Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva :
Tänään kaupungissa käydessä aloin kyttäämällä kyttäämään kuinka moni nainen meikkaa. Olin aika yllättynyt, että niin harva viitsii meikata. Monestakin meikkaamattomasta olisi saanut oikein sievän pakkauksen, jos olisivat hiukan edes ripsiväriä sutaisseet.... tai edes nyppineet kulmansa. Miksi naiset eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään?

Tiedätkö ihan siksi, etten jaksa joka jumalan ilta hangaat niitä ripsareita pois silmistä silmämeikinpoistoaineella ja psetä värivoidetta pois naamasta. Olen laiska, myönnän.

Anteeksi, jos sua oksettaa, kun tulen naama meikkaamattomana sua vastaan :ashamed:.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva :
Tänään kaupungissa käydessä aloin kyttäämällä kyttäämään kuinka moni nainen meikkaa. Olin aika yllättynyt, että niin harva viitsii meikata. Monestakin meikkaamattomasta olisi saanut oikein sievän pakkauksen, jos olisivat hiukan edes ripsiväriä sutaisseet.... tai edes nyppineet kulmansa. Miksi naiset eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään?

Tiedätkö ihan siksi, etten jaksa joka jumalan ilta hangaat niitä ripsareita pois silmistä silmämeikinpoistoaineella ja psetä värivoidetta pois naamasta. Olen laiska, myönnän.

Anteeksi, jos sua oksettaa, kun tulen naama meikkaamattomana sua vastaan :ashamed:.

Mitä ihmeen aloitusviestiä sinä oikein luet? En ole missään vaiheessa sanonut, että meikkaamattomat oksettavat, häiritsevät, vituttavat tai muutakaan. Olen vain ihmetellyt asiaa.

Mulle se on ykshailee meikkaako muut. Mä en meikkaa päivittäin,mutta hoidan kyllä kynnet,kulmat ja hiukset kuntoon. Juhliin ja jos lähdetään vaikka kyläilemään niin meikkaan ja voin sanoa että osaan meikata kun ammattilaiset. Kun mä meikkaan teen sen että näyttäisin juhlallisemmalle ja korostaisin sitä omaa kauneuttani. Mekkaamalla ei ketään kaunetutta saa sitä mitä on luonnolta saanu voi vaan korostaa,tästä paras esimerkki on Johanna Tukiainen.

Alkuperäinen kirjoittaja sutimamma:
Mulle se on ykshailee meikkaako muut. Mä en meikkaa päivittäin,mutta hoidan kyllä kynnet,kulmat ja hiukset kuntoon. Juhliin ja jos lähdetään vaikka kyläilemään niin meikkaan ja voin sanoa että osaan meikata kun ammattilaiset. Kun mä meikkaan teen sen että näyttäisin juhlallisemmalle ja korostaisin sitä omaa kauneuttani. Mekkaamalla ei ketään kaunetutta saa sitä mitä on luonnolta saanu voi vaan korostaa,tästä paras esimerkki on Johanna Tukiainen.

Tuksu vois perustaa meille suominaisille meikkikoulun :D :D Oltais sitten naamoinemme ap:nkin mieleen :p

Alkuperäinen kirjoittaja hupinsa kullakin..:
Ai sinäkö se olit ap joka silmät mullollaan kyyläsit kulkijoita B)
Jo sulla on huvit.... :o
Pitäis varmaan olla meikkaamispakko, että pääsee kaupunkiin, tai johonkin maalaiskaupunkiiin sais tulla verkkareissa ja tukka hapsollaan, ilman maalauksia ;)

:D :D
Olitko??

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Mitä ihmeen aloitusviestiä sinä oikein luet? En ole missään vaiheessa sanonut, että meikkaamattomat oksettavat, häiritsevät, vituttavat tai muutakaan. Olen vain ihmetellyt asiaa.

Et ni, sori nyt siitäkin. anteeksanteeksanteeks.

Kysyn teiltä meikkaajilta vastakysymyksen...Miten te jaksatte aamulla meikata, illalla pestä kaikki pois,,,joka helvetin päivä? :)

Ihan oikeasti ihmettelen tuota :ashamed:.

Minä meikkaan, jos menen juhliin / baariin, mutta kaupassa käydessäni tai töihin mennessäni en meikkaa. Silloin kun tälläydyn, on ihan mukavaakin viettää oikein kauan peilin edessä ja panostaa meikkivoiteeseen, puuteriin, luomiväriin, ripisväriin ja huulipunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Mun mielestä aika monet meikkaa.
Osa meikkaa niin, ettei se näy, eikä sen kai ole tarkoituskaan juuri näkyä. Mä meikkaan näkyvästi. Sit on niitä reppanoita, jotka meikkaa vaan tosi rumasti ja vetää semmosen kamalan paksun kerroksen jotain töhnää naamaansa.

Ja onko se meikkaus muka joku pakko?

Entä jos ei tahdo olla sievä?

Voi kai sitä olla sievä ilman meikkiäkin :o

Totta kai. Unohtui vaan mainita, koska se on itsestäänselvyys. Kuten sekin, että jos vaan ei ole, niin tuskin on sitä meikilläkään. Mutta tuohon aloitukseen:

Olisiko pakko olla sievä? Ketä varten? AP:ta?

Älä viitsi olla naurettava. Mulle on ihan sama kulkeeko ihmiset vaikka muovipussi päässä. Vaikka se on mulle sama, niin saan minä silti ihmetellä asiaa.

Okei, tämä selvä. :) Mutta tavallaan tämä piti sisällään vastauksen ihmettelyysi:
Osan meikkiä et huomaa, osa ei halua meikata ja moni ihmettelee myös, miksi pitäisi olla sievä tai yrittää semmoista.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Et ni, sori nyt siitäkin. anteeksanteeksanteeks.

Kysyn teiltä meikkaajilta vastakysymyksen...Miten te jaksatte aamulla meikata, illalla pestä kaikki pois,,,joka helvetin päivä? :)

Ihan oikeasti ihmettelen tuota :ashamed:.

Noista muodostuu rutiinit eli ei niitä sen kummemmin mietin :) Eikä meikkaamiseen mene kuin alle 10 minuuttia aamulla ja illalla muutama minuuttia, kun poistaa meikit :)

Noista muodostuu rutiinit eli ei niitä sen kummemmin mietin :) Eikä meikkaamiseen mene kuin alle 10 minuuttia aamulla ja illalla muutama minuuttia, kun poistaa meikit :)

Niin kai se on. Itse en vaan jaksa sitä silmien klääppimistä silmämeikinpoistoaineella ja naaman puhdistamista naamanpuhdistusaineella...Usein siinä käy vielä niin, että vaikka miten hankaat, on silmänaluset pikimustat ripsarista :ashemed:...

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä meikkaan, mutta huomaamattomasti. Mun mielestä moni nainen meikkaa, ja aika moni meikkaa ihan liikaa.

Mun mielestä melkeen mikään ei oo liikaa... Paitsi kerros paakkuista meikkivoidetta. :$ Jos iho näyttää semmoselle inhottavalle kerroksen takia.

Mä meikkaan, mutta huomaamattomasti. Mun mielestä moni nainen meikkaa, ja aika moni meikkaa ihan liikaa.

Mun mielestä melkeen mikään ei oo liikaa... Paitsi kerros paakkuista meikkivoidetta. :$ Jos iho näyttää semmoselle inhottavalle kerroksen takia.

Mun mielestä monelle jo kajali on liikaa :D Makuasioita... mutta joo sellainen paakkuuntunut iho on :x

Voi ei, ihan pakko vielä laittaa tää: (sori)
joanvanark.jpg

Mun mielestä monelle jo kajali on liikaa :D Makuasioita... mutta joo sellainen paakkuuntunut iho on :x

Munkin mielestä makuasia, paitsi sitten sen kerroksen kohdalla. :D

Jos ei meikkaa, niin tarkoittaako se suoraan, ettei pidä huolta ulkonäöstä? Mä en meikkaa, ei mulla oo koskaan tullu mieleenikään meikata. Ja kyllä, KYLLÄ pidän huolta ulkonäöstäni.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Meikkaisin oikein mielelläni, mut sattumoisin minulla on atooppinen iho ja kasvoissa on ihottumaa, ja se ärtyy samantien jos laitan jotain naamaan :/ kerran kun laitat meikkiä naamaan, niin viikon saat sitten parannella punaisia ja kuivia silmäympäryksiä. Joten meikit - nou thanks!

Mulla sama juttu. Olen paremman näköinen kun hoidan ihoani..! Kulmat kynin ja varpaankynsiin lakkaa. Kun vielä harrastaa puutarhaa niin parempi puhtaana kuin repsottavan meikin ja hilseilevän kynsilakan kanssa.

Nainen on huomattavasti kauniimpi ILMAN meikkiä. Sitä en tiedä onko se useimmilla syy olla meikkaamatta, vai oma laskuus vaan, mutta hyvänä pidän vain sitä että jokainen ei tuhri naamaansa jotain soossia!

Yhteistyössä