Miksen mä saisi tehdä joululaatikoita

  • Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite tehdyt on parempia :p :p

ööö... kuuluuks maksalaatikko jouluun?
no ei mun perínteisiin!
maksalaatikko kuuluu jouluun. toki monet syö sitä ympäri vuoden.

ja siis jokainenhan tekee ne perinteet ite. meillä kuuluu myös lipeäkala, poro, lohet eri muodoissaan ja mäti.

rosolli taas ei.

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite tehdyt on parempia :p :p

ööö... kuuluuks maksalaatikko jouluun?
joo, eiks oo outoa, mullekin oli ihan uus juttu kun13 vuotta sitten nain itteni mieheni sukuun ja kuulin tän: maksalaatikkoa joulupöytään! siis koiranruokaa!
no olipas fiksusti sanottu että maksalaatikko on koiranruokaa...

teillä syödään varmaan sisäfilettä joka päivä.. eikös?

:whistle:
 
Länsi-Suomi
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite tehdyt on parempia :p :p

ööö... kuuluuks maksalaatikko jouluun?
joo, eiks oo outoa, mullekin oli ihan uus juttu kun13 vuotta sitten nain itteni mieheni sukuun ja kuulin tän: maksalaatikkoa joulupöytään! siis koiranruokaa!
siis totta kai maksalaatikko kuuluu jouluun!! Saarioisten maksis on parasta. Mun mielestä joku karjanlanpaisti tai täytekakku ei kuulu jouluun!
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Länsi-Suomi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite tehdyt on parempia :p :p

ööö... kuuluuks maksalaatikko jouluun?
joo, eiks oo outoa, mullekin oli ihan uus juttu kun13 vuotta sitten nain itteni mieheni sukuun ja kuulin tän: maksalaatikkoa joulupöytään! siis koiranruokaa!
siis totta kai maksalaatikko kuuluu jouluun!! Saarioisten maksis on parasta. Mun mielestä joku karjanlanpaisti tai täytekakku ei kuulu jouluun!
Näin Turussa kasvaneena voin yhtyä tohon et karjalanpaisti ja täytekakku ei meilläkään jouluun kuulu, mut maksalaatikko pitää olla ite väsättyä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Länsi-Suomi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite tehdyt on parempia :p :p

ööö... kuuluuks maksalaatikko jouluun?
joo, eiks oo outoa, mullekin oli ihan uus juttu kun13 vuotta sitten nain itteni mieheni sukuun ja kuulin tän: maksalaatikkoa joulupöytään! siis koiranruokaa!
siis totta kai maksalaatikko kuuluu jouluun!! Saarioisten maksis on parasta. Mun mielestä joku karjanlanpaisti tai täytekakku ei kuulu jouluun!
Näin Turussa kasvaneena voin yhtyä tohon et karjalanpaisti ja täytekakku ei meilläkään jouluun kuulu, mut maksalaatikko pitää olla ite väsättyä :D
meillä taas karjalanpaisti on aina kuulunut jouluun!! Meillä on sitä ollu aina kuten äidilläni, ja hänen äidillään (mummollani) ja hänenkin äidillään (isomummoni)!!
Maksalaatikkoa ei taas ole koskaan ollut joulupöydässä täällä!!

Niin ne perinteet vaihtelee :D
Maksalaatikkoa syödään muulloin, harvoin! Mutta ei se mitään koiranruokaa oo :eek:
 
No mä ainkin haluan jouluna päästä helpolla ja ostan valmiiit laatikot. Riisipuuron toki teen itse ja mies tekee graavikalan.
Tarpeeksi on stressiä muutenkin niin en jaksa alkaa stressaamaan laatikoisa. Piparitkin ostan varmaan valmiina tai teen valmistaikinasta, valmistaikinasta tehdään myös meillä aina joulutortut.
Meidän joulun tunelma ei tule siitä että ON PAKKO tehdä itse, vaan siitä että on todellakin aikaa ola yhdessä ja nauttia, eikä tarvii stressata enempää ( muutenkin meilä tarpeeksi stressiä)
 
xxx
No eihän niistä mitään stressiä tule kun tekee jo aiemmin pakkaseen. Ja eihän niitä toki ole mikään pakko tehdä kun valmiinakin saa.
Mutta ainakin minä tykkään itse tehdä niitä, ja maistuvatkin paremmalla.

Just tein imelletynpottulootan, lanttu ja porkkanalaatikon pakkaseen. Tota bataattilaatikkoa voisi myös kokeilla.

Tekee aatolle tarpeeksi ruokaa niin ei sitten pariinpäivään tartte miettiä syömisiä =)


Sellaisia ekstaherkku lihapullia ajattelin myös tehdä jouluksi kun meidän vanhinlapsi ei tykkää yhtään kinkusta.

Katsoo nyt mitä tässä keksii. Rosollinkin ajattelin tehdä tänä jouluna itse. Toivottavasti onnistuu.... Ei toi kovin vaikealta vaikuta.
 
uusavuton
miten imellytätte perunalaatikon? ku eikö siinä pitäs joku tietty lämpötila olla, niin miten siinä onnistus.... kiitos, jos joku viitsii hölmöön kysymykseen vastata. Kovasti kun tekis mieli ite laatikoiden tekoa koittaa, mutta pelottaa jos epäonnistuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Rosollinkin ajattelin tehdä tänä jouluna itse. Toivottavasti onnistuu.... Ei toi kovin vaikealta vaikuta.
Meillä rosolliin tulee vaan (suolavedessä) keitettyä porkkanaa, omenaa ja punajuurta. Hyvää ja helppoa. Ei mitään suolakurkkuja ja sillejä siis.

 
Se, joka ajatteli kuluttaa vapaan vkl laatikoita t
Oisko ihan hölmö idea, jos te laatikoiden tekijät laittaisitten tähän ketjuun suosikkireseptinne näistä. Löytyis sitten helpolla :)
 
vieras
Mäkin teen lanttulaatikkoa ja porkkanalaatikkoa ite. Perunasta en oikein tykkää. Pakko tehdä ite, jos syödä haluaa, kun ei oo enää noi valmislaatikot laktoosittomia. Tänä vuonna vois kyllä kokeilla tota bataattilootakin.
 
Vieras
Siis oikeasti maksalaatikkoa jouluna?? Hyi himputti sentään, menee samaan sarjaan lihapullien ja makaroonilaatikon kanssa. Kuka nyt juhlana jaksaa tuollaista arkiruokaa mättää?
 
xxx
Mä tein imellytyn laatikon niin että iltasella keitin 1.5kg pottuja. Sitten kuorin ne kuumina ja soseutin. Sekoitin 3rkl jauhoja.
Sitten yöksi jääkaappiin ja aamulla loput aineet joukkoon. Minkä jälkeen uunissa 175 astetta 3 tuntia.
Kyllä toi vaikutti onnistuvan. Mutta lopullinen tuomio tulee sitten jouluna kun pääsee kunnolla syömään.....


vieras, meillä mies joka sitä rosollia eniten syö tahtoo sen kaikkine tykötarpeinee. Myös se vaaleanpunainen kastike.
En ole ennen tehnyt sitä itse. Mutta nyt päätin itse koettaa.
 

Yhteistyössä