Niin, syytön minä lienen siihen, että minä voin myös ottaa kantaa naisten isoihin rintoihin ja vieläpä ihan omasta näkökulmastani. Eikä väittely ole sellaista, että ilmoittaa näkemykseni naisen rinnoista olevan etova - eiköhän vika ole silloin enemmän lukijassa kuin näkemyksen tuottajassa, jos miehen eroottiset tunteet naista kohtaan ällöttävät. Voi hyvin perustein kysyä, miksi nainen on sitten edes naiseksi syntynyt ja mitä hän täällä tekee, jos ällöttää miesten ihailu. Alkaa mennä olio-kategoriaan tällainen tai sitten joko seksuaalitraumat tai väkevä feminismi kummittelemassa taustalla. Tällä palstalla olen joskus ennenkin tavannut tätä näkemystä ja kyllä se edelleen hämmentää.
Millainen naisen tulisi olla... Enhän minä voi sitä yleisesti enkä edes itselleni kattavasti määritellä. Mutta omalla kohdallani läski nainen on aika ehdoton no-no. Ja se voimaantunut feministi joutuu kyllä ahdistumaan tai vääntämään persoonani kanssa monituiset kerrat, eli sekään ei toimi. Ehkä kolmas kategoria on ääripäät eli tosi arka tai sitten tosi hyökkäävä naisluonne: harvoin tulee kiinnostuttua. Mutta nämähän ovat, ehkä tuota painoa lukuunottamatta, aika karkeita suuntaviivoja kuitenkin ja poikkeus voi vahvistaa säännön tuossa kolmosessa.
Olen usein mm. sanonut, että miehet yleisesti eivät pidä todella järkevistä naisista merkityksessä ei hirveästi tunteita eikä pehmeyttä/herkkyyttä, eivätkä miesmäisistä naisista merkityksessä käytös tai olemus, joka tuo selkeästi ensin mieleen miehen. Tässä kannassa pysyn edelleen enkä ainakaan tunne lainkaan miehiä mistään yhteydestä, joille nämä ominaisuudet olisivat tavoiteltuja.
En ole täydellinen. Mutta en toki ole heitä, jotka määkivät porukassa eli myönnän olevani voimakas persoona. En usko olevani hirveän kokematon, lienen ollut enemmän eri naisten kanssa tekemisissä kuin useimmat miehet, toki selvästi vähemmän vanhempien naisten, esim. 40v ylöspäin, kanssa.
Mielestäni en myöskään kirjoita mitään hirveätä jargonia... Mutta toisaalta, jos henkilö on nainen ja pitää eroottista luonnehdintaa "vastenmielisenä jargonina", helposti tämä herättää kysymyksiä, onko henkilöllä kytkentöjä uskoon tai ehkä toissijaisesti väkevään feminismiin. En oikein käsitä, mitä "p:tä" tässä nyt oli tms. En ole havainnut mitään vakuuttavia vastaväitteitä millekään väitteelleni tai näkemykselleni palstalla ylläolevista asioista ja omat kokemukset tukevat näitä. Voin toki ehkä olla vähän trolli ja tykkään provosoidakin, mut tämä on toisaalta hauskaakin