Miksei se jo synny!?

täälläkin ahdistaa (edelleen)
keiju86, mulla oli laskettu aika 20.7, eli samoissa tunnelmissa ollaan edelleen. Tänään oli kontrollineuvola, kaikki tuntuis olevan hyvin mutta jotenkin meinaa usko loppua. Nyt ei annettu enää aikaa neuvolaan vaan perjantaina olisi sitten marssittava suoraan KYSiin klo 9 aamulla. Ja sekään ei tarkoita että käynnistetään välttämättä, vaan arvioidaan tietysti tilanne... ja todennäköisesti lähetetään kotiin.... :-(

Käynnistetty synnytys tuntuu pelottavammalta kuin ihan luonnollisesti alkanut. Neuvolantäti neuvoi rakastelemaan kun siemenneste kypsyttää paikat, mutta mitäs teet kun mies ei ole tuulella... enkä ihmettele, kuka nyt käskystä haluaa moisiin hommiin. Mutta pitänee ehdotella kuitenkin huomenaamulla, jos vaikka suostuisi :)
 
!!!
En halua mitenkään turhauttaa teitä raukkoja entisestään, mut kerronpahan vaan oman kokemuksen: esikoinen syntyi rv 43!! Ja käynnistyksellä, joten varautukaapa semmoiseenkin!
 
YMMÄRRÄN... Mul synty eka 42+4 ja olin vähän hukassa kun ei mitään tapahtunut eikä miltään tuntunut.

Nää loput oon sitte jo klaarannu sinne yli 42 viikoille hyvillä mielin kun ekasta opin sen että lasketut päivät on ihan perseestä :D :whistle:

Tsemppiä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
En halua mitenkään turhauttaa teitä raukkoja entisestään, mut kerronpahan vaan oman kokemuksen: esikoinen syntyi rv 43!! Ja käynnistyksellä, joten varautukaapa semmoiseenkin!
Hui! En halua tollaseen varautua. :ashamed: Mutta kiitos varotuksesta. :) Neuvolassa sanottiin tänään, että käynnistävät sairaalassa viimestään, kun on menny 15 päivää yli eli lauantaina sitten. Huomenna on yliaikaisuuskontrolli, toivottavasti jotain selviäis. Kun ei tää tunnu itsestään syntyvän.
 
No,mulla käynnistettiin kun raskaus oli 16 pv yli. Ei ollu poika laskeutunutkaan saati muuten antanut merkkiäkään et ois pois tulossa. Ei ensimmäistäkään supistusta jne... 2vrk meni sit kun odotettiin et käynnistys tekis muutakin kuin pirulliset 24/7 supistukset. Sit vietiin saliin ja alettiin kunnolla maanittelemaan vauvaa pois. 6h meni ja nyt kohta 9v jätkä.
 
tsemppiä
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
En halua mitenkään turhauttaa teitä raukkoja entisestään, mut kerronpahan vaan oman kokemuksen: esikoinen syntyi rv 43!! Ja käynnistyksellä, joten varautukaapa semmoiseenkin!
Hui! En halua tollaseen varautua. :ashamed: Mutta kiitos varotuksesta. :) Neuvolassa sanottiin tänään, että käynnistävät sairaalassa viimestään, kun on menny 15 päivää yli eli lauantaina sitten. Huomenna on yliaikaisuuskontrolli, toivottavasti jotain selviäis. Kun ei tää tunnu itsestään syntyvän.
Kyllä se vielä kerkee tässä välillä käynnistyä. Onhan tässä vielä kolme päivää aikaa. Ajattele, minä hetkenä hyvänsä voi lapsivedet mennä tai synnytyssupistukset alkaa. Tiedä vaikka jo ens yönä ois synnärille lähtö edessä. :)

 
täälläkin ahdistaa
Kiitos tsemppauksesta! Tosin jotenkin olen odottanut tuota "minä hetkenä hyvänsä" jo niin kauan, että siihen on hyvin vaikea uskoa... :) Aamulla jopa rakasteltiin, kivaa oli (noh, niin kivaa kuin norsulla ja kirahvilla voi olla), mutta hyötyä siitä ei näköjään ollut.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin ahdistaa:
Kiitos tsemppauksesta! Tosin jotenkin olen odottanut tuota "minä hetkenä hyvänsä" jo niin kauan, että siihen on hyvin vaikea uskoa... :) Aamulla jopa rakasteltiin, kivaa oli (noh, niin kivaa kuin norsulla ja kirahvilla voi olla), mutta hyötyä siitä ei näköjään ollut.. ;)
Mutta vaikka ei ollut sen enempää hyötyä synnytyksen käynnistymisessä, oli muuten varmasti mukavaa!? ;) Joo, toi minä hetkenä hyvänsä on menettäny jo merkityksensä ja nyt odotan ainakin itse vain sitä, että saan käynnistysajan. Huomenna varmaankin saan sen ja sitten ainakin tietää, milloin tämä odotus palkitaan ja saan lapseni syliin.
 
täälläkin ahdistaa
Mäkin odotan enää perjantaita klo 9 jolloin joko käynnistetään tai varmaankin päätetään milloin käynnistetään... toivottavasti. Silloin on rv 41 +5
 
mie
Mulla raskausviikkoja tasan 38 ja kypsyttää jo odottelu =) sais syntyä jo..! Jos mulla nyt "jo" tämmöinen olo niin voin vaan kuvitella, millainen olo niillä joiden laskettu aika on ollu ja menny eikä mitään silti tapahdu.... :LOL:

Jaksamisia mammat!
 
täälläkin ahdistaa
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
mitäs sanottiin?
Perjantaina 8.30 on taas aika ja sitten aletaan käynnistää, jos ei itse sitä ennen synny ja jos sairaalaan vaan mahtuu.
Meillähän tulee sitten samoihin aikoihin jännät ajat. Mihin sairaalaan menet, et varmaan KYSiin? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin ahdistaa:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
mitäs sanottiin?
Perjantaina 8.30 on taas aika ja sitten aletaan käynnistää, jos ei itse sitä ennen synny ja jos sairaalaan vaan mahtuu.
Meillähän tulee sitten samoihin aikoihin jännät ajat. Mihin sairaalaan menet, et varmaan KYSiin? :)
Meen Hyvinkäälle. Voimia sinne ja peukkuja molemmille, että myös ottavat sisään eikä käännytä ovelta taas kotiin.
 
lilli
voi kun tulee haikea olo itselle,omat vauvat on jo 3,5v ja 9kk. tsemppiä synnytykseen ja vauva-arjen aloitukseen :)
omani ovat tulleet viikoilla 40+4-5 muistan miten pitkältä päivät silloin tuntuivat, mut voisin ehkä kohta kokea taas sen ihanuusen kun saa uuden vauvan syliini ihmeteltäväksi ja suukoteltavaksi <3
 
Vepasto
Voi, mä muistan ton ajan vielä ihan selvästi. Mä olin ihan varma, et meidän kuopus on ensimmäinen lapsi, joka syntyy vasta murrosiässä. Ja sama stressi on edessä talvella. :/ Tuskinpa pää kolmaskaan ennen aikojaan syntyy, toivotaan vaan, ettei tartte käynnistää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
voi kun tulee haikea olo itselle,omat vauvat on jo 3,5v ja 9kk. tsemppiä synnytykseen ja vauva-arjen aloitukseen :)
omani ovat tulleet viikoilla 40+4-5 muistan miten pitkältä päivät silloin tuntuivat, mut voisin ehkä kohta kokea taas sen ihanuusen kun saa uuden vauvan syliini ihmeteltäväksi ja suukoteltavaksi <3
Kiitos tsemppauksesta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Voi, mä muistan ton ajan vielä ihan selvästi. Mä olin ihan varma, et meidän kuopus on ensimmäinen lapsi, joka syntyy vasta murrosiässä. Ja sama stressi on edessä talvella. :/ Tuskinpa pää kolmaskaan ennen aikojaan syntyy, toivotaan vaan, ettei tartte käynnistää.
Nää viimeset päivät tuntuu todella pitkiltä. Oon miettiny, ettei tämä varmaankaan tulis ulos ittekseen ennen joulua, mutta onneks ei tartte niin pitkälle enää odottaa. Maksimissaan muutama päivä, niin aletaan käynnistää. Tietenkin olisin toivonut, että alkais synnytys itsestään, mutta se taitaa olla turha toivo.
 

Yhteistyössä