"Kiltti" vauva vs. "tuhma" vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄrtynytÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peesi ap:lle! Mua todella sieppaa sana "kiltti", erityisesti kun lapsista puhutaan.

Kiltti tarkoittaa mun mielestä hiljaiseksi ja kuuliaiseksi alistettua lasta.

Vauva voi olla hyväntuulinen, helppo tai tyytyväinen. Ei KILTTI. Älkää käyttäkö sitä sanaa enää! Ei vauvoista, eikä isommistakaan lapsista, jooko!!

mua taas ärsyttää sen ku jotkut ihmiset esim sukulaiset ei ymmärrä että jotkut vauvat on vaativia ja toiset ei... ne ei voinu koskaan ymmärtää sitä miksei meidän poika viihtynyt auton kyydissä tai vaunuissa.... ja aina kysyttiin eikö se poika vieläkään konttaa/ryömi/kävele kyllä on ihme tapaus.... eikö ne tajua että jokainen on yksilö ja kehittyy omaa tahtiaan...

No hohhoijjaa vaan
Sanat on sanoja,eikös se tarkoitus oo tärkein.
Kyl mä ainaki saatan kysyä onko sun vauva kiltti...miksi ihmeessä en...eiköhän kaikki tajua mitä sillä tarkoitetaan

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
No hohhoijjaa vaan
Sanat on sanoja,eikös se tarkoitus oo tärkein.
Kyl mä ainaki saatan kysyä onko sun vauva kiltti...miksi ihmeessä en...eiköhän kaikki tajua mitä sillä tarkoitetaan
no sit on parempi olla HILJAA, jos ei ymmärrä käyttää OIKEITA sanoja!

Vauva ei osaa olla kiltti tai tuhma. Eihän sillä ole hajuakaan moisista. Ne vaan on omia itsejään. Toiset vaativampia ja herkempiä kuin toiset. Näin se menee mun mielestä.

Multa kysyi just sukulainen onko meidän vauva kiltti. En oikein tiennyt mitä tuohon olisi pitänyt vastata. Nyt pian taaperohan on oikein ihana söötti ja aurinkoinen tapaus, joka nukkuu yhä todella huonosti, on sairastanut paljon, on allergioita jne. Mutta enhän mä nyt voi sanoa, ettei se olisi kiltti.

Kyllä mie itsekin yleensä koitan puhua "helposta vauvasta" tai sit "vaativammasta vauvasta", mutta eihän noilla oo mitään tekemistä kiltteyden ja tuhmuuden kanssa. Eihän vauva voi olla tuhma, ainakaan minusta, koska tuhmuus on minusta tahallisesti tehtyä ilkeyttä / mielipahan aiheuttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Vauva on kiltti AINA. Tuo "onko vauva kiltti" sai minut aikanaan ihan punaista näkemään!

tohon vois hyvinkin vastata et - joo ei se pure..

Meidän vauva puree kyllä usein poskesta ;)
Mutta muuten tätä ketjua on oikein terapeuttista lukea, kun just tossa pähkäiltiin,että miten ton kuopuksen kanssa jaksetaan.

Yhteistyössä