Miksi Helsinkiä saa ja on jopa suotavaa haukkua?

GossipGirl
No ne on meidän kaikkien yhteinen PÄÄKAUPUNKI, pääkaupunki saa kiitosta ja kakkaa, sehän on suomi pienoiskoossa. Siellä on ihmiset kaikkialta. Mutta enpä itsekään haluis Helsingissä tai uudella maalla asua, ihan kivaa siellä on lomailla, mutta asua? ahahahaa, nou.
Vierailijalle pääkaupunkiseudun ihmiset näyttäytyvät viileänä massana, jota ei muiden puuhat hetkauta. Ihmiset kulkee aika itseriittoisen oloisina. Tämähän taas voi johtua siitä, että kun väkeä on niin paljon niin ei jokaista noteerata, mutta jos on tottunut vähän välittömämpään ympäristöön niin kylmälle tuntuu!
 
[QUOTE="...";28041972]Koska helsingissä asuminen yleisesti koetaan parempana ja haluttuna. Aina se menee niin, että hyvälsaisia/onnekkaita/kauniita/laihoja jne saa arvostella, mutta vähäosaisempia/rumia/lihavia/maalaisia jne, koska jos parempiosainen arvostelee huonompiosaista, on se väärin.[/QUOTE]

Ai jaa...mä tiedän monia ketkä ei tosiaan halua asua Helsingissä (ovat tulleet tänne esim. opiskeleen/ töihin) ja nyt haaveilevat muutosta kotipaikkakunnilleen.
 
Höpsis, kyllä me "muakit=maalaisetkin" olemme osamme siitä haukkumisesta saaneet. Minulla ei ole Helsinkiä eikä helsinkiläisiä vastaan mitään. Nautin siellä käydessäni siitä kun ketään ei kiinnosta minkä näköisenä kaupungilla pyörit eikä kukaan jää suu auki tuijottamaan. Meillä täällä maalla siihen ihmisten ihmettelyyn ja kyttäämiseen saa tottua.
 
Mä en oo kiinnittänyt mitään huomiota, että Helsinkiä jotenkin yleisesti haukuttaisiin hirveesti.
Siis missä haukutaan? Siellä maallako maalaisten kesken? Tällä palstalla? Mediassa? Työpaikoilla? Kahviloissa?

Mä olen itse isäni puolelta 4. polven helsinkiläinen ja ylpeä siitä.
Mua ei vaivaa mikään hävetys siitä, etten väännä jotain murretta tai osaa ajaa traktoria.

Onkohan sillä mitään merkitystä että nykyään jo lähes 60% Helsingissä asuvista on muualta tulleita??
:D onks tää ny rasismia jos täällä naureskelen :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28042115]Pitää olla hyvä opetus että niihin tyhmiin päihin saa taottua jotain järkeä.[/QUOTE]

Pääsisköhän sun kersat SYKkiin tai Ressuun? Voittehan kokeilla pärjäättekö maalaiset helsinkiläisille älykkyydessä =)
 
tässä vähän sama ilmiö kuin että lihavuudesta ei sanota, mutta on yleisesti ihan ok kauhistella ääneen hoikkuutta. Jokainen tietää mistä on kyse.
Yleensä se on kyllä toisinpäin. Lihavia mollataan joka paikassa ja läskiksi sanoo sanoa ja lihavan valintojen haukkuminen pitäisi olla ihan normaalia.
Jos sanot, että "tuo meidän läski siivooja", niin kukaan ei sano mitään, mutta jos sanot "tuo meidän neekeri siivooja" niin johan repeää riemu.
 
[QUOTE="vieras";28042948]Pääsisköhän sun kersat SYKkiin tai Ressuun? Voittehan kokeilla pärjäättekö maalaiset helsinkiläisille älykkyydessä =)[/QUOTE]

No älykkyys nyt ei ole paikkakunnasta kiinni.
 
hells bells
Sitä saa mitä tilaa.

Jos koko paikkakunta hohkaa pelkkää töykeyttä ja nyrpeää naamaa, välinpitämättömyyttä, minäminä-asennetta ja jonkinnäköistä idiotismia, niin voit olla varma että asukkaista ja koko kaupungista ei kaupungin muurien ulkopuolella pidetä.

Helsinki on suomen persereikä, sulatusuuni kaikelle roskalle.

Muistakaa myös että itselle pitää osata nauraa, semmoinen taito näyttää puuttuvan isolta osalta helsinkiläisistä.
Naulan kantaan!
 
Itse asiaan:

Tiedon puute. Mä asuin yhden kesän Helsingissä ja mun ajatukset muuttuivat heti. Helsinkiläiset ovat yleensä melko mukavaa porukkaa. Mun mielestä Helsingissä ihmiset tulivat helpommin juttelemaan ja kohtelu oli joka paikassa ystävällistä. Yleisesti ottaen helsinkiläiset nuoret käyttäytyivät paremmin, kuin kotiseudllani.
Kuvani Helsingistä ja helsinkiläisistä on positiivinen. En missään nimessä haluaisi asua Helsingissä, mutta Hesa on monimuotoinen ja kaunis kaupunki ja vetää vertoja kyllä monille muillekin pääkaupungeille Euroopassa.
Helsinkiläiset ovat yleensä mukavia ja toisia huomioivia ihmisiä.

Mä yleistän, että vaasalaiset ovat Suomen ankein, sisäsiittoisin ja ilkein porukka.
 
Uskallan sanoa pari asiaa koska en ole enää edellisessä työssäni jossa jouduin hoitamaan Helsinkiläisten, Turkulaisten ja Tamperelaisten asiakkaiden asioita.

Turkulaiset = Ovat kuin helvetin esikartanosta. Ovat hyvin itsekeskeisiä ja sisäänpäinkääntyneitä

Tamperelaiset = Ovat agressiivisia ja alentuvia

Helsinkiläiset, Vantaalaiset= Sopeutuvia, myötäileviä ja tavallisen vaikeita jos sellaisia ovat.

Tähän on ehkä syynä se että Helsinki-Vantaa on sulatusuuni jossa kaikkien pitää sopeutua "maassa maan tavalla" meininkiin.

Mutta en enää ikinä suostu hoitamaan Turkulaisten asioita;-D Vaikka Turku kaupunkina onkin ihan söpö ja vanhanaikainen.
 
"vieras"
Mä en oo kiinnittänyt mitään huomiota, että Helsinkiä jotenkin yleisesti haukuttaisiin hirveesti.
Siis missä haukutaan? Siellä maallako maalaisten kesken? Tällä palstalla? Mediassa? Työpaikoilla? Kahviloissa?

Mä olen itse isäni puolelta 4. polven helsinkiläinen ja ylpeä siitä.
Mua ei vaivaa mikään hävetys siitä, etten väännä jotain murretta tai osaa ajaa traktoria.

Onkohan sillä mitään merkitystä että nykyään jo lähes 60% Helsingissä asuvista on muualta tulleita??
Että puhut ihan koko ajan kirjakieltä?
 
"vieras"
Eiköhän haukkuminen ole ihan molemminpuolista. Mutta tuo kateus-kortin vetäminen esiin mua aina ihmetyttää. Siis miksi kukaan olisi kateellinen siitä, että joku asuu Helsingissä? Ei sillä, etteikö joku siellä voisi viihtyä, mutta ei se nyt kuitenkaan ole mikään saavutus sinänsä. Eiköhän jokainen osaisi sinne muuttaa.
 
[QUOTE="vieras";28043600]Eiköhän haukkuminen ole ihan molemminpuolista. Mutta tuo kateus-kortin vetäminen esiin mua aina ihmetyttää. Siis miksi kukaan olisi kateellinen siitä, että joku asuu Helsingissä? Ei sillä, etteikö joku siellä voisi viihtyä, mutta ei se nyt kuitenkaan ole mikään saavutus sinänsä. Eiköhän jokainen osaisi sinne muuttaa.[/QUOTE]

Tätä minäkin mietin. Ymmärrän, että joku voi oikeasti olla kade Helsingissä asumisesta, jos sinne itse haluaa muttei jostain syystä pääse. Mutta että kaikki olisivat kateellisia?

Miksi?

Onko kaikki kaupunkilaiset sitten kateellisia maaseudulla tai pienemmissä kaupungeissa asuville? Kaikki lähiössä asuvat haluavat haja-asutusalueelle maaseudulle ja niin edelleen?
 
"joo"
Tätä minäkin mietin. Ymmärrän, että joku voi oikeasti olla kade Helsingissä asumisesta, jos sinne itse haluaa muttei jostain syystä pääse. Mutta että kaikki olisivat kateellisia?

Miksi?

Onko kaikki kaupunkilaiset sitten kateellisia maaseudulla tai pienemmissä kaupungeissa asuville? Kaikki lähiössä asuvat haluavat haja-asutusalueelle maaseudulle ja niin edelleen?
Kukaan ei ole täysin onnellinen siitä mitä on? (Tai tosi harva on)
Mieti itseäsi. Sinunkin jutuistasi paistaa tyytymättömyys tiettyihin asioihin.
 
"joo"
[QUOTE="joo";28044563]Kukaan ei ole täysin onnellinen siitä mitä on? (Tai tosi harva on)
Mieti itseäsi. Sinunkin jutuistasi paistaa tyytymättömyys tiettyihin asioihin.[/QUOTE]

Ja piti viel sanoa, että monella varmaan myös oma epävarmuus aiheuttaa sen että pitää vähän lytätä niitä muita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28044589]hesalaiset nyt vaan on tyhmiä. Taloutensakin pitää miinuksella ihan vaan siitä syystä että eivät kerää veroja tarpeeksi. Oikeaa pelle porukkaa :)[/QUOTE]

Tyhmyytensä tässä osoittaa vain yksi, katsopa peiliin. :)
 

Yhteistyössä