miksi jotkut äidit kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
plörö
KAUPASSA? Tajuatteko te että teette sen kaupan tätin tai setän rakennuksessa ja se saattaa aiheuttaa jopa pahojakin rakenteellisia vaurioita tuohon kauppaan,ja kuka ne korvaa kun juuri sinun kaasusi tekee halkeaman!

en ihan samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja varasko?:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:
Mun mielestä on todellakin väärin antaa lapselle mehu, banaani, laku mitä vaan.
1.Lapsi ei saa oppia tavalle että tuotetta voi käyttää ennen maksamista, muutoin osoitat että varastaminen on oikein
Kerro miten se on varastamista jos lapsi juo syö tuotteen kaupassa ja opetetaan että jopa ne kuoret laitetaan tyjinä ostoskärriin ja sitten maksetaan??
Olen aina luullut että varastaminen on sitä kun tuote otetetaan itselle ja mennään kassankin ohi sitä tuotetta maksamatta.
Mutta sittenhän siellä kaupassa jokainen syyllistyy varkauteen.
Ei toisen omaisuuteen saa koskea jos et ole sitä maksanut,eli noukitaan tavarat kärreihin sitten vasta kun meillä on niihin omistusoikeus eli on maksettu,sama käytäntö siis tännekin kuin venäjälle:)
Yhteen lipukkeeseen leima mitä haluat,sillä lipulla kassalle ja kun olet maksanut niin kassatäti laittaa taas oman merkinnän ja sitten sillä lipukkeella taas sen tuotteen luo ja taas yksi myyjä antaa sinulle sen tuotteen.

Ja mitä tuohon nuorisorikollisuuteen tulee kun näin annamme lasten juoda sen mehun kaupassa niin,
minä en ole koskaan varastanut kaupasta en ikinä:)
Ja näin on minullekin aikoinaan muksuna kaupassa annettu se mehu:)

Vai onko tässä nyt kyse siitä että aloittajalla ei ole koskaan raha ostaa lapselleen sitä herkkua mitä toisen lapsi saa syödä kaupassakin jo :D
Minusta on väärin antaa lapsen tulla kauppaan ruokailemaan. Toki voi joku yllättävä tilanne tulla joskus, mutta kun se on useille tapana. Mulle ei ole vielä tullut eteen tilennetta, että on pakko alkaa lasta juottamaan tai syöttämään jo kaupassa. Onhan se kyllä aika erikoista, että kaupassa avataan pakkauksia ja käytetään ne jo siellä kaupassa, kun ne on vielä maksamatta.

Tätä on täällä monasti vatvottu kyllä...noh, itse en anna. En yleensä käy megasuperostoksilla megasupermarketeissa joten lapset ovat aina jaksaneet odottaa sen 10-20minsaa, jonka reissu on kestänyt. En halua antaa myyjälle avattuja paketteja ja juotuja pillimehuja. En oikein katso sen kuuluvaan ns. hyviin tapoihin.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tilanne pakottaa joskus.
ja minkäköhänlainen tilanne sellainen on?
Esim. se, että lapsi karjuu täyttä häkää, ja mun vaihtoehto on taittaa sille leivästä nurkka tai lähteä kaupasta. Kyse ei ole lapsen nälästä, vaan esim. kiukkukohtaus. Kaupasta lähteminen ei oikeasti ole meillä vaihtoehto. Ja ennen kuin joku nälväisee: tarkastan rahatilanteeni + lompakkoni jo ennen kauppaan menoa.
:-O Että kiukuttelemalla saa tahtonsa läpi?

mutsi
En jaksanut lukea tätä piiiiitkää ketjua läpi, mutta olen itse joskus joutunut ottamaan kaupassa mehupullon hyllyltä ja juomaan. Olin raskaana tuolloin ja pyörrytti kauheasti. Maksoin toki tuon juoman sitten. Että kaikenlaisia tilanteita voipi tulla..

mie en hyväksy tuommosia mutta niinpä vaan piti eilen joustaa periaatteista ja avata nessupaketti ennen kassaa ku räkä meinas valua ihan solkenaan. (flunssa päällä). ei se kaupantäti kattonu pahasti ku näki kuinka romu mie oon :ashamed:

Herranjie
Ja muistan elävästi omasta lapsuudestani tilanteen, että oltiin oltu päivä kylässä ja kotimatkalla käytiin kaupassa ja mulla oli luonnollisesti tosi kova nälkä. Äiti antoi siis -ja ilman minun aloittamaani kiukuttelua, ihan ennakoivasti- minun syödä jotain (sitä en enää muista, mitä se oli ) kauppareissun ajan ja sitten se maksettiin kassalla. Juurikin siksi, että jaksoin olla mukana sen kauppareissun. Ei lapsi jaksa sietää nälkäänsä samalla tavoin kuin aikuinen, jos joskus sellainen tilanne sattuu eteen.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja Herranjie:
Mitä ihmeen varastamista??? Jos tuote kuitenkin maksetaan kassalla! Nyt meni multa jotenkin yli hilseen, että mikä tässä asiassa on niin paha?
No ihan jo lähtökohtaisesti se, että kauppa on KAUPPA, ei RAVINTOLA.

vieras
meillä taapero pääs jäätelön aukaiseen kun mies antoi sen käsiin sille.muuten ei anneta eikä opeteta että kaupassa syödään ennen kuin maksetaan.
täällä näkyy yksi melkein 18v olevan joka vanhempien kanssa käy kaupassa ja iät ajat on syönyt aina kaupassa ennen kuin kassalle on päässet ja vieläkin tätä harrastaa.siinä on annettu periksi ihan urakalla.

syö pääs
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Vain todelliset JUNTIT availee paketit kaupassa maksamatta niitä ensin.
Kuule mää oon pohjalainen juntti, eikä ole koskaan tullut mieleenkään, että tavaroita aletaan kaupassa aukomaan. Ne on nämä mistään piittaamattomat kaupunkilaiset, jotka niin tekee.

hilavitkutin
kyllä mä annan joskus muksulle esim. rusinapaketin tai jotain vastaavaa käteen et saa nappailla. siitä syystä että se uhmailu kaupassa on jotain aivan hirveää. ja kuitenki lapsi on otettava mukaan kun ei sille hoitajaakaan ole. hyvin harvoin pääsen ilman muksua mihinkään.

pitääkö tämmösestäki asiasta muka tehdä joku numero? mä en jaksa ymmärtää teitä hyvät ihmiset.

tyhmyyttä se on
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
antavat kesken kauppareissun lapsen syödä esim. banaanin?

vaikka sen maksaisikin niin miksi ihmeessä ei voi odottaa sen aikaa että on kaupan ulkopuolella? mun mielestä tyhmää opettaa lapselle että pakkauksia saa avata ja ruokaa syödä kesken kauppareissun..
se on sitä curlingia. kaikki pitää olla täydellistä. ei saa koskaan kokea nälkää medän villepetteri, eikä kastua, ...

Yhteistyössä