Miksi Et hyväksy samaa sukupuolta olevien avioliittoa?

"vieras"
Kuinka moni homo haluaa kirkossa naimisiin? Suurin osa haluaisi oikeuden tasavertaiseen avioliittoon heteroparien kanssa. Osa haluaisi saada omalta kirkkokunnaltaan siunauksen liitolleen. Mistä te revitte tuon että kaikki homot haluaa just kirkossa naimisiin? :D
Juuri tuo että osa, joka haluaisi kirkkokunnalta siunauksen, häiritsee. Miksi on pakko yrittää saada siunaus asialle, joka on kyseisen uskontokunnan oppien mukaan syntiä?
 
"vieras"
Miksi siis vaadit muita elämään Sinun uskosi mukaan?
En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta vastaan. Kukaan ei vaadi mitään jokainen eläköön niin kuin haluaa, mutta avioliitto on Pyhä miehen ja naisen välinen liitto niin sanoo Raamattu ja seuraavalle joka aikoo kommentoida, että et varmaan elä Raamatun mukaan: Joo en eläkkään, enkä ole edes uskovainen mutta tämä asia vaan menee näin ja se minun mielipide ja näköjään aika moni muu on samaa mieltä.
 
[QUOTE="vieras";28129455]En ole hyväksynyt pedofiliaa, eläimiin sekaantumista enkä homouttakaan hyväksy.[/QUOTE]

Raamattu käsittääkseni on hyväksynyt kylläkin aikasta paljon..? Onko mielestäsi ihan oikeasti Tosissaan verrattavissa tuntea seksuaalista vetovoimaa ja halua harrastaa seksiä (olettaen että kyseessä on vaikka 40v mies) 7-vuotiaan tytön kanssa kuin toisen 40-vuotiaan miehen kanssa? Samalla viivalla sairasta ja rikollista?
 
"Vieras"
Oletan kysymyksen olevan minulle? Miksen saa esittää vastakysymyksiä? Kunnioitan yhtälailla kaikkien mielipiteitä, olivat ne mitä tahansa, jokaisella on oikeus omaansa. Voin silti olla eri mieltä, sanoa sen, kysyä jatkokysymyksiä ja erityisesti "korjata" sellaisia tulkintoja jotka perustuvat valheelliseen tietoon ;)
Onko se toisten kunnioittamista, jos hyökkää jokaiseen mielipiteeseen? Ja mistä sä tiedät, että mitkä asiat ovat oikein ja mitkä sun omia tulkintoja?
 
"vieras"
Raamattu käsittääkseni on hyväksynyt kylläkin aikasta paljon..? Onko mielestäsi ihan oikeasti Tosissaan verrattavissa tuntea seksuaalista vetovoimaa ja halua harrastaa seksiä (olettaen että kyseessä on vaikka 40v mies) 7-vuotiaan tytön kanssa kuin toisen 40-vuotiaan miehen kanssa? Samalla viivalla sairasta ja rikollista?
Yhtä sairasta se on. Kummatkin haluan rikoslakiin tuomittavaksi enkä anna tippaakaan periksi joustossani.
 
"vieras"
Raamattu käsittääkseni on hyväksynyt kylläkin aikasta paljon..? Onko mielestäsi ihan oikeasti Tosissaan verrattavissa tuntea seksuaalista vetovoimaa ja halua harrastaa seksiä (olettaen että kyseessä on vaikka 40v mies) 7-vuotiaan tytön kanssa kuin toisen 40-vuotiaan miehen kanssa? Samalla viivalla sairasta ja rikollista?
Oletko lukenut itse Raamattua?
 
Avioliitto on Raamatun mukaan tarkoitettu miehen ja naisen välille. Kuten aikaisempi kirjoittaja ehdottikin, miksei homoparien liitolle omaa nimeä?
Onko meillä, nykyajan suomalaisilla, oikeutta muuttaa tuhansia vuosia vanhaa käytäntöä?
Kristinusko ei ole maailman ainoa uskonto, lähellekään. Miksi teillä pitäisi olla oikeus määritellä koko maan, miljoonien ihmisten oikeudet Teidän oppienne perusteella? Suomessa ei ole todellakaan ollut raamatun opit vallalla tuhansia vuosia, kannattaa vähän perehtyä historiaan.. Se on yhtä väkipakolla tänne syötetty kuin pikaruokitut tehobroilerit.
 
Aika iso osa on samoilla linjoilla.

Minä olen myös sitä mieltä, että maistraatissa suhteita voidaan rekisteröidä jos joku niin haluaa.

Avioliitto on naisen ja miehen liitto, jonka Jumala siunaa.
Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun, että olen uskossa ja itsekin syntinen ihminen.
Ero on se, että minä en pyydä kirkkoa siunaamaan syntiäni, pyydän siitä vapautusta ja armahdusta.
Eikö silloin olisi tasa-arvoisinta ja tasapuolisinta antaa oikeus virallisen avioliiton myöntämiseen maistraatille, koskien kaikkia, ja jokaiselle kirkkokunnalle vapaus siunata ne liitot jotka kokevat oppiensa mukaan tarpeeksi oikeiksi?
 
Ei uskovainen
Itselleni on aivan sama saavatko homot mennä naimisiin. Tiedän kuitenkin, että Suomessa on paljon ihmisiä joille avioliitto on heidän uskontoonsa pohjautuva traditio. Kunnioitan heidän uskontoaan ja traditiotaan, joten jos suurin osa heistä vastustaa homojen avioliittoa, en näe mitään syytä sille, että joillakin on oikeus viedä tai muuttaa sitä. Yritän siis olla suvaitsevainen.
 
[QUOTE="vieras";28129486]Juuri tuo että osa, joka haluaisi kirkkokunnalta siunauksen, häiritsee. Miksi on pakko yrittää saada siunaus asialle, joka on kyseisen uskontokunnan oppien mukaan syntiä?[/QUOTE]

Luulisin että koska itse kokevat haluavansa siunauksen sen jumalan nimessä johon itse uskovat. Olen itsekin sitä mieltä että kirkoilla pitää olla oikeus päättää, valtiollisella tasolla asia onkin sitten aivan eri.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129488]En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta vastaan. Kukaan ei vaadi mitään jokainen eläköön niin kuin haluaa, mutta avioliitto on Pyhä miehen ja naisen välinen liitto niin sanoo Raamattu ja seuraavalle joka aikoo kommentoida, että et varmaan elä Raamatun mukaan: Joo en eläkkään, enkä ole edes uskovainen mutta tämä asia vaan menee näin ja se minun mielipide ja näköjään aika moni muu on samaa mieltä.[/QUOTE]

Mitä siellä Raamatussa sanotaan avioliitosta?
 
[QUOTE="Vieras";28129496]Onko se toisten kunnioittamista, jos hyökkää jokaiseen mielipiteeseen? Ja mistä sä tiedät, että mitkä asiat ovat oikein ja mitkä sun omia tulkintoja?[/QUOTE]

Jos sanotaan että homot yleisenä massana haluavat juurikin kirkon vihkivän heidät avioliittoon niin osaan kyllä sanoa että ihan faktaa on ettei tämä pidä paikkaansa ;)

Vetoaisin jälleen kerran siihen että keskustelun idea keskustelupalstalla on keskustella, henk. koht. pidän sellaisia ketjuja harvinaisen tylsinä ja suoranaisen aivottomina jossa kysytään kysymys, vastauksia tulee 20kpl joista kaikki suht samoja, ja homma jää siihen. Mikä sellaisessa on ideana, en tiedä..
 
[QUOTE="vieras";28129500]Yhtä sairasta se on. Kummatkin haluan rikoslakiin tuomittavaksi enkä anna tippaakaan periksi joustossani.[/QUOTE]

Ok. Yleiseksi onneksi sinä et taida yksinäsi näistä asioista päättää ;)
 
[QUOTE="vieras";28129510]Oletko lukenut itse Raamattua?[/QUOTE]

En mitenkään erityisen tutkimismielessä, pyrkinyt joskus perehtymään mutta kun on niin kauheen kuiva eikä oikein henkilökohtaisia intressejä.
 
Biliang
Nimimerkille Chala.

Minulle avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen liittoa, jonka Jumala yhdistää.
Maistraatissa rekisteröity suhde merkitsee minulle täysin eri asiaa, oli kyseessä sitten hetero- tai homoseksuaalinen pari.
 
[QUOTE="vieras";28129542]Muutaman homon /lesbon takia kirkolta pitäisi riistää vihkimisoikeus. En taatusti hyäksy tätä.[/QUOTE]

Ev.lut. kirkon jäsenet ovat vielä vallallaan Suomessa, mutta määrä vähenee jatkuvasti ja uskovien määrä on huomattavasti pienempi kuin kirkkoon kuuluvien luku. Mun mielestä uskonnollisesti pirstaleituvassa Suomessa olisi huomattavasti tasavertaisempaa tämä monikulttuurisempi malli; siviilivihkiminen jonka jälkeen kirkollinen siunaus jos pari sen haluaa ja oma kirkko myöntää. Uskonnosta riippumatta.
 

Yhteistyössä