Miksi Et hyväksy samaa sukupuolta olevien avioliittoa?

"vieras"
Jos asiaa perustelee Raamatulla, niin silloin pitäisi säätää laki myös avoliiton kieltämiseksi. Kaikki synnit ovat yhtä pahoja, joten avoliittoakaan ei saa sallia kun se Raamatussa selkeästi kielletään.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28129563]Eikö kukaan tiedä?[/QUOTE]

Vastaus: Avioliiton synty on kuvattu 1. Mooseksen kirjassa 2:23-24: " Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).
 
"vieras"
Luulisin että koska itse kokevat haluavansa siunauksen sen jumalan nimessä johon itse uskovat. Olen itsekin sitä mieltä että kirkoilla pitää olla oikeus päättää, valtiollisella tasolla asia onkin sitten aivan eri.
Absurdia homona uskoa Jumalaan, joka pitää homouden harjoittamista syntinä, ja haluta tältä siunausta. Sitä siunausta ei silloin voi tulla. Ei silloin usko kyseiseen Jumalaan, vaan on luonut omien mielipiteidensä ja halujensa pohjalta jumalan. Silloin on turha tulla käskyttämään kyseiseltä kirkkokunnalta että "mä nyt uskon johonkin itse luomaani käsitykseen jumalasta".
 
[QUOTE="vieras";28129579]Ehkä kannattaisi perehtyä ennenkun rupeaa tekemään ihan vääriä tulkintoja asioista. Sieltä pystyy poimimaan tasan ne asiat mitä haluaa.[/QUOTE]

Niin pystyy, sen osoittavat mun mielestä todella tehokkaasti uskovat suurimmassa osassa keskusteluja joihin vedetään raamattu mukaan. Salliiko raamattu uudelleenvihkimiset ja avioero? Entä seksin ennen avioliittoa? Avoliitot, kuten joku mainitsi?

Kerro sinä, mitä raamattu määrää avioliitosta ja kaikkeen siihen liittyvästä?
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28129598]Vastaus: Avioliiton synty on kuvattu 1. Mooseksen kirjassa 2:23-24: " Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).[/QUOTE]

Aamen!
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28129598]Vastaus: Avioliiton synty on kuvattu 1. Mooseksen kirjassa 2:23-24: " Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).[/QUOTE]

Mutta puhutaanko siellä jossain nimenomaan avioliitosta?
 
"vieras"
Niin pystyy, sen osoittavat mun mielestä todella tehokkaasti uskovat suurimmassa osassa keskusteluja joihin vedetään raamattu mukaan. Salliiko raamattu uudelleenvihkimiset ja avioero? Entä seksin ennen avioliittoa? Avoliitot, kuten joku mainitsi?

Kerro sinä, mitä raamattu määrää avioliitosta ja kaikkeen siihen liittyvästä?
Tuossa onneksi joku kirjoitti jo! Seksiä ei harrasteta ennen avioliittoa, se kuuluu kahdelle ihmiselle. Etköhän säkin tämän asian tiennyt?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129613]Mutta puhutaanko siellä jossain nimenomaan avioliitosta?[/QUOTE]

"Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa (Ef. 5:28-29). "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (Ef. 5:31).

Aviomies ja vaimo on mainittu eli avioliitto.
 
[QUOTE="vieras";28129599]Absurdia homona uskoa Jumalaan, joka pitää homouden harjoittamista syntinä, ja haluta tältä siunausta. Sitä siunausta ei silloin voi tulla. Ei silloin usko kyseiseen Jumalaan, vaan on luonut omien mielipiteidensä ja halujensa pohjalta jumalan. Silloin on turha tulla käskyttämään kyseiseltä kirkkokunnalta että "mä nyt uskon johonkin itse luomaani käsitykseen jumalasta".[/QUOTE]

Kirkon sisällä on jo monia pappeja jotka siunaisivat homoliittoja oman vakaumuksensa mukaisesti. Ovatko he mielestäsi väärässä hommassa? Opit kirkon sisällä ovat muutenkin hyvin erilaiset tänä päivänä kuin raamatun syntyaikoina.
 
[QUOTE="vieras";28129622]Tuossa onneksi joku kirjoitti jo! Seksiä ei harrasteta ennen avioliittoa, se kuuluu kahdelle ihmiselle. Etköhän säkin tämän asian tiennyt?[/QUOTE]

Ja jos avioliittoon vihittäisiin kirkossa vain ne jotka todistettavasti ovat neitsyitä ennen sitä (miten tämä käytännössä todennetaan, erityisesti miehiltä?), kuinka moni pääsisi naimisiin kirkossa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129542]Muutaman homon /lesbon takia kirkolta pitäisi riistää vihkimisoikeus. En taatusti hyäksy tätä.[/QUOTE]

Kuka tässä on riistämässä kirkolta vihkimisoikeutta?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129599]Absurdia homona uskoa Jumalaan, joka pitää homouden harjoittamista syntinä, ja haluta tältä siunausta. Sitä siunausta ei silloin voi tulla. Ei silloin usko kyseiseen Jumalaan, vaan on luonut omien mielipiteidensä ja halujensa pohjalta jumalan. Silloin on turha tulla käskyttämään kyseiseltä kirkkokunnalta että "mä nyt uskon johonkin itse luomaani käsitykseen jumalasta".[/QUOTE]

Missä kohtaa Uutta Testamenttia Jeesus tai Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden tai kieltää homoja menemästä naimisiin? Huomaa: Jeesus tai Jumala. Ei siis kukaan heidän hännystelijöistään. Toisen käden "Paavalista tuntui siltä" tieto ei nyt kelpaa.

Ja Vanhaan Testamenttiin et voi nyt vedota jos et noudata kaikkia siellä lueteltuja käskyjä.
 
[QUOTE="vieras";28129669]Kuka tässä on riistämässä kirkolta vihkimisoikeutta?[/QUOTE]

Minä ilmeisesti kun sanoin sen olevan oma mielipiteeni että siviilivihkimiset ja kirkolliset siunaukset erikseen :D
 
Biliang
Nimim. Chala, sähän haastat mut pohtimaan ihan kunnolla.:) Hyvä niin.

Minun omaa arvomaailmaani ohjaa Raamattu.
Kuten ehkä arvaatkin, se ei aina ole ihan helppoa nykyajassa.:) Tulee usein keskusteluja, joissa arvojani kyseenalaistetaan ja uskoani pilkataan.
Silti se on minulle se totuus ja turva, suurempi kaikkea.

Tämä aihe on niin iso, että yritän nyt rajata vastaukseni mahd- lyhyeksi.
Minun vakaumukseni mukaan nainen ja mies voivat solmia avioliiton kirkossa (tai maistraatissa.)
(Oman näkemykseni mukaan maistraatissa solmittu avioliitto tarkoittaa eri asiaa, mutta lakipykälien vuoksi se on nyky-yhteiskunnassa selvempää.)

Sitten kun puhutaan homopareista, heidän suhdettaan ei mielestäni voi kutsua missään vaiheessa avioliitoksi.
 
"vieras"
Te, jotka ette hyväksy homoliittoja uskonnon takia, haluaisitteko te, että kaikkien pitäisi muutenkin elää teidän uskon mukaan? Pitäisikö esiaviollisen seksin olla laitonta? Pitäisikö muut uskonnot kieltää Suomessa? Kirkkopakko sunnuntaisin?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129719]Sitten hyväksyn kun pystyvät keskenään lisääntymään.

Sitä odotellessa.[/QUOTE]

Mahot naiset ja tuhkamunamiehet, nyt avioero kehiin! Ette pysty lisääntymään eli ei teillä ole oikeutta avioliittoonkaan.
 
Nimim. Chala, sähän haastat mut pohtimaan ihan kunnolla.:) Hyvä niin.

Minun omaa arvomaailmaani ohjaa Raamattu.
Kuten ehkä arvaatkin, se ei aina ole ihan helppoa nykyajassa.:) Tulee usein keskusteluja, joissa arvojani kyseenalaistetaan ja uskoani pilkataan.
Silti se on minulle se totuus ja turva, suurempi kaikkea.

Tämä aihe on niin iso, että yritän nyt rajata vastaukseni mahd- lyhyeksi.
Minun vakaumukseni mukaan nainen ja mies voivat solmia avioliiton kirkossa (tai maistraatissa.)
(Oman näkemykseni mukaan maistraatissa solmittu avioliitto tarkoittaa eri asiaa, mutta lakipykälien vuoksi se on nyky-yhteiskunnassa selvempää.)

Sitten kun puhutaan homopareista, heidän suhdettaan ei mielestäni voi kutsua missään vaiheessa avioliitoksi.
Mitä eroavaisuutta mielestäsi on maistraatissa ja kirkossa vihityillä? Tarkoitan siis juuri tuota kun sanoit että mielestäsi tarkoittaa eri asiaa vaikka pykälien mukaan selvempää. Tekeekö avioliiton mielestäsi juuri kirkossa, jumalan silmissä siunaus? Kuuluuko siihen oleellisesti parin oma usko vai millä tavoin näet kirkossa vihityt parit jotka eivät itse usko jumalaan ja sitä kautta avioliiton pyhyyteen?
 

Yhteistyössä