Kuinka moni on halunnut tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Matami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ekasta ei olisi edes kerrottu ( ainakaan KOS:sissa ) vuonna 99,mutta jouduin ravaamaan siellä vähän väliä,joten kiltti sisätautilääkäri kysyi kerran että haluanko tietää kumpi tulee,tiesin jo unien perusteella,että tyttö :D tästä tulokkaasta ei oo oikein tuntemuksia eikä unia ja kun huomenna on rakenneultra,haluamme tietää miehen kans,kumpi tulee,vaikkei sillä sinänsä oo merkitystä ihan yhtä haluttu on oli sitten tyttö tai poika :) uteliaisuus on se suurin syy tässä tapauksessa :D

halusin tietää, koska kiva ollu vähä sillä silmällä katella kaikkia vaatteita jne.
ja maalsin pinniksenkin pinkiksi :D.. jos on poika, niin nukkuu siinä sitten silti. tyttöä veikattu.

1. ei haluttu tietää
2. haluttiin :) Aikalailla siksi, että jäi ekalla kerralla harmittamaan. Samaa sukupuolta oli, joten säästin kaikki vauvan vaatteet. Jos ois ollut eri sukupuoli, oisin myynyt esikoisen entiset ja ostanut "oikeen värisiä" tilalle :)

1. haluttiin tietään, ihan vain uteliaisuutta, oikein veikkasivat ultrassa
2. haluttiin tietää, että vauva tulisi konkreettisemmaksi esikoiselle, oikein veikkasivat taas
3. olisi haluttu tietää, mutta vauva piti meitä jännityksessä yliajalle asti :) Vaikka ravasinkin asentokontrollissa viimeiseen asti ja taas olisi haluttu kertoa tuleville isoveljille, tuleeko sisko vai veli. Toisaalta oli hauska odottaa ja voi sitä isän onnenmäärää, kun näki kumpi tuli :)

me ei ole haluttu tietää, koska sen kyllä kerkee näkemään sitten kun vauva syntyy. etukäteen voi hankkia sellaisia vaatteita,jotka on sopivia molemmille sukupuolille. ja vaunut on ihan sama minkä väriset on, on sitten tyttö tai poika.

Mun tutulleni lääkäri vahingossa ultratessa kertoi että saa pojan, tyttö tuli. Toinen tuttu halusi tietää ja kahdessa ultrassa todettiin tytöksi, poika syntyi...

Ite en ole koskaan kysynyt, miehen mielestä ei tarvetta. Esikoisen odotuksessa en tiennyt kumpi tulee, kakkosraskaus oli selkeästi erilainen ja poikafiilis vahva. Kolmannella kertaa olisin halunnut tietää vaatteiden vuoksi (kummat puran varastosta), mutta tyttöfiilis oli kyllä aivan selkeä ja tyttö tuli.

:wave:
olen kärsimätön ihminen. esikoisen ja kakkosen kohdalla en tiennyt. kolmosen kanssa otin selvää koska halusin tietää käykö vanhat tyttöjen vaatteet. ja sama homma nelosen kanssa. juu..en joutunut ostaa uusia. :D

Esikoista odottaessa ei kysytty.
Kuopuksen kohadlla kysyttiin ja ihan käytännön syistä; oli kiva tietää tuleeko samaa vai eri sukupuolta.
Jos olis ollut tyttö tulossa niin oisin varmaan varustautunut hiukka eri tavalla jo alkuun ( mekko päälle synnärillä :D )

Ekasta ei haluttu tietää, mutta toisesta halusin tietää jos ihan sen vuoksi, että tiesin, mitä teen esikoisen vanhoille vaatteille, laitanko eteenpäin vai jätetäänkö säilöön nuoremmalle ja niinhän ne säilöön jätettiin :)

Mulla oli todella vahva poikaolo.

Rakenneultrassa kysyin sukupuolta... ei näkynyt. Jouduin sitten ravaamaan ultrassa joka kuukausi. Olisin halunnut kysyä sukupuolta, mitään syytä ei ollut. Kai vaan uteliaisuus. En kuitenkaan koskaan kysynyt, koska ultraava lääkäri oli joka kerta erittäin epäystävällinen ja kiireinen. Viimeisessä ultrassa kuitenkin rohkaisin mieleni ja kysyin sukupuolta. Lääkäri tiuskaisi (epäystävlliseen tapaansa) "poika". Muuta hän ei tainnut koko aikana sanoakkaan.

Poika tuli.

Koko alkuraskaus meni panikoidessa kun niskaturvotusta oli vauvalla liikaa, saatiin sen takia monta ekstraultraa ja aina ultraan mennessä oli kauhea pelko että jotain kamalaa löytyy. Oli ihanaa kun viimeisessä ultrassa rv 23+1 saatiin kuulla että poika on tulossa, kyllä tuntui hyvältä kun ensimmäistä kertaa ultrassa olo oli kuin normaalilla odottajalla. Sai keskittyä vain sellaiseen hölmöön onnen tunteeseen ja tuleva isäkin röyhisteli seuraavat päivät rintaansa :)

Minä olen nähnyt aina unta minkälaisen lapsen saan. Ensimmäisen kohdalla halusin tietää ja ihan kunnallisella rv 26 kysyin satuuko näkemään sukupuolta. Ja näkyihän se. Jotenkin vauvasta tuli todellisempi kun tiesin sukupuolen, johon tosin en kovinkaan sokeasti luottanut. Toisen lapsen kohdalla halusin tietää ja varasin yksityiseltä ajan ja olipa mukavaa :) Olin vaan utelias. No emme kyllä kummassakaan kertoneet kellekkään muulle sukupuolta, paitsi toisessa raskaudessa äidilleni. Koska odotettavissa oli toinen tyttö ja halusin välttyä siltä nyt tulee varmasti poika, poika sen olla pitää meuhkaamiselta.

Mä olen niin huono jännittämään mitään asioita saati sitten näin isoa, joten haluttiin tietää etukäteen. Esikoisesta tosin sanottiin, ettei tästä nyt oikein nää, mitään poikaan viittaavaa ei kätilö löytänyt, mutta satavarmoja ei oltu ennen kuin tyttö syntyi. Kuopuksesta olin kipujen takia yksityisellä lääkärissä ja ultrattiin, kun lääkäri kysyi, että haluanko tietää. Mikäs siinä. Poika esitteli itseään oikein auliisti :D

Kerrottiin sukupuolesta, jos ihmiset halusivat tietää. Esim. isäni ja paras kaverini eivät halunneet tietää. Mitään muuta syytä ei siis ollut kuin kärsimättömyys ja tietysti se, että oli mahdollista tietää :)

Yhteistyössä