miksi äiti ei saisi käydä juhlimassa ennenkuin lapsi on mielellään vaikkapa 7v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
taas täällä moralisoidaan kun nuoripari haluaisi lähteä juhlimaan.
ja sanoo sen sitten kuka tahansa, että haluaa lähteä ulos juhlimaan ja tuulettumaan kun vauva on esim 4kk, ensin meuhkataan että abortti on rikos sitä ei saa tehdä, tämä vahingossa raskaaksi tullut nuori ja miksei vanhempikin äiti ei nauti raskaudesta, ei olisi halunnut lasta mutta yleinen mielipide on aborttia vastaan. äiti päättää pitää lapsen, vaikka ei alunalkaen halunnutkaan sitä. ehkä hän ei osaa nautiia raskaudesta koska koko uutinen oli kova järkytys/shokki tai ei osaa suhtautua vauvaan samalla tavalla kuin sellainen joka sitä ehkä pienestikkin haluaa. miksi hänen sitten pitää jumittaa 4 seinän sisälle lapsen synnyttyä jos vauvalla vain on hyvä hoitaja?
ensin meuhkataan yhdestä sitten toisesta, kaikki vaan tässä maailmassa ei ole niin ruusuista ja ihanaa kuin kuvitellaan. kaikki ei toimi samalla tavalla kuin sinä maailman paras äiti

No eihän synnyttänyt enää saa elää muulle kuin vaan perheelleen :D

Ihmisen kuuluu elää ja saada elää ja nauttia elämisestä on sitten synnyttänyt tai ei ja se mistä nauttii ja miten on taas täysin yksilöllistä ja ihmisen yksilöllisyyttä tulee itsekunkin myös arvostaa.

Vai onko joku oikeasti täydellinen???

ei musta siinä mitän pahaa jos joskus käy "tuulettumassa",mutta sellanen joka perjantain-pakollinen-baarissa käynti kyl särähtää korvaan pahasti,vaikka siellä ei edes dokailis paljoa sillon.

No kyllä mun mielestä vanhemmilla on oikeus juhlia silloin tällöin ja todellakin ennen tuota lapsen 7v ikää :D Mutta en kyllä ymmärrä että lähdetään juhlimaan kun on pieni vauva kotona....siis mun mielestä 1-vuotiaskin on vielä pieni.

Minusta tuntuu että jos äiti todella haluaa lähteä juhlimaan, kun hänellä on pieni vauva, niin ei hän ainakaan äitinä huonone siksi että toteuttaa halunsa. Päinvastoin. Sehän se vasta kamalaa on jos koko ajan haluaa pois kotoa eikä pääse ja se vauva sitten kärsii surullisesta ja masentuneesta äidistä. Kun vanhemmat voivat hyvin, niin silloin on lapsellakin hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minusta tuntuu että jos äiti todella haluaa lähteä juhlimaan, kun hänellä on pieni vauva, niin ei hän ainakaan äitinä huonone siksi että toteuttaa halunsa. Päinvastoin. Sehän se vasta kamalaa on jos koko ajan haluaa pois kotoa eikä pääse ja se vauva sitten kärsii surullisesta ja masentuneesta äidistä. Kun vanhemmat voivat hyvin, niin silloin on lapsellakin hyvä olla.

Tätä peesaan.

No juhliminen ja ryyppääminen on eri asia. Jos lähtee juhlimaan esim. kavereiden kanssa syömään on ok.
Mutta jos lähtee ihan juomalla juomaan viinaa niin enpä suvaitse.

Voi kertoa, että minä äitinä menen kun lystää ja huvittaa. Lapsihan nukkuu silloin kun minä heilun baarissa kavereiden kanssa. Onhan lapsella isäkin. Ja isäkin käy baareissa. Ja käydään yhdessäkin. Se, että ottaa aikaa itselleen ei vähennä tippaakaan rakkautta lapseen. Eipähän tarvi sitten vanhana pieruna työpaikan pikkujouluissa kerran vuodessa vetää perseitä ja nolata itseään, kun ei ole ollut treenaamisessa väliä. Kyllä sellaset, jotka muita moralisoi tarvis kunnon paukut niin pipo vähän löystyis.

On aika vissi ero sillä juhlinnalla jos sitä tekee joka viikonloppu tai kerran parissa kuussa, siitä asti kuin vauva on viikon tai puolisen vuotta...

Kyll mä ihmettelen mikä siinä oman ajan vietossa baarissa on niin viehättävää että sinne pitää rynniä pieni vauva hoitoon jättäen ja monta kertaa kuussa.

En ymmärrä miksei sais käydä juhlimassa jos ja kun lapsilla on luotettava ja hyvä hoito järjestetty.
Itse kävin luokkakokouksessa, johon liittyi kevyttä biletystä, kuopuksen ollessa reilu 2kk.
Mieheni hoiti lapsia kotona. Ja hyvin hoitikin.
Ei tullut mieleenikään että tekisin jotain väärää :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyke.:
Voi kertoa, että minä äitinä menen kun lystää ja huvittaa. Lapsihan nukkuu silloin kun minä heilun baarissa kavereiden kanssa. Onhan lapsella isäkin. Ja isäkin käy baareissa. Ja käydään yhdessäkin. Se, että ottaa aikaa itselleen ei vähennä tippaakaan rakkautta lapseen. Eipähän tarvi sitten vanhana pieruna työpaikan pikkujouluissa kerran vuodessa vetää perseitä ja nolata itseään, kun ei ole ollut treenaamisessa väliä. Kyllä sellaset, jotka muita moralisoi tarvis kunnon paukut niin pipo vähän löystyis.

Mun viinapäässä ei oo mitään vikaa vaikken reenailekaan, ja pipoakaan ei oo tarve löysätä: oon itseasiassa pirun ylpeä siitä että vähän tässä asiassa kiristää. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
No juhliminen ja ryyppääminen on eri asia. Jos lähtee juhlimaan esim. kavereiden kanssa syömään on ok.

Saanen udella miksi näin? Mistä se lapsi tietää mitä äiti/isi on tehnyt sen hoidossa olo aikana?

Joskus vaikka itse on mieltä mitä tahansa ni kannattaa ne mölyt pitää mahassa! Ei kaikki voi olla samanlaisia ja tehdä samoin asioita tai varsinkaan niin että ei vois tehdä mitään mitä luulee että kaveri ei hyväksyis!??? Mun mielestä kukin perhe tekee niinkuin he tekee!

Niiin ja muille ei kuulu mitä muu perhe tekee et suvaitseeko tai ei toi on aika nuoren ihmisen tai tiukkapipojen ajattelua. Mä olen sen verran nyt nähnyt sitä touhua omissa kavereissani josta siis osittain jättäydyin pois. EI vaan jaksa vetää joka päivä roolia että olen täydellinen äiti ja kaikessa muussakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
En ymmärrä miksei sais käydä juhlimassa jos ja kun lapsilla on luotettava ja hyvä hoito järjestetty.

Mä en ymmärrä miksi leffassa ja syömässä saa käydä mutta baarissa ei, ei mee mun jakeluun ei todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Saanen udella miksi näin? Mistä se lapsi tietää mitä äiti/isi on tehnyt sen hoidossa olo aikana?

No ryypiskelyllä on yleensä jälkioireita seuraavana päivänä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Ei mulla oo ;)

Ei mulla oo ;)
Mullakaan ei oo, en oo koskaan kärsinyt krapulasta.

Mutta kyllä se kertoo ihmisestä jotain että on pakko päästä kotiin pois, hakemaan huomiota ja pitämään yllä jotain ihme bilehilejuttua silloinkin, kun kuviot olisivat tärkeämmät jossain ihan muualla. Mikä siinä vetää?

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Ei mulla oo ;)

Mutta kyllä se kertoo ihmisestä jotain että on pakko päästä kotiin pois, hakemaan huomiota ja pitämään yllä jotain ihme bilehilejuttua silloinkin, kun kuviot olisivat tärkeämmät jossain ihan muualla. Mikä siinä vetää?

miks sitä pitää ihmetellä? kaikki ei oo niinku sinä ja miks pitäis ollakkaan?

Mä olen tullut siihen tulokseen, että äidit on ihan petoja toisilleen ja muutenkin naiset on ihan persiistä, minä mukaan lukien. Mikkään ei oo koskaan hyvin, mitä toinen tekee. Ja tää palsta nyt enimmäkseen on mitä on... Ainaki välillä. Olis vaan pitäny syntyä mieheksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Ei vaan mikä siinä on niin eritavalla hyväksyttävää, syödä ravintolassa vai käydä baarissa kaljalla? Miksi ensimmäinen olisi hyväksyttävämpää?

Yhteistyössä