Miksi ihmeessä laihdutat jos sun bmi on alle 25?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä sua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon 159cm ja painoa 59,5kg. Vaatteet päällä en näytä lihavalta eikä kukaan usko että painan noin paljon. Ku vaatteet ottaa pois näkee että reisissä, pyllyllä ja alavatsalla rasvaa. laihduttaa olen yrittänyt kohta 10-v, ikinä en ole 500g enempää pudottanut vaikka en syö juuri mitään ja liikun paljon.

kummallista oli se kun kerran jouduin olemaan liikkumatta 2,5kk ja paino putosi 54kiloon, ruokavalio pysyi samana liikkumista ei vaan ollut.

Sun lihakset surkastui ja paino lähti niistä. Ehkä sulla ei ole semmosta varsinaista läskiä,vaan sun pitäis vaan kiinteyttää lihaksia saadakses löysät pois? Joillakin on semmonen ruumiinrakenne ettei niistä edes tule mitään keijukaisia ikinä vaikka miten laihduttais. Lihaskuntoo peliin vaan :)
 
Mie menin ripille 152 cm vaatteissa ja samat mahtui vielä lukiossakin. Eipä oo mahdoton ajatus, että mahtuis taas tulevana kesänä.
Niin, jotkut on niin siroja kuten totesinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi se koko 34 tai 36 olisi mitenkään liikaa, ihmetteletkö tosiaan, että joidenkin mielestä voi olla aika hurjaa kun laihdutusketjussa joku morkkaa "läskejään" kun haluaa laihduttaa koosta 36 kokoon 30?

Tietysti jokainen saa haluta olla sen mallinen kuin huvittaa, mutta liian usein sitä samaa sitten tyrkytetään muillekin. Kun pitää itsestään BMI18 niin kaikki muut on "armottomia läskejä" kun he ovat BMI20 tai enemmän.
 
Olen mallia omena. Bmi on 24, mut vy on 82cm. Haluaisin saada vy ympäryksen alkavaksi numerolla 7, paidan koon 42 muutettua pienemmäksi ja muutenkin päästä pois lievästi ylipainoisen rajamailta.
 
vaikka mä tavoittelen BMI 17 mulle on silti ihan yks hailee miltä muut näyttää. kaikki saa mun puolesta olla sen kokoisia missä tuntee olonsa hyväksi. en ketään yritä saada laihduttamaan 43-45 kiloon niinkuin itse teen. tuossa ylempänä taas vähän yleistettiin hoikkien kohdalla
 
Niin, jotkut on niin siroja kuten totesinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi se koko 34 tai 36 olisi mitenkään liikaa, ihmetteletkö tosiaan, että joidenkin mielestä voi olla aika hurjaa kun laihdutusketjussa joku morkkaa "läskejään" kun haluaa laihduttaa koosta 36 kokoon 30?

Tietysti jokainen saa haluta olla sen mallinen kuin huvittaa, mutta liian usein sitä samaa sitten tyrkytetään muillekin. Kun pitää itsestään BMI18 niin kaikki muut on "armottomia läskejä" kun he ovat BMI20 tai enemmän.

Minä olen kokoa 32 eikä mua kiinnosta toisten painot. Ihminen saa olla ihan mitä kokoa tahansa, en arvostele ketään painonsa takia enkä tosiaankaan edes kiinnitä ihmisissä huomiota painoon (no okei, tottakai sen huomaa jos toinen on ihan anorektinen tai sitten joku 300-kiloinen mutta noin muuten). Tuntuu menevän juuri niin päin, että jos itse tykkää isommasta niin muidenkin pitäs niin tehdä, kuten ap sanoo.
 
Niin, jotkut on niin siroja kuten totesinkin. En kuitenkaan ymmärrä miksi se koko 34 tai 36 olisi mitenkään liikaa, ihmetteletkö tosiaan, että joidenkin mielestä voi olla aika hurjaa kun laihdutusketjussa joku morkkaa "läskejään" kun haluaa laihduttaa koosta 36 kokoon 30?

Tietysti jokainen saa haluta olla sen mallinen kuin huvittaa, mutta liian usein sitä samaa sitten tyrkytetään muillekin. Kun pitää itsestään BMI18 niin kaikki muut on "armottomia läskejä" kun he ovat BMI20 tai enemmän.

Omalla kohdallani kritiikki kohdistuu vain minuun itseeni. En vaadi muilta mitään heidän painonsa suhteen. 20 cm pitemmällä naisella koko 36 on aivan eri asia kuin minulla. En tiedä onko työpaikkani jotenkin poikkeava, mutta siellä on suuri osa sellasta 32-34 kokoa, eikä ole mikään muotialan mesta kyseessä todellakaan. Joukkoon mahtuu muitakin, eikä mua naapurin jenkkakahvat ahdista.
 
Kerääntyisikin noin nätisti mutta kun ei. Normaalipainon rajoissakin mutta sen yläpäässä ollessani minun vyötärönympärykseni ylittää riskirajan.
Plus että läskimakkaroiden painaminen sattuu ja ahdistaa.
Laihdutan silloin kun laihdutan siksi, ettei ylipainon raja tulisi vastaan ja siis siksi, ettei sitten joskus ole kauheaa urakkaa edessä. Helpompi laihduttaa 5 kiloa kuin 15.
 
Omalla kohdallani kritiikki kohdistuu vain minuun itseeni. En vaadi muilta mitään heidän painonsa suhteen. 20 cm pitemmällä naisella koko 36 on aivan eri asia kuin minulla. En tiedä onko työpaikkani jotenkin poikkeava, mutta siellä on suuri osa sellasta 32-34 kokoa, eikä ole mikään muotialan mesta kyseessä todellakaan. Joukkoon mahtuu muitakin, eikä mua naapurin jenkkakahvat ahdista.
Minä olen kokoa 32 eikä mua kiinnosta toisten painot. Ihminen saa olla ihan mitä kokoa tahansa, en arvostele ketään painonsa takia enkä tosiaankaan edes kiinnitä ihmisissä huomiota painoon (no okei, tottakai sen huomaa jos toinen on ihan anorektinen tai sitten joku 300-kiloinen mutta noin muuten). Tuntuu menevän juuri niin päin, että jos itse tykkää isommasta niin muidenkin pitäs niin tehdä, kuten ap sanoo.
Minä en missään väittänytkään että kaikki pienikokoiset marisisivat muiden läskeistä, koko ajan yritin vain valottaa sitä, että on ihan ymmärrettävää, että jotkut katsovat kieroon kun joku äänekkäästi kailottaa kuinka pitää laihduttaa kun nykyinen koko on 36 ja tavoitekoko 32 tai 30. Se luultavasti tuntuu suoranaiselta vittuilulta niille, jotka kamppailee normaalipainoon pääsyssä. Tässä on tietysti vikaa siinä omassakin asenteessa, koska ei monetkaan tuollaista tarkoita vittuiluna, mutta on noita nähty noita "olen kokoa 34-36 ja armoton läski" -tapauksiakin. Kyllähän tuollainen on nyt jo irrallaan todellisuudesta, vaikka kuinka tykkäisi henkilökohtaisesta olla hoikka sirpukkaa.

Enkä kyllä ole huomannut, että isommatkaan ihmiset jatkuvasti mollaisivat laihoja tai eivät antaisi ihmisten olla sen painoisia kuin haluavat. Suurin osa ihmisistä ei juuri välitä muiden painoista, piste. Minusta on omituista että jotkut voivat selvästi väittää että "lihavat sitä" tai "laihat tätä" kun kuitenkin aina on kyse vain pienestä, mutta näkyvästä osasta porukkaa.
 
Minä en missään väittänytkään että kaikki pienikokoiset marisisivat muiden läskeistä, koko ajan yritin vain valottaa sitä, että on ihan ymmärrettävää, että jotkut katsovat kieroon kun joku äänekkäästi kailottaa kuinka pitää laihduttaa kun nykyinen koko on 36 ja tavoitekoko 32 tai 30. Se luultavasti tuntuu suoranaiselta vittuilulta niille, jotka kamppailee normaalipainoon pääsyssä. Tässä on tietysti vikaa siinä omassakin asenteessa, koska ei monetkaan tuollaista tarkoita vittuiluna, mutta on noita nähty noita "olen kokoa 34-36 ja armoton läski" -tapauksiakin. Kyllähän tuollainen on nyt jo irrallaan todellisuudesta, vaikka kuinka tykkäisi henkilökohtaisesta olla hoikka sirpukkaa.

Enkä kyllä ole huomannut, että isommatkaan ihmiset jatkuvasti mollaisivat laihoja tai eivät antaisi ihmisten olla sen painoisia kuin haluavat. Suurin osa ihmisistä ei juuri välitä muiden painoista, piste. Minusta on omituista että jotkut voivat selvästi väittää että "lihavat sitä" tai "laihat tätä" kun kuitenkin aina on kyse vain pienestä, mutta näkyvästä osasta porukkaa.

ootko sitä ikinä tullu ajatelleeks että jos oot 150cm pitkä niin 36 kokoisena todennäköisesti näytät lihavalta. ei se ehkä jos on 170cm niin 36 on varmasti solakka
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Koska normaalipainoisenakin voi olla ylimääräisiä kiloja ja näyttää paksulta. Miksi haluaisin kantaa ylimääräistä läskiä kropassani. Haluan näyttää timmiltä ja vahvalta, hoikalta. En "naiselliselta" pullerolta.
 
Minä en missään väittänytkään että kaikki pienikokoiset marisisivat muiden läskeistä, koko ajan yritin vain valottaa sitä, että on ihan ymmärrettävää, että jotkut katsovat kieroon kun joku äänekkäästi kailottaa kuinka pitää laihduttaa kun nykyinen koko on 36 ja tavoitekoko 32 tai 30. Se luultavasti tuntuu suoranaiselta vittuilulta niille, jotka kamppailee normaalipainoon pääsyssä. Tässä on tietysti vikaa siinä omassakin asenteessa, koska ei monetkaan tuollaista tarkoita vittuiluna, mutta on noita nähty noita "olen kokoa 34-36 ja armoton läski" -tapauksiakin. Kyllähän tuollainen on nyt jo irrallaan todellisuudesta, vaikka kuinka tykkäisi henkilökohtaisesta olla hoikka sirpukkaa.

Enkä kyllä ole huomannut, että isommatkaan ihmiset jatkuvasti mollaisivat laihoja tai eivät antaisi ihmisten olla sen painoisia kuin haluavat. Suurin osa ihmisistä ei juuri välitä muiden painoista, piste. Minusta on omituista että jotkut voivat selvästi väittää että "lihavat sitä" tai "laihat tätä" kun kuitenkin aina on kyse vain pienestä, mutta näkyvästä osasta porukkaa.

Itse en omasta painosta tai sen pudottamisentarpeesta missään mesua. Toki jos tulee puhetta laihduttamisesta niin voin sanoa myös huomattavasti ylipainoiselle kaverilleni että kyllä tästäkin pitäisi jokunen kilo lähteä.

Toki kaiken voi ottaa v***na jos niin haluaa, mutta fiksumpi silti yrittää ymmärtää että toinen puhuu siinä omasta kropastaan eikä se ole suhteessa minun painooni tai laihduttamisen tarpeeseeni. En itsekään ota minään kettuiluna tai katso kieroon jos joku asperger-lapsen äiti valittaa kuinka raskasta hänellä on lapsensa kanssa. Vaikka kuinka mielelläni haluaisinkin vaihtaa oman arkeni noihin ongelmiin. Hänellä on oikeus kokea oma arkensa raskaaksi, ihan samalla lailla kuin minulla on oikeus kokea omat läskini ahdistaviksi.
 
ootko sitä ikinä tullu ajatelleeks että jos oot 150cm pitkä niin 36 kokoisena todennäköisesti näytät lihavalta. ei se ehkä jos on 170cm niin 36 on varmasti solakka
Huokaus... Montako kertaa sitä pitää sanoa, että tiedän kyllä etteivät kaikki pienikokoiset ole mitään anorektikkoja, mutta onko se oikeasti niin vaikeaa käsittää, että sellaisessa seurassa kun oikeasti plussakokoiset kamppailee niiden kilojensa kanssa, ei välttämättä kannata alkaa hirveän isoon ääneen marisemaan omsita "läskikasoistaan" koolla 36. Tämän toki saa tehdä, siinä ei ole mitään vikaa sinällään, mutta sitten on mielestäni aika turhaa ihmetellä, jos joku siinä vähän tuhahtaa.

Ja kuten tuossa jo mainitsin, itse olin 160 senttisenä ja hoikkana kokoa 36-38, koko on tosiaan hyvin yksilöllinen asia. En usko että kovin moni (jos kukaan) 150 senttinen on koossa 36 lihava. Tuo menee taas jo sinne hysterian puolelle. Edelleenkin saa itse tykätä vaikka kuinka hoikasta, mutta juuri tuollainen lihavuus-sanan heittely ympäriinsä on se, mikä monia ihmisiä ihmetyttää ja toisia jopa loukkaa. Sananvapaushan täällä on, mutta aika turhaa on edelleen ihmetellä jos saa vähän penseän vastaanoton.
 
Kävin BMI laskurissa ja siellä kyllä oli bmi 25 lievä lihavuus (normaalin yläraja siis 24.99).
Itselle tuo näytti nyt 22.76 ja vielä olen vaatekoossa 42. Toiveena ois päästä vaatekokoon 40. Nyt kun olen normaalipainon rajojen sisäpuolella niin paino tippuu hitaammin.
 
No sellanen 158 cm pitkä ja 48 kg painava nainen kyllä saa vaatteita vaikka lastenosastolta vaatekaupassa, mutta kyllä kai se muusta kuin bmi:sta se ihmisen kypsyys katsotaan? Tai ainakin siulla sitten on skaala toiseenkin suuntaan, muuttuuko esim. vaatekoko 48 sitten mastodontiksi naisen sijaan?
Ihmettelen kyllä miksi 158/48 haluaa LAIHDUTTAA?
Itse olen 157/52 ja kokoa S-M. (36-38) mikään xxs (32) ei kyllä menis päälle : D
 
Itse en ikinä haluaisi olla kokoa 38 pienempi. Pituutta on 170cm ja tuota pienemmässä koossa näyttäisin jo liian hoikalta. Olen ollut reippaasti ylipainoinen, vaatekoko 56, eikä silloinkaan ollut haaveena olla mahdollisimman pieni. En tajua miksi jotkut haluavat olla todella laihoja ja jopa alipainon puolella. Moni laiha olisi nätimpi kun painoa olisi edes 5kg lisää. Ja jos tuntuu epämukavalta olo tuollaisessa täysin normaalissa painossa, niin kannattaa ehkä katsoa peiliin ja miettiä onko se ongelma vain ja ainoastaan korvien välissä. Se nimittäin on.
 
Ihmettelen kyllä miksi 158/48 haluaa LAIHDUTTAA?
Itse olen 157/52 ja kokoa S-M. (36-38) mikään xxs (32) ei kyllä menis päälle : D

Itse olen painoindeksin mukaan normaalipainon alarajoilla. Laihdutin ja laihdutan siksi, että minulle rasva kertyy vatsaan, eli minulla olisi sitten pallomaha ja näyttäisin siltä kuin olisin raskaana. Se ei vaan näytä hyvältä. Kärsin ensin muutaman vuoden mahasta, piilottelin sitä aina niin että istuin laukku sylissä, yritin koko ajan vetää vatsaa sisään, oli vaikea löytää kivoja vaatteita, olo oli kömpelö, sain nolostuttavia raskausonnitteluja... Muutaman kilon painonpudotus pienensi vatsaa huomattavasti, ja jos vielä pari, kolme kiloa saan pois, olen enemmän kuin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä