Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä täällä palstalla?

Miksi?

Miksei elämä saa olla helppoa.
Miksi aina pitää kärsiä.
Miksi aina joku on parempaa mieltä.
Miksi aina on tehnyt jotain väärin.
Miksi kaiken on aina itse aiheuttanut.
Miksi on aina paska äiti.

Siis ihan oikeasti, miksi täällä palstalla saa paskaa niskaan aina. Ihan jokaisessa keskustelussa ja jokainen ihminen. Jokainen julkkis, jokainen tv-hahmo, jokainen ryhmä esimerkiksi tietynikäiset äidit.

täällä on niin paljon päteäjiä ja ihmisiä joilla ei ole mitään myötätuntoa. Ymmärrän kyllä nyt, miksi on niin paljon kiusaamista niin kouluissa ja työpaikoissa.

Tämän keskustelun aloitin vihoissani, kun eräs surullinen äiti oli kirjoittanut että on kun kummit, mummit yms. eivät halua 2 vuotiasta lasta edes onnitella. Ei edes oma isä. Omasta mielstä tosi surullista kun vanhemmiten lapselle pitää kertoa, että oma isä, eikä edes ketään isovanhemmista halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Ja mitä...keskusteluun tunteutuu ihmisiä haukkumaan...

Miten jotkut voivat syyllistää ja väittää, esimerkiksi siitä että äiti on pitänyt yhteyttä vaan kun haluaa lahjoja ja muuta. Suurinosa oli positiivista ja ymmärsivät, mutta miten noita ilkeitä ihmisiä aina löytyy. Miksei ihminen voi pitää sitä turpaansa kiinni...toisin sanoen. olla kirjoittamatta ja olla tekemättä sen paskan fiiliksen toiselle ihmiselle.

Viimeaikoina täällä on keskusteltu ihan jokaisesta asiasta päiväkodista kokoomuslaisten kriiseihin ja alkaa oikeasti palaa kiinni, kun aina tekee jotain jonka perusteella on paska äiti, ihminen tai isä. Aina jos mies pettää, niin vaimo on pihtaava ja haiseva majavaeläin.

Miksiköhän liikun palstalla jos näin paljon ärsyttää? Ehkä olen riippuvainen.
 
Khimaira
Sama meno on jatkunut jo jonkun aikaa..Kuutisen vuotta olen palstaillut, eikä alussa ollut tällaista.
Siksi tulee nykyisin välteltyä palstaa ja tulenkin tänne oikeastaan vain silloin kun ei ole yhtään mitään muuta ja meinaa tylsyyteen kuolla :snotty:
 
"vieras"
Ihmiset provosoivat ja kiukuttelevat tarkoittamatta lopulta juuri mitään.

Samalta meininki näköjään täällä näyttää kuin 6kk sitten, vapaaehtoinen palstaloma voi siis edelleen jatkua :snotty: (terv. ent. vak.palst. vuodesta 2005)
 
Tostab kyl samaa mieltä että meno on muuttunut. Ei tää tällanen hiekkalaatikko ollu sillon kun tänne aikanaan tulin. Aivan surutta mätetään paskaa toisten niskaan ollaan ilkeitä. Vaikka onhan täällä toki asiallisia ja mukaviakin. Mutta minusta palstan henki ei ainakaan paremaan oo menny.
 
"vieras"
Kirjoitettuna mielipide on helposti jyrkempi kuin kasvokkain, kun kaikki eleet yms puuttuvat. Väliin jos johonkin ketjuun yrittää tuoda toista näkökulmaa tai yrittää ymmärtää asiaa myös jonkun muun kuin ap:n kannalta, sitä pidetään ilkeilynä. Nimettömänä ne ikävät mielipiteet on helpompi sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Varmaan meno on muuttunut kun tänne löydetään nykyään helpommin. Melkein sama mitä googlaa niin ekana tulee linkkiä tänne. Siitäpä tänne löytää ties mitä tyyppiä. Palstalle kuten maailmaan mahtuu erilaista ihmistä. Joillekin tulee parempi olo ilmeisesti kun saa purkaa pahaa oloaan haukkumalla ja olemalla ilkeä, niin täällä kuin muuallakin.
 
luv
kyllä mustakin on paskatunkio tämä paikka oikeeasti. kyllähän se pistäää miettimään, itsereflektointi on terveellistä. mitä itse teen paskatunkiolla, kysynkin itseltäni hyvin usein. onko tämä ajan henki, ja millaisia taustoja ihmisillä on? miksi ovat turhautuneita ja vihaisia? vihaavat köyhiä ja rikkaita, liian nuoria tai vanhoja äitejä jne. hyppivät toisten silmille ja mistä ovat kiinnostuneita? kaipa tässä paskasuossa on jotain kiehtovan ristiriitaista.
 
luv
tarkoitin että mittaavat onko liian nuoria tai vanhoja äidiksi ja mihinkin rooliin milloinkin sopiva. sääntöjä luodaan paljon ahdasmielisesti monella tavalla. kiinnostavaa.
 
"vieras"
Miksei elämä saa olla helppoa?

Saa se toki olla, muttei muiden kustannuksella, pätee niin moneen asiaan.

Miksi kaiken on aina itse aiheuttanut?

Miksi syy pitäs aina tunkea muille??

Jne jne jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27475260:
oon palstaillut jostain 2000 luvun alusta saakka, ja aina täällä on ollut ihan samanlainen meno päällä
Jep. Mä ilmestyin tänne 2003 muistaakseni, ja jo silloin tämä oli aika ajoin oikea aikuisten hiekkalaatikko.

En koe tätä negatiivisena paikkana kuitenkaan. Osaan aika hyvin suodattaa sitä, mitä luen. En jaksa välittää (harmaista) päänaukojista. Iso osa täällä on mahtavia tyyppejä :)
 

Yhteistyössä