Miksi haluat tietää sukupuolen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millie80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millie80

Vieras
Minua kiinnostaisi kuulla ihmisten perusteluja sille, miksi he haluavat välttämättä tietää lapsen sukupuolen eukäteen.
Itse en missään tapauksessa tahtoisi tietää etukäteen kumpi on tulossa. Minusta oli ihanaa jännittää synnytyssalissa, että kumpi sieltä tulee, joten ihan mielenkiinnosta kyselen..

Halusin tietää sukupuolen, koska halusin kuvitella koko raskausajan jo vauvaani persoonana, jonka konkretisoi tieto sukupuolesta. Nimeltä kutsuttiin vauvaamme myös koko raskausajan. Ainakin mulla synnytys oli pituutensa tähden niin raskas, että en varmaan olisi noteeranut sukupuolta sen kummemmin.Hyvä että jaksoi pidellä vauvaa hetken, ennen kun se vietiin pesulle (tiputuksessa tuli oltua seuraava vuorokausi). Tosin, mulla oli alusta asti vahva poikatunne ja pojaksi se myös varmistui ultrassa. Jos meille toinen lapsi vielä siunautuu, aion myös silloin kysyä sukupuolen etukäteen. Mitään "värimaailmaa" meillä ei vauvalle ollut, että pitäis sinistä olla pojalla, joten se ei ollut syynä.

Olen joka kerralla halunnut tietää koska se on mahdollista. Se on eräs yksityiskohta lapsestani ja olen ollut kiinnostunut sen tietämään. Olen käynyt myös 4D-ultrassa koska minua kiinnostaa nähdä vauvani kasvonpiirteet. Minusta on mukava tietää jotain ihan konkreettista lapsesta. Lisäksi vaatteiden ym. hankinta on ollut helpompaa jo etukäteen.

ekasta en halunnut tietää. Tai oli oikeastaan ihan sama, mutta päätettiin, että ei ainakaan kysytä.
Toisesta olisin halunnut tietää ja kysyinkin mutteivät kertoneet :(.
Olisin halunnut tietää vain sen takia, että olisi ollut kiva kokeilla, onko odotus jotenkin erilaista kun tietää sukupuolen.

traumaattinen, ettei sukupuoli silloin olisi voinut vähempää kiinnostaa. Nyt toisessa raskaudessa haluan tietää sukupuolen ennen synnytystä, on siinä synnytyksessä muutenkin jo niin paljon jännättävää.

Uteliaisuudesta, varmaankin... Meillä sekä minä että mies, molemmat, ollaan haluttu tietää sukupuoli etukäteen. Esikoisesta suurimpana syynä oli varmaan uteliaisuus, toissijaisena syynä lastenhuoneen sisustus, vaatteiden värit...
Nyt toisesta halutaan tietää sekä uteliaisuudesta että käytännön syistä. On niin paljon pojan vaatteita ja leluja sun muuta kamaa, että ainakin minua (en tiedä miehen kiinnostusta) kiinnostaa, että käykö kaikki entiset vauvan kamat vai pääseekös tässä vaaleanpunaisille ostoksille ;)

Ja juu, oli mullakin synnytyksessä muutakin jännittämisen aihetta. En heräämön jälkeen meinannut muistaa koko vauvan olemassaoloa...

Olin vähän kiinnostunut tietämään sukupuolen, mutta mieheni lopulta päätti että haluaa "varmaksi" tietää. Syy oli se, että hän toivoi vähän enemmän poikaa ja halusi siksi tietää etukäteen, että osaa "varautua" jos tuleekin tyttö. Kävimme 4Dssä ja varmistui, että on tyttö tulossa! Mies on aivan onnessaan että olemme yleensäkin saamassa lapsen, ja tyttö on siis erittäin toivottu. Hän vain halusi enemmän aikaa, ettei sitten yllätys sukupuolesta vaikutaisi millään siltä, ettei tyttö olisi toivottu. Mielestäni oikein järjevää päättelyä ja ilolla soin hänelle tämän tiedon. Itseni tuntien voisin olettaa, että synnytyksen jälkimainingeissa tulisi tulkittua toisen ilmeet ja eleet ihan väärinpäin;) Nyt siis molemmat odotamme innolla tytärtämme.

Olen ihan tyytyväinen, että päätettiin selvittää sukupuoli, nyt vauva tuntuu jo paljon konkreettisemmalta, tiedämme hänen kasvonpiirteensä, sukupuolensa ja nimensä. Olen ensimmäistä kertaa raskaana, joten minulla on synnytyksessä ja vauvanhoidossa todella paljon kaikenlaista jännitettävää, olen vain tyytyväinen, ettei enää tarvitse jännittää sukupuolta!

Mutta on tosiaan jokaisen oma asia haluaako sen sukupuolen tietää etukäteen vai ei, onneksi on 4D niille ketkä sen haluavat selvittää! (meillä ei myöskään kunnan tarjoamissa ultrissa kerrottu..) Ymmärrän kyllä niitäkin jotka eivät halua tietää.

me haluttiin tietää esikoisen osalta siitä syystä, että mulle oli jotenkin kamalan tärkeää tietää kaikki mahdollinen. Jotenkin se rauhoitti mieltä... olin ehkä pikkuisen vauhko ;) Vaikka olikin aavistellut että esikoinen on poika niin 4D varmisti tämän asian. Myös kasvojen näkeminen teki odotuksesta jotenkin todellisemman ja silloin myös päätettiin nimi. Kun sitten synnytin, en edes osannut ajatella sukupuolta. Se tuli mieleen vasta kun joku sitä puhelimessa kysyi.

Nyt toista odottaessa tiedetään myös sukupuoli ja tyttö on tulossa. Nyt vain ei saatu 4D:ssä juuri minkäänlaista kuvaa... lääkäri ei oikein osannut käyttää laitetta :(. Ja se vähän harmittaa, kun haluaisin niin katsella pikkuisen dvd:tä. Meille sanottiin jo kunnallisessakin ultrassa ettei "täällä mitään näy"... joka siis itse tulkittiin kätilön hymyilyn vuoksi tytöksi.

Ehkä tuo sukupuolen selvittäminen johtuu ainakin mun osalta siitä, että haluaa selvittää kaikki mahdolliset asiat, jotka vaan voi. Oisko sitten uteliaisuutta??? Toisaalta mun pitää kaikkiin muihinkin asioihin valmistautua kaikella mahdollisella tiedolla, että taidan vaan olla luonteeltani sellainen.

Koska vauva on kuitenkin jompaa kumpaa sukupuolta ja haluan muutenkin tietää hänestä mahdollisimma paljon niin halusin toki tietää myös sukupuolen. Kutsumme myös vauvaa nimeltä, nyt ja edellisessä raskaudessa. Lisäksi vauvan vaatteet ovat niin sukupuolirajoitteisia, että helpottaa tietää etukäteen niin voi tehdä enemmän hankintoja. Kumpikin olisi tietysti ollut tervetullut, mutta synnytys on niin jännittävää muutenkin, että en kaipaa siihen yhtää lisäjännitystä.

Etukäteen ajattelin, etten haluaisi tietää sukupuolta.. Mutta kun ultra koitti, en voinut uteliaisuudelle mitään!! Oli pakko kysyä. Tosin sanoin, että jos ei kunnolla näy ja voi varmuudella sanoa kumpi on, niin ei sitten sano. Kuvasta ei voinut itsekkään erehtyä kun haaraväli oli keskellä kuvaruutua... ! :-)

"Jännitimme" hedelmöityksen ajankohtaa neljä vuotta. Päätin jo niinä vuosina, että siinä on jännitystä kylläkseen; kaikki info on tervetullutta. Joten siksi halusimme tietää sukupuolen etukäteen. Ei siinä sen ihmeempää syytä ole. Kumpikin sukupuoli yhtä toivottu, oli sitten tyttö tai poika.

Miten varmoja nämä 4D ultrat on, voiko siihen luottaa 100% ?
Entä jos ultrassa sanotaan että poika on ja sitten tuleekin tyttö?
Itse haluasin tietää kakkosen sukupuolen, ensimmäistä en halunnut. Vähän sama juttu kuin Ulpu74:llä. Tietäisi antaako poikien jutut kiertoon vai säästääkö pikku-veikalle.

ekassa raskaudessani olin niin utelias että olisin halunnut tietää kumpi on tulossa mutta mieheni oli mukana eikä halunnut tietää joten ei sitten kysytty.. koko raskauden ajan oli sellainen olo että poika tulee ja niinhän se tulikin.. pojan nimi mielessä oli koko ajan.. olihan se sitten kiva nähdä että poika siellä oli ollutkin..

toisessa ei mieheni ollut mukana joten kysyin kun siinä vaiheessa on aina niin innoissaan ja haluaa tietää kaiken mahdollisen kehityksen ym.. muille en kuitenkaan kertonut kumpi on tulossa.. sanoin vain että vaaveli näytti pyllyä ettei saanut selvää kumpi olisi.. minulle lääkäri sanoi että hyvin suurella todennäköisyydellä tulee tyttö ja sellainen olohan minulla muutenkin oli.. vain tytön nimi pyöri mielessä.. tä toinen oli varsinainen syöksysynnytys ilman kipulääkkeit ni olin niin onnellinen että lapsi on ulkona etten edes huomannut kysyä kumpi tuli.. mies sitten kysyi että haluanko tietää kumpi tuli? hymystä sitten arvasin..

olen kiinnostunut lapsestani enkä kaipaa elämääni mitään ylimääräistä jännitystä. Sukupuolella ei ole väliä, mutta haöuan mielelläni tietää sen jo nyt enkä sitten muutaman kuukauden päästä. Vai eikö kaikkia kiinnosta lapsen sukupuoli syntymän jälkeenkään? Neutreja ei kuitenkaan saane...;D

Sukupuolella ei ollut väliä, olin jo kahden tytön & kahden pojan äiti:)
Kävimme mieheni kanssa 4d kuvassa, haluten tarkastaa, että vatsan asukilla on varmasti kaikki ok..., niin ja kyllä halusimme tietää myös sukupuolen, mutta ei siihen sen kummempia perusteluja ollut:)
4d kuvan jälkeen konkretisoitui uusi perheenjäsen, myös sisaruksille ja innokkaina katselivat videota tulevasta pikkusiskostaan:)

Nämä ovat varmasti niitä jokaisen henkilökohtaisia mieltymyksiä, haluaako tietää etukäteen vai ei. Me halusimme tietää etukäteen, jos vain suinkin mahdollista, koska nykyajan tekniikka antaa tähän mahdollisuuden.

Saimme tietää, pienellä epävarmuudella, kumpi on tulossa ja olen tyytyväinen, että tiedän. Toki on vielä mahdollisuus, että sukupuoli ei ole se mitä ultrassa sanottiin, mutta oli vauva tyttö tai poika, yhtä ilolla otetaan vastaan!

Lähinnä sen vuoksi haluttiin tietää, koska emme näe syytä miksi EI. Jompaa kumpaa se on joka tapauksessa, mitä merkitystä sillä on, saako sen kuulla muutaman kk:n aiemmin tai myöhemmin. Synnytykseen riittää tosiaan jännitysmomenttia muutenkin.

Sitä lajia ei olla, että lastenhuone olisi maalattu sinisellä tai vaaleanpunaisella sukupuolesta riippuen. Vaatteita ei myöskään esikoiselle ostettu etukäteen. Pikkukakkosella tietty oli paljonkin vaatteita jo valmiina esikoiselta saatuina..

Minä taasen en halunnut tietää, kun minusta sitä ei kuulu tietää etukäteen. Nykytekniikka mahdollistaa monia, minusta kyseenalaisia juttuja. Me emme keksineet yhtään syytä miksi olisimme halunneet sukupuolen selvittää. Oli kiva jännätä loppuun asti. Taas on pulla uunissa ja emme halua tietää, koska sillä yksinkertaisesti ei ole mitään väliä. Monet sanovat, että haluavat tietää, vaikka sillä ei ole mitään väliä. Miksi pitää etukäteen sukupuoli tietää jos sillä kerta ei ole mitään väliä?? Luulisi nyt aikuisen malttavan hieman odottaa. Ei sitä vauvaakaan voi sieltä kesken kaiken pois ottaa, vaikkei malttaisikaan odottaa syntymää..

Nykyvanhemmat haluisivat varmaan selvittää, hiusten ja silmien värinkin etukäteen ja luonteenlaadun, temperamentin ja koko hiton geeniperimän jos se vain olisi mahdollista. kaikki pitää saada heti minulle. Kyllä nyt luulisi muutaman kuukauden malttavan odottaa..

En ymmärrä näitä mm. äskeisen kaltaisia kommentteja, "jo vain kaikki heti". Ihan niinkuin se olisi joltain pois, jos joku haluaa tietää sukupuolen etukäteen? Eikö tämä nyt ole ihan jokaisen oma asia?

Minusta luonto on tarkoittanut, ettei sukupuolta tiedä etukäteen. Se jättää paljon varaa ajatuksille ja tunteille, sellaista minkä luonto siis on tarkoitanut tulevan äidin ja isän mieleen. Villiä ajatusten laukkaa. Ajatukset lukkiintuu monella tapaa, kun tietää sukupuolen etukäteen. Joskus se voi olla jopa pettymys. Luonto sen korjaisi syntymänhetkellä, tiedä sitten miten korjaa, jos koko raskauden ajan ajattelee, että olispa ollut tyttö/poika. Eli luonnonmukaisesti meillä

Ei kannata ihan 100%:sesti luottaa rakenneultrassa saatuihin arvauksiin sukupuolesta. Meille kävi niin, että 20+3 rakenneultrassa sanottiin, että melko varmasti tyttö ja kätilö vielä hehkutti kuinka ei ole koskaan erehtynyt. Noh.. Käytiin sitten 24+3 ylimääräisessä ultrassa ja siellä sitten lääkäri taas esitteli hyvinkin selkeästi haarovälissä näkyviä "sukukalleuksia". Eli nyt sitten kuitenkin näyttäis poika olevan tulossa. :) Meillä on onneksi vielä yksi ultra ennen la:ta, jolloin voidaan vielä varmistaa kumpi sieltä sitten loppujen lopuksi on tulossa.

Ensimmäisestäe i kysytty et kumpi on tulossa. Kolmesta sauraavasta kysytiin, mutta ipanat halusivat pitää ite sen salaisuutena. Pitämällä jalkoja tiukasti yhdessä ja niin ettei näkynyt mitään. Viimeisin tosin sitten näytti vehkeesä sen päivän ultrassa jollain käynnistyksellä syntyi =)
Nytkin varmaan kysin uteliaisuudesta ja siksi et se todella konkretisoituisi et on joku eikä jokin tuolla mahassa.

En usko, että minulla on ajatukseni ovat lukkiutuneet, vaikka olen kysynyt kumpi on tulossa, ja tyttöä on povattu. Olen varautunut siihen, että sukupuoli ei olekaan se sanottu sitten syntymän jälkeen, mutta mielestäni osaan käsitellä asian. Eli en usko, että poikavauva olisi mikään pettymys! Ja en ole maalannut huonetta tms. Vaatteet on hankittu molemmille sopiviksi, joten "vaaraa" ei tämänkään suhteen ole.

Minun mielestäni jokaisen päätöstä täytyy kunnioittaa, ja jokaisen joka kysyy sukupuolta etukäteen, täytyy varautua siihen, että se ei ole 100 % tieto.

Yhteistyössä