Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Elämänarvot ovat muualla kuin meikkipussissa ja meikeissä.

Herttaisen naiivi maailmankuva ja ulosanti sulla.

Öh, excuse me?

No tossa ei nyt ollut mitään herttaista tai naiivia, ehkä hän on ihan herttainen ihminen, mutta ton lauseen perusteella ei tullut kyllä mieleenkään moinen. Ihan normaali mielipide.

:o

Missä kaupungissa oikein olet käynyt? Kyllä minusta tuo on juurikin päinvastoin, että enemmän niitä meikkaavia siellä vastaan tulee. Ja oletko varma, että ne jotka näyttävät ei-meikatuilta, ovat tosiaankin ilman meikkiä. Jotkut osaavat meikata niin, etteivät näytä meikatuilta, ja se on käsittääkseni arkimeikin tarkoituskin..

meikkaan nykyään harvoin sillä haluan nukkua pitkään ennenkuin laitan lapset koulutielle.aamuhässäkkää on muutenkin tarpeeksi ilman meikkaamisen tarvetta,toisin sanoen en meinaa ehtiä meikkaamaan.
vähän useammin ois kyl itelle piristykseksi kiva meikata ja viimestään kun töihin palaan näiden kaikkien lasten jälkeen otan aamurutiiniksi kyllä meikkamisen.
Eli tavallisin arkipäivinä en meikkaa,mutta jos on vähän enemmän menoa,kyläilyä jne.sitten sipaisen jotakin nassuun:)

Mä laitan jos olen lähdössä ihmisten ilmoille. Yleensä sipasu puuteria ja vähän ripsaria, siinä se, kelpaa töihinkin vallan mainiosti. En näe tarpeelliseksi pyntätä itteeni vain kotona ollessa, enkä johonkin lähikauppaan lenkkeillessä. Mieskin sanoo että sä olet kaunis ilmankin meikkiä, ei sun tarvi tosiaan meikata. :heart: eli ei tarvitse edes sen takia ettei muuten olisi sutinaa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Meikkaisin oikein mielelläni, mut sattumoisin minulla on atooppinen iho ja kasvoissa on ihottumaa, ja se ärtyy samantien jos laitan jotain naamaan :/ kerran kun laitat meikkiä naamaan, niin viikon saat sitten parannella punaisia ja kuivia silmäympäryksiä. Joten meikit - nou thanks!

Mullakaan ei iho kestä meikkiä. Juhliin meikkaan, mutta sitten onkin pitkään tosi huono iho (finnejä ym.) vaikka puhdistan meikit hyvin pois. Normaalisti kun en meikkaa niin on tasainen ja hyvä iho. Ripset ja kulmat on tummat muutenkin joten en käytä niihinkään mitään. Kulmat nypin ja kampaajalla käyn.

Mä käytän vaan ripsaria, kulmakarvageeliä ja huulikiiltoa/huulipunaa. Sit puuteria.

Mä haluaisin meikata, mutta mä en osaa!

En tiedä, miten mun silmät (isot ja aika pyöreän malliset) kuuluisi rajata, enkä osaa valita oikean sävyistä meikkivoidetta tai poskipunaa. Mä en edes tiedä, mihin kohtaan pyöreän mallisten kasvojeni poskia se puna pitäisi laittaa. Ois kiva joskus löytää joku linkki, missä noi jutut kerrottais selkeästi kuvien kanssa.

Missä kaupungissa oikein olet käynyt? Kyllä minusta tuo on juurikin päinvastoin, että enemmän niitä meikkaavia siellä vastaan tulee. Ja oletko varma, että ne jotka näyttävät ei-meikatuilta, ovat tosiaankin ilman meikkiä. Jotkut osaavat meikata niin, etteivät näytä meikatuilta, ja se on käsittääkseni arkimeikin tarkoituskin..

Turussa. Uskaltaisin silti väittää, että kyllä meikatut/ehostetut tunnistaa niiden ei-meikkaavien joukosta. Ainakin suurimmaksi osaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Mä käytän vaan ripsaria, kulmakarvageeliä ja huulikiiltoa/huulipunaa. Sit puuteria.

Mä haluaisin meikata, mutta mä en osaa!

En tiedä, miten mun silmät (isot ja aika pyöreän malliset) kuuluisi rajata, enkä osaa valita oikean sävyistä meikkivoidetta tai poskipunaa. Mä en edes tiedä, mihin kohtaan pyöreän mallisten kasvojeni poskia se puna pitäisi laittaa. Ois kiva joskus löytää joku linkki, missä noi jutut kerrottais selkeästi kuvien kanssa.

Youtubesta löytyy meikkausvideoita :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Itse olen mielestäni nätimpi ilman meikkiä..

Siis meikkivoiteen voin laittaa, jos iho oikein punoittaa ja vähän huulikiiltoa, mutta ripsiväri tai rajauskynä ei mielestäni mulle sovi. Olen pirteämmän näköinen ilman niitä.

Iltameikki on sitten erikseen.

TAi sitten meikkaustaitosi ei ole kummoiset..:D
Mulla on varmaan syynä just tää: En osaa meikata niin hyvin, että kannattais.

No, en tiedä paljonko rajaus ja ripsiväri vaativat meikkaustaitoa... Mulla vaan on niin nätit silmät ilman meikkiä =)

Mun mielestä aika monet meikkaa.
Osa meikkaa niin, ettei se näy, eikä sen kai ole tarkoituskaan juuri näkyä. Mä meikkaan näkyvästi. Sit on niitä reppanoita, jotka meikkaa vaan tosi rumasti ja vetää semmosen kamalan paksun kerroksen jotain töhnää naamaansa.

Ja onko se meikkaus muka joku pakko?

Entä jos ei tahdo olla sievä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

Turussa. Uskaltaisin silti väittää, että kyllä meikatut/ehostetut tunnistaa niiden ei-meikkaavien joukosta. Ainakin suurimmaksi osaksi.

Me liikumme ilmeisesti sitten eri puolella Turkua. :D Kyllä keskustassa ja yliopistoalueella tulee enimmäkseen vastaan erittäin laitettuja naisia. Noin niin kuin oman 17 vuotisen kokemuksen perusteella.

Ai sinäkö se olit ap joka silmät mullollaan kyyläsit kulkijoita B)
Jo sulla on huvit.... :o
Pitäis varmaan olla meikkaamispakko, että pääsee kaupunkiin, tai johonkin maalaiskaupunkiiin sais tulla verkkareissa ja tukka hapsollaan, ilman maalauksia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Osa meikkaa niin, ettei se näy, eikä sen kai ole tarkoituskaan juuri näkyä. Mä meikkaan näkyvästi. Sit on niitä reppanoita, jotka meikkaa vaan tosi rumasti ja vetää semmosen kamalan paksun kerroksen jotain töhnää naamaansa.

Voi kai sitä olla sievä ilman meikkiäkin :o

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:

Totta kai. Unohtui vaan mainita, koska se on itsestäänselvyys. Kuten sekin, että jos vaan ei ole, niin tuskin on sitä meikilläkään. Mutta tuohon aloitukseen:

Olisiko pakko olla sievä? Ketä varten? AP:ta?

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:

Totta kai. Unohtui vaan mainita, koska se on itsestäänselvyys. Kuten sekin, että jos vaan ei ole, niin tuskin on sitä meikilläkään. Mutta tuohon aloitukseen:

Olisiko pakko olla sievä? Ketä varten? AP:ta?

Älä viitsi olla naurettava. Mulle on ihan sama kulkeeko ihmiset vaikka muovipussi päässä. Vaikka se on mulle sama, niin saan minä silti ihmetellä asiaa.

mä en taas tajua, että miten joku VOI meikata. Onko niin huono itsetunto vai mitä, että pitää tehdä naamio, parannella omaa ulkonäköä. Musta se on oikeasti aika järkyttävää.

En jaksanu lukea kokonaan ketjua läpi, mut mä en kans meikkaa joka päivä ihan siitä syystä, eetä oon niin allerginen meikeille, etten pysty niitä käyttämään monena päivänä peräkkäin. Silmät ja iho turpoaa ja alkaa punoittaa.

mä en taas tajua, että miten joku VOI meikata. Onko niin huono itsetunto vai mitä, että pitää tehdä naamio, parannella omaa ulkonäköä. Musta se on oikeasti aika järkyttävää.

Miksi omaa ulkonäköä ei saa parannella?

Yhteistyössä