[QUOTE="eeva";24135577]Jos sinä näkisit jonkun sinulle tärkeän ihmisen juoksevan suoraan rotkoon kohti varmaa kuolemaa, etkö edes yrittäisi varoittaa häntä?
Meille on annettu käsky rakastaa lähimmäisiämme. Mitä rakastamista se olisi jos meitä ei voisi vähempää kiinnostaa se, että ympärillämme elävät ihmiset juoksevat suoraa vauhtia kohti ikuista kuolemaa? En minä voisi elää itseni kanssa jos minua ei kiinnostaisi muiden ihmisten kuolemattoman sielun kohtalo. Pakko on ainakin yrittää varoittaa.
Ja itseni ja omien syntieni kanssa kyllä teen työtä joka päivä, tai oikeammin sanottuna joka hetki. En minä omassa voimassani pysty syntiä vastustamaan, kyllä se on Jumalan Henki joka minut tällä tiellä pitää. Ei minussa itsessäni ole mitään hyvää, ei kenessäkään ihmisessä ole.[/QUOTE]
Jos minä näkisin siinä rotkon ja toinen pikkuruisen lätäkön niin ehkä minun pitäisi sitten antaa hänen tehdä omat valintansa ja rakastaa häntä vain kovin kovasti siitä huolimatta ja toivoa parasta.
Lähimmäisenrakkauden taakse piilottelee monta pirua, niin vihaa, inhoa, haukkuja kuin tekopyhyyttä. Sitä liian moni uskovaksi itseään väittävä näilläkin palstoilla viljelee.
Joskus on oikeasti parempi olla hiljaa ja miettiä miten luotaantyöntävää on tuputtaa omaa erinomaista totuuttaan ihmisille jotka sitä eivät halua kuulla. Vai tulevatko homoseksuaalitkin ovellesi, tai edes tänne huutamaan miten sinun pitää kääntyä yhdeksi heistä tai ainakin hyväksyä heidän totuutensa, jotta ovat ainoita oikeita ja heidän tapansa ainoa oikea elää?
Alkaa olla niin vanha virsi ettei jaksa enää.