Suomessa tarvitaan duunareita, ja nimenomaan muitakin kuin maahanmuuttajia.

Itse olen ammattikoulupohjainen duunari, ja tyytyväinen sellainen. Tyhmä en ole, enkä kunnianhimoton, toteutan itseäni taiteellisissa harrastuksissani.

Yhteistyössä