Miksi homo- ja lesbopariskunnat tahtovat naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jii"

Vieras
Älkää ymmärtäkö väärin,mulla ei ole MITÄÄN heitä vastaan,mutta tuli vaan mieleeni,että miksi maistraattihäät eivät kelpaa? Lain silmissä ovat ihan yhtä paljon naimisissa kuin jos pappi heidät vihkisi?
Jos raamatun mukaan homoavioliittoa ei hyväksytä,niin ei hyväksytä. Vai ovatko he kaikki niin uskovaisia,että vain papin sana pitää ja siksi se kirkollinen siunaus täytyy saada, vai onko kyse vain siitä että kun muutkin,niin mekin?

no miksi itse haluat naimisiin? miksei joku muukin voisi haluta. tuskimpa tosiaan moni kirkkohäist haaveilee vaan siviilivihkimisestä, mitä siis parisuhteen rekisteröiminen ei ole.

[QUOTE="Jii";24134787]Eikö muka parisuhteensa rekisteröityneellä parilla ja papin siunanneella parilla ole laillisesti ihan samat oikeudet? :O
miten ne sitten eroaa?[/QUOTE]

Et saa adoptoida etkä samaa sukunimeä.

[QUOTE="vieras";24134784]Jos tämä uusi avioliittolaki menee läpi, uskooko joku tosiaan ettei muutaman vuoden päästä ole kirkolla velvollisuus vihkiä homopareja kirkossa?[/QUOTE]

Kirkko voi erota valtiosta ja sen jälkeen tehdä omat sääntönsä. Veroeuroilla toimiessaan sen palvelujen tulee olla kaikkien kansalaisten käytettävissä.

Miksi heteroparit haluaa naimisiin? Veikkaisin, että homoparit haluaa naimisiin ihan samasta syystä.
Mulle riittäisi virallistettu parisuhde, jos kumppani saisi ottaa mun sukunimen - vaan kun ei saa. Suojattu sukunimi, johon mun kumppanilla ei ole oikeutta. Ja kumppani on uskossa, jonka takia haluaisi "oikeasti" naimisiin, eikä vain paperilla. Ja pitäisi olla pappi vihkimässä.

Miltä sinusta tuntuisi jos et saisi mennä naimisiin rakastamasi ihmisen kanssa? Siitä syystä homotkin haluavat naimisiin, koska rakastavat toisiaan. Mulle, ja varmaan monelle muullekin riittäisi maistraattivihkiminen jos pääsisi naimisiin.

Jos Jeesus eläis nykyaikana. Nii mitäs luulette, oisko se vieläki sielä muinaisessa käsityksessä arvoista ja normaalista elosta, vai oiskohan se kehittyny kuten ihmiskunta? Eli hyväksyis homot ja lesbot, sähkön, juoksevan veden ja autot? Ehkäpä se itekki ajelis autolla ympäriinsä... Hmm...

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux

Yhteistyössä