miksi äiti ei saisi käydä juhlimassa ennenkuin lapsi on mielellään vaikkapa 7v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja mom:
No juhliminen ja ryyppääminen on eri asia. Jos lähtee juhlimaan esim. kavereiden kanssa syömään on ok.
Mutta jos lähtee ihan juomalla juomaan viinaa niin enpä suvaitse.

Saanen udella miksi näin? Mistä se lapsi tietää mitä äiti/isi on tehnyt sen hoidossa olo aikana?

No ryypiskelyllä on yleensä jälkioireita seuraavana päivänä :whistle:

Ei mulla oo ;)
Mullakaan ei oo, en oo koskaan kärsinyt krapulasta.

Mutta kyllä se kertoo ihmisestä jotain että on pakko päästä kotiin pois, hakemaan huomiota ja pitämään yllä jotain ihme bilehilejuttua silloinkin, kun kuviot olisivat tärkeämmät jossain ihan muualla. Mikä siinä vetää?

miks sitä pitää ihmetellä? kaikki ei oo niinku sinä ja miks pitäis ollakkaan?

Miks sä ihmettelet että siitä meuhkataan? Kaikki ei oo niinkun sinä ja miks pitäs ollakaan? B)

Kun mun lapset olivat ihan pikkuvauvoja, vastasyntyneitä, niin en todellakaan halunut lähteä vauvan luota pois. Siis MINÄ olin sekä fyysisesti ( imetin ) että psyykkisesti kiinni lapsessani. Vaikea kuvitella, että joku voi ajatella toisella tavalla. Sellainen ajatusmaailma on minulle ihan vieras.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Kun mun lapset olivat ihan pikkuvauvoja, vastasyntyneitä, niin en todellakaan halunut lähteä vauvan luota pois. Siis MINÄ olin sekä fyysisesti ( imetin ) että psyykkisesti kiinni lapsessani. Vaikea kuvitella, että joku voi ajatella toisella tavalla. Sellainen ajatusmaailma on minulle ihan vieras.

Kai sä tiedät että sulla on pipo kireällä. :D

Hyvä, etten oo ainut. B)

Miks sä ihmettelet että siitä meuhkataan? Kaikki ei oo niinkun sinä ja miks pitäs ollakaan? B)

mites mä tähän nyt liityin mitenkään :o

ai, kuka tän ketjun sitten aloitti? :xmas:

sä kirjoitit kaikki ei oo niinku sä.. eli siis minäkö siellä juhlimassa oon käyny ja en hyväksy että muut ei käy?

eikös äitien pitäisi imettää lastaan yli puoli vuotta?Miten se baarista käsin onnistuu?Ei multa ainakaan,kun meidän muksuille kelpasi maito vain suoraan tissistä!

sä kirjoitit kaikki ei oo niinku sä.. eli siis minäkö siellä juhlimassa oon käyny ja en hyväksy että muut ei käy?

Ei hitto, mä esitin kysymyksen/ajatuksen, johon sä et edes osannut vastata vaan tulit väliin vaan näsistelemään "kaikki ei oo niinkuin sä" jutuillas. Oliko sulla mulle oikea vastaus, vai ei? Jos ei, niin en jaksa sun kanssa vääntää. :D

[

Mutta kyllä se kertoo ihmisestä jotain että on pakko päästä kotiin pois, hakemaan huomiota ja pitämään yllä jotain ihme bilehilejuttua silloinkin, kun kuviot olisivat tärkeämmät jossain ihan muualla. Mikä siinä vetää?

Ei mulla oo ainakaan mitään huomionhaku tarvetta tai bilehileyttä??

...ja sitä paitsi käydään myös miehen kanssa yhdessä ystäväpariskuntien kanssa.
Mutta ihan baarissa käydään juu ja kaljaakin juodaan :whistle:

Sitten on duunikaverien kanssa hippaaminen. Se on sellaista sosiaalisten kontaktien ylläpitoa.

Niin ja tyttökaverien kanssa hippaaminen om menneiden muistelua :D

Ne on tärkeitä sosiaalisia kuvioita ne. Ainakin mulle.
Perhe on mulle tärkein, mutta mulla ei oo kotinysvääjän luonto, vaikka oonkin lapsiani kotona hoitanut.

Ja vanhasta tottumuksesta kaveriporukassa käydään ulkona;
syömässä, juomassa, juttelemassa, tanssimassa...
Ei me olla koskaan pitsiä nyplätty kappelin takahuoneessa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:

Kai sä tiedät että sulla on pipo kireällä. :D

Hyvä, etten oo ainut. B)

Juuh! Niin kireällä on, että saumatkin puristaa :D

Ei hitto, mä esitin kysymyksen/ajatuksen, johon sä et edes osannut vastata vaan tulit väliin vaan näsistelemään "kaikki ei oo niinkuin sä" jutuillas. Oliko sulla mulle oikea vastaus, vai ei? Jos ei, niin en jaksa sun kanssa vääntää. :D
jääpä sinä kiillottamaan sädekehääsi
:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
[

Ei mulla oo ainakaan mitään huomionhaku tarvetta tai bilehileyttä??

...ja sitä paitsi käydään myös miehen kanssa yhdessä ystäväpariskuntien kanssa.
Mutta ihan baarissa käydään juu ja kaljaakin juodaan :whistle:

Sitten on duunikaverien kanssa hippaaminen. Se on sellaista sosiaalisten kontaktien ylläpitoa.

Niin ja tyttökaverien kanssa hippaaminen om menneiden muistelua :D

Ne on tärkeitä sosiaalisia kuvioita ne. Ainakin mulle.
Perhe on mulle tärkein, mutta mulla ei oo kotinysvääjän luonto, vaikka oonkin lapsiani kotona hoitanut.

Ja vanhasta tottumuksesta kaveriporukassa käydään ulkona;
syömässä, juomassa, juttelemassa, tanssimassa...
Ei me olla koskaan pitsiä nyplätty kappelin takahuoneessa ;)

Joo, ei ollut oleellista että mä tarvitsen jonkun tilinteon tähän nyt. Lähinnä siis sitä, että jos pitää päästä joka viikonloppu tai useasti ylipäätään, niin mikä se syy siihen on? Koska kyllä meillä ainakin perhe-elo heittäisi päälaelleen hyvin äkkiä jos jokaviikonloppu olisi hipalle päästävä: se ois yhteisestä ajasta lasten kanssa pois, kun puolinukuksissa viettäis ne hipan jälkeiset päivät, jos nyt lapset hoidosta hakis íhmisten ajoissa ylipäätään..

Mä en oo ymmärtänyt tätä tapaa neitin jälkeen missään vaiheessa, tuskin tulen ymmärtämäänkään.

jääpä sinä kiillottamaan sädekehääsi
:saint:

En mä sitä itse kiillota, mulla on palveluskunta sitä varten. Sä muuten olet vuorossa seuraava. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nokka pokka:
eikös äitien pitäisi imettää lastaan yli puoli vuotta?Miten se baarista käsin onnistuu?Ei multa ainakaan,kun meidän muksuille kelpasi maito vain suoraan tissistä!
Mun muksuille kelpasi pullostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Kaikille lapsille ei kelpaa

Niin...tuntuu että täällä ei oo mitään keskitietä eli joko käydään baarissa JOKA viikonloppu ja vedetään PERSEET
tai sitten ei äydä missään.

Eli eiköhön normaalein tilanne liene se, että JOSKUS käydään ulkona ja alkoholiakin käytetään JÄRJELLÄ?

Miksi pitää itse olla jonkunlainen ymmärtääkseen muita?? En minä ainakaan ole 7 vuoteen tehnyt mitään muuta kuin synnyttänyt, imettänyt ja hoitanut lapsia ja vielä nauttinut siitä. Mutta ei se tarkoita että kaikkien muiden pitää olla samanlaisia, tai että se kotona oleminen minusta yhtään sen parempaa äitiä tekisi. Voihan olla että kun en käy missään olen maailman rasittavin äiti lapsilleni, en vaan huomaa sitä itse :saint:

Moi köökkis =) =) =) =)

Nyt mulla on sit koira ja rodun kyllä keksit ku katot nikkiä ja arvaat varmaan ku kauan poissa ollu täällä kirjotteleeki.

Mulla on ikävä sun pöperöitä ja sitä karvakorvaa ku en oo vuosiin teitä nähny.

No ei tietystikkään kelpaa, keittiönoita vastas että keittiönoidan lapsille kelpas, ei että kaikille kepais.

No eipä mulla ollut kyllä minkäänlaisia intressejä ravintolaelämään tuolloin.Olin ennen lapsia jo 10v miltei joka vkl niissä luuhannut.Tehkää lapsenne vasta 30v jos ravintolaan on hinku jo suoraan synnäriltä!

vauvani oli 1kk vanha kun lähdin tuulettumaan.lapset jäi isälle,myös vauva.korvikkeella mentiin jo silloin.
voin kertoa että olin humalassa ja vahvassa sellaisessa ja aamulla lasten ei tarvinnut katsoa krapulaista äitiä.koska meillä isä voi hoitaa lapsia välillä.myös sitä vauvaa.koska se tekee isällekkin hyvää olla lasten kanssa myös sen vauvan kanssa.
ja äidille teki hyvää rillutella kavereiden kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Niin...tuntuu että täällä ei oo mitään keskitietä eli joko käydään baarissa JOKA viikonloppu ja vedetään PERSEET
tai sitten ei äydä missään.

Eli eiköhön normaalein tilanne liene se, että JOSKUS käydään ulkona ja alkoholiakin käytetään JÄRJELLÄ?

Mä lähinnä kaiketi puutuin kirjoituksessani mm ärsykkeen ja uteliaan kommentteihin, enkä ottanut kantaa ns normaaliin kotoa irroittautumiseen: eräät kun toivat hyvin selvästi esille sen että sitä juhlintaa tulee harjoitettua useammin...

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Moi köökkis =) =) =) =)

Nyt mulla on sit koira ja rodun kyllä keksit ku katot nikkiä ja arvaat varmaan ku kauan poissa ollu täällä kirjotteleeki.

Mulla on ikävä sun pöperöitä ja sitä karvakorvaa ku en oo vuosiin teitä nähny.
Mooooooi, pitkästä aikaa :hug: :hug: :hug: Vai että on koiruli tullut taloon? Minkä ikänen? Millos tulet käymään?

Yhteistyössä