miksi jotkut äidit kaupassa?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Joo kunhan ne vaan muistetaan maksaa eikä jätetä tyhjänä hyllyn reunalle.. Näitäkin nimittäin näkee. Siis niitä syötyjä paketteja hyllyn kulmalla.
Tottakai! Mutta tässä ketjussahan oli kyse nimen omaan siitä saako niitä paketteja avata ennen kasssa vai ei.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Joo kunhan ne vaan muistetaan maksaa eikä jätetä tyhjänä hyllyn reunalle.. Näitäkin nimittäin näkee. Siis niitä syötyjä paketteja hyllyn kulmalla.
Tottakai! Mutta tässä ketjussahan oli kyse nimen omaan siitä saako niitä paketteja avata ennen kasssa vai ei.
Minä harrastan tätä"annan lapsille mehupurkin ennen maksamista"kaupassa. Ja sitä tekee myös kaupan myyjät lapsiensa kanssa. Useasti olen nähnyt niin tapahtuvan ja menettelen myös jatkossa näin kunnes se mahdollisesti kielletään.
 
varasko?
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitäs jos kortti ei toimikaan, tai tilillä ei ole katetta? Mitäs sitten teet sen syödyn banaanin kanssa?
Ei ne lapset rikki mene jos eivät aina saa heti tahtomaansa :whistle:
Minä en anna lasten ottaa muuta kuin sen pillimehun ja siihen minulta ihan varmasti löytyy niin katetta kuin rahaa:)
Ja jos nyt kuvitellaan että kortit ei toimisi joka johtuu silloin kaupa/pankin omista toiminnoista niin vies sen ostoskärrin pois jolloin saan sen 1e kolikon käyttööni :D
Eli kyllä uskoisin että kaikki ketkä antaa lapsensa juoda sen mehun tms. niin silloin ollaan varmoja että sitä katetta on:)

Kyylää mielummin näitä vanhuksia jotka aina koittavat bummata seuraavalta asiakkaalta juuri sen 5centtiä tai 30centtiä tai ylipuhuvat myyjän sen verran alentamaan.
Meidän lähimarketissa on näitä tyhjätasku elää yli varojen vanhuksia ihan liikaa:(
Ja nykyään en edes mene semmoiseen kassajonoon jos edessäni on vanhus:( Siitä et saa kuin haukut päälle jos et sitä 5centtiä anna:( ja ne on aina ne samat vanhukset:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ju:
ja mä kerran näin ku joku lapsi oli syöny pätkiksen, ehkä 1vee, ja se kuolanen, ruttunen ja suklaapaloja tippaseva paperi annettiin kassasedälle että ottaa viivakoodin, HYI!!! :/ ei siinä että pikkulapsen kuola vaarallista ehkä on mutta kyllähän se silti aika oksettavaa on, sama kun sylkisi päälle.. :p
Just eilen luin aasiakkaat.fi sivulta, miten kassaneitejä ottaa päähän, just kun lapsille syötetään ne ruuat jo kaupassa, ja ne saa sen likasen paperin, josta pitäs saada se viivakoodi. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Onpahan itsekin tullut joskus hörppästyä kesken kauppareissun vissypullo. Mitä ihmettä tuossa on?
Olen joskus nähnyt kaljapullon juojankin, siihen kyllä tuli äkäisesti vartijat kyselemään. En jäänyt kuuntelemaan, mutta oli varmaan hauska selitys janoisella.
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Onpahan itsekin tullut joskus hörppästyä kesken kauppareissun vissypullo. Mitä ihmettä tuossa on?
Olen joskus nähnyt kaljapullon juojankin, siihen kyllä tuli äkäisesti vartijat kyselemään. En jäänyt kuuntelemaan, mutta oli varmaan hauska selitys janoisella.
Siinä mitään selittelemistä. Olen itsekin juonut limun ja syönyt sämpylän kaupassa. Myymälävarkaushan tapahtuu vasta, kun tuote on maksamatta ilman kauppiaan lupaa viety kassaLINJAN OHI.
Eli kun annan sen tyhjän limupullon, josta ottaa koodin ja sitten sämpyläpaketin, josta voi ottaa myös koodin, niin missä se ongelma oikein tulee?

Enemmän ottaa päähän ne lasten kanssa kaupassa kävijät, jotka antaa tenaviensa huutaa ja mekastaa, tönia jalkoihin niillä pikkurattailla ja itse LUKEVAT LEHTEÄ joka on otettu siitä kassan viereiseltä telineeltä. Sitten kun oma vuoro tulee, niin lehti takasin. Siitä ei sitten makseta mitään. Se on varastamista.
 
Huvitutti harmailee
Siis en oo koskaan huomannut muiden kuin mustilaisten syövän kaupassa kaupan ruokia. Muistan lapsuudesta, kun minun edelle meni mustilaisperhe ja he maksoivat pelkkiä käärepapereita. Tosi törkeetä, eikö ihmisillä ole käytöstapoja? Miksei kuumalla ilmalla oteta lapsille mukaan omaa juomista kotoa? Outoa.
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Siis en oo koskaan huomannut muiden kuin mustilaisten syövän kaupassa kaupan ruokia. Muistan lapsuudesta, kun minun edelle meni mustilaisperhe ja he maksoivat pelkkiä käärepapereita. Tosi törkeetä, eikö ihmisillä ole käytöstapoja? Miksei kuumalla ilmalla oteta lapsille mukaan omaa juomista kotoa? Outoa.
Mustilaiset? Ihmiset, joilla on Musti- nimisiä koiria? Jos taas tarkoitat romaneja, eli kansankielellä mustalaisia, niin eikö tuohon prediktiiviseen sävyyn kirjoitettuun tekstiin olisi ollut syytä lisätä; "Hyvä kuitenkin kun edes maksoivat."?
 
Huvitutti harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Siis en oo koskaan huomannut muiden kuin mustilaisten syövän kaupassa kaupan ruokia. Muistan lapsuudesta, kun minun edelle meni mustilaisperhe ja he maksoivat pelkkiä käärepapereita. Tosi törkeetä, eikö ihmisillä ole käytöstapoja? Miksei kuumalla ilmalla oteta lapsille mukaan omaa juomista kotoa? Outoa.
Mustilaiset? Ihmiset, joilla on Musti- nimisiä koiria? Jos taas tarkoitat romaneja, eli kansankielellä mustalaisia, niin eikö tuohon prediktiiviseen sävyyn kirjoitettuun tekstiin olisi ollut syytä lisätä; "Hyvä kuitenkin kun edes maksoivat."?
Kas, kun en muista sitä silloin ihmetelleeni.. =D
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Siis en oo koskaan huomannut muiden kuin mustilaisten syövän kaupassa kaupan ruokia. Muistan lapsuudesta, kun minun edelle meni mustilaisperhe ja he maksoivat pelkkiä käärepapereita. Tosi törkeetä, eikö ihmisillä ole käytöstapoja? Miksei kuumalla ilmalla oteta lapsille mukaan omaa juomista kotoa? Outoa.
Mustilaiset? Ihmiset, joilla on Musti- nimisiä koiria? Jos taas tarkoitat romaneja, eli kansankielellä mustalaisia, niin eikö tuohon prediktiiviseen sävyyn kirjoitettuun tekstiin olisi ollut syytä lisätä; "Hyvä kuitenkin kun edes maksoivat."?
Kas, kun en muista sitä silloin ihmetelleeni.. =D
Ihmettelit kuitenkin käytöstapojen puutetta? Siis siitä, että edelläolevat asiakkaat maksoivat hyödykkeen, jonka olivat käyttäneet?

Ihan uteliaisuuttani pakko kysyä, ihmetelläänkö tosiaan nykypäivänä tällaisia asioita? Onko ihmiset tosiaan näin.......No ovat mitä ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jestasmummo:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jestasmummo:
Siis mä usein just teen ihan tarkoituksella näin, että muka olen ostavinaan paljon ruokaa, sit maksan electronilla missä ei oo ees rahaa. Juju on siinä et meen heti pakkaamaan ja laitan esim jauhelihapaketin jo omaan kassiin ja ehkä jotain maitoo kans, mitä nyt sinä päivänä tekeeki mieli, sit loput roskat mitä en ees haluu, ni pakkaan kaupan muovikasseihin ja sanon et voi hitsi käyn nopeesti nostamassa rahaa ja jätän ne pari kaupan kassia siihen kassalle "pantiks". Sit häivyn tyytyväisenä tekemään ruokaa.
Oletko kokeillut? Ostat vaikka 10 tölkkiä olutta jostain kaupasta. Säästät kuitin, menet toiseen kauppaan tyhjän kassin kanssa, pakkaat samanmerkkistä olutta kassiin kuin olet aikaisemmin ostanut, otat mandariinin7tulitikkuaskin ja menet kassalle. Sanot että tämä unohtui ja näytät kuittia "aikaisemmin ostetuista" oluista. Toimi täällä päin ainakin reilu 10 vuotta sitten! :LOL:
no kyllä on tullut kokeiltua tosin olutta en ole hakenut vaan ihan lihaa ja muuta ruokaa. siis todella harvoin kukaan kassa alkaa syynäämään sitä kuittia minkä näyttää, mikä on todellisuudessa vuodelta 2002.
:eek: ette ole tosissanne
Mistä kaupasta saa noin hyvä laatuisia kuitteja? Mulla tahtoo lomapakossa kulua ainakin melkein heti tekstit pois. Niillä on turha yrittääkään. :LOL:

Eipä sillä, että olisin yrittämässäkään, kun kuulun niihin tiukkapipoihin, jotka ei anna edes lapsiraukan syödä kaupassa.
 
Mä en muista että lapsille ois koskaan annettu mitään kesken kauppareissun; en pidä sitä tarpeellisena.
Mutta perustellusti voi vaikka sit kysyä luvan myyjältä jos ois joku pakko tilanne?

Itse oon kerran syönyt lihapasteijan, kysyin leipätiskin myyjältä luvan.
Ja tottakai säästin pusisn ja maksoin kassalla.
Olin silloin raskaana ja luulin pyörtyväni jos en ois heti, sillä sekunnilla saanut jotain suuhuni.
Toinen vaihtoehto ois ollu jättää ostokset siihen ja lähtee pois kaupsta.
Ja olin Prismassa kärryt täynnä kamaa enkä missään pikku- Alepassa.
 
VoiElämänKevät
Kuulkaas lapset. Se kaupan setä on ostanut ne tavarat siellä kaupassa ihan rahalla. Ne on sen kaupan setän tavaroita NIIN KAUAN ennenkuin asiakas on ne maksanut! Mikä tässä on niin hiton vaikeeta tajuta?
Just tollanen toisen omaisuudesta ja muista ihmisistä piitaamattomuus on tän ajan vitsaus. Kehtaatte vielä opettaa sen lapsillenne. Tartteeko sit ihmetellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikitön Urpå:
Mä kuulostan varmaan ikävältä ihmiseltä, mutta mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä kukakin on mieltä siitä jos syötän tai juotan lapsiani kaupassa eineillä jotka maksan kassalla. Samoin mua ei paljon kiinnosta sekään, että haittaako se kassantätiä, ei vaan todellakaan jaksa kiinnostaa. Sen työ on rahastaa mun ostokset ja sillä siisti, ei jaella mielipiteitään.
tässä on sitten toinen ikävä ihminen
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ompas syntyny kiivas keskustelu tästä aiheesta...

meillä kersat raahataan pihalle, jos eivät osaa käyttäytyä. pusseja ei avata muutenkaan ennenkuin kotona.

kerran olen itse joutunut avaamaan pienen limsapullon ja juomaan kauppajonossa, olin viimeisilläni raskaana, hitonmoinen helle, verensokeri niin alhaalla että meinasin jonossa pyörtyä. mutta vain ainoan kerran, ei tule toistumaan kuin äärimmäisessä hädässä.
Peesaan.

Minun ei onneksi ole koskaan tarvinnut itsekään syödä tai juoda kaupassa. Ne lapset joille niitä mehuja ja patukoita annetaan on harvoin todellisuudessa pyörtymässä. Sattuuhan sitä hädässä kaikenlaista, mutta vielä ei ole tarvinnut kauppaan tulla syömään.

Minun lapsikin huutaa josus, mutta ei yritä samaa temppua uudestaan, kun on kerran huomannut, ettei siitä ollut apua, vaan pahensi vaan tilannetta.
 
Mun äiti kyllä joskus avas kaupassa jonku paketin mulle ja mun veljelle. Ei tod joka kerta, ei ees kuukausittain mutta kerran tai pari.

Ihan hyväksi ihmiseksi kehtaisin silti itteeni väittää ja ikinä en oo menny näin isompana kaupassa availeen mitään :D (en ees omille lapsille)
 
Huvitutti harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Ihmettelit kuitenkin käytöstapojen puutetta? Siis siitä, että edelläolevat asiakkaat maksoivat hyödykkeen, jonka olivat käyttäneet?

Ihan uteliaisuuttani pakko kysyä, ihmetelläänkö tosiaan nykypäivänä tällaisia asioita? Onko ihmiset tosiaan näin.......No ovat mitä ovat.
Juuri näin, edellä olevat ihmiset olivat siis syöneet kauppiaan omaisuutta. Jos vastaava näkisin uudelleen kaupassa, ihmettelisin edelleen ja miettisin minkälaisia ihmisiä edessäni on. Mikä lie sitten mielestäsi olen..., ei kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Ruotsin ruokakaupoissa on hedelmätiskillä koreja, joista voi lapsille ottaa pureskeltavaa kärryssä istumisen ajaksi. Tämä tapa olisi tervetullut myös Suomeen.
Missä? Olen kyllä käynyt Ruotsissa aika monessa kaupassa. Ihan siis mielenkiinnosta haluan tietää.
 
enkelin eväspussi
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tilanne pakottaa joskus.
ja minkäköhänlainen tilanne sellainen on?
Esim. se, että lapsi karjuu täyttä häkää, ja mun vaihtoehto on taittaa sille leivästä nurkka tai lähteä kaupasta. Kyse ei ole lapsen nälästä, vaan esim. kiukkukohtaus. Kaupasta lähteminen ei oikeasti ole meillä vaihtoehto. Ja ennen kuin joku nälväisee: tarkastan rahatilanteeni + lompakkoni jo ennen kauppaan menoa.
ja ruualla hiljenee,mites ois käytöstapojen opettelu ja selvät säännöt kaupassa?? Ei syömisella voi korvata elämässään tenava kuitenkaan kaikkee,vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mun taaperoni oli vaikea ymmärtää miksi kaupassa ei saa mitään syödä ja saikin useamman raivokohtauksen. Asuimme puoli vuotta ruotsissa missä kaikissa ruokakaupoissa oli hedelmäosastolla maistiaispöytä josta tietysti muksu sai joka reissulla jotain syötäväkseen kuten muutkin. Suomi on varmasti euroopan ainoa maa missä hedelmätkin itää ostaa kuin sika säkissä ja lapsi ei tietenkään ymmärtänyt suomeen palattuamme miksi hän ei saa viinirypälettä kun viime viikolla vielä sai.

Suomessa en ole kertaakaan antanut lapselle mitään syötävää kaupassa ja hyvin nopasti alle 2- vuotiaskin oppi odottamaan kassan ohi. Jatkuvasti kuitenkin törmää näihin jotkanostavat liukuhihnalle jäätelö tai karkkipapereita. Siis tuotteita jotka muutenkin jäisi meidän muksulta syömättä jos niitä kotonakaan kinuttaisiin huutamalla.
Mulla on kyllä jääneet ihan huomaamatta tuollaiset ilmaisjakelupisteet ruotsalaisissa kaupoissa. No toisaalta ollaan missä maassa tahansa, niin en ole lapselle antanut syötävää, kuin vasta kotona. Taidan olla tiukkis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älä sitten käy kaupassa.
No nyt tuli Sörhikseltä aika typerä kommentti. Mietis nyt vähän, onkohan tuo oikesti mielestäsi relevantti vaihtoehto? Mä sanon yhä, että mieluummin laitan lapset hiljaiseksi kuin kuuntelen karjuntaa (saati aikuisten karjuntaa lapsillee, mitä ikävän paljon kuulee). Sen ei pitäisi yhtään hiertää sun napaa.
Joo, ja mä en lahjo poikaani kaupassa hiljaiseksi, jos sille uhmakohtaus sattuisi siellä iskemään. Ei kuulu mun kasvatusperiaatteisiini. Jos joku ei kestä lapsista lähteviä ääniä, hoitakoon ostoksensa muualla. Piste.
Ja minkähän helevetin takia? Miksi MINUN tulee sietää sinun pää punaisena huutavaa kakaraasi sen takia, että SINUN kasvatusperiaatteisiisi kuuluu huudattaa lasta yleisellä paikalla muista ihmisistä välittämättä? Miksi sinun kasvatusperiaatteesi ajavat koko muun kansanosan ohi? Ja kasvatatko siis lastasi kokonaisvaltaisesti olemaan piittaamatta kanssaihmisistä, jos kerta periaate on tuo, että muista viis, meillä tehdään näin? Kysymysmerkki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Älkää muuten sitten ottako kaupassa maistiaisia myöskään myyjältä, ainakaan lapsen nähden. Tai jos kaupassa sattuu olemaan keksi ja mehu tarjoilu.
Niin, mulle on kyllä käyny niin, että lapsi ei suostu noita maistiaisia ottamaan ja ihmettelee miksi kaupassa syödään.
 

Yhteistyössä