Miksi Et hyväksy samaa sukupuolta olevien avioliittoa?

Biliang
Ei, en näkisi että olisi hyötyä kieltää noita asioita laissa.

Kuten jo taisin kirjoittaakin, vaikka en näe sitä hyvänä, niin ymmärrän että nykyisten lakipykälien viidakossa miehen ja naisen on "järkevää" olla avioliitossa meidän ihmisten laatimien lakien vuoksi.
 
Homoavioliittojen puolustamisesta on tullut uusi suosittu jeesustelun aihe. Mikä helvetin tarve normiheteroihmisillä on peukuttaa kaikkea mikä liittyy homoavioliittoihin? Mulla ei ole mitään niitä vastaan mutta en mä joka käänteessä mene huutamaan kannatusta asialle kerätäkseni sillä jotain hyväntahtoisuuspisteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
"vieras"
Ei, en näkisi että olisi hyötyä kieltää noita asioita laissa.

Kuten jo taisin kirjoittaakin, vaikka en näe sitä hyvänä, niin ymmärrän että nykyisten lakipykälien viidakossa miehen ja naisen on "järkevää" olla avioliitossa meidän ihmisten laatimien lakien vuoksi.
Näetkö itse, että sulla ei ole tässä ajattelussa mitään logiikkaa? Sulla ei ole mitään perusteluja mielipiteillesi ja ne eivät ole mitenkään johdonmukaisia.
 
"vieras"
Homoavioliittojen puolustamisesta on tullut uusi suosittu jeesustelun aihe. Mikä helvetin tarve normiheteroihmisillä on peukuttaa kaikkea mikä liittyy homoavioliittoihin? Mulla ei ole mitään niitä vastaan mutta en mä joka käänteessä mene huutamaan kannatusta asialle kerätäkseni sillä jotain hyväntahtoisuuspisteitä.
Moni normihetero uskoo tasa-arvoon ja sattuu vain pitämään täysin käsittämättömänä sitä, että homot eivät saa mennä naimisiin.
 
"vieras"
Kyllä, juurikin siksi että Raamattu sanoo niin.:)

Ja kyllä, en pidä esiaviollisia suhteita tai avoliittoa Jumalan silmissä hyväksyttyinä, vaikka ne nykyään ovatkin ihan "arkipäivää".

Tässä keskustelussa haluan tuoda esille nimenomaan näkemystäni kirkossa solmittavista avioliitoista.
Mutta tässä keskustellaan laista, ei kirkosta. En kysynyt sitä onko avoliitto Jumalan silmissä hyväksyttävä, vaan sitä pitäisikö sen olla laiton. Jos perustelet homoliittojen kieltämistä sillä, että se on Jumalan silmissä väärin, niin loogisesti pitäisi myös kaikki muu mikä on Jumalan silmissä väärin tehdä laittomaksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129946]Eikö se termi ole jo pilattu ja arvot romutettu sillä, että uskonnottomat saavat samaa termiä käyttää, vaikka heidät on vihitty maistraatissa?[/QUOTE]

Eikä vain uskonnottomat, he mitä todennäköisemmin ovat myös harrastaneet seksiä ja asuneet yhdessä ennen avioliittoa. He ovat voineet harrastaa seksiä myös monen eri ihmisen kanssa, jopa saman sukupuolen kanssa.
 
[QUOTE="vieras";28129985]Moni normihetero uskoo tasa-arvoon ja sattuu vain pitämään täysin käsittämättömänä sitä, että homot eivät saa mennä naimisiin.[/QUOTE]Jos normiheterot uskoisivat tasa-arvoon siinä määrin kuin yrität antaa ymmärtää niin monet muut ongelmat ratkeaisivat varmaan alta aikayksikön. Homoliittojen puolustaminen on trendikästä, siinä kaikki.
 
"vieras"
Se on sinun mielipiteesi ja siihen sinulla on oikeus.

Luulen kuitenkin, että kyse on enemmän siitä että näemme asiat niin kovin eri tavalla.:)
Ei vain kyse on siitä, että sinulla ei ole mitään logiikkaa ajatuksesi taustalla, ainoastaan hokema "avioliitto on miehen ja naisen välinen" mitä et pysty mitenkään perustelemaan, etkä edes halua miettiä yhtään syvemmin, koska luultavasti pelkäät sitä, että et todellakaan löydä asialle mitään syytä.
 
"vieras"
Ei, en näkisi että olisi hyötyä kieltää noita asioita laissa.

Kuten jo taisin kirjoittaakin, vaikka en näe sitä hyvänä, niin ymmärrän että nykyisten lakipykälien viidakossa miehen ja naisen on "järkevää" olla avioliitossa meidän ihmisten laatimien lakien vuoksi.
Miksi niiden kieltämisestä laissa ei ole hyötyä, mutta homojen avioliiton kietämisessä on? Molemmathan Raamatussa on kielletty eli miksi on mielestäsi tärkeää, että jotkut Raamatussa kielletyt asiat on laittomia ja jotkut toiset taas ei?

Miksi maistraatissa vihityt pakanat saavat sinun puolestasi käyttää termiä "avioliitto", mutta homoille pitäisi keksiä joku uusi termi? Eikö nuo pakanat jo pilaa sen termin?
 
"vieras"
Homoavioliittojen puolustamisesta on tullut uusi suosittu jeesustelun aihe. Mikä helvetin tarve normiheteroihmisillä on peukuttaa kaikkea mikä liittyy homoavioliittoihin? Mulla ei ole mitään niitä vastaan mutta en mä joka käänteessä mene huutamaan kannatusta asialle kerätäkseni sillä jotain hyväntahtoisuuspisteitä.
Tästä olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Kumman paljon heteroja kiinnostaa homojen asiat. Muoti-ilmiöhän se on tästä asiasta meuhkata. Esimerkiksi viime vaalien alla puhuttiin homoista yhtä paljon kuin vaikkapa talousasioista. Sitten jotkut ihmiset vielä tekevät äänestyspäätöksiä henkilön homokannan perusteella. Samahan se on, mitä mielipiteitä ehdokkaalla on muuten, kunhan homokanta on mieluinen. Onhan tämä homojen elämää ajatellen tärkeä aihe, mutta oikeasti kuitenkin paljon isompiakin asioita keskusteltavaksi ja jatkuvasti ajettavaksi olisi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28130012]Tästä olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Kumman paljon heteroja kiinnostaa homojen asiat. Muoti-ilmiöhän se on tästä asiasta meuhkata. Esimerkiksi viime vaalien alla puhuttiin homoista yhtä paljon kuin vaikkapa talousasioista. Sitten jotkut ihmiset vielä tekevät äänestyspäätöksiä henkilön homokannan perusteella. Samahan se on, mitä mielipiteitä ehdokkaalla on muuten, kunhan homokanta on mieluinen. Onhan tämä homojen elämää ajatellen tärkeä aihe, mutta oikeasti kuitenkin paljon isompiakin asioita keskusteltavaksi ja jatkuvasti ajettavaksi olisi.[/QUOTE]

Niinpä, jos voitaisiin hoitaa nämä perus ihmisoikeuskysymykset ensin alta pois niin voitaisiinkiin keskittyä tärkeimpiin asioihin. Mutta niin kauan kun toisia syrjitään seksuaalisen suuntautumisensa takia, on asia tapetilla.
 
[QUOTE="vieras";28130012]Tästä olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Kumman paljon heteroja kiinnostaa homojen asiat. Muoti-ilmiöhän se on tästä asiasta meuhkata. Esimerkiksi viime vaalien alla puhuttiin homoista yhtä paljon kuin vaikkapa talousasioista. Sitten jotkut ihmiset vielä tekevät äänestyspäätöksiä henkilön homokannan perusteella. Samahan se on, mitä mielipiteitä ehdokkaalla on muuten, kunhan homokanta on mieluinen. Onhan tämä homojen elämää ajatellen tärkeä aihe, mutta oikeasti kuitenkin paljon isompiakin asioita keskusteltavaksi ja jatkuvasti ajettavaksi olisi.[/QUOTE]Joillekin ihmisille se on varmaan keino yrittää korostaa sitä omaa heteroutta hyväksyttävällä tavalla ja samalla kerätä tykkäyksiä sosiaalisessa mediassa.
 
"vieras"
Ainoa vastaus, joka sinulle kelpaisi, olisi sinun omien arvojesi mukainen.

Ehkä me vain myönnämme, että olemme eri mieltä näistä asioista?
Meitä on kylläkin useita, joiden kanssa keskustelet. Oikeastaan ainakin minun kanssani olet vähemmän eri mieltä kuin kuvittelet. Puutuin ainoastaan epäloogisuuksiin perusteluissasi. Ei mielipiteissäsi sinänsä ole mitään vikaa, mutta perustelusi ontuvat.
 
Biliang
Huomasitko, että yritin löytää asiaan kompromissia muutamassakin viestissä?

Nykymaailmassa olisi epärealistista odottaa ihmisten elävän pelkästään Raamatun sääntöjen mukaisesti tai täysin niitä vastaan.
Tottakai minä TOIVOISIN että menee niin, mutta niin ei tule käymään.
Siksi pitää yrittää löytää kompromissi meidän välille, kompromissi jonka minä voin hyväksyä omalta kohdaltani niin, etten toimi Jumalaa vastaan ja sinä niin että olet tyytyväinen.
 
"vieras"
Huomasitko, että yritin löytää asiaan kompromissia muutamassakin viestissä?

Nykymaailmassa olisi epärealistista odottaa ihmisten elävän pelkästään Raamatun sääntöjen mukaisesti tai täysin niitä vastaan.
Tottakai minä TOIVOISIN että menee niin, mutta niin ei tule käymään.
Siksi pitää yrittää löytää kompromissi meidän välille, kompromissi jonka minä voin hyväksyä omalta kohdaltani niin, etten toimi Jumalaa vastaan ja sinä niin että olet tyytyväinen.
Mutta eihän homoliitot vaikuta mitenkään siihen toimitko sinä Jumalaa vastaan. Sinä saat elää niin hyvin Raamatun oppien mukaisesti kun vain itse haluat, mutta ei sillä ole mitään tekemistä muiden ihmisten kanssa. Ei meidän syntimme ole sinun syntejä, anna meidän tehdä syntiä, jos me niin kerta haluamme. Onko homous sinusta suurempi synti kuin esim. seksi ennen avioliittoa vai minkä takia juuri homous on asia, johon lain pitää puuttua? Yritän edelleen etsiä sitä logiikkaa tämän ajatuksen takana.
 
"vieras"
Joillekin ihmisille se on varmaan keino yrittää korostaa sitä omaa heteroutta hyväksyttävällä tavalla ja samalla kerätä tykkäyksiä sosiaalisessa mediassa.
Tai sitten ihan vain sitä mainitsemaasi laumasieluisuutta: "Kaikki muutkin vouhkaavat tästä, niin kyllä minäkin sitten." Ja koska aihe jakaa mielipiteitä vahvasti, on kiva profiloitua jomman kumman kannan kannattajaksi, mainostaa sitä facebookissa ja debatoida aiheesta. Vähän sama, kun jos pyytää esimerkiksi lukioikäisiä keksimään jonkin moraalisen ongelman ja sitten väittelemään siitä, aiheet ovat tasoa "abortti" ja "eutanasia". No, en nyt tiedä onko siinä mitään samaa :), mutta jotenkin mun mielessä molempiin liittyy samaa tiettyä naiviutta.

Ja kyllä, asia on mielestäni tärkeä yksilötasolla, mutta keskustelun saamat mittasuhteet koomiset. Tämän ajan kettutytöt.
 
  • Tykkää
Reactions: ihme mies

Yhteistyössä