Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Onko iso vauva mukamas hieno juttu? Mun mielestä nykyään ajatellaan niin, että vain ylipainoiset ja raskausaikana sadan edestä syövät äidit saavat isoja vauvoja, sokerivauvoja.
hmm,enpä tiiä itse olen 175cm 53kg eka vauva 4400g toka 4880g
![]()
sokeriarvot kunnossa jne. niin kuin kätilö sanoi meille vaan tulee isot vauvat :heart: :heart:
Ja kyllä meidän vauvoja kehuttiin aina,kun on niin kivan kokoiset ja helpot jne...ja kehutaan vieläkin kun kasvaa niin hyvin,ei ole säälittäviä rääpäleitä joita pitää seurata,syöttää ja taas seurata ja taas syöttää ja aina vaan kaikki alusta kouluikään asti ja silloinkin se pienirääpäle on pienempi kuin muut luokkatoverit![]()
![]()
No mä en sanonut mitään teistä tai omasta mielipiteestäni, totesin vaan että yleinen mielipide tuntuu olevan se, että isokokoinen vauva = läskin äidin aikaansaannos, sokereilla kasvatettu. Eli ei mun mielestä isoja vauvoja mitenkään ihannoida. Jos omistaisit sisälukutaidon, niin olisit varmasti tajunnut tuon tuosta mun tekstistä.
Mitä rääpäleisiin tulee, mun 2.8 kg painoisena syntynyt tyttö on ikäisekseen pitkä (pian 5 v ja pituutta 110 cm). "Alipainoisena" eli 54 cm & 3.5 kg syntynyt poika oli jo 2 v 8 kk iässä 102 cm & 17.5 kg