Miksi Helsinkiä saa ja on jopa suotavaa haukkua?

"elvis"
Taitaa mennä ihan samoin toisinkin päin, että älä yritäkkään väittää ettei maalaisia haukuta ja kaikki kehän ulkopuolinen olis junttia.

Eikä mun mielestä tarttis haukkua kumminkaan päin. Molemmissa paikoissa omat puolensa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maine Coon/
nnjnjn
No mä en ainakaan ole kateellinen Helsinkiläisille, mutta en kyllä haukukaan :D Eikä mua kyllä kiinnosta mitä mieltä ne on mun elämäntyylistänikään...
Et hauku, koska asia ei sinulle kolahda. Eli et varmasti olekaan kateellinen. :) Ne jotka räjähtävät aina haukkumaanovat niitä läpinäkyviä. Ei-kateellisella ihmisellä ei nimittäin ole tarvetta sellaiseen käyttäytymiseen. :)
 
"voi elämä"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;28041730:
Tämä asiahan on itseasiassa toisin päin. Lihavia/ pyöreitä saa haukkua,mutta taas liiallista laihuutta ei saa kritisoida,vaikka samanlailla se on epätervettä kuin lihavuuskin.
Älä yritä. :LOL:
 
Hellsinki
Sitä saa mitä tilaa.

Jos koko paikkakunta hohkaa pelkkää töykeyttä ja nyrpeää naamaa, välinpitämättömyyttä, minäminä-asennetta ja jonkinnäköistä idiotismia, niin voit olla varma että asukkaista ja koko kaupungista ei kaupungin muurien ulkopuolella pidetä.

Helsinki on suomen persereikä, sulatusuuni kaikelle roskalle.

Muistakaa myös että itselle pitää osata nauraa, semmoinen taito näyttää puuttuvan isolta osalta helsinkiläisistä.
 
Sitä saa mitä tilaa.

Jos koko paikkakunta hohkaa pelkkää töykeyttä ja nyrpeää naamaa, välinpitämättömyyttä, minäminä-asennetta ja jonkinnäköistä idiotismia, niin voit olla varma että asukkaista ja koko kaupungista ei kaupungin muurien ulkopuolella pidetä.

Helsinki on suomen persereikä, sulatusuuni kaikelle roskalle.

Muistakaa myös että itselle pitää osata nauraa, semmoinen taito näyttää puuttuvan isolta osalta helsinkiläisistä.
Ihana. Kehititkö tämän mielipidesikermän ihan tätä ketjua varten. :D
 
Mielenkiintoinen kysymys. Ilmeisesti tänä päivänä on katu-uskottavampaa olla kotoisin esim. savosta tai pohjanmaalta, jokin pohjoisempi tai itäisempi murre luo mielikuvia aitoudesta ja maalaisjärjestä. Jatkuvasti kasvava metropoli nähdään jonkinlaisena uhkana. Stadilaiset saattavat vielä nauttia jonkinlaista arvostusta mutta junantuomat ovat sitä alinta pohjasakkaa. Tällaista asenneilmapiiriä olen ollut vaistovinani.

Eräs ystäväni, Helsingissä kymmenen vuotta asunut entinen vantaalainen hieman häpeääkin taustaansa ja on monesti pohtinut, miten paljon komeampaa olisi voida kajauttaa minun laillani olevansa paljasjalkainen tamperelainen, siinä olisi kuulemma jotakin ylpeydenaihetta. Vaikea täysin käsittää tällaista kotiseutuhäpeää : /
 

Yhteistyössä