miksi jotkut äidit kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja varasko?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihmettelen joskus samaa. sekun on oikeasti varastamista. en opettaisi lapselleni moista. kauppias-raukat.
Miten se on varastamista jos lapseni juo sen tripmehun että saa janonsa sammutettua,maksamme sitten tuotteen kuitenkin siinä kassalla:)
Siis olen kai jotenkin tyhmä mutta en pidä sitä mitenkään varkautena kun me olemme AINA maksaneet tuotteen jonka lapsi on jo syönyt/juonut.
Lapsi luulee saavansa syödä kaupassa ihan mitä vaan. Ei se sitä maksua ymmärrä! Ihan sama kun sanot, ettää rahaa ei ole. Lapsi vastaa hae pankista :)
Höpö höpö selityksen makua :LOL:
Ei muka maksua ymmärrä? Eikö 3-4vanha muka tajua?? Aina on nostaneet tyhjän tai vajaan mehupurkkinsa kassahihnalle ilman kehotusta:) ja odottaeet että se on kassahihnan toisessa päässä.

Kyllä meillä lapsi saa sen pillimehun aika usein mutta ei todellakaan ole ilman lupaa sitä ottanut,tai mennyt aukomaan muita paketteja.
Meillä saa lapsi luvan kanssa aukasta sen mehun jos nyt niin kova jano on:)
Kukaan ei ikinä ole meille asiasta valittanut ja jopa kassallakin ovat sanoneet että ei ongelmaa jos tuoete kuitenkin maksetaan:)
Meillä tuossa isosa marketissa sen sen verran kiva kauppias pariskunta joka itsekin on nähnyt meidät siellä kaupasa ja jopa kerran lapsi kinusi omenaa syötäväksi,sanoin että saa kun on maksettu ja pesty jolloin tämä kauppias rouva kysyi haluanko että hän käy sen nopeasti pesemässä?
Olin kyllä että TÄH :)
Mutta sovimme jos kuitenkin annan lasten vaan juoda sen pillimehun ja maltamme tuon syömisen kotimatkalle:)
Entäs sitten, kun se lapsi menee yksin kauppaan, sillä on euro taskussa ja se syökin kolmen euron edestä ja vie tyhjät pakkaukset kassalle. Raha ei riitäkään.. se on sitten varastamista.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
jessus sitä pöpöjen määrää mikä muksujen käsistä mahtaa suuhun mennä kaupassa evästettäessä...ensin lämitään ostoskärryt, sitten ne mehut tai karkit jota on lääppinyt kymmenen muutakin mukulaa, sit kääreet vaan auki ja syömään.Nam! :eek:
Joo hirveesti pöpöjä. Lapsethan ei missään muualla kuolaa leluihin, lääpi niitä ja siirry sitten seuraaviin leluihin...
No tartuta sinä sitä sikainfluenssaa omiisi muiden kuolan välityksellä jos haluut. Mä en niin aio tehdä. Enkä kyllä kassalla työskennellessäni sievästi kato niitä jotka tulee mulle ipanoiden kuolaamia karkkipapruja makselemaan.

syötähän leipääs. Älä sitten täällä vollota kun lapses on isompi ja käyttää sitä huutoa millon minkäkin vaatimiseen :LOL:
Tää kommentti oli varmaan mulle :saint:
Mun toinen lapsi on jo isompi, eikä saa kaupassa enää mitään. Sai - kuten nyt nuorempikin - 1-vuotiaana sitä leipää järsiä. Eikä isompi ole mitään pikkulapsi-iän (1-2v) jälkeen yhtäkään huutokohtausta kaupassa saanut. Että jokinhan tässä on nyt ihan kivastikin loksahtanut kohdilleen. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jestasmummo:
Siis mä usein just teen ihan tarkoituksella näin, että muka olen ostavinaan paljon ruokaa, sit maksan electronilla missä ei oo ees rahaa. Juju on siinä et meen heti pakkaamaan ja laitan esim jauhelihapaketin jo omaan kassiin ja ehkä jotain maitoo kans, mitä nyt sinä päivänä tekeeki mieli, sit loput roskat mitä en ees haluu, ni pakkaan kaupan muovikasseihin ja sanon et voi hitsi käyn nopeesti nostamassa rahaa ja jätän ne pari kaupan kassia siihen kassalle "pantiks". Sit häivyn tyytyväisenä tekemään ruokaa.
Oletko kokeillut? Ostat vaikka 10 tölkkiä olutta jostain kaupasta. Säästät kuitin, menet toiseen kauppaan tyhjän kassin kanssa, pakkaat samanmerkkistä olutta kassiin kuin olet aikaisemmin ostanut, otat mandariinin7tulitikkuaskin ja menet kassalle. Sanot että tämä unohtui ja näytät kuittia "aikaisemmin ostetuista" oluista. Toimi täällä päin ainakin reilu 10 vuotta sitten! :LOL:
no kyllä on tullut kokeiltua tosin olutta en ole hakenut vaan ihan lihaa ja muuta ruokaa. siis todella harvoin kukaan kassa alkaa syynäämään sitä kuittia minkä näyttää, mikä on todellisuudessa vuodelta 2002.

ihmettelen vaan
On tää hauskaa kun tälläisestä kinastelette... Sitten sosiaalietuuksia voidaan hyvällä omallatunnolla vetää vaikka niihin ei oikeuksia olisikaan. Pimeistä kaupoista puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
On tää hauskaa kun tälläisestä kinastelette... Sitten sosiaalietuuksia voidaan hyvällä omallatunnolla vetää vaikka niihin ei oikeuksia olisikaan. Pimeistä kaupoista puhumattakaan.
Niinpä, ja asiasta missä ei ole mitään väärää tai rikollista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
syötähän leipääs. Älä sitten täällä vollota kun lapses on isompi ja käyttää sitä huutoa millon minkäkin vaatimiseen :LOL:
Tää kommentti oli varmaan mulle :saint:
Mun toinen lapsi on jo isompi, eikä saa kaupassa enää mitään. Sai - kuten nyt nuorempikin - 1-vuotiaana sitä leipää järsiä. Eikä isompi ole mitään pikkulapsi-iän (1-2v) jälkeen yhtäkään huutokohtausta kaupassa saanut. Että jokinhan tässä on nyt ihan kivastikin loksahtanut kohdilleen. :whistle:
Mulla kokemusta jo aikuisikään ehtineestä ihmisestä, joka sai pillimehua pienenä kaupassa. Ei saanut myöhemmin mitään raivokohtauksia, eikä koskaan omin päin mitään kaupassa syönyt, saatikka sitten mitään varastanut. :)

No niin, yleensä meillä on hätätilannetta varten mukana om rusina-aski, mutta aina ei. Mun mielestä on kaikkien kannalta kivempaa, jos karjumisen sijaan lapsi saa järsiä leivänpalaa. Soisin se myös niille, joiden lapset karjuu kaupassa. Puhun tosiaan pikkulapsista, enkä yhdistä tätä mitenkään siihen, että nyt se tottuu saamaan kaiken haluamansa. Siitä ei todella ole kyse. Mitään kinuamisia en kuuntele, enkä niihin reagoi - etenkään ostamalla kinuttua tuotetta.
Kukaan ei tätä huomannut. Mun mielestäni kaupassa asiointi on mukavampaa ilman kenekään karjumista, ja mua ärsyttää myös muiden karjuvat tenavat. Kaikkein kamalinta on kuunnella niitä karjuville lapsille karjuvia aikuisia. :whistle: Syötän mielummin omalleni jatkossakin leipää.
Peesi. Minäkään en jaksa kuunnella raivokohtauksen saaneita lapsia kaupassa.
Älä sitten käy kaupassa.

peesaan. mennään sossuun hakemaan rahaa, ja pimitetään tuloja, kyllä se on pahempi juttu kuin se, että antaa lapselle vaikka sen pillimehun ennen kassaa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Siis mä usein just teen ihan tarkoituksella näin, että muka olen ostavinaan paljon ruokaa, sit maksan electronilla missä ei oo ees rahaa. Juju on siinä et meen heti pakkaamaan ja laitan esim jauhelihapaketin jo omaan kassiin ja ehkä jotain maitoo kans, mitä nyt sinä päivänä tekeeki mieli, sit loput roskat mitä en ees haluu, ni pakkaan kaupan muovikasseihin ja sanon et voi hitsi käyn nopeesti nostamassa rahaa ja jätän ne pari kaupan kassia siihen kassalle "pantiks". Sit häivyn tyytyväisenä tekemään ruokaa.
Oletko kokeillut? Ostat vaikka 10 tölkkiä olutta jostain kaupasta. Säästät kuitin, menet toiseen kauppaan tyhjän kassin kanssa, pakkaat samanmerkkistä olutta kassiin kuin olet aikaisemmin ostanut, otat mandariinin7tulitikkuaskin ja menet kassalle. Sanot että tämä unohtui ja näytät kuittia "aikaisemmin ostetuista" oluista. Toimi täällä päin ainakin reilu 10 vuotta sitten! :LOL:
no kyllä on tullut kokeiltua tosin olutta en ole hakenut vaan ihan lihaa ja muuta ruokaa. siis todella harvoin kukaan kassa alkaa syynäämään sitä kuittia minkä näyttää, mikä on todellisuudessa vuodelta 2002.
:eek: ette ole tosissanne

vieras
jessus sitä pöpöjen määrää mikä muksujen käsistä mahtaa suuhun mennä kaupassa evästettäessä...ensin lämitään ostoskärryt, sitten ne mehut tai karkit jota on lääppinyt kymmenen muutakin mukulaa, sit kääreet vaan auki ja syömään.Nam! :eek:
Joo hirveesti pöpöjä. Lapsethan ei missään muualla kuolaa leluihin, lääpi niitä ja siirry sitten seuraaviin leluihin...
No tartuta sinä sitä sikainfluenssaa omiisi muiden kuolan välityksellä jos haluut. Mä en niin aio tehdä. Enkä kyllä kassalla työskennellessäni sievästi kato niitä jotka tulee mulle ipanoiden kuolaamia karkkipapruja makselemaan.
Niin, kyllähän sitä kehotetaan pesemään kädet vaikkapa kauppareissun jälkeen, eikö? :D Uskon, että kassan ei todellakaan ole kiva kosketella kuolaisia papereita.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Huutaa esimerkiksi sitä, että veli pääsi autokärryyn ja itse ei, tai sitä että olisi halunnut jäädä päiväkotiin, muttei voi, sitä että äiti työntää kärryjä ja isä meni yläkerrokseen, että otettiin kärryyn kaali eikä tomaattia....
Mitä se sit haittaa vaikka siinä huutaakin? Ei mua ainakaan haittaa että jonkun lapsi kaupassa kiljuu, ja tosiaan jos taapero saa uhmiskohtauksen kaupassa niin siinähän rättää. Tai sitten toinen meistä lähtee lapsen kanssa pois.
Peesi :whistle:
Joo, meillä myös näin. Meillä viimeksi mies lähti kaupasta tuon 4v kanssa, kun poika ei osannu käyttäytyä, ja raivoominen alkoi. Seuraavalla kerrallakaan ei päässyt sitten kauppaan mukaan. Kun tuli sitten seuraavan kauppareissun aika, niin kylläpä vaan poika muisti olla kiltisti :)
Eli ei tulis kyllä mieleenkään "palkita" lasta kiukuttelusta.. :/

MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
peesaan. mennään sossuun hakemaan rahaa, ja pimitetään tuloja, kyllä se on pahempi juttu kuin se, että antaa lapselle vaikka sen pillimehun ennen kassaa
:/ niin pahempi ja pahempi.
Ihanhan näitä voi alkaa vertaileen vaikka kuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älä sitten käy kaupassa.
No nyt tuli Sörhikseltä aika typerä kommentti. Mietis nyt vähän, onkohan tuo oikesti mielestäsi relevantti vaihtoehto? Mä sanon yhä, että mieluummin laitan lapset hiljaiseksi kuin kuuntelen karjuntaa (saati aikuisten karjuntaa lapsillee, mitä ikävän paljon kuulee). Sen ei pitäisi yhtään hiertää sun napaa.

Miseliini
Kaikki ei muuten "muista" maksaa noita avattuja tuotteita sitten kassalla. Kerran kaupassa näin, että ostoskärryissä istuvalta lapselta tipahti jotain ja hölmö huikkasin äidilleen, että "hei, teiltä tippu jotain", ja samassa tajusin että sehän oli karkkipatukan kääre. Mamma mulkas mua pahasti, joten hipsin kauemmas omille asioilleni. Hetken päästä näin, kun siirti vaivihkaa kengänkärjellä sen paperin hyllyn alle. En kyylännyt, huomasin vaan sattumalta ;)

No niin, yleensä meillä on hätätilannetta varten mukana om rusina-aski, mutta aina ei. Mun mielestä on kaikkien kannalta kivempaa, jos karjumisen sijaan lapsi saa järsiä leivänpalaa. Soisin se myös niille, joiden lapset karjuu kaupassa. Puhun tosiaan pikkulapsista, enkä yhdistä tätä mitenkään siihen, että nyt se tottuu saamaan kaiken haluamansa. Siitä ei todella ole kyse. Mitään kinuamisia en kuuntele, enkä niihin reagoi - etenkään ostamalla kinuttua tuotetta.
Kukaan ei tätä huomannut. Mun mielestäni kaupassa asiointi on mukavampaa ilman kenekään karjumista, ja mua ärsyttää myös muiden karjuvat tenavat. Kaikkein kamalinta on kuunnella niitä karjuville lapsille karjuvia aikuisia. :whistle: Syötän mielummin omalleni jatkossakin leipää.
Tässä asiassa pakko peesata! Mä suvaitsen karjumista vain lapsilta.

huoh
ihmettelen joskus samaa. sekun on oikeasti varastamista. en opettaisi lapselleni moista. kauppias-raukat.
Miten se on varastamista jos lapseni juo sen tripmehun että saa janonsa sammutettua,maksamme sitten tuotteen kuitenkin siinä kassalla:)
Siis olen kai jotenkin tyhmä mutta en pidä sitä mitenkään varkautena kun me olemme AINA maksaneet tuotteen jonka lapsi on jo syönyt/juonut.
Lapsi luulee saavansa syödä kaupassa ihan mitä vaan. Ei se sitä maksua ymmärrä! Ihan sama kun sanot, ettää rahaa ei ole. Lapsi vastaa hae pankista :)
Höpö höpö selityksen makua :LOL:
Ei muka maksua ymmärrä? Eikö 3-4vanha muka tajua?? Aina on nostaneet tyhjän tai vajaan mehupurkkinsa kassahihnalle ilman kehotusta:) ja odottaeet että se on kassahihnan toisessa päässä.

Kyllä meillä lapsi saa sen pillimehun aika usein mutta ei todellakaan ole ilman lupaa sitä ottanut,tai mennyt aukomaan muita paketteja.
Meillä saa lapsi luvan kanssa aukasta sen mehun jos nyt niin kova jano on:)
Kukaan ei ikinä ole meille asiasta valittanut ja jopa kassallakin ovat sanoneet että ei ongelmaa jos tuoete kuitenkin maksetaan:)
Meillä tuossa isosa marketissa sen sen verran kiva kauppias pariskunta joka itsekin on nähnyt meidät siellä kaupasa ja jopa kerran lapsi kinusi omenaa syötäväksi,sanoin että saa kun on maksettu ja pesty jolloin tämä kauppias rouva kysyi haluanko että hän käy sen nopeasti pesemässä?
Olin kyllä että TÄH :)
Mutta sovimme jos kuitenkin annan lasten vaan juoda sen pillimehun ja maltamme tuon syömisen kotimatkalle:)
Entäs sitten, kun se lapsi menee yksin kauppaan, sillä on euro taskussa ja se syökin kolmen euron edestä ja vie tyhjät pakkaukset kassalle. Raha ei riitäkään.. se on sitten varastamista.
Siis ihan oikeestiko olet tyhmä vai esitätkö vaan............
Järjenkäyttö sallittua :D

Jos perheenäiti on ostoksilla sanotaan 3 alle kouluikäisen kanssa,
yksi huutaa yhteensuuntaan ja toinen toiseen
on konsertti valmis :( niin oikeastiko sinusta ei lapsia saa hiljentää?
Jos ne perhana soikoon rauhoittuu vaikka sillä mehulla
niin sitä sitten,
näin saa muutkin tärykalvonsa pitää ehjinä:)
Kaikilla kun ei se suku asu naapurssa johon voi muksun lykätä ilmaiseen lapsenvahtipalveluun jotta itse pääsen kauppaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Kaikki ei muuten "muista" maksaa noita avattuja tuotteita sitten kassalla. Kerran kaupassa näin, että ostoskärryissä istuvalta lapselta tipahti jotain ja hölmö huikkasin äidilleen, että "hei, teiltä tippu jotain", ja samassa tajusin että sehän oli karkkipatukan kääre. Mamma mulkas mua pahasti, joten hipsin kauemmas omille asioilleni. Hetken päästä näin, kun siirti vaivihkaa kengänkärjellä sen paperin hyllyn alle. En kyylännyt, huomasin vaan sattumalta ;)
Varkaita on, paljonkin, mutta tuollaisten tapausten takia ei pidä syytellä niitä, jotka tosiaan sen leivän tai mehun lapselleen antavat, ja sitten kassalla maksavat.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
antavat kesken kauppareissun lapsen syödä esim. banaanin?

vaikka sen maksaisikin niin miksi ihmeessä ei voi odottaa sen aikaa että on kaupan ulkopuolella? mun mielestä tyhmää opettaa lapselle että pakkauksia saa avata ja ruokaa syödä kesken kauppareissun..
Niin omalle lapselleni en kyllä missään nimessä antais, kun hänen kanssaan on pakko vielä tulevaisuudessakin käydä yhdessä kaupassa.

Ymmärrän kyllä niitä perheitä, jotka ei ole tottuneet ottamaan lasta JOKA kerta kauppaan mukaan ja voi siksi hieman joustaa.

Minun on kuitenkin pakko, joten meillä on tiukat rajat ja kuri kaupassa. Heti jos jotain tekee kaupassa väärin, kiukuttelee tai karkailee, niin tulee isosti noottia, eikä yritä samaa toista kertaa, ihan heti.

Yleensä aina meidän kauppareissu on leppoisa. Lapsi pukkelee kärryjä ja lastaa siihen tuotteita, joita parhaansa mukaan lastaa myös myöhemmin hinalle ja maksun jälkeen pussiin. Jotain kevyttä kantaa autoon asti.

Ei tulis itsellekään mieleen syödä tuotteita jo kaupassa, vaikka olis hillitön nälkä, miksi lapsen pitäis? Oikeastaan aina syödään ennen kauppaan menoa, jos ei ehditä kunnollisen ruuan jälkeen, niin välipalaa kuitenkin, ettei ole nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
:/ niin pahempi ja pahempi.
Ihanhan näitä voi alkaa vertaileen vaikka kuin.[/quote]

Niin, tuossa kauppahommassa ei ole mitään rikollista eikä väärää. Totta että aika huono verrata.

MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Varkaita on, paljonkin, mutta tuollaisten tapausten takia ei pidä syytellä niitä, jotka tosiaan sen leivän tai mehun lapselleen antavat, ja sitten kassalla maksavat.

ja on kiva kassatädistä yrittää saada sitä viivakoodia siittä liisterisestä paperista ;)

vieras
ompas syntyny kiivas keskustelu tästä aiheesta...

meillä kersat raahataan pihalle, jos eivät osaa käyttäytyä. pusseja ei avata muutenkaan ennenkuin kotona.

kerran olen itse joutunut avaamaan pienen limsapullon ja juomaan kauppajonossa, olin viimeisilläni raskaana, hitonmoinen helle, verensokeri niin alhaalla että meinasin jonossa pyörtyä. mutta vain ainoan kerran, ei tule toistumaan kuin äärimmäisessä hädässä.

Yhteistyössä